New posts

Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 560
  • Views Views: Views 14K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00
Vi er langt forbi alm. dårlig stemning, når der snakkes CV fyring eller spillet er til nedrykning. Det er undskyld mig hysteri og sådan noget vi normalvis håner andre fanbaser for.

Lige nu handler det ikke om tabellen men om få en freaking sejr nøjagtig som vi for ca. år siden begyndte resultatmæssigt elendigt.

Jeg er da også sur over nederlaget som jeg oftest er men indtil jeg ser et AGF på stort set fuld styrke og stadig ikke kan vinde, der vil jeg fastholde, negativiteten er urimeligt.
Tak 🙏

Randers første mål er simpelthen komisk!! - hvad er det hedenstad laver? Det er simpelthen så ufarligt som det kan blive og bolden er så længe undervejs
Callø kunne jo bare heade den væk, i stedet for at lade den gå. Han lod den også gå et par gange ude på banen men der endte det bedre. Lige her var det dumt, da den var indenfor rammen.

Vi er langt forbi alm. dårlig stemning, når der snakkes CV fyring eller spillet er til nedrykning. Det er undskyld mig hysteri og sådan noget vi normalvis håner andre fanbaser for.

Lige nu handler det ikke om tabellen men om få en freaking sejr nøjagtig som vi for ca. år siden begyndte resultatmæssigt elendigt.

Jeg er da også sur over nederlaget som jeg oftest er men indtil jeg ser et AGF på stort set fuld styrke og stadig ikke kan vinde, der vil jeg fastholde, negativiteten er urimeligt.
Stop med at sammenligne med sidste år. Det er hele problemet. Vi er ikke det samme hold.

Hvor mange kampe skal der gå? Vi er forbi "sidste års" vendepunkt.. Det er en sovepude.

Lige nu er vi en flok individualister som er gode hver for sig. Det her er ikke et hold som har spillet flere sæsoner sammen i streg.

Vi mangler:

Beijmo
Links (skadet og er på vej tilbage fra en gammel skade)
Dalsgaard
Mortensen
Yakob (skadet)
Poulsen (skadet)
Tingager (skadet)

Vi sætter vores lid til:
Jørgensen
Emmery
Solbakken
Serra
Andersen
Tchamche
Bogere
Callø

Til sammen har de samme antal spille minutter sidste år som Gift Links sidste år....

Fair. Det virkede ikke godt at sætte Callø ind centralt. Men han blev foretrukket over Camara og Rösler, så han var den bedste mulighed. Og han spillede ringe, jeg er især skuffet over mål #2.

Jeg antager ikke mine indlæg er med til at påvirke JP. Derfor kan jeg kun konstatere min - og mange andres - vurdering af Callø som bedste valg blev delt af træneren.

Det kan sagtens være Camara havde spillet bedre i dag, men han fik ikke chancen. Og forsvaret var heller ikke bedre med ham.

Det skuffende er Kahl, der er gået i stå. Og Rösler, der kommer ind som dén forstærkning der skulle løfte forsvaret. Hvorfor er han ikke en leder, der kan løfte den backkæde?
Dennis Bjerre talte med JP egner kampen i dag, og han erkendte at de savner Tingager.

Det er måske også det der gjorde at de spillede ham selvom han burde have fået en pause. Men det lader ikke til at JP kan se andre der kan styre det forsvar.

Undskyld mig men hvad mener du? At jeg ikke må påstå at manden handling er decideret hjernedød? For hvis det er tilfældet så gider jeg ikke engang være her længere
Dine kommentarer om CV og Tchamche er ikke meget andet end hvad andre siger. Men fordi du taler som om det er personligt, er det mærkbart anderledes og kan opleves ubehageligt. Nedenfor er to eksempler, hvor den færste går på en handling, mens den anden går på manden.

