Nej. Det er ikke det, jeg siger. Jeg siger, at man skal bruge sin sunde fornuft. Journalister skal sælge klik. De er ikke stenografer.
Han kan meget vel være helt blank og sige og mene det, du læser i citatet. Jeg (og mange andre herinde) tolker det lidt anderledes og mindre negativt.
Helt fair.
Jeg synes i øvrigt ikke han og udsagnet er negativ, snarere omvendt, altså alt for positivt.
Ligesom han selvfølgelig kan have været helt blank, og det ved vi ikke. Men jeg synes heller ikke, det er fair bare at antage, at en journalist, der formentlig har en længere uddannelse i formidling bag sig, får et nuanceret svar fra en spiller og derefter fejlciterer det bevidst. For så skulle journalisten, selv om hans opgave også er at lokke kunder i butikken, være decideret spejlblank, og sådan opfatter jeg ikke den pågældende journalist. Det stemmer heller ikke overens med overskriften.
Og selv hvis citatet kun er delvist korrekt gengivet, synes jeg, at enkelte spillere har udvist en form for arrogance over for holdets placering i tabellen. En attitude, der lidt lugter af, at vi er for gode til at ligge, hvor vi ligger.
Magnus Knudsen stod også efter kampen og brugte en del tid på at fortælle, at de fortjente at vinde, mere end på at fokusere på, hvorfor de ikke gjorde det.
Men ligesom jeg gerne vil være mere kildekritisk, særligt over for udenlandske spillere, synes jeg også, det er helt legitimt at forestille sig, at enkelte spillere og ledere stadig ser situationen som et spørgsmål om uheld, tilfældigheder og ufortjent modgang. Hvilket jeg personligt ikke er enig i.