New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 379K
"Hvor blev de af"-tråden
Paddy har så meget format at det er svært at sætte nok ord på. At han giver sig tid til at skrive sådan et takke brev, viser noget om, at det kommer helt inde fra hjertet. Jeg håber han vil blive hyldet af fyldte tribuner på det nye stadion når det står færdigt. Paddy og resten af holdet vil altid være legender i mine øjne, for man kan ikke sætte tvivl på at de gav alt for AGF logo'et.

Helt enig, han er en sympatisk mand, og er naturligvis helt fri til at vælge den retning han vil i livet. Det er en forståelig kynisk tilgæng til tilværelsen, som mange mennesker har.

Var han ikke ude med en lignende undskyldning, da han var kommet til at tale lidt for pænt om Bif sidst :unsure: Det er lidt svært at vide om det bare er spil for galleriet og styring af historien eller han rent faktisk mener det.
Men det kan vi tage stilling til senere - når han ikke er modstander længere. Her og nu er han på modstanderens hold.

Var han ikke ude med en lignende undskyldning, da han var kommet til at tale lidt for pænt om Bif sidst :unsure: Det er lidt svært at vide om det bare er spil for galleriet og styring af historien eller han rent faktisk mener det.
Men det kan vi tage stilling til senere - når han ikke er modstander længere. Her og nu er han på modstanderens hold.
Joh...eller, han forklarede sig. Personligt syntes jeg dengang, og nu, at reaktionen på at han havde empati med Brøndby var helt overdrevet. Han havde lige tabt en pokalfinale for 4 dage siden, og kunne bare genkende sit eget knuste hjerte i ansigterne på brøndbyspillerne. Det er sgu fair lige at være respektfuld i den situation. Jeg havde ikke selv været så stort et menneske, det var jeg slet, slet ikke. Men det er fair at være det.

Og ja, lige nu er han på modstanderholdet.
Men det sletter ikke historien. Paddy er stadig Paddy og hans følelser for Århus, AGF og vi fans er ægte, det tvivler jeg slet ikke på.
Mine følelser for ham er også de samme. I 4x90 minutter plus tillægstid bliver de følelser parkeret. Men resten af tiden står han altså uden for mit brøndby-had.

Det er for mig lidt ligegyldigt. PM siger ordentligt, pænt, respektfuldt farvel. Det har værdi i sig selv. Om han mener det reelt er ren spekulation.

Paddy er simpelthen så ordentlig at jeg er kommet til at tænke på den amerikanske forkortelse WWJD (What Would Jesus Do) og fundet på #Hva'VillePaddyGøre.
Jeg vil til at være mere som jeg forestiller mig Paddy ville agere og reagere i livet :cool:(y)

#HVPG

Det er ikke fordi jeg sætter ham på samme hylde som Jesus eller religion for den sags skyld.
Beklager...#HVPG er taget : 'Hvad ved Peter Graulund' [?] :p ;)

Jeg er sgu' enig - Paddy er klasse ! :love:

PS - Mhv. WWJD...så ville Jesus være mere hardcore end de fleste ved og forstår eller rettere ikke forstår vedr. personen Jesus. Jeg er kultur kristen og storlyttende/læsende af Bibelen Leth fortalt & verden vigtigste bog.

I en snak omkring mandag vs lørdagskampe nu her et andet sted, så opdagede jeg lige denne fra 2021.
Polle, Tingager, Links og Kahl var ikke med åbenbart. Men udover dem - er der vel 0 tilbage nu fra dengang?

Der sker meget på 5 år.
Men for nogle hold - som fx BIF - kan man lave dem der hvert 2. eller 3. år...

View attachment 7169
Det var altså også et godt hold :)

I en snak omkring mandag vs lørdagskampe nu her et andet sted, så opdagede jeg lige denne fra 2021.
Polle, Tingager, Links og Kahl var ikke med åbenbart. Men udover dem - er der vel 0 tilbage nu fra dengang?

Der sker meget på 5 år.
Men for nogle hold - som fx BIF - kan man lave dem der hvert 2. eller 3. år...

View attachment 7169
Ja, og vi er klart det hold i ligaen med mest kontinuitet.

Derfor skal man altså også huske på hvor hurtigt tingene kan gå i fodbold. Både op og ned.

Når man tænker over det, så skylder vi nok Brøndby en tak for at løse en vanskelig situation for CV. Han var i en situation, hvor han godt kunne se at Paddy ikke længere er den Paddy han var for bare et par år siden, spilletiden blev mindre og mindre, og han har ikke fysikken til at matche de bedste i Superligaen. Men for trupharmoniens skyld, var det ualmindeligt vanskeligt at lade hans kontrakt løbe ud, og hans karriere ende i sommers. Jeg er ikke sikker på at CV var 100% objektiv da han valgte at tilbyde Paddy en ny kontrakt, havde han været det, ville aftalen stoppe med mesterskabet. Men jeg tror også at længde og kontraktsum viste at han godt måtte finde noget mere attraktivt, hvis han havde lyst.

Nu er han kommet hjem til sin barndomsklub, i øvrigt ligesom Bjørn Paulsen, og det er rigtigt fint. Det ser ud til at han har en del arbejde foran sig, med at implementere et sundere miljø i klubben, og så har vi helt sikkert styr på ham, og ved præcis hvad der gjorde mest ondt, når vi spillede med Paddy, og kan udnytte det når vi møder ham igen. Så det lader til at være en win-win.

– Selvfølgelig falder det tilbage på træneren! Det er trænerens job at ryste spillerne sammen. Den her træner ser sjældent kampe. Han var ikke engang i Milano for at se Bisseck; en spiller, han skulle have taget med til VM.

Latest posts

Back