'Jeg synes CVs manglende handling i starten af vinduet er et større svigt af klubben, end Erik Rasmussens manglende fokus på sit job' (disclaimer: not actual position of this author)

vs

'CV er en idiot'

'Det frispark viser klart at Tchamche stadig mangler spilforståelse'

vs

'Tchamche er ubegavet'

Administrationen har troet man kunne gå på vandet og ikke haft ambitioner om at forstærke et amputeret hold. Gik det sidste sæson så går det nok også i denne og så er det bedst at pengene trækker renter. Det er fint at have ambitioner i munden og virker som om man har styr på det, men det sejler og enhver bør kunne erkende at CV totalt har fejlet.
Jeg savner stadig en forståelse for hvor meget CV har

1) fokuseret på ungdomsskole og strategien med at fokusere på talenter.
2) været hæmmet af økonomiske rammer og spillere der ikke vil tidligt i vinduet
3) hvor meget han selv har ventet for at få et bede overblik.

For mig er det ungdomsfokus kørt af sporet, og je gkan blive kontant i min sprogbrug. De fleste vil nok medgive, at Emmery og Bogere der spiller fast er en succes ift integration af unge. Så kunne man fokusere på dem, samt evt køre Callø ind på HCB. Men det er sgu let at se for udenforstående som bl.a. mig, at hvis man også vil integrere Callø som HCB på et hold der skal erstatte en helvedesild mængde tabt erfaring og spille en lang række svære kampe, så søgninger man krafted'me for at have kontrol på de andre positioner! Den del er amatørisme som jeg har svært ved at acceptere.

Jeg har accepteret argumenterne om angriberen, der er svær tidligt. Ikke mere end jeg mener CV skulle have haft dialoger i efteråret og vinters, og videre i foråret, der kunne genstartes og give tidlige handler. Men nok til den måske er fair at vente med, når nu CV ikke kunne forberede en tidlig handel med et års varsel.

Det giver ikke mening at skulle skifte så meget og i introducere så mange usikre kort, og så bero sig på spillere man har kasseret, som Mølgaard og Jensen-Abbew, eller u-spillere som Storch og Camara. Og det giver ikke mening at mangle en center, når Tingager er 33, meget høj og har været skadet.

Hvis økonomien var så stram som clausR mener, så skulle man have solgt Links, eller være gået med Højer og Vestergaard, eller andre transferfrie. Og det havde vlret svært og komplekst, men har man ikke Danmakrs bedste sportsdirektør? Og er det kun for at vi kan sige 'novra', hver gang han foretager sig noget og ellers ikke stille spørgsmål? Eller er det også forbundet med at kunne have nogle forventninger han evt kan skuffe?

Det ved jeg ikke rigtig.
Sagen er jo at Tingager og NP reelt er færdige.
Som jeg husker det har du noget baggrund jeg - i denne sammenhæng - ville ønske du ikke havde.

Jeg vælger alligevel at sige, at du tager fejl. Begge kommer til at spille i efteråret. Jeg tror du har ret i Tingager næppe kommer til at spille hver søndag en hel sæson mere, og på den led er han nok færdig som popsanger. Men han kan stadig være værdifuld for AGF. [Jo mere du har ret, og ho mere man graver i det her, jo mere bliver jeg voldsomt frustreret jf svaret til Nizzle ovenfor. Halsløs gerning at få ham skadet, endnu værre ikke at have en gardering / afløser på plads]

NP tror og håber jeg kan spille en rolle. Jeg tror også han bliver achillen kvit. Hvornår han så får en anden skade, evt som reaktion på et lille pr udenfor, det vælger jeg at ignorere.

Jeg ved Knudsen har spillet fint og været vigtig. Men jeg får slet, slet ikke samme vibe af en spiller der ligger med overblik og dirigerer og skærmer backkæden, som da Polle spillede.

• Like
Reactions: Tom
Jeg er i øvrigt mere træt af likes fra brugere der aldrig skriver noget som helst.
Men du lader jo til at være træt af alt, som du ikke selv skriver eller er enig i. Alting er jo et problem for dig, lader det til. Og det skal helst skrives nedladende, hvilket åbenbart også kun er et problem for dig, når det er andre, der gør det.
Du er med på, at det er et debatforum, ikke? At sidde og lege rygklappere og "yes men" er ikke debat.

