New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 204K
Hvis det passer at AaB allerede smider Wichmann på porten så er det eddermaneme for sjovt...

Galehuset i det Nordjyske fortsætter vist :ROFLMAO:

På et tidspunkt så jeg på en liste over trænere deroppe - mener den var lidt vild de sidste 10 år.

Stor rotation på trænerposten​

• April 2025-maj 2025: Kristoffer Wichmann, 5 kampe
  • Maj 2024-april 2025: Menno van Dam, 33 kampe
  • April 2024-maj 2024: Mathias Haugaasen, 5 kampe
  • Marts 2023-april 2024: Oscar Hiljemark, 43 kampe
  • September 2022-marts 2023: Erik Hamrén, 16 kampe
  • Marts 2022-september 2022: Lars Friis, 22 kampe
  • Januar 2022-marts 2022: Oscar Hiljemark (midlertidig), 3 kampe
  • Januar 2021-januar 2022: Marti Cifuentes, 40 kampe
  • Oktober 2020-december 2020: Peter Feher (midlertidig), 9 kampe
  • November 2018-oktober 2020: Jacob Friis, 66 kampe
  • Januar 2017-november 2018: Morten Wieghorst, 74 kampe
  • Juli 2015-december 2016: Lars Søndergaard, 62 kampe
  • Oktober 2010-juni 2015: Kent Nielsen, 183 kampe

Stor rotation på trænerposten​

• April 2025-maj 2025: Kristoffer Wichmann, 5 kampe
  • Maj 2024-april 2025: Menno van Dam, 33 kampe
  • April 2024-maj 2024: Mathias Haugaasen, 5 kampe
  • Marts 2023-april 2024: Oscar Hiljemark, 43 kampe
  • September 2022-marts 2023: Erik Hamrén, 16 kampe
  • Marts 2022-september 2022: Lars Friis, 22 kampe
  • Januar 2022-marts 2022: Oscar Hiljemark (midlertidig), 3 kampe
  • Januar 2021-januar 2022: Marti Cifuentes, 40 kampe
  • Oktober 2020-december 2020: Peter Feher (midlertidig), 9 kampe
  • November 2018-oktober 2020: Jacob Friis, 66 kampe
  • Januar 2017-november 2018: Morten Wieghorst, 74 kampe
  • Juli 2015-december 2016: Lars Søndergaard, 62 kampe
  • Oktober 2010-juni 2015: Kent Nielsen, 183 kampe
9 trænere siden efteråret 2020. Helt latterligt.

AaB har haft 17 trænere siden år 2000 (nogen er gengangere) mens vi har haft 13. Nuvel de har så også vundet 2 mesterskaber men det siger vi ikke højt til nogen.
Men når du går så langt tilbage - en evighed i fodbold og ikke mindst i AGF's udvikling - er det jo også for at finde en situation der kan minde om den nuværende i AaB. Når man tænker på hvordan situationen har været i AGF er det faktisk imponerende at AaB har overhalet os så hurtigt i antal trænere i karrusellen og de risikerer også en længere periode nu hvor de skal kæmpe med at holde sig i top-10 og kan få flere sæsoner i førstedivision. AGF har skiftet træner én gang siden 2017!

Lidt ligesom med gennemsnitsalderen er antal trænere så heller ikke et væsentligt mål i sig selv, men dog en indikation af et eller andet. De sidste par sæsoner i AaB viser tydeligt at der er noget galt. Nu er Uwe til debat pga resultaterne, men tidsmæssigt er tre sæsoner ikke en specielt kort periode.

Lidt ligesom med gennemsnitsalderen er antal trænere så heller ikke et væsentligt mål i sig selv, men dog en indikation af et eller andet. De sidste par sæsoner i AaB viser tydeligt at der er noget galt. Nu er Uwe til debat pga resultaterne, men tidsmæssigt er tre sæsoner ikke en specielt kort periode.

Nu skal det ikke tages så alvorligt. Det var mere ment som et kuriosum og et eksempel på det går op og ned i fodbold eller rettere hvor hurtigt ned ad det kan gå, hvis ikke der er en kompetent ledelse.
Hyppige trænerskrifter er som regel et symptom på forkert eller ingen strategi gennem dårlig ledelse.

