New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 182K
Artikler om spillerne og klubben 2026
@stonecold
Jeg elsker din kompromisløse holdning til ejerskaber i fodbold. Man kan være uenig, men dine argumenter er valide, og så man lette på hatten. Enig eller ej..
Guller og jeg spillede S5 fodbold i vores egen helt hjemmelavede klub i firserne. BB82.
Vi havde fået en helt vild sponsoraftale med Sydbank, der gjorde, at hvis vi åbnede en konto i deres bank, så gav de et fuldt spillersæt. Kvit og frit.
Vi havde så en spiller i klubben som jeg havde stiftet bekendtskab med i mine unge dage i Hinnerup. Han var +45, mens vi andre bevægede os på plus/minus siden af de 30. Han var bare god. Jeg mødte ham tilfældigt og spurgte om ikke han ville være med. Det ville han heldigvis.
Som sagt, han var god. Da jeg var dreng spillede han på HOGs førstehold. Lige indtil den dag, den ekspanderende købmand i Hinnerup valgte at sponsere holdet. Da holdet skulle spille i de nye trøjer, valgte den gode mand at vende vrangen ud på trøjen, da han handlede med den lille købmand i byen. Det var ikke så godt et signal at sende, så han blev, trods sine fodboldmæssige kvaliteter, sendt ned på S6 holdet, der ikke gik så meget op i sponsorhalløj. Måske blev de sponsoreret af Brdr Mikkelsen, der var byens eneste slagter (og brødrene spillede på holdetskal lige nævnes - så handler man kun der. Monopolets magt.
Det tiog manden under en uge, selv at sy sin egen trøje efter vores sponsoraftale med Sydbank Dengang gik man ikke så voldsomt op i ens spillertøj - bare farverne matchede.
Hvis vi skulle på udebaneture, ville han aldrig have et lift. Han var imod privatbilisme og cyklede selv. Også til Lisbjerg skole.
Vi elskede ham som holdkammerat, og kunne måske ryste på hovedet af hans stædighed, men vi accepterede den og forstod den.
Sådan har jeg det med dit indlæg om bla din favoritklub Liverpool.
Respekt herfra

Så flerklubs ejerskab er skidt hvis AGF er den lille klub men ok hvis AGF er den store:unsure: Jeg vil sætte pris på vi er den store men det lyder som om mange er lidt dobbeltmoralske, når de kun vil den ene vej rundt.
Nu skrev jeg jo præcis et "(næsten) ligeværdigt forhold" og at begge klubber stadig ville skulle "have fod under eget tag". Altså netop IKKE et setup, hvor AGF ejer den anden klub. Kunne man forestille sig, at repræsentanter for AGF's ejerkreds købte en mindre andel af den anden klub? Måske...men så bevæger vi os ud i noget gråzone. Jeg ville hellere, at vi fandt en mindre norsk/svensk/finsk klub, hvortil vi kunne sende vores talenter. God talentudvikling for os, sportslig gevinst for dem. Når jeg skriver næsten ligeværdigt er det fordi, det er svært at forestille sig, at de har talenter, der lige skal have lidt superligaerfaring, inden de er klar til det lidt lavere niveau, jeg forestiller mig, klubben skal findes på.

Nu skrev jeg jo præcis et "(næsten) ligeværdigt forhold" og at begge klubber stadig ville skulle "have fod under eget tag". Altså netop IKKE et setup, hvor AGF ejer den anden klub. Kunne man forestille sig, at repræsentanter for AGF's ejerkreds købte en mindre andel af den anden klub? Måske...men så bevæger vi os ud i noget gråzone. Jeg ville hellere, at vi fandt en mindre norsk/svensk/finsk klub, hvortil vi kunne sende vores talenter. God talentudvikling for os, sportslig gevinst for dem. Når jeg skriver næsten ligeværdigt er det fordi, det er svært at forestille sig, at de har talenter, der lige skal have lidt superligaerfaring, inden de er klar til det lidt lavere niveau, jeg forestiller mig, klubben skal findes på.
Burde nok have skrevet (igen), at det var tilfældigt jeg citerede dig.

Tænker det der med ligeværdigt forhold bliver svært. Men det er vel nærmest det Fck har gjort - de smider midler/talenter efter Svenskerne og ejer ikke majoriteten. De kan være i problemer, hvis de beslutter sig for noget andet.

Men ja - i den perfekte verden havde vi en "Fredericia" klub der kunne bruges.

Latest posts

D
Replies
809
Views
54K
Back