New posts

AGF K generelt

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 92
  • Views Views: Views 6K
AGF K generelt
det ER Jacob Nielsen der er direktør på projektet.

Konkurrenterne er også lige så “sløje” til skaffe opbakning og sponsorer med undtagelse af HB Køge fordi de har valgt deres main hold er kvinderne og ikke mændene.

Igen, de kører det via Jacob Nielsen. Men hvor stillingerne hos mændene er bredt ud, så findes der kun en “ansvarlig” for kvindefodbold som skal håndtere alt, transfer, sponsorpleje, event/spilledage, i en og samme person. Og når du har titlen som ansvarlig, så er du kun ham der fører pennen for din chef. Og chefen er Jacob Nielsen.

Jeg spurgte engang Jacob hvorfor han ikke putter flere penge i kvindedelen, når vejen til succes er, relativt set, et mindre millionbeløb.
Til det svarede han, at kvindefodbolden i Danmark, ikke vokser så hurtigt som i Europa som han havde håbet på. Han vil meget gerne økonomien kan hvile i sig selv, og så vil agf satse mere på talenter.
Men det var før fcm og fck rykkede op i a-ligaen. Måske øgede konkurrence giver dem et skub.
Men snakken går på at AGF siger de vil kvindefodbolden, men ikke reelt vil drive udviklingen i kvindeverdenen. Og det kan blive et imageproblem - eller det er det allerede.
Ja det kunne godt tyde på at det vil kunne betale sig at dele rollen op i en sportschef og en markedschef, ligesom mændene har. Hvis man ikke har en multikunstner som Peter Lassen, så skal man nok finde mere end en til at bestride alle de roller.

det ER Jacob Nielsen der er direktør på projektet.

Konkurrenterne er også lige så “sløje” til skaffe opbakning og sponsorer med undtagelse af HB Køge fordi de har valgt deres main hold er kvinderne og ikke mændene.

Igen, de kører det via Jacob Nielsen. Men hvor stillingerne hos mændene er bredt ud, så findes der kun en “ansvarlig” for kvindefodbold som skal håndtere alt, transfer, sponsorpleje, event/spilledage, i en og samme person. Og når du har titlen som ansvarlig, så er du kun ham der fører pennen for din chef. Og chefen er Jacob Nielsen.

Jeg spurgte engang Jacob hvorfor han ikke putter flere penge i kvindedelen, når vejen til succes er, relativt set, et mindre millionbeløb.
Til det svarede han, at kvindefodbolden i Danmark, ikke vokser så hurtigt som i Europa som han havde håbet på. Han vil meget gerne økonomien kan hvile i sig selv, og så vil agf satse mere på talenter.
Men det var før fcm og fck rykkede op i a-ligaen. Måske øgede konkurrence giver dem et skub.
Men snakken går på at AGF siger de vil kvindefodbolden, men ikke reelt vil drive udviklingen i kvindeverdenen. Og det kan blive et imageproblem - eller det er det allerede.
Vi har også Katja Moesgaard i bestyrelsen, hun er samtidig forperson for Kvindedivisionsforeningens bestyrelse og må i hvert fald have en ret god ide om hvad der sker i kvindefodbold og hvordan det udvikler sig. Måske ville det faktisk være bedre hvis der var en separat direktør for kvindefodbold, det er naturligt nok det ikke er JN's primære fokus. Der skal ikke så meget til for at løfte det, på den anden side er det relativt meget ift den eksisterende økonomi for at konkurrere i toppen og fra et direkte økonomisk synspunkt er gevinsten for den samlede virksomhed ret lille. Så ja, det kræver at man vægter det langsigtede og sådan noget som image højere. Ift til det sidste tror jeg heller ikke man helt skal negligere at det betyder noget for hele virksomheden om AGF fremstår som en klub der tager kvinderne seriøst.

Jeg har nævnt det før, men mon ikke organisationen er spændt vældigt hårdt for med både stadionprojekt, mesterskab og nu Europa. Der kan simpelthen næppe være nok tid og opmærksomhed tilbage til at give kvindeafdelingen dét, den fortjener. Man fornemmer, at den lige nu behandles lige lovligt stedmoderligt, og det kan man vel hånden på hjertet godt forstå.

Forhåbentligt vender det et sted omkring næste sommer, og så kan AGF begynde at opruste organisationen ordentligt i forhold til kvindesiden også.

Jeg har lige set og hørt Hjørrings direktør sige, at hun håber at der kommer nogle eksterne partnere ind i kvindefodbolden, som ikke ser kvindefodbold som et CSR-projekt. Der tror jeg hun rammer spot on på øjebliksbilledet i blandt andet AGF (men også FCK og til dels FCM). Jeg tror sådan set helt oprigtigt, at AGF ønsker at Kvindeholdet også skal kobles sammen med byen og resten af AGF, men lige nu virker det mere som en CSR ting end et reelt ønske om at præge Kvindeligaen. Det kan jo sagtens hænge sammen med prioritering af de kræfter, som klubben har til rådighed.

Problemet er vel, at damefodbold (helt unødigt) har udviklet sig til et økonomisk sort hul. Hvis AGF vil have et damehold med en bunsolid økonomi, som finansierer sig selv, er det nok et amartørhold, der skal til - hvilket desuden ville have sendt et stærkere signal end blot at overtage VSK (og Lysengs ungdomsafdeing). At chefen for ligaen så vil have nogle udefra, til at smide penge væk, er vel forståeligt nok, men det klinger også fuldstændig latterligt hult, når hovedbudskabet fra forrige gang, de relancerede ligaen, netop var, at alle de store herrehold skulle (tvinges til at?) starte en professionel dameafdeling. Sat godt og grundigt på spidsen er der ikke sket en skid siden det danske gennembrud i 2017 og VM i 2019. Jeg er vred og skuffet over det.

Jeg så kampen mod Hjørring indtil der stod 2-0 til Fortuna. Det ser ud som om vi rigtig gerne vil spille "Jacob Poulsen"-bold også hos kvinderne, men når man presser så højt og ikke kan holde fast i bolden, så er der absurd meget plads at spille på for modstanderne. Fortuna spillede bare dybe bolde, som deres angribere så kunne løbe med. Vores midtbane kunne umuligt presse så højt og samtidig hjælpe forsvaret. Så, forsvaret blev overløbet gang på gang, og afstanden imellem kæderne var enormt stor. Så er det også tydeligt, at de er ved at løbe tør for selvtillid, men det kan jeg også godt forstå, når man har så ungt et hold, og får så store tæsk runde efter runde. Nogle af de unge kan sådan set en del, men puha jeg synes det er naivt at presse super højt med kæmpe store afstande i holdet, når man er et af (måske det) de dårligste hold i rækken. Jeg tror ikke det her holder ret længe.

Jeg så kampen mod Hjørring indtil der stod 2-0 til Fortuna. Det ser ud som om vi rigtig gerne vil spille "Jacob Poulsen"-bold også hos kvinderne, men når man presser så højt og ikke kan holde fast i bolden, så er der absurd meget plads at spille på for modstanderne. Fortuna spillede bare dybe bolde, som deres angribere så kunne løbe med. Vores midtbane kunne umuligt presse så højt og samtidig hjælpe forsvaret. Så, forsvaret blev overløbet gang på gang, og afstanden imellem kæderne var enormt stor. Så er det også tydeligt, at de er ved at løbe tør for selvtillid, men det kan jeg også godt forstå, når man har så ungt et hold, og får så store tæsk runde efter runde. Nogle af de unge kan sådan set en del, men puha jeg synes det er naivt at presse super højt med kæmpe store afstande i holdet, når man er et af (måske det) de dårligste hold i rækken. Jeg tror ikke det her holder ret længe.
Ja det vilde er faktisk de kunne have tabt 7-0 hvis Fortuna havde scoret på bare halvdelen af deres chancer.

AGF var taktisk udstillet i kampen, men jeg underskylder det lidt med at kvalitet på holdet er trøstesløs jammerlig, og det starter altså ude på bænken.

Der er ingen rigtige plan, og det er så ligeledes heller ingen plan b når den første 'plan' ikke virker.

Og ikle for at skyde med skarp på den enkelte spiller, men der er ingen ledere på det hold, ingen der råber de andre op som Vendelbo gjorde.

Det hold der, de får max 3-5 point, og det vil være vildt hvis de kommer i nærheden af 10 mål.

Ja, de er for unge, og Gade kunne måske være (måske er hun) en leder, men de mangler en på banen de unge kan se på, når de er i tvivl. Og ja, de spillere løber rundt i andre danske klubber. Jeg er helt enig i forhold til træneren. Når man er så skidt kørende, så må det handle om korte afstande imellem kæderne og så keep it simple. Men der er også skiftet rigtig meget ud, så der mangler også i udpræget grad relationer, men ige, så må man holde taktikken simpel indtil det giver mening at bygge på

Latest posts

Back