Jeg er egentligt ikke tilhænger af at hænge enkeltspillere ud som afgørende for en kollektiv fiasko. For det var en kollektiv fiasko, mest klart illustreret ved Noah Narteys mål, hvor hele 5 AGF'ere undlader at tackle - og bare lader ham løbe i en lige linje mod mål.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor vi havde været med en målmand, der kan tage med hænder sådan mere fast.
Vejle Boldklub overlevede suppen - med en super angriber og en stærk keeper. Havde VB haft Wahlstedt i stedet for Vekic, så havde de ikke overlevet
Wahlstedt lukkede 12 mål ind på 9.2 i xG imod, redningsprocent 42. AGF tabte ganske rigtigt med 2 i alle kampe på nær en, men en målmand med hænder, fødder og hoved skruet rigtigt på, kunne have skabt en forandring.
jeg tror hele fortællingen om AGF (1-3, 1-3, 1-3 etc) kunne have anderledes med en stærk keeper. Jeg siger ikke, at Jesper Hansen skulle have stået, for Wahlstedt skulle have chancen. Men en stærk keeper havde gjort en forskel, ikke bare i den enkelte kamp, men i hele udviklingen dette slutspil.