Kritiserer man CV, JN, bestyrelsen, strategien, manglende transfers, konstant "rysten posen" taktik fra JP osv. så er det pludseligt et problem, at folk er så negative og sortseende. Man må tilsyneladende ikke have skyggen af ambitioner eller forventninger til AGF, selv om man lige har haft en historisk god mulighed for at bevæge sig opad i dansk fodbold. Ja, vi når ikke FCK, FCM osv. men derfor kan man stadig vise lidt ambition og forsøge at komme bare en smule tættere på toppen, så man ikke hvert år behøver at frygte ikke at nå top 6.
Nu har man så formøblet en 40-års mulighed grundet inaktivitet og elendig ledelse, men det skal vi bare være tilfredse med, fordi vi jo blev mestre sidste sæson, og når bare der står AGF på trøjen, er vi stadig den bedste klub ever.

Med den totale mangel på ambition og forventning burde folk arbejde for DBU. De ville passe perfekt ind som undskyldnings-team for Riemer. "Jo jo, nok tabte vi lige 17-0 til Andorra, men husk nu på, at vi vandt EM i 92, og der står stadig Danmark på trøjen. Alt er godt! Ikke vær så negative!"

Dennis Bjerre talte med JP egner kampen i dag, og han erkendte at de savner Tingager.

Det er måske også det der gjorde at de spillede ham selvom han burde have fået en pause. Men det lader ikke til at JP kan se andre der kan styre det forsvar.
Første paragraf giver sig selv, men hvor han er så ekstremt vigtig hvorfor så prøve ham i én kamp for potentielt at skulle undvære ham i 10?

Det giver ikke rigtig mening

Måske. Jeg synes nu nok, at holdet bær være til at have et slutprodukt, spille hurtigt og den slags.

Der er også den helt grufulde tolkning. At holdet er blevet bange for at tabe. Er vi først der, så bliver det en lang sæson.
Ja, men vi kom langt sidste sæson på stærke relationer og netop hastigheden i pasningsspillet er sådan noget der kan være afhængig af det. Problemet er nok mest i defensiven, men der er så også megen usikkerhed der kan spreder sig op gennem holder derfra. Jeg tror ikke de er blevet bange for at tabe som sådan, men jeg tror det kan påvirke dem negativt hvis følelsen er at modstanderne altid scorer to mål på,halvanden chance. Vi har gode nok spillere til at vende det, i hvert fald hvis vi lige kan hente en eller to mere og måske minimere antallet af skader og mon ikke en lidt flosset moral lige så hurtigt kan genopbygges. Måske kan et par stærke tilgange også lige ruske op i det hele og forny troen på at de kan vinde alle kampe.

Jeg er i øvrigt mere træt af likes fra brugere der aldrig skriver noget som helst.
Det der er sådan noget man kun skriver, hvis man i virkeligheden har købt sig til likes.. På AGF-forum ved alle og enhver at det er likes det handler om, da det giver streetcredit i den virkelige verden.. Du lader bare som om at alle dine likes er lidt uønskede, men BAM!, og så er du fortsat helt i toppen!!

Martin Hansen, min drøm er at høste likes som dig fra alle mulige andre! 🥇

Stop med at sammenligne med sidste år. Det er hele problemet. Vi er ikke det samme hold.

Nej, det er vi ikke og når vi tager første sejr vinder vi ikke de næste 7 men pointen er, det er simpelthen alt for tidligt at gå i panik.
Og når vi er ved at sige hvad der skal stoppes med, er det komplet ulideligt med den dommedagsstemning et par håndfulde brugere kommer med og som har stået på i det meste af sæsonen.

Hvor mange kampe skal der gå? Vi er forbi "sidste års" vendepunkt.. Det er en sovepude.

Det aner jeg virkelig ikke men flere kampe end nu eller hvis spillet trender ned ad de næste par uger.

Lige nu er vi en flok individualister som er gode hver for sig. Det her er ikke et hold som har spillet flere sæsoner sammen i streg.

