New posts

Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 590
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00
Jeg tror ikke byen i et lille land som Danmark betyder ret meget, det synes jeg, FCM beviser meget godt.

Jeg ved eks. at de fleste af United spillerne ikke bor i selve Manchester men i de omkringliggende små byer.

Det er klart København tiltrækker men i sidste ende vil det være løn og sportslig muligheder.

Nu er Manchester ikke det bedste eksempel på en fed by 😛

Jeg tror lønnen er den helt afgørende faktor, når en spiller skal vælge klub.

Der er en grund til at 6 ud af de 10 højest lønnede fodboldspillere i verden er at finde i den saudi arabiske liga.

Dernæst kommer sportslige muligheder, byen og faciliteter.

Og når stadion er færdigt bliver det helt klart et element. Når først spillere i ligaen har prøvet at spille i Kongelunden som udehold, så bliver det en faktor fremadrettet. Det samme når det kan vises færdigt frem for nye udenlandske spillere.
Det er også lidt det CV henviser til når han siger at det ikke ville hjælpe at de kunne betale 10 mio euro for en spiller når de ikke kan betale den løn sådan en spiller vil have, men han heller ikke vil til Århus, nok underforstået at de sportslige perspektiver ikke er helt gode nok. Det er her CL selvfølgelig kan give noget, men nok stadig heller ikke uden at løn og bonus har fulgt med. Alt det andet kan nok ikke ignoreres, de fleste af os andre tager sikkert også andet end kun løn i betragtning og selvfølgelig vil fodboldspillere gerne bo i en interessant by, have topfaciliteter i hverdagen og spille på et stadion med en fed stemning osv. Man kan måske også sige at hvis man ikke har de andre elementer, hvis man fx kom til at besøge Fredensvang før alle renoveringerne og opgraderingerne, skulle AGF kompensere for det økonomisk.

Latest posts

D
Replies
766
Views
51K
Back