Nu skal det ikke tages så alvorligt. Det var mere ment som et kuriosum og et eksempel på det går op og ned i fodbold eller rettere hvor hurtigt ned ad det kan gå, hvis ikke der er en kompetent ledelse.
Hyppige trænerskrifter er som regel et symptom på forkert eller ingen strategi gennem dårlig ledelse.
Nej nej - men ja netop, det siger noget om hvor godt klubben fungerer og udviklingen i hvor hastigt trænerne udskiftes kan også aflæses i placeringer og økonomi.

Tingene er ikke statiske og AaB kan også få en god periode igen, men jeg vil nok sige at der er den forskel på AGF og AaB at vores periode med nedrykninger osv i højere grad er den der skiller sig ud - selvom vi også har haft dårlige perioder før - hvor AaB i stort set samme periode vel har været historisk gode. Tiderne og omstændighederne skifter og selvfølgelig er AaB en relativt stor klub osv, men dem der stadig tror AaB bare hører til i toppen må vist efterhånden have fået sig et realitetstjek. Hvis der ikke lige pludselig står nogen klar med en masse penge - og det er nok ikke så sandsynligt - skal de finde et eller andet de kan skille sig ud med eller være bedst til og indtil videre har tyskerne ikke rigtig vist at de kan bidrage med det.

Et par gutter har gjort et flot stykke arbejde med at lave nogle lidt skæve statistikker fra sæsonen.

Fx kan man læse, at vi ifølge de opstillede parametre havde den bedste målmand i grundspillet og den ringeste i slutspillet:

Et par gutter har gjort et flot stykke arbejde med at lave nogle lidt skæve statistikker fra sæsonen.

Fx kan man læse, at vi ifølge de opstillede parametre havde den bedste målmand i grundspillet og den ringeste i slutspillet:

Vi var ligeledes i slutspillet ramt af, at være dårlige på dødbolde, både offensivt og defensivt.

Ikke særligt fedt med et jysk derby om at spille sig i Europa på Ceres Park, Vejlby. Uden at AGF er den ene klub. Det indrammer desværre denne sæson med al tydelighed. Samtidig overvejer man p.t. at beholde en træner, der har haft det højeste antal nederlag i træk i over 50 år. Når han ikke har formået at rejse holdet i så mange kampe, hvordan kan han så gøre det ovenpå sådan en nederlagsstemning og håbløshed igen om fire uger? For hvorfor har han så ikke gjort det noget før, så vi ikke endte der, hvor vi gjorde? Der skal nyt blod ind på både træner og spillerfronten for at rejse holdet igen. Ellers kan det ende med en tabermentalitet, som ikke kun risikerer at ende i et nedrykningsspil men reelt i en kamp om at undgå at blive den klub, der skal ned sammen med Fredericia. Lige nu er vi den klub i den kommende superliga, der hænger mest med snotten.

Ikke særligt fedt med et jysk derby om at spille sig i Europa på Ceres Park, Vejlby. Uden at AGF er den ene klub. Det indrammer desværre denne sæson med al tydelighed. Samtidig overvejer man p.t. at beholde en træner, der har haft det højeste antal nederlag i træk i over 50 år. Når han ikke har formået at rejse holdet i så mange kampe, hvordan kan han så gøre det ovenpå sådan en nederlagsstemning og håbløshed igen om fire uger? For hvorfor har han så ikke gjort det noget før, så vi ikke endte der, hvor vi gjorde? Der skal nyt blod ind på både træner og spillerfronten for at rejse holdet igen. Ellers kan det ende med en tabermentalitet, som ikke kun risikerer at ende i et nedrykningsspil men reelt i en kamp om at undgå at blive den klub, der skal ned sammen med Fredericia. Lige nu er vi den klub i den kommende superliga, der hænger mest med snotten.
Jeg vil godt sætte en hel byge fadøl på Ceres Park Vejlby på, at vi ikke kommer i nærheden af nedrykning i hele sæsonen, uanset om træneren hedder Uwe, Lars eller eller noget helt tredje. Nu er der sommerferie, og både spillere og trænere (og fans!) kommer langt væk og lader batterierne op. Allerede når træningskampene går i gang, og et nyt navn eller to er dukket op i truppen, så kommer smilene frem på læberne igen, og Aarhus Walk kalder.

Når Viborg, OB og Brøndby står der igen, så bliver det et helt andet hold, de kommer til at møde. Sådan er det næsten hvert år, og sådan tror jeg, det bliver igen.

Jeg vil godt sætte en hel byge fadøl på Ceres Park Vejlby på, at vi ikke kommer i nærheden af nedrykning i hele sæsonen, uanset om træneren hedder Uwe, Lars eller eller noget helt tredje. Nu er der sommerferie, og både spillere og trænere (og fans!) kommer langt væk og lader batterierne op. Allerede når træningskampene går i gang, og et nyt navn eller to er dukket op i truppen, så kommer smilene frem på læberne igen, og Aarhus Walk kalder.

Når Viborg, OB og Brøndby står der igen, så bliver det et helt andet hold, de kommer til at møde. Sådan er det næsten hvert år, og sådan tror jeg, det bliver igen.
Havde du ikke sat lige så meget på højkant på, at vi ikke tabte de 7 resterende kampe, der var tilbage i sæsonen 🤣? Det havde jeg.
Næst' år. Men med ret meget nyt blod på bænk og bane.
KSDH

Jeg er egentligt ikke tilhænger af at hænge enkeltspillere ud som afgørende for en kollektiv fiasko. For det var en kollektiv fiasko, mest klart illustreret ved Noah Narteys mål, hvor hele 5 AGF'ere undlader at tackle - og bare lader ham løbe i en lige linje mod mål.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor vi havde været med en målmand, der kan tage med hænder sådan mere fast.

Vejle Boldklub overlevede suppen - med en super angriber og en stærk keeper. Havde VB haft Wahlstedt i stedet for Vekic, så havde de ikke overlevet

Wahlstedt lukkede 12 mål ind på 9.2 i xG imod, redningsprocent 42. AGF tabte ganske rigtigt med 2 i alle kampe på nær en, men en målmand med hænder, fødder og hoved skruet rigtigt på, kunne have skabt en forandring.

jeg tror hele fortællingen om AGF (1-3, 1-3, 1-3 etc) kunne have anderledes med en stærk keeper. Jeg siger ikke, at Jesper Hansen skulle have stået, for Wahlstedt skulle have chancen. Men en stærk keeper havde gjort en forskel, ikke bare i den enkelte kamp, men i hele udviklingen dette slutspil.

Jeg er egentligt ikke tilhænger af at hænge enkeltspillere ud som afgørende for en kollektiv fiasko. For det var en kollektiv fiasko, mest klart illustreret ved Noah Narteys mål, hvor hele 5 AGF'ere undlader at tackle - og bare lader ham løbe i en lige linje mod mål.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor vi havde været med en målmand, der kan tage med hænder sådan mere fast.

Vejle Boldklub overlevede suppen - med en super angriber og en stærk keeper. Havde VB haft Wahlstedt i stedet for Vekic, så havde de ikke overlevet

Wahlstedt lukkede 12 mål ind på 9.2 i xG imod, redningsprocent 42. AGF tabte ganske rigtigt med 2 i alle kampe på nær en, men en målmand med hænder, fødder og hoved skruet rigtigt på, kunne have skabt en forandring.

jeg tror hele fortællingen om AGF (1-3, 1-3, 1-3 etc) kunne have anderledes med en stærk keeper. Jeg siger ikke, at Jesper Hansen skulle have stået, for Wahlstedt skulle have chancen. Men en stærk keeper havde gjort en forskel, ikke bare i den enkelte kamp, men i hele udviklingen dette slutspil.
Jeg synes heller ikke Jesper Hansen har været specielt overbevisende. Kampen mod Vejle var vel den dårligste af en AGF keeper i meget meget lang tid.

Jeg synes heller ikke Jesper Hansen har været specielt overbevisende. Kampen mod Vejle var vel den dårligste af en AGF keeper i meget meget lang tid.

Helt enig. Og vi havde heller ikke vundet guld med Jonas Løssl på mål - men vi havde ikke afsluttet med den fadæse af en serie med en Løssl-agtig keeper på kassen.

Latest posts

Back