New posts

Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 583
  • Views Views: Views 15K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00
Alle har et ansvar for et mål imod. Helt startede ved manglende pres på boldholder osv. De seneste 4 mål vil jeg klart mere mene, at enormt passivt forsvarsspil mand/mand + manglende pres på boldholder skaber målene. Klart Hedenstad kan redde nogle af dem, men han er sgu ikke direkte skyld i dem.

Vi laver rigtig mange "personlige fejl". Der bliver scoret meget imod os, uden at vi bliver gennemspillet. Det er bare sjusk og koncentrationssvigt.

Derudover mangler vi skarphed foran modstandernes mål. Det er virkelig en farligt cocktail at være uskarp i begge felter. Dog starter det hele med at få lukket af bagtil, så vi ikke SKAL lave 3 mål pr kamp for at vinde.

Lige nu tror jeg alt medalje / gå videre fra CoL snak skal parkeres, det handler simpelthen om at få sat nogle point på kontoen, og bygge noget vindermentalitet op igen.

Vi er et såret dyr pt. Som jeg ser det pt, handler det ikke om at "håbe" FCM,FCK taber point. Vi skal blot have fokus på at komme i top 6, og så tage den derfra. Viborg, OB, Randers bliver vores konkurrenter her. Sad but true!.

Alle har et ansvar for et mål imod. Helt startede ved manglende pres på boldholder osv. De seneste 4 mål vil jeg klart mere mene, at enormt passivt forsvarsspil mand/mand + manglende pres på boldholder skaber målene. Klart Hedenstad kan redde nogle af dem, men han er sgu ikke direkte skyld i dem.

Vi laver rigtig mange "personlige fejl". Der bliver scoret meget imod os, uden at vi bliver gennemspillet. Det er bare sjusk og koncentrationssvigt.

Derudover mangler vi skarphed foran modstandernes mål. Det er virkelig en farligt cocktail at være uskarp i begge felter. Dog starter det hele med at få lukket af bagtil, så vi ikke SKAL lave 3 mål pr kamp for at vinde.

Lige nu tror jeg alt medalje / gå videre fra CoL snak skal parkeres, det handler simpelthen om at få sat nogle point på kontoen, og bygge noget vindermentalitet op igen.

Vi er et såret dyr pt. Som jeg ser det pt, handler det ikke om at "håbe" FCM,FCK taber point. Vi skal blot have fokus på at komme i top 6, og så tage den derfra. Viborg, OB, Randers bliver vores konkurrenter her. Sad but true!.
Jeg tror helt ærligt ikke, du behøver være bekymret for hverken Randers eller OBs konkurrencedygtighed.

Randers spillede kampen i går som om, de var på udebane. 100 pct. på kontra og uden en gameplan for andet end at hælde bolden i feltet. Det er så desværre bare nok til at score mod os p.t.

Men det kommer man ikke i top seks af.

Vi starter jo fint nok, har alt spillet, skaber ikke de helt store chancer mod en kompakt defensiv, men det er trods alt et kampbillede der på et tidspunkt nok vil føre til et mål. Det kommer så i stedet i den anden ende på et indlæg der sejler hele vejen i mål.

Det er jo så den del, jeg grundlæggende er uenig i. Jeg synes, vi starter med at have bolden og masere den rigtigt meget. Vi finder ingen løsninger, sætter den ikke rigtigt på spil, skyder ikke fra distancen og skaber ingen chancer. Jeg så ingen vildskab, ingen aggressivitet, ingen pågåenhed og nærmest kun initiativ fra Emmery. Jeg sad ret tidligt med fornemmelsen af, at det var en kamp, der sagtens kunne gå galt, fordi vi ikke virkede som et hold, der investerede i kampen.

Dengang Olsen var landstræner, var han sidste periode præget af uendelig boldmassage, hvor det tilsyneladende var et mål i sig selv bare at have mange pasninger til siden. Det var den samme fornemmelse, jeg havde i går.

Derefter er Randers meget bedre og vi er meget dårligere. Det virker mentalt, men jeg tænker det så må være usikkerhed der breder sig fra forsvaret fordi det også kommer oven på kampen mod OB som vi selv spillede fri til to mål og i det hele taget en usikker defensiv med konstante udskiftninger hele sæsonen. Jeg tror ikke det er arrogance når vi trods alt starter som vi gør. Ift offensiven ved jeg ikke helt hvad der mangler, det kan være ledertyperne eller det defensive anker der får bedre fat. JP har forhåbentlig en god ide om hvad der skal til - og CV også her de sidste dage af transfervinduet.