Bingo. Der mangler netop noget sammenspil bl.a fordi vi på et og samme tidspunkt er blevet ramt af skader og formnedgang hos flere af de rutinerede spillere. Det har vi håndteret dårligt, det tror alle er enig i.

Dine kommentarer om CV og Tchamche er ikke meget andet end hvad andre siger. Men fordi du taler som om det er personligt, er det mærkbart anderledes og kan opleves ubehageligt. Nedenfor er to eksempler, hvor den færste går på en handling, mens den anden går på manden.

'Jeg synes CVs manglende handling i starten af vinduet er et større svigt af klubben, end Erik Rasmussens manglende fokus på sit job' (disclaimer: not actual position of this author)

vs

'CV er en idiot'

'Det frispark viser klart at Tchamche stadig mangler spilforståelse'

vs

'Tchamche er ubegavet'

Jeg savner stadig en forståelse for hvor meget CV har

1) fokuseret på ungdomsskole og strategien med at fokusere på talenter.
2) været hæmmet af økonomiske rammer og spillere der ikke vil tidligt i vinduet
3) hvor meget han selv har ventet for at få et bede overblik.

For mig er det ungdomsfokus kørt af sporet, og je gkan blive kontant i min sprogbrug. De fleste vil nok medgive, at Emmery og Bogere der spiller fast er en succes ift integration af unge. Så kunne man fokusere på dem, samt evt køre Callø ind på HCB. Men det er sgu let at se for udenforstående som bl.a. mig, at hvis man også vil integrere Callø som HCB på et hold der skal erstatte en helvedesild mængde tabt erfaring og spille en lang række svære kampe, så søgninger man krafted'me for at have kontrol på de andre positioner! Den del er amatørisme som jeg har svært ved at acceptere.

Jeg har accepteret argumenterne om angriberen, der er svær tidligt. Ikke mere end jeg mener CV skulle have haft dialoger i efteråret og vinters, og videre i foråret, der kunne genstartes og give tidlige handler. Men nok til den måske er fair at vente med, når nu CV ikke kunne forberede en tidlig handel med et års varsel.

Det giver ikke mening at skulle skifte så meget og i introducere så mange usikre kort, og så bero sig på spillere man har kasseret, som Mølgaard og Jensen-Abbew, eller u-spillere som Storch og Camara. Og det giver ikke mening at mangle en center, når Tingager er 33, meget høj og har været skadet.

Hvis økonomien var så stram som clausR mener, så skulle man have solgt Links, eller være gået med Højer og Vestergaard, eller andre transferfrie. Og det havde vlret svært og komplekst, men har man ikke Danmakrs bedste sportsdirektør? Og er det kun for at vi kan sige 'novra', hver gang han foretager sig noget og ellers ikke stille spørgsmål? Eller er det også forbundet med at kunne have nogle forventninger han evt kan skuffe?

Som jeg husker det har du noget baggrund jeg - i denne sammenhæng - ville ønske du ikke havde.

Jeg vælger alligevel at sige, at du tager fejl. Begge kommer til at spille i efteråret. Jeg tror du har ret i Tingager næppe kommer til at spille hver søndag en hel sæson mere, og på den led er han nok færdig som popsanger. Men han kan stadig være værdifuld for AGF. [Jo mere du har ret, og ho mere man graver i det her, jo mere bliver jeg voldsomt frustreret jf svaret til Nizzle ovenfor. Halsløs gerning at få ham skadet, endnu værre ikke at have en gardering / afløser på plads]

NP tror og håber jeg kan spille en rolle. Jeg tror også han bliver achillen kvit. Hvornår han så får en anden skade, evt som reaktion på et lille pr udenfor, det vælger jeg at ignorere.

Jeg ved Knudsen har spillet fint og været vigtig. Men jeg får slet, slet ikke samme vibe af en spiller der ligger med overblik og dirigerer og skærmer backkæden, som da Polle spillede.
Mht skaderne er min pointe netop, at både NP og Tingager formentlig kommer over deres aktuelle skader, men så kommer de næste og de næste, og hvis vi kigger på en graf over deres aktive minutter i ligaen, går den kun én vej herfra.
Jeg elsker begge spilleres attitude og arbejde, men erkender også, at deres type bliver hurtigere slidt en Laudrup-Emmery dribler.
Derfor skriver jeg, at de reelt er færdige. Ikke i dag, ikke i morgen, men… ja

Alting er jo et problem for dig, lader det til.

