New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 237K
Trænertråden
Der er et 4 minutters langt interview med CV på agfplay

Jo mere jeg hører på de forskellige interviews med CV, jo mere bliver jeg bekræftet i, at der man gik ind til den evaluering med bestyrelsen og Uwe, var man ikke af den holdning at samarbejdet skulle stoppe.

Jeg tror man gerne ville have forsat med Uwe, men som enten ønskede at stoppe eller ikke overbeviste bestyrelsen og ledelsen om han skulle forsætte
Eller også stillede man nogle krav til Uwe, som han ikke ville acceptere?

Må også indrømme, jeg også synes, det er lidt mærkeligt og bekymrende, det ud ad til ligner, de først er gået i gang med at lede efter ny træner efter fyringen. En fyring efter sæsonen kommer næppe ud af det blå, det må være noget, CV og JN har diskuteret i gennem længere tid.
Så kan det godt være, den endegyldige beslutning blev taget på strategimødet men det interview med CV på Viaplay virkede ærlig talt som om, de først er begyndt på en ønskeseddel efter fyringen.

Ang. strategimøde. Det pisser mig af, vi intet har fået af vide. Hvad er de nye sportslige mål? Er der blevet lavet en handlingsplan på talentområde en hvid tråd v2.0 om man vil? Bibeholder vi power fodbolden eller ændrer vi kurs?
Hørte for et stykke tid siden (men kan ikke huske hvor), at man allerede for knap et par måneder siden havde været ude hos træneragenter for at sætte en søgning i gang. Så det hele er lidt selvmodsigende.

Ja også en mulighed. Alle interviews lugter af at Uwe skulle stoppe hverken var plan A B eller C
Hvis jeg var CV, så ville jeg i hvert fald rette på nogle ting, som f.eks:

At den fysiske stab skal have mere indflydelse på hvornår spillere skal spares, så den fysiske træner har ret til at fortælle Uwe at eksempelvis Paddy skal starte ude i næste kamp, eller i 1 af de næste 3.

At transitionstræneren skal have mere indflydelse på startopstillingerne, og spilleminutterne til Gyamfi, Andersen, Badji, Callø, Bach og Emmery i den kommende sæson, og at et succesparameter for den næste halvsæson, er at min 2 af disse kommer ind omkring startopstillingen i den periode.

At der roteres mere i start 11, og et succeskriterie for den næste halvsæson er at f.eks. 18 spillere i truppen, har tæt på lige mange minutter, eller at spiller 12-18 har fået minimum 40% af minutterne.

At de ældre spillere minimum starter ude i 25% af kampene, så der er plads til talenterne, og i højere grad anvendes som “Gamechangers” fra bænken.

Jeg tror også man skal læse CV’s udtalelse om at Uwe slider på alle omkring sig, som et tema for de samtaler og evalueringer man har haft efter sæsonen, og måske har man bedt ham om at moderere sin opførsel overfor spillere og trænerstab.

Hvis der er blevet stillet nogle krav som minder om disse, så har det været fordi sportsdirektøren, den øvrige direktion og bestyrelsen har følt at det var nødvendigt efter den her sæson. Og fordi data fra de seneste 18-24 måneder har været nedadgående, særligt imod slutningen af halvsæsonerne. Men det har nok også gjort at Uwe ikke kunne se muligheder for at levere under de betingelser, og så blev man enige om at stoppe samarbejdet, uden de helt store sværdslag.

Det var måske lidt uventet for klubben at Uwe sagde fra, så man havde næppe kørt den helt store træner rekrutteringsproces i stilling før efter evalueringen.

Hvis jeg var CV, så ville jeg i hvert fald rette på nogle ting, som f.eks:

At den fysiske stab skal have mere indflydelse på hvornår spillere skal spares, så den fysiske træner har ret til at fortælle Uwe at eksempelvis Paddy skal starte ude i næste kamp, eller i 1 af de næste 3.

At transitionstræneren skal have mere indflydelse på startopstillingerne, og spilleminutterne til Gyamfi, Andersen, Badji, Callø, Bach og Emmery i den kommende sæson, og at et succesparameter for den næste halvsæson, er at min 2 af disse kommer ind omkring startopstillingen i den periode.

At der roteres mere i start 11, og et succeskriterie for den næste halvsæson er at f.eks. 18 spillere i truppen, har tæt på lige mange minutter, eller at spiller 12-18 har fået minimum 40% af minutterne.

At de ældre spillere minimum starter ude i 25% af kampene, så der er plads til talenterne, og i højere grad anvendes som “Gamechangers” fra bænken.

Jeg tror også man skal læse CV’s udtalelse om at Uwe slider på alle omkring sig, som et tema for de samtaler og evalueringer man har haft efter sæsonen, og måske har man bedt ham om at moderere sin opførsel overfor spillere og trænerstab.

Hvis der er blevet stillet nogle krav som minder om disse, så har det været fordi sportsdirektøren, den øvrige direktion og bestyrelsen har følt at det var nødvendigt efter den her sæson. Og fordi data fra de seneste 18-24 måneder har været nedadgående, særligt imod slutningen af halvsæsonerne. Men det har nok også gjort at Uwe ikke kunne se muligheder for at levere under de betingelser, og så blev man enige om at stoppe samarbejdet, uden de helt store sværdslag.