Det arrogante for mig er, at vi ikke er investerede nok offensivt. Min frygt er, at spillerne havde tankerne på FCM og var overbevidste om, at det bare var et spørgsmål om tid, før vi havde scoret et par kasser. De lignede ikke, at de for alvor var investerede i at prøve at score, og det er det, jeg synes er arrogant. Man skal være der 100% til alle kampe i SL. Ellers taber man.

Randers nye Malinesiske landsholdsspiller var imponeret over fansenes opbakning i går, jeg er sgu bange for at han kom til at bytte om på ude og hjemmefans.

Var det ikke også sådan en spiller som CV kunne have været interesseret i? 24 år fra Mali (så han kan tale med Camara), og fra Sturm Gras så det er vel ikke et helt håbløst niveau?

Jeg tror helt ærligt ikke, du behøver være bekymret for hverken Randers eller OBs konkurrencedygtighed.

Randers spillede kampen i går som om, de var på udebane. 100 pct. på kontra og uden en gameplan for andet end at hælde bolden i feltet. Det er så desværre bare nok til at score mod os p.t.

Men det kommer man ikke i top seks af.
bare rolig.. Vi kommer satme heller ikke i top6 :D

Det er jo så den del, jeg grundlæggende er uenig i. Jeg synes, vi starter med at have bolden og masere den rigtigt meget. Vi finder ingen løsninger, sætter den ikke rigtigt på spil, skyder ikke fra distancen og skaber ingen chancer. Jeg så ingen vildskab, ingen aggressivitet, ingen pågåenhed og nærmest kun initiativ fra Emmery. Jeg sad ret tidligt med fornemmelsen af, at det var en kamp, der sagtens kunne gå galt, fordi vi ikke virkede som et hold, der investerede i kampen.

Dengang Olsen var landstræner, var han sidste periode præget af uendelig boldmassage, hvor det tilsyneladende var et mål i sig selv bare at have mange pasninger til siden. Det var den samme fornemmelse, jeg havde i går.

Det arrogante for mig er, at vi ikke er investerede nok offensivt. Min frygt er, at spillerne havde tankerne på FCM og var overbevidste om, at det bare var et spørgsmål om tid, før vi havde scoret et par kasser. De lignede ikke, at de for alvor var investerede i at prøve at score, og det er det, jeg synes er arrogant. Man skal være der 100% til alle kampe i SL. Ellers taber man.
Fodbold er jo interessant fordi der er en hel masse det er temmelig svært at svare entydigt på. Jeg tror det er svært at fastholde det spilovertag og pres uden at investere tilstrækkeligt, men der kan stadig være løb der mangler eller det kan være man bare lige mangler PM-typen der kan positionere sig rigtigt og komme først på en bold. Vi må se om kampbilledet næste gang bliver en fortsættelse af den sidste time mod Randers, men det bliver selvfølgelig også en helt anden modstander. Måske er det en form for fordel at de sikkert vil gøre det meget fysisk, så kan vi også gå ud af og krige og tænke så meget over det andet.

Nej Rösler har ikke udtalt noget som helst der indikerer at han ville vente, men da frøet var sået omkring ligaspilskravet, så var der nogen der forsøgte at få en fjer til at blive til fem høns, og det er også det du gør når du gentager et falsk rygte.

Vi taler om en debattør der deler noget halløj med Rösler og udlægger det som et tegn på han ville have gruppespil på plads.

Hov, nu kom jeg til at dele det igen. Lur mig om det ikke kunne ske igen. Det er lige før jeg skal finde ud af hvem det var og rent faktisk følge linket

Jeg tror mest det var CV der trak tiden, men jeg er åben for andre scenarier.

Vi taler om en debattør der deler noget halløj med Rösler og udlægger det som et tegn på han ville have gruppespil på plads.

Hov, nu kom jeg til at dele det igen. Lur mig om det ikke kunne ske igen. Det er lige før jeg skal finde ud af hvem det var og rent faktisk følge linket

Jeg tror mest det var CV der trak tiden, men jeg er åben for andre scenarier.
Jeg tænker det er mig I hentyder til her. Og det var 100 % mig der tillod at spekulere den vej, at det kunne være en årsag til den først var på plads der.

Men, og nu er jeg nok lidt hård, det lyder til at det kun er CV vi må tænke sidder på hænderne og ikke trykker på knappen.
Jeg oplever lidt nogle gange, at folk glemmer der ikke kun er en køber og sælger her. Selve produktet har rent faktisk også en holdning.

Og her må jeg sige, at jeg ikke synes det er urimeligt at spekulere i, at en spiller kan have flere muligheder på hånden og at det som har været det som har tippet det vores vej er et sikret gruppespil.

