New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 181K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Er det ikke netop set, vi taler om? Altså at sejren over Skjold kan gøre noget positivt for det mentale overskud i truppen?

Der er vel ingen, der tror, at Bech er sprængfyldt med selvtillid efter at have scoret på et straffespark mod Skjold. Blot, at han har fået et mentalt boozt.

Omvendt tror jeg da i den grad på, at Emmerys selvtillid har fået (endnu) et boozt efter at have scoret to mål og lavet to assists på en halvleg, uagtet at det var mid Skjold.
Hvis du læser @Martinstranger s indlæg om hans erfaringer og mine erfaringer, så nej. Jeg ville sgu også vinde, når vi mødte lavere rangerende hold. Men vandt vi overbevisende, så var det glemt ligeså hurtigt, som hvis vi vandt en internt træningskamp mellem starterne og bænken. Hvis man derimod vandt knebent, så var det næsten værre end at tabe i divisionen. Og hvis man tabte, ja så var vi nærmest klar til kollektivt selvmord.

Jeg holder fast i, at det er dejligt at vinde stort over et lavere rangerende hold, men at det ikke ændrer noget mentalt. Der er intet at vinde. Tilgengæld var det godt med en professionel indsats, for der var alt at tabe.

I forhold til Emmery, så ville han hellere have lavet de mål og assists til træning ved at sætte Røsler og Andersen og score på Hansen, end han ville lave dem i pokalen mod spillere han aldrig har hørt om, og som træner tre gange om ugen.

Jo selvfølgelig synes de det er dejligt, men det er ikke det, vi snakker om. Det giver ikke ekstra selvtillid. Bech tror fx ikke mere på, at hans output-krise er vendt efter denne kamp, og Emmery er ikke mere på den lyserøde sky end han var før kampen.
Jeg er meget enig.
Har selv spillet elite-håndbold. De der kampe…de betyder tæt på nul og nix.
De er nærmere lettere irriterende/angstprovokerende, for det kan kun give en negativ oplevelse, hvis det ikke forløber meget glat.
Man er meget mere til en omgang træning, hvor man kan arbejde med tingene 👍🏼
Og spillerne scorer 4 mål og tre af dem er curlet ind fra kanten af feltet flytter meget få promille.

Hvis du læser @Martinstranger s indlæg om hans erfaringer og mine erfaringer, så nej. Jeg ville sgu også vinde, når vi mødte lavere rangerende hold. Men vandt vi overbevisende, så var det glemt ligeså hurtigt, som hvis vi vandt en internt træningskamp mellem starterne og bænken. Hvis man derimod vandt knebent, så var det næsten værre end at tabe i divisionen. Og hvis man tabte, ja så var vi nærmest klar til kollektivt selvmord.

Jeg holder fast i, at det er dejligt at vinde stort over et lavere rangerende hold, men at det ikke ændrer noget mentalt. Der er intet at vinde. Tilgengæld var det godt med en professionel indsats, for der var alt at tabe.

I forhold til Emmery, så ville han hellere have lavet de mål og assists til træning ved at sætte Røsler og Andersen og score på Hansen, end han ville lave dem i pokalen mod spillere han aldrig har hørt om, og som træner tre gange om ugen.

Det er fint. Jeg forstår dit synspunkt. Jeg køber det bare ikke fuldt ud, og jeg synes måske, det er en anelse skråsikkert i betragtning af, at du næppe har været udsat for den samme bevågenhed og det samme pres som spillerne i AGF.

Jeg køber til fulde ind på, at kampen forinden mest er en bananskrald. Jeg køber også ind på, at man i en normal træningsuge hellere vil træne end at slå et DS hold. Og jeg køber ind på, at en snæver sejr intet godt gør for det mentale overskud.

Men vi har at gøre med et mesterhold, der har tabt sig igennem den første fjerdedel af sæsonen. De har ikke vundet en kamp siden Sabba hjemme. Presset er intenst. De vinder en storsejr og har den første rogtige posotove kampoplevelse i to måneder. Alle deres udtalelser og handlinger ifm. kampen signalerer, at den har givet dem noget mentalt.

Jeg anser det for ret sandsynligt, at den oplevelse giver dem noget positivt.

Der er dog lidt mere i den situation, holdet står i lige nu.

Overordnet set er jeg helt enig i, at træning havde givet mere. Der er jo alle de øvelser, man kunne lave med de tre stoppere og to seksere, øvelser i opspillet osv. Derudover ved de også godt, at dem, de vinder over, sikkert ikke ville kunne slå U19-holdet i en normal kamp.

