New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 237K
Trænertråden
Derudover indrømmer CV jo, at begge trænere er nogle de har kig på. Hvis det står til troende, er min bekymring velbegrundet, for en af de 2 trænere burde slet ikke være til overvejelse, hvis der var nedfældet en spillestil.

Men de kan vel være i gang med at afklare, hvordan de egentlig tænker og om det passer ind. Jeg tror nu ikke begge er i spil.

Hvis han havde ret allerede for 3 uger siden, så tænker jeg vi havde været på plads. Måske klubben leger kispus med pressen og bare lader alle parter holde lidt ferie eller starte i det skjulte - jeg tvivler nu ;)

Ja det synes jeg. Det er da klart, at selvfølgelig kan en FCN træner også blive fyringstruet men jeg vil fastholde, at snoren er markant længere hos dem end i nogen anden Superligaklub og at en FCN træner primært bliver målt på udvikling fremfor resultater.
Jeg vil vove den påstand, 9 ud af 10 trænere vil elske at arbejde under de forhold.

Det er der noget beskyttet værksted over.

Jeg ser en tydelig ledelse som ved hvad de vil og ikke ryster på hånden. Det er sku en befrielse fremfor det der svingen frem og tilbage, bare fordi medierne kører noget op eller ned. Bare se os i starten af sæsonen, hvor eksperter og journalister kørte os op til mesterskabskandidater - nogen af os sagde vi håbede men også vidste hvor smal truppen var men den slags detaljer gider de ikke tage med.
I sidste ende virker det til Fcn kigger på de underliggende data og om det går i den rigtige retning - sådan burde det vel være. Jeg er sikker på en træner ikke ville være "beskyttet", hvis de syntes det gik den forkerte vej. Mon ikke det interne pres er stort nok, selvom de ikke har en halv avis's journalister som skriver om dem.

Btw. i vores nuværende situation gad jeg godt se udvikling - så hvis han kan det, så bliver jeg nok tilfreds. Der er nok at udvikle på;)

Men du er stadig ok med, at kalde en klub der præstere bedre end AGF for et beskyttet værksted!?
Det synes jeg faktisk han gerne må.
Fortællingerne om deres spillere, som IKKE præsterer efter afsked med børnehaven i Farum er ikke få…omend de har haft en del gode eksempler fra deres afrikanske forbindelse, men mange af deres “lokale” drenge falder igennem

EDIT: Jeg medgiver han ikke leverede tilfredsstillende i Norwich og dermed blev fyret, ligesom Kent Nielsen i OB/BIF, Ståle i Wolves/FCK, Riemer i Anderlecht, Thorup i Augsburg, Svensson i Berlin/Mainz osv
Alle de eksempler som du sammenligner med, er ikke blevet fyret kort tid efter man havde investeret i dem, og betalt en dyr transfer for at hente dem til klubben. Hoff Thorup fik ikke engang en sæson, så kunne de godt se at det ikke gik, alle de andre trænere var i deres klubber i flere sæsoner, inden det ende med en fyring, så det er væsentligt anderledes situationer.

Om det er Norwich, der ikke havde gjort deres forarbejde ordentligt, eller Hoff Thorup der ikke kunne klare presset i en klub med over 38 tilhængere, det er svært at sige, men hans Norwich aftale er bestemt ikke karrierefremmende, så det må være på tidligere meritter, hvis han er aktuel.

Last edited:
Alle de eksempler som du sammenligner med, er ikke blevet fyret kort tid efter man havde investeret i dem, og betalt en dyr transfer for at hente dem til klubben. Hoff Thorup fik ikke engang en sæson, så kunne de godt se at det ikke gik, alle de andre trænere var i deres klubber i flere sæsoner, inden det ende med en fyring, så det er væsentligt anderledes situationer.

Om det er Norwich, der ikke havde gjort deres forarbejde ordentligt, eller Hoff Thorup der ikke kunne klare presset i en klub med over 38 tilhængere, det er svært at sige, men hans Norwich aftale er bestemt ikke karrierefremmende, så det må være på tidligere meritter, hvis han er aktuel.
Du har helt ret

Ståle fik 11 måneder i Kōln og 5 måneder i Wolves.

Thorup fik næste 8 måneder i Augsburg.

Svensson fik næsten 6 måneder i Union Berlin

Hoff Thorup fik 10 måneder i Norwich.

