Debat om VAR
Weah
Well-known member
Ja, den er god og jeg er fuldstændig enig. MB forbigår dog det forhold, at det er TV-transmissionen, der både har gjort VAR mulig rent teknisk og, mindst ligeså vigtigt, åbenbarer de fejl, man aldrig opdager, når man ser fodbold i Jyllandsserien uden TV.Smukt Morten B. “Smid VAR på Småt Brændbart” - https://jyllands-posten.dk/sport/fo...-har-faaet-nok-smid-var-paa-smaat-braendbart/
Læs den, hvis I har abonnement.
Af selvsamme årsag han beskriver er jeg også ret fast på Riisvangen nu. Det er SÅ fedt at se fodboldkampe uden VAR. Ja, dommeren fylder noget, men intet i sammenligning med dommerne i Superligaen.
Det er dermed en lidt gratis omgang at holde de lavere rækker op og sige 'se bare, her klarer vi os fint', for der bliver alle kendelser ikke badet i 24 kameraer. VAR er skabt af TV - og det er da også som stadiongænger man føler sig allermest fremmedgjort og butfucked af, at man ikke aner hvad fanden der foregår - eller hvem der overhovedet bestemmer.
Lidt paradoksalt, når nu MB (som jeg godt kan lide til trods for hans ikke særligt TV-venlige stemmeføring) lever af at være TV-kommentator. Jeg er stadig tilhænger af at skrotte lortet af hensyn til spillets flow og ånd, men det indebærer at vi må leve med de situationer, hvor TV-billeder afslører fejlkendelser. Når nu vi ved hvordan millimeterretfærdighed ser ud i praksis, så er den gamle metode så langt at foretrække. Så kan dommeren tage ansvar og man kan være muggen på ham/hende alene. Punktum.
/W