Alting. Hader CV har forlænget med flere spillere og hentet 3. Hader det.

Man må tilsyneladende ikke have skyggen af ambitioner eller forventninger til AGF

Ambitioner er overvurderet, enig.

men derfor kan man stadig vise lidt ambition og forsøge at komme bare en smule tættere på toppen, så man ikke hvert år behøver at frygte ikke at nå top 6.

Nej, bare vi undgår nedrykning skal jeg ikke bede om mere.

Nu har man så formøblet en 40-års mulighed grundet inaktivitet og elendig ledelse, men det skal vi bare være tilfredse med, fordi vi jo blev mestre sidste sæson, og når bare der står AGF på trøjen, er vi stadig den bedste klub ever.

Ever er lang tid men måske de sidste 100 år.

Med den totale mangel på ambition og forventning burde folk arbejde for DBU. De ville passe perfekt ind som undskyldnings-team for Riemer. "Jo jo, nok tabte vi lige 17-0 til Andorra, men husk nu på, at vi vandt EM i 92, og der står stadig Danmark på trøjen. Alt er godt! Ikke vær så negative!"

Kan ikke vente med JP fyres og Riemer ansættes. Det bliver godt.

Eller tak for et sobert indlæg. Mit indlæg trickede da en respons fra dig.

Men det du skriver er bare ikke rigtigt. Vi taber fordi vi forsvarer individuelt. Hedenstad og Callø på det første mål - Kahl og Callø på det andet. Det Randers scorer på er slet ikke chancer - og de scorer ikke fordi kæderne står dårligt eller er forkert afstemt.

Opgaven med at vinde kampen og skabe chancer bliver derefter umådeligt mere vanskelig, da de kan tillade sig at gå fuld Mourinho på os.
Men er vi så ikke enige? Når man ikke kan forlade sig på backkæden(s medlemmer), må man reducere den risiko man har i spillet og sikre sig de er flere om opgaven.

Og man kan ikke træne det væk - 'når de er her, så placer jer tre meter højere/lavere' duer ikke, når man ikke har styr på basis.

Nej, det er vi ikke og når vi tager første sejr vinder vi ikke de næste 7 men pointen er, det er simpelthen alt for tidligt at gå i panik.
Og når vi er ved at sige hvad der skal stoppes med, er det komplet ulideligt med den dommedagsstemning et par håndfulde brugere kommer med og som har stået på i det meste af sæsonen.

Det aner jeg virkelig ikke men flere kampe end nu eller hvis spillet trender ned ad de næste par uger.

Bingo. Der mangler netop noget sammenspil bl.a fordi vi på et og samme tidspunkt er blevet ramt af skader og formnedgang hos flere af de rutinerede spillere. Det har vi håndteret dårligt, det tror alle er enig i.
Det handler ikke om panik men om rettidig omhu eller alternativt om en manglende udmelding om ambitioner/strategi.

Lige nu er der en kæmpe disconnect og desværre falder det sammen med en enormt krævende og spændende periode...

Jeg tager det ikke så tungt når nogen i en kamptråd erklærer utilfredshed med træner, sportschef eller spillere, herunder at tale om en 'raus'. Det er en kamptråd, AGF stiller i næsten stærkest mulige opstilling og får høvl af Randers. Hvis man ikke er i det røde felt, er man jo nærmest umenneskelig. Og vi reagerer forskelligt, og formulerer os forskelligt.

Det der generer mig er når man svarer provokerende på indlæg fra folk der er i affekt/formulerer sig lidt overdrevet. Vær nu det bedre menneske. Folk der harcelerer har også noget de gerne vil ud med.

Det generer mig også, når det kikser for mig.

Latest posts

Back