Han gik også fra “børnehaven” og det “beskyttede værksted” i FCN med 1.78 point i snit i 67 kampe. Sammenlignet med Uwe’s og Davids gennemsnit er det ret imponerende (begge lige omkring 1.50).

Han lavede et point gennemsnit, der vel ikke er set i Aarhus siden Peter Rudbæk, i Farum med et ungt hold. Noget som vores ledelse skriger på (selvom de ikke helt agere sådan).

Manden har en P licens, at tro han kun kan træne i et “beskyttet værksted” synes jeg er ret voldsom, og ikke mindst en hån overfor de mennesker der arbejder i et beskyttet værksted (men det er en anden sag).

Johannes Hoff Thorup er ikke min favorit kandidat, men kan naturligvis løfte opgaven i Aarhus.

Du har helt ret

Ståle fik 11 måneder i Kōln og 5 måneder i Wolves.

Thorup fik næste 8 måneder i Augsburg.

Svensson fik næsten 6 måneder i Union Berlin

Hoff Thorup fik 10 måneder i Norwich.

Han gik også fra “børnehaven” og det “beskyttede værksted” i FCN med 1.78 point i snit i 67 kampe. Sammenlignet med Uwe’s og Davids gennemsnit er det ret imponerende (begge lige omkring 1.50).

Han lavede et point gennemsnit, der vel ikke er set i Aarhus siden Peter Rudbæk, i Farum med et ungt hold. Noget som vores ledelse skriger på (selvom de ikke helt agere sådan).

Manden har en P licens, at tror han kun kan træne i et “beskyttet værksted” synes jeg er ret voldsom, og ikke mindst en hån overfor de mennesker der arbejder i et beskyttet værksted (men det er en anden sag).

Johannes Hoff Thorup er ikke min favorit kandidat, men kan naturligvis løfte opgaven i Aarhus.
Nu er hverken Ståles, Svenssons eller Thorups eneste meritter i en topklub overstået på bare 10 måneder, så det er lidt søgt at sige at Hoff Thorups trænererfaring kan sammenlignes med dem. Hoff Thorup har ikke bevist sig i en topklub ud over FC Nordsjælland. Ståle har mange år i FCK og på det Norske landshold, Svensson havde mange år i Mainz og Thorup havde bl.a. mange år i Brøndby - så Hoff Thorup er ikke i nærheden af den erfaring. Men Norwich har jo set noget de kunne lide i ham, og det kan godt være han har nogle andre kvaliteter. Han har bare ikke vist at han kan præstere i en klub med mere end 38 tilskuere på lægterne.

Nu er hverken Ståles, Svenssons eller Thorups eneste meritter i en topklub overstået på bare 10 måneder, så det er lidt søgt at sige at Hoff Thorups trænererfaring kan sammenlignes med dem. Hoff Thorup har ikke bevist sig i en topklub ud over FC Nordsjælland. Ståle har mange år i FCK og på det Norske landshold, Svensson havde mange år i Mainz og Thorup havde bl.a. mange år i Brøndby - så Hoff Thorup er ikke i nærheden af den erfaring. Men Norwich har jo set noget de kunne lide i ham, og det kan godt være han har nogle andre kvaliteter. Han har bare ikke vist at han kan præstere i en klub med mere end 38 tilskuere på lægterne.
Hvor mange år var Thorup i Brøndby?

Jeg nævnte bevist hvor de ikke havde slået til.

Ståle slog jo fint til i en klub med 2-3 gange større budget end nummer to.

Hoff Thorup har slået fint til i en klub der over de sidste år bedst er blevet 2’er og værst 9’er, samt spillet Europa ligaspil. Det er jo trods alt markant bedre AGF i samme periode, der bl.a indeholder en nedrykning.

Jeg tænker også gennemsnittet i Farum er større end 38. Jeg har faktisk været der hvor AGFs afsnit blevet øget. Det kan jeg forstå der ikke er behov for mere

EDIT : Men din evaluering af Hoff Thorup, det lyder meget som Kent Nielsen der også klare sig bedst uden for meget pres.

Jeg nævnte bevist hvor de ikke havde slået til.

Ståle slog jo fint til i en klub med 2-3 gange større budget end nummer to.

Hoff Thorup har slået fint til i en klub der over de sidste år bedst er blevet 2’er og værst 9’er, samt spillet Europa ligaspil. Det er jo trods alt markant bedre AGF i samme periode, der bl.a indeholder en nedrykning.

