New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 142K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Debat om VAR
Så nu er i sure over de lærer af deres fejl? Come on...
Der er helt vanvittigt utilfredstillende at der ingen linje er i dommene, hvis bare der havde været en klar og ensartet linje, så kunne man godt leve med at de fleste Superligadommere aldrig kommer itl at dømme en betydende international kamp. Men linjen mangler, og det er Michael Johansens ansvar.

Der er helt vanvittigt utilfredstillende at der ingen linje er i dommene, hvis bare der havde været en klar og ensartet linje, så kunne man godt leve med at de fleste Superligadommere aldrig kommer itl at dømme en betydende international kamp. Men linjen mangler, og det er Michael Johansens ansvar.
Men hvordan vil du have de opnår en ensartet linje hvis intet må ændre sig?

Jeg har flyttet VAR-diskussionen til tråden om samme.

Umiddelbart bifalder jeg gårsdagens dom imellem Viborg og Fcn.

Kan ikke se hvad forsvareren skal gøre og det er angriberen selv som fører foden derhen hvor han skulle forvente at få straffesparket.

Det er her hvis det kræver et gensyn.

Last edited by a moderator:
Jeg har flyttet VAR-diskussionen til tråden om samme.

Umiddelbart bifalder jeg gårsdagens dom imellem Viborg og Fcn.

Kan ikke se hvad forsvareren skal gøre og det er angriberen selv som fører foden derhen hvor han skulle forvente at få straffesparket.

Det er her hvis det kræver et gensyn.

Ja det samme skulle dog have været tilfældet, da Claesson smed sig hen over Gift Links ben i Parken, før jeg sådan for alvor kan svinge mig op til en ros af Michael Johansens lemminger. Som @Winther siger, lad os lige se om “den nye dommerlinje” består FCK i Parken testen før man begynder at rose noget som helst. Indtil nu er der ikke tale om en ny dommerlinje, men blot en enkeltstående kendelse ude af kontekst, som ikke i sig selv bidrager til en retfærdig afvikling af Superligaen. Der er en grund til at det eneste dommerne i Superligaen kan præstere internationalt er Youth League kampe, og ligegyldige Conference League kvalifikationskampe mellem Tartu JK Welco og Dinamo Batumi.

Der var en artikel for nylig om at to danske dommere var i top 7 over historiens bedste dommere - Kim Milton og Peter Mikkelsen….i 90’erne! Jeg ved ikke om det handlede om stolthed, eller om hvor pinligt det er at et land der har evnerne til at producere dommere på så højt niveau, i dag har et af de laveste dommerniveauer internationalt?

Jeg ser stadig stor forskel på den i går og Claesson casen.
Links har ikke foden i jorden i samme grad som Viborg spilleren, i forhold til at "være der først"

Problemet med Claesson casen var at han spillede på den, som ugen inden var brugt som undskyldning for AGF ikke fik straffe.
Man kan ikke mene det hele :)
Linjen bør dog være den samme - at der skal mere til at få straffe, som vel er hovedargumentet for at annullere kendelsen i går, og også var det da Tobias Bech blev overfaldet i målfeltet af Mads Bech i vores åbningskamp.

Kendelserne svinger for meget fra modstander til modstander, til at man kan se andre linjer end at man skal altid dømme til fordel for FCK.

Linjen bør dog være den samme - at der skal mere til at få straffe, som vel er hovedargumentet for at annullere kendelsen i går, og også var det da Tobias Bech blev overfaldet i målfeltet af Mads Bech i vores åbningskamp.

Kendelserne svinger for meget fra modstander til modstander, til at man kan se andre linjer end at man skal altid dømme til fordel for FCK.
Nej, grunden til den blev annulleret i går var at viborgspilleren intet udfald laver. Det er dét der er den nye linje*. Links stikker selv poten frem efter bolden er spillet.

*Ny linje forstås som at dommeren bliver kaldt til skærmen.

Nej, grunden til den blev annulleret i går var at viborgspilleren intet udfald laver. Det er dét der er den nye linje*. Links stikker selv poten frem efter bolden er spillet.

Og så dommerens lidt mærkelige: “Jeg dømmer for en kontakt på højre fod”, hvilket belejligt understøtter, at der er tale om en clear and obvious fejl, da der ikke tilnærmelsesvist er tale om kontakt på angriberens højre fod. Lyder næsten som en made up forklaring

Så det er fortsat OK at filme sig til et straffespark, selvom der ingen kontakt var da Claesson begyndte sit Dive?

VAR-debatten er nogle gange en smule nuanceforladt. Men det gælder vist overalt.

Afskaf skidtet og bring uskylden tilbage til dansk fodbold.

Vil det være interessant at se, om der kan dannes konsensus blandt fans på tværs af alle klubber om at stille et mistillidsvotum til VAR og få det afskaffet?

Klubberne sparer samtidig også nogle millioner kroner om året, og vi kan i større grad få de acceptable dommere på græs i stedet for, at de bliver lukket inde i en container et sted og ser videofilm under kampene, mens de leger mandagsdommere.

• Like
Reactions: fsc

Latest posts

Back