Jeg tænker det er mig I hentyder til her. Og det var 100 % mig der tillod at spekulere den vej, at det kunne være en årsag til den først var på plads der.

Men, og nu er jeg nok lidt hård, det lyder til at det kun er CV vi må tænke sidder på hænderne og ikke trykker på knappen.
Jeg oplever lidt nogle gange, at folk glemmer der ikke kun er en køber og sælger her. Selve produktet har rent faktisk også en holdning.

Og her må jeg sige, at jeg ikke synes det er urimeligt at spekulere i, at en spiller kan have flere muligheder på hånden og at det som har været det som har tippet det vores vej er et sikret gruppespil.
Tak. Har du også den artikel du citerede?

Jeg var ikke ude i noget shaming eller lignende. Der er mange forskellige scenarier, en Højer, Nissen Kristensen, Michael Anderson og Jønsson, der gerne ville hjem og derfor var tilgængelig tidligt (Højer flirtede seriøst med CV).

Dolberg og Vestergaard er formentlig spillere der afventer.

For de fleste giver det nok mening at afvente, så det er udgangspunktet. Derfor er der også interessant at Røsler var tilgængelig når han var, og om han reelt havde været tilgængelig tidligere også. Du linkede til noget, som måske er interessant.

Helt kort er det at nogen siger 'skal vi ikke kunne vi ikke forvente lidt mere' og andre siger 'næh'. Og så krydret med uklædelig frustration på den ene side og hånlig overbærende/belærende bedreviden på den anden.

Eller ikke tippet vores vej at vi "kun" fik CoL gruppespil.

Tak. Har du også den artikel du citerede?

Jeg var ikke ude i noget shaming eller lignende. Der er mange forskellige scenarier, en Højer, Nissen Kristensen, Michael Anderson og Jønsson, der gerne ville hjem og derfor var tilgængelig tidligt (Højer flirtede seriøst med CV).

Dolberg og Vestergaard er formentlig spillere der afventer.

For de fleste giver det nok mening at afvente, så det er udgangspunktet. Derfor er der også interessant at Røsler var tilgængelig når han var, og om han reelt havde været tilgængelig tidligere også. Du linkede til noget, som måske er interessant.

Helt kort er det at nogen siger 'skal vi ikke kunne vi ikke forvente lidt mere' og andre siger 'næh'. Og så krydret med uklædelig frustration på den ene side og hånlig overbærende/belærende bedreviden på den anden.
Jeg delte ikke nogen artikel omkring det. Var ren og skær en tanke fra min side. Måske plantet af en anden kommentar et eller andet sted.

Ved bare jeg fik lidt hug tidligere for at antyde det også kunne være en case. Dog ikke fra dig skal det siges, mindes bare du var lidt indeover den samtale, men kan huske forkert.

Jeg tror egentlig ikke, at europæisk fodbold med AGF er den afgørende faktor. Selvfølgelig spiller det ind, men det er næppe dét, der tipper vægtskålen.

FCK kan tilbyde store europæiske aftener foran 35.000 tilskuere, og det trækker naturligvis. Ikke mindst fordi de er med i Europa hvert år.

Skriver du derimod under på fire år i AGF, er du med den nuværende situation sikret europæisk fodbold i én halvsæson. Historikken peger heller ikke ligefrem på, at det nødvendigvis gentager sig året efter, og sæsonstarten har ikke just styrket det indtryk. Dybest set er europæisk fodbold altså kun garanteret i omkring 12,5 % af din kontraktperiode.

Jeg tror derfor, at lønnen, byen og klubbens generelle ambitioner betyder mere. Og jeg tror faktisk også, at det nye stadion kan være en reel faktor. For en type som Røsler, der kommer fra et fedt stadion og en liga med mange kampe på fede stadions, kan udsigten til et nyt, moderne stadion sagtens trække. Mange fodboldspillere, herunder en svensk forsvarer, vi engang havde på kontrakt, går op i selviscenesættelse og eksponering. Det betyder noget at være en del af noget, der fylder, bliver omtalt og skaber opmærksomhed.

Jeg tror lønnen er den helt afgørende faktor, når en spiller skal vælge klub.

Der er en grund til at 6 ud af de 10 højest lønnede fodboldspillere i verden er at finde i den saudi arabiske liga.

Dernæst kommer sportslige muligheder, byen og faciliteter.

Og når stadion er færdigt bliver det helt klart et element. Når først spillere i ligaen har prøvet at spille i Kongelunden som udehold, så bliver det en faktor fremadrettet. Det samme når det kan vises færdigt frem for nye udenlandske spillere.

Latest posts

Back