Jeg tænker også gennemsnittet i Farum er større end 38. Jeg har faktisk været der hvor AGFs afsnit blevet øget. Det kan jeg forstå der ikke er behov for mere

EDIT : Men din evaluering af Hoff Thorup, det lyder meget som Kent Nielsen der også klare sig bedst uden for meget pres.
Ja det vil også være min primære bekymring, hvis det ender med ham. Var det grunden til at han røg så hurtigt ud i Norwich, at han ikke kunne håndtere presset? For så er AGF måske heller ikke det bedste sted.

Ja det vil også være min primære bekymring, hvis det ender med ham. Var det grunden til at han røg så hurtigt ud i Norwich, at han ikke kunne håndtere presset? For så er AGF måske heller ikke det bedste sted.
Spørgsmålet er nok også mere - for mig - hvad kan vi realistisk forvente (og forlange).

-Vi har Danmarks ældste trup
-Vi har ikke de bedste resultater på U19
-Vi har kommunikeret vi skal spille ungt
-Vi har kommunikeret vi ikke har penge

Der ligger en kæmpe turn-around foran AGF, trænere der har tilbud fra Bundesligaen, Championship osv virker - for mig - som trænere der er på en hylde over hvad vi kan håbe og tro på.

Vi er ikke ligeså attraktive som for blot 6 måneder siden.

Der er nok en grund til, at Thomas Nørgaard nævnes, og Brian Priske ikke gør

I år med vild forvirring i fodboldens hus,
vil den hvide storm fra øst falme i dyne af skyer.
En ny mand vil kalde på skæbnen i Åens by,
men bære ikke sværd – kun pensel og bøger.

Han vil ikke jage sejre med jern og ild,
men nære spirer i skjulte sale.
Hans hænder vil forme drenge til mænd,
mens tabene vokser som skygger på tavlen.

Stemmer vil hæve sig i stål og vrede:
"Alt for svag! Ikke skabt til kampens blodsudgydelse!"
Men den blinde dom skal først falme,
når unge helte løfter skjoldet i fremtidens spil.

Dog skal han ikke se sejren selv,
for frugten vil først modnes, når hans navn er glemt

Det kom til mig i nat - I kan bare kalde mig Salingdamus fremover

Men de kan vel være i gang med at afklare, hvordan de egentlig tænker og om det passer ind. Jeg tror nu ikke begge er i spil.

Hele pointen er at, man først fastsætter en spillefilosofi og derefter kigger på trænere. For mig ligner det lidt "ok, vi kan få Svensson så fortsætter vi power stilen eller ok, vi kan få Hoff-Thorup, så sadler vi om".
Der er immervæk forskel på den type spillere der skal hentes og sælges om det er power fodbold eller teknisk fodbold baseret på boldbesiddelse.

Jeg føler mig overbevist om med alle de rygter og CVs udtalelse at begge er i spil men en af dem burde ikke være det.

Jeg ser en tydelig ledelse som ved hvad de vil og ikke ryster på hånden. Det er sku en befrielse fremfor det der svingen frem og tilbage

Jeg beundrer FCN for at være tydelige omkring deres spillemæssige strategi og eksekveringen, jeg afskyr at sportslige resultater ikke er 1. prioritet. Spillersalg skal være midlet ikke målet.

Hele pointen er at, man først fastsætter en spillefilosofi og derefter kigger på trænere. For mig ligner det lidt "ok, vi kan få Svensson så fortsætter vi power stilen eller ok, vi kan få Hoff-Thorup, så sadler vi om".
Der er immervæk forskel på den type spillere der skal hentes og sælges om det er power fodbold eller teknisk fodbold baseret på boldbesiddelse.

Jeg føler mig overbevist om med alle de rygter og CVs udtalelse at begge er i spil men en af dem burde ikke være det.

Jeg beundrer FCN for at være tydelige omkring deres spillemæssige strategi og eksekveringen, jeg afskyr at sportslige resultater ikke er 1. prioritet. Spillersalg skal være midlet ikke målet.
Man kan så argumentere, at fokus på spillersalg har den positiv afledet effekt, at man kan spille med hvor det er sjovt i ny og næ.

Over de sidste 10-15 år med denne strategi har det budt på CL, mesterskab, pokaltitler og sølv. Hvilket kunne FCM, AaB og FCK kan prale af (så vidt jeg lige husker), da andre har fejlet kvalifikation og/eller Pokalturnering.

Hvis AGF havde opnået det samme i de sidste 15 år, så ville jeg være ovenud lykkelig

Latest posts

Back