Det var måske lidt uventet for klubben at Uwe sagde fra, så man havde næppe kørt den helt store træner rekrutteringsproces i stilling før efter evalueringen.
Hvorfor skulle en type som Tingager ønske at spille i AGF, nu hvor han er på toppen og være tvunget til kun at starte 24 kampe på et år?

Den skal jeg lige forstå - skal en lavere rangerende træner bestemme hvem cheftræneren skal stille med?

Ang. strategimøde. Det pisser mig af, vi intet har fået af vide. Hvad er de nye sportslige mål? Er der blevet lavet en handlingsplan på talentområde en hvid tråd v2.0 om man vil? Bibeholder vi power fodbolden eller ændrer vi kurs?
Det er topsvagt at man skal sidde og konkludere på diverse citater. CV sagde en del i torsdags, men det ville være fint at de kom med nogle målsætninger fra ledelsen.

Den skal jeg lige forstå - skal en lavere rangerende træner bestemme hvem cheftræneren skal stille med?
Nu er det jo spekulation, men hvis man skulle have holdt fast i Uwe Rösler, ville det være nødvendigt med et system, så flere talenter fik chancen, det var tydeligt at det ikke ville ske af sig selv med ham ved roret.

Hvorfor skulle en type som Tingager ønske at spille i AGF, nu hvor han er på toppen og være tvunget til kun at starte 24 kampe på et år?
Hvorfor ikke?, han er 32 år, og har brug for restitution for at kunne performe på 100% i de kampe, og ikke udgå med træthedsskader i slutningen af sæsonen. I øvrigt spillede AGF 36 kampe i den seneste sæson, hvor Tingager spillede de 32. Så 27 kampe på en sæson, havde måske forhindret ham i at blive skadet da sæsonen skulle afgøres, og der var mest brug for ham.

Nu er det jo spekulation, men hvis man skulle have holdt fast i Uwe Rösler, ville det være nødvendigt med et system, så flere talenter fik chancen, det var tydeligt at det ikke ville ske af sig selv med ham ved roret.

Hvorfor ikke?, han er 32 år, og har brug for restitution for at kunne performe på 100% i de kampe, og ikke udgå med træthedsskader i slutningen af sæsonen. I øvrigt spillede AGF 36 kampe i den seneste sæson, hvor Tingager spillede de 32. Så 27 kampe på en sæson, havde måske forhindret ham i at blive skadet da sæsonen skulle afgøres, og der var mest brug for ham.
Du tror simpelthen en spiller. Fyldt med ambitioner. Og ikke mindst spillere omkring ham med masser ambitioner, ville synes det er mega fedt at spille med Aksel Halsgaard i en kamp hvor AGF måske kunne komme i Europa eller en pokalfinale, fordi Tingager havde spillet dét han måtte.

Jeg tror faktisk en spiller der ved, at han har 1-2 år tilbage på toppen gerne ville spille alt det han kan, ikke sidde på bænken pga principper.

Tænker heller ikke Delaney eller Wass ville synes det var skide fedt.

Jeg tror en spiller på 30-33 kender sin krop så uhyggelig godt, så de fint kan vurdere om det giver mening de spiller eller ej.

Det vil da være noget af en tillidserklæring fra Hoff-Thorup at sige nej til QPR men ja til os men nu må vi se. Mange rygter omkring forskellige trænere, det er forventelig, når processen kører. Til gengæld bekymrer det mig stadig, at ledelsen tilsyneladende kigger på forskellige trænere med hver sin spillestil.
Der er squ noget forskel på Redbull skolen personificeret ved Svensson og FCN skolen personificeret ved Hoff-Thorup.

Siger det igen. Bestem jer nu for pokker for en spillestil som skal praktiseres de næste mange år. Ellers vender vi tilbage til zig-zag kursen under BSN.

Jeg synes, at Hoff Thorup ville en meget risikabel ansættelse.

Tror dog ikke, at han er inde i billedet.
Han ville være et kæmpe scoop.

En træner fra en klub med en budget derer cirka 4 gange så stort. Fra en klub hvor vi velsagtens ikke kunne hente én af deres bedste 20 spillere.

Hvis vi virkelig skal satse ungt, så han har erfaringen

Han har tidligere haft ret - og det må han da gerne få igen

Jeg tror ikke på ovenstående er korrekt.

AGF er børsnoteret og har budgetteret med et underskud på mellem 20-40 millioner.

Klubben har en Egenkapital på cirka 225 millioner kroner.

Jeg kan ikke forestille mig, at klubben ikke skulle komme med en børsmeddelelse hvis de lå inde med disse informationer.

Hvis Novo tror de taber 200 milliarder (er ikke helt nok til at svare til samme forhold som her), så ville de nok også komme med en udmelding.

Dermed ikke sagt Vejlby ikke kan blive dyrere. Men så er det ikke en udgift der tages over driften.

Latest posts

Back