De tog dog afsted tirsdag, og det er helt sikkert ikke nødvendigt for en kamp kl. 18.00 på Østerbro. Så der er nok også noget teambuilding i det. Jeg tror, man har forsøgt at italesætte det som et startskud. I dag er der jo også rigtig mange omkring holdet, der kan hjælpe med de ting, f.eks. sportspsykologer osv.

Jeg har ikke selv spillet på helt så højt niveau som dig, men jeg spillede i divisionerne dengang, hvor der var mange flere divisionshold. Jeg kan huske, at vi på et hold, jeg lige var kommet til, havde en dårlig periode. Der kæmpede vi så et 0-0-hjem i undertal, og derefter var det hele meget anderledes. Det er dog 25+ år siden, hvis ikke 30 år, så jeg kan sagtens huske det anderledes, end det reelt var.

Bech måske ikke, men hvorfor skulle Emmery ikke gå derfra med en stærkere tro på egne evner? - Han leverer en rigtig god præstation mod et svagt hold, men han gør det jo på et niveau, som ingen omkring ham evnede.
Altså handler det ikke om Emmery vs. Skjold, det handler om Emmery vs. alle de holdkammerater omkring ham, der ikke kunne gøre det, selvom det er lille, upåagtede Skjold, vi mødte.

Jeg drager lige et perspektiv hen på Cristiano Ronaldo efter hans knæskade, hvor han blev en ægte 9'er i boksen. Han scorede en masse tap-ins, ja. Det var i La Liga, hvor alle holdene under topholdene er ringe, ja. Det var på et stærkt mandskab, der dominerede på bolden, ja. Alt sammen rigtigt. Men ingen andre i verden gjorde det, som han gjorde, vel? - Så modstanden er en faktor, men I sætter det simpelthen for sort/hvidt op. Det er lige så meget præstationen kontra de andre, og der må Emmery alt andet lige føle, at han fik bevist, at han er den suverænt bedste spiller i AGF (af dem der var på banen). Det tror jeg sagtens, en 19-årig kan få en positiv følelse fra.

Mit bud som elitesportsbetragter.

Generelt er det ikke så fedt at få bekræftet man er langt bedre end et svagt hold fra DS. For Tchamche kan det måske virke negativt at man (jeg) tænkte han kun var matchet lidt under sit niveau.

For Bech er det sikkert fedt at få scoret, ligesom Anderson også fik åbnet sin målkonto. Jeg er overbevist om at de begge har ærgret sig over deres indsatser generelt, uden samtidig at tænke deres niveau kun var til at spille DS (i så fald skal sportspsykologen for alvor på arbejde).

Det er fint. Jeg forstår dit synspunkt. Jeg køber det bare ikke fuldt ud, og jeg synes måske, det er en anelse skråsikkert i betragtning af, at du næppe har været udsat for den samme bevågenhed og det samme pres som spillerne i AGF.

Jeg køber til fulde ind på, at kampen forinden mest er en bananskrald. Jeg køber også ind på, at man i en normal træningsuge hellere vil træne end at slå et DS hold. Og jeg køber ind på, at en snæver sejr intet godt gør for det mentale overskud.

Men vi har at gøre med et mesterhold, der har tabt sig igennem den første fjerdedel af sæsonen. De har ikke vundet en kamp siden Sabba hjemme. Presset er intenst. De vinder en storsejr og har den første rogtige posotove kampoplevelse i to måneder. Alle deres udtalelser og handlinger ifm. kampen signalerer, at den har givet dem noget mentalt.

Jeg anser det for ret sandsynligt, at den oplevelse giver dem noget positivt.
Jeg kan kun gentage mig selv, så jeg lader den ligge nu.

Gode meldinger fra JP om Kevin. Det sidste, han siger, tyder ikke på, at et karrierestop er lige på trapperne. Hvis han kommer stærkt tilbage, kan man håbe, at de har en aftale om noget forlængelse 🤞

Gode meldinger fra JP om Kevin. Det sidste, han siger, tyder ikke på, at et karrierestop er lige på trapperne. Hvis han kommer stærkt tilbage, kan man håbe, at de har en aftale om noget forlængelse 🤞
Efterårsferien havde været cool. Vinterpausen havde givet reelt håb. Påsken havde tilbudt mulighed for at bidrage lidt.

Et comeback inden sommerferien giver mulighed for at klappe ham ud, inden kontrakten udløber.

Latest posts

Back