Superligaen 2024/2025
Jeg er ikke tilfreds med Uwe, men placerer hovedparten af ansvaret hos SIB. Men det er ikke en quickfix når SIB har investeret 55 mio dårligt.Ok - den er nem. Det er SIB's skyld det hele og alt bliver bedre i næste sæson (Aab er altså irrelevante i denne diskussion - dem skal vi ikke sammenlignes med).
Efterhånden må vi erkende, at man ikke er gode til at opbygge en organisation hvor man kan skifte ud på posterne. Det er hver gang vi skal have ny sportschef, at der skal genopbygges og vi spilder år på det. Vi slingrer afsted som en anden fulderik eller også er det bare en belejlig undskyldning![]()
Det er svært at skifte kernemedarbejdere i en lille organisation, men i det konkrete tilfælde er kausaliteten omvendt. SIB røg fordi han ikke gjorde det godt nok, og dermed er en evt udskiftning udtryk for genopretning, ikke at en ny sportschef skal ændre alt.
Jeg synes din kommentar om at alt bliver godt efter SIB er lidt fornærmende. Måske var det intentionen at provokere, og så lykkedes det. Måske har du ikke styr på implikationerne af det vi taler om, eller måske formulerer jeg mig helt hen i vejret.
AGFs indkøb af JJA, Gyamfi, Wahlstedt, Arnstad og Badji, og fokus på ungdommen er netop udtryk for ønsket om at accelerere den sportslige opstigning og generere store salg om få år. Jeg siger SIB kiksede og derfor er han fyret. Men det er ikke en quick fix, og spørgsmålet er, om man skal binde sig til masten med de indkøb, om man reelt har økonomi til andet, og i hvor høj grad man evt skal afhænde dem igen og forsøge en ny runde indkøb.