New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 937
  • Views Views: Views 88K
Fodbold på tv
Ikke kun Superligaen der kæmper med et lidt fragmenteret tv-udbud...

Det er endnu vildere end det vi er udsat for herhjemme:mad:

Sorry men der bør være nogle voksne mennesker til stede og det bør i første omgang være dem med rettighederne som tager ansvaret. Her i Europa/Danmark risikerer de vel det ender med Politikkerne tager den op i stedet og tvinger dem (ved jeg ikke engang om de må).

Det er endnu vildere end det vi er udsat for herhjemme:mad:

Sorry men der bør være nogle voksne mennesker til stede og det bør i første omgang være dem med rettighederne som tager ansvaret. Her i Europa/Danmark risikerer de vel det ender med Politikkerne tager den op i stedet og tvinger dem (ved jeg ikke engang om de må).

Voksne mennesker? I fodbold verdenen? Ja det kommer ikke til at ske..

De kan starte med at give lov til en udbyder kan købe en hel pakke og ikke som nu, hvor det kun er dele af en pakke. Den ændring der blev lavet for år tilbage har jo ikke gjort det billigere for os forbrugere, tværtimod.

Dernæst kan de forbyde eksklusiv rettigheder, DET vil få priserne på fodbold til at falde dramatisk.

Nok må være nok..
Bliver stadig mere tilfreds med at jeg opsagde det lort...også selvom jeg kan konstatere, at jeg ikke får set vores sidste hjemmekamp, fordi jeg er at finde under varmere himmelstrøg ved den lejlighed, og ikke længere har Viaplay...og jo, jeg savner da at se Liverpool spille. Men det er bare ikke nok, til at jeg vil give dén slags penge til et foretagende, som systematisk har vist sig umenneskeligt (blev ualmindeligt sure over at bettingreklamer i forbindelse med fodbold blev forbudt, hvor TV2 bare sagde, træls, men OK), forringede produktet og hævede priserne (solgte én PL kamp pr. runde til Amazon) og i øvrigt er så BIF/FCK fikserede, at det er til at kaste op over.

Lorteforetagende! De skal satme lave en imponerende turnaround, hvis de vil have mig tilbage i folden.

Nok må være nok..
Jeg er for længst færdig med Viaplay, men jeg er egentlig mest overrasket over at det er næsten to år siden sidst de steg og at de kun hæver med 10 kr. om måneden. Men de mistede nok mange kunder sidste gang.

Edit: Kan så læse af @Stone Cold at de har fundet andre måder at tjene penge, ved at udhule produktet. Men helt generelt har jeg droppet Viaplay, fordi jeg synes deres superligadækning stinker. Og det er pisse ærgerligt, for det kunne være virkelig fedt.

Jeg bemærkede i slutningen af udsendelsen at Viaplay promoverede deres 3 kommende kampe. Hhv. en Premier League kamp på TV3+ og Viaplay, og så de to pokalkampe der kun bliver vist på Viaplay.

Har de lukket den der 24 timers dødsejler kanal der tidligere viste pokalkampene, eller var der tale om en fejl?

Jeg bemærkede i slutningen af udsendelsen at Viaplay promoverede deres 3 kommende kampe. Hhv. en Premier League kamp på TV3+ og Viaplay, og så de to pokalkampe der kun bliver vist på Viaplay.

Har de lukket den der 24 timers dødsejler kanal der tidligere viste pokalkampene, eller var der tale om en fejl?
Begge pokalkampe er programsat på Viaplay Sport News

Hvor bliver kampen imod Vejle vist d. 1. Marts. - Er den ikke blevet fastlagt endnu?
Tror først den fastlægges tv-mæssigt når man ved hvilke kampe der har mest på spil.. Tænker ikke umiddelbart at en kamp mellem suppens absolute top mod bundprop vil ligge som den, tv-mæssigt, vigtigste kamp..

Ligger både FCK, Brøndby og OB og skal have en sejr, mens FCN og Viborg har en indbyrdes kamp om at komme i top 6, vil være mere interessante kampe..

Tror først den fastlægges tv-mæssigt når man ved hvilke kampe der har mest på spil.. Tænker ikke umiddelbart at en kamp mellem suppens absolute top mod bundprop vil ligge som den, tv-mæssigt, vigtigste kamp..

Ligger både FCK, Brøndby og OB og skal have en sejr, mens FCN og Viborