New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 205K
Superligaen 2024/2025
Vi er 2 kampe fra, at være halvvejs i grundspillet. Ser vi udelukkende på point, er vi bedre med en forventet. Omvendt, så var der før landskampspausen begrundet håb for, at vi stod med mere end 2 point i snit efter 9 runder.

Vi er ubesejret i 7 runder, men vi skulle have haft 3 point i går. Målet må være 6 point i de næste to runder, og 4 point er realistisk.

Vi nærmer os også den periode hvor FCK og FCM skal spille europæisk. Jeg mener FCM hentede 8-9 point på FCK i den del af efteråret sidste år. Selvom FCM har en virkelig bred trup, så kan vi håbe på de sætter point til de kommende måneder.

Hvis målet er bronze, så er vi 3 point foran Brøndby og 6 point foran FCN. Så det er nok dér vi skal have fokus de kommende måneder.

Nu har vi Viborg og Randers inden næste landskamps pause - 4 point tænker jeg er okay.

Derefter mangler vi 6 kampe på denne side.. Her venter både Brøndby, FCM, FCK, FCN og Silkeborg (og Lyngby). Vi får FCM og FCK efter Europæiske kampe.. Kan man håbe realistisk på 10 point der, så får vi 14 point mere inden vinter og står med 32 efter 17 kampe.

Jeg vil være tilfreds :)

Top 6 vil være sikker (statistisk) og vi har et "nemt" program i start foråret.

Hvis målet er bronze, så er vi 3 point foran Brøndby og 6 point foran FCN. Så det er nok dér vi skal have fokus de kommende måneder.

Det må uden tvivl væres vores delmål. I hvert fald når Top 6 definitivt er sikret.
FCN ser ud til at have en mellem-sæson, som jo på ingen måde er overraskende, med de tunge navne de har solgt i sommers (og flere ryger til USA til vinter)
Brøndby er desværre en stadig en hård konkurrent, men dog til at tale med.

Vejle fyrer træneren og ansætter endnu en rumæner.

Det bedrøver mig, at "Jyllands Rubin" er reduceret til en transithal af udenlandske skodspillere ledet af folk, der kun har ringe kendskab til dansk fodbold.

De fortjener at rykke ned.
Der er ingenting at samle på der. Et ejerskab der sætter dem tilbage til istiden som klub

-
Vejle fyrer træneren og ansætter endnu en rumæner.

Det bedrøver mig, at "Jyllands Rubin" er reduceret til en transithal af udenlandske skodspillere ledet af folk, der kun har ringe kendskab til dansk fodbold.

De fortjener at rykke ned.
VB fortjener at Spille Superliga, VB’s ejere fortjener at rykke ned.

Det bliver absolut et par spændende kampe mod Randers og Viborg, der skal runde 1. halvdel af grundspillet af. Jeg håber at vi kan nedkæmpe Randers på søndag. Kampen i Viborg ser jeg mere skeptisk på. Vi har haft det lidt svært ude mod dem og de har haft et rigtig godt transfervindue. Det er to hold, som helt sikkert kommer til at kæmpe med om top-6 til det sidste og vi kan næsten lukke top-6 snakken med sejre i de to kampe. Jeg er dog også rigtig godt tilfreds med 4 point, men sjovt nok kan 2 point i de to kampe vise sig at være bedre end 3 point i forhold til at holde 7. pladsen på afstand. Det er dog helt sikkert ikke sådan at spillerne og Uwe tænker.

Det bliver absolut et par spændende kampe mod Randers og Viborg, der skal runde 1. halvdel af grundspillet af. Jeg håber at vi kan nedkæmpe Randers på søndag. Kampen i Viborg ser jeg mere skeptisk på. Vi har haft det lidt svært ude mod dem og de har haft et rigtig godt transfervindue. Det er to hold, som helt sikkert kommer til at kæmpe med om top-6 til det sidste og vi kan næsten lukke top-6 snakken med sejre i de to kampe. Jeg er dog også rigtig godt tilfreds med 4 point, men sjovt nok kan 2 point i de to kampe vise sig at være bedre end 3 point i forhold til at holde 7. pladsen på afstand. Det er dog helt sikkert ikke sådan at spillerne og Uwe tænker.
Det er endnu et par runder, der skal vise, hvor vi står på den lange bane. Er stadig meget skuffet over det taktiske (eller rettere mangel på samme) i Lyngby. Vi må simpelthen ikke sætte points til mod bund fire. At undlade at spille med Anderson til højre, når det ikke fungerede mod SIF, var bare et selvmål. Savnet af Links blev blot fordoblet. Relationerne mellem MEM og Anderson på midten er vores stærkeste kort p.t., og det er nu ikke blevet spillet i de to sidste kampe fra start, hvilket straks har vist sig i resultaterne og målfarligheden.

Hvis vi heller ikke kan håndtere RFC og VFF er vi mere et potentielt top 6 hold end et medaljehold. Hvis vi skal præstere til pari, skal vi kunne besejre hold med langt mindre budgetter. Og det gør vi kun ved at spille på vores forcer, som vi gjorde i de sidste to kampe i sidste sæson og indtil kampene mod SIF og Lyngby.

At undlade at spille med Anderson til højre, når det ikke fungerede mod SIF, var bare et selvmål.
Vi er i en situation, hvor vi både har flere skader og samtidig flere nye spillere der skal spilles ind. Vi kan ikke bare lade som om, vi kan fortsætte som i de første 7 runder. Uwe prøver at finde den bedst mulige løsning, hvor Anderson indgår. Det er logisk, at når vi ingen skader har på den centrale midtbane, så skal der kigges på alternativer, der hvor vi faktisk mangler kvalitet. Vi kunne godt sætte Anderson på bænken og benytte Andersen i venstresiden, men det tror jeg ikke på at vi får en bedre offensiv ud af. Pt. må vi erkende, at Links er bedre end alternativerne på den venstre wingback. Men Anderson bør jo kunne spille pladsen med et godt niveau, når den nu ligner den han spiller på landsholdet.

Arnstad er nok kommet for at blive i startopstillingen. Så kan du hævde at vi ikke længere vinder vores kampe med 4 mål efter at han er kommet ind, men det kunne også være at vi ikke havde gjort det alligevel. Men det bliver spændende at se, om Anderson ryger på bænken, når Links er tilbage. Uanset hvad, så er vi i hvert fald meget stærkt besat på de centrale pladser nu og det er på en måde typisk, at det nu er på vores wingbacks og i det centrale forsvar at vi så har skaderne.

Vi er i en situation, hvor vi både har flere skader og samtidig flere nye spillere der skal spilles ind. Vi kan ikke bare lade som om, vi kan fortsætte som i de første 7 runder. Uwe prøver at finde den bedst mulige løsning, hvor Anderson indgår. Det er logisk, at når vi ingen skader har på den centrale midtbane, så skal der kigges på alternativer, der hvor vi faktisk mangler kvalitet. Vi kunne godt sætte Anderson på bænken og benytte Andersen i venstresiden, men det tror jeg ikke på at vi får en bedre offensiv ud af. Pt. må vi erkende, at Links er bedre end alternativerne på den venstre wingback. Men Anderson bør jo kunne spille pladsen med et godt niveau, når den nu ligner den han spiller på landsholdet.

Arnstad er nok kommet for at blive i startopstillingen. Så kan du hævde at vi ikke længere vinder vores kampe med 4 mål efter at han er kommet ind, men det kunne også være at vi ikke havde gjort det alligevel. Men det bliver spændende at se, om Anderson ryger på bænken, når Links er tilbage. Uanset hvad, så er vi i hvert fald meget stærkt besat på de centrale pladser nu og det er på en måde typisk, at det nu er på vores wingbacks og i det centrale forsvar at vi så har skaderne.
Jeg synes, at du undervurderer den betydning Andersons drive har for vores midtbane og de relationer han har især med MEM og Beijmo. Spillet og resultaterne taler sit tydelige sprog.
Arnstad er her og nu indskifteren, indtil han er spillet ind på holdet. Med Duelund (som også kan spille 10’er) får vi en midtbane, hvor vi kommer til at stå meget stærkt. Det kan de to sidstnævnte så begynde med at bevise i kampen mod VSK 😉.

Er så småt ved at få en mistanke om, at Uwe måske er ved at lave en “Onugkha” på Anderson, fordi han ikke har villet forlænge sin kontrakt. Jeg mener, at man til enhver afgørende kamp skal spille med sin mest formstærke spillere på deres rette positioner. Det gør Uwe p.t. ikke. Og det har kostet.

Man kunne også lade Andersen spille venstre Wingback og Anderson spille 8eren.
Arndahl får på den måde mulighed for at lære spillestilen bedre at kende inden han skal spille fast

Man kunne også lade Andersen spille venstre Wingback og Anderson spille 8eren.
Arndahl får på den måde mulighed for at lære spillestilen bedre at kende inden han skal spille fast
Jeg er helt enig. Men den stakkels mand hedder Arnstad 😂. Men pyt. Folk skriver Arnstedt, Arnstadt og det der er værre. Eller er det Wahlstedt, der forvirrer.

Arnstad, Arnstad, Arnstad.

Last edited:
Jeg har ingen tvivl om Anderson står før Arnstadt på holdkortet. Ideelt set som højre 8'er, men der er ikke en oplagt afløser på vwb.

Jeg begynder også at overveje om man bare skal spille med en defensiv VWB, fx Andersen. Eller hvis man havde styrket sig med en vcb, kunne denne, eller Kahl vikariere.

Jeg sagde i real-time, at med en skade til Links var holdet presset, og ville have en offensiv trussel ind på positionen. Derfor tillader jeg mig at være (formentlig sædvanligt) træls og klage en gang mere.

Det er sort uheld skaden sker med det samme, men det føles for mig som om det har kostet 4 af 6 mulige points at man ikke hentede en kompetent wingback.

Jeg tror Andersen ville starte, hvis Beijmo var skadet, men den side er også mindre offensiv end venstre. Og ville man ikke tro Brandhof var et godt bud på starteren, hvis Beijmo blev skadet ...?

Pointen er, at mange herinde så Andersen som oplagt gardering i begge sider. Det gør Uwe åbenlyst ikke. Og jeg håber SIB og Uwe var på bølgelængde, ellers var det en dyr misforståelse.

Målet er guld! Bronze vil være et fint resultat, no doubt.

Men for mig er målet guld og jeg er edderspændt rasende (i hvert fald frustreret) over man ikke styrkede den skide wingback i transfervinduet. Det er så helt igennem åbenlyst man har to i eliten, men ingen afløser i nærheden af det niveau. Og de betyder så meget for stilen, at det sportsligt var useriøst hvad man gjorde.

Jeg har ingen tvivl om Anderson står før Arnstadt på holdkortet. Ideelt set som højre 8'er, men der er ikke en oplagt afløser på vwb.

Jeg begynder også at overveje om man bare skal spille med en defensiv VWB, fx Andersen. Eller hvis man havde styrket sig med en vcb, kunne denne, eller Kahl vikariere.

Jeg sagde i real-time, at med en skade til Links var holdet presset, og ville have en offensiv trussel ind på positionen. Derfor tillader jeg mig at være (formentlig sædvanligt) træls og klage en gang mere.

Det er sort uheld skaden sker med det samme, men det føles for mig som om det har kostet 4 af 6 mulige points at man ikke hentede en kompetent wingback.

Jeg tror Andersen ville starte, hvis Beijmo var skadet, men den side er også mindre offensiv end venstre. Og ville man ikke tro Brandhof var et godt bud på starteren, hvis Beijmo blev skadet ...?

Pointen er, at mange herinde så Andersen som oplagt gardering i begge sider. Det gør Uwe åbenlyst ikke. Og jeg håber SIB og Uwe var på bølgelængde, ellers var det en dyr misforståelse.
Links er god, men det er noget kontrafaktisk vrøvl at sige manglende indkøb der har kostet 4 points.

Last edited:
Links er god, men det er noget kontrafaktisk vrøvl at sige manglende indkøb der har kostet 4 points.
Kontrafaktisk?, ja.

Vrøvl? Det kan vi være uenige om.

Holdet har spillet med Anderson og Links til at udfordre offensivt i hhv højre og venstre side, og det har fungeret fabelagtigt.

Med Links ude har det manglet den offensive trussel, hvilket har hæmmet offensiven og kostet point.

Derfor står jeg inde for min analyse og påstand. Svagheden i den er mere, om et nyindkøb kunne have leveret fra første kamp. Den diskussion tager jeg gerne, men mit argument var fra før vi vidste Links blev skadet, så det dækker resten af efteråret og dermed holder det principielt - når jeg skal sige det.

Edit: Links og Beijmo slutter sjældent kampen på WB, Links går ud, Beijmo i forsvaret. Det er ok når resultatet er der, men noget af en hæmsko hvis man skal jagte et resultat. En offensiv WB ville give muligheden for at fastholde spillestilen i venstre side, uden at påvirke Andersens spilletid i højre. Og det ville formentlig give flere points at kunne fastholde trykket hele kampen/at Uwe har fleksibilitet. Det er ud over den kattepine det er når Links er ude. Og hvis Beijmo evt bliver skadet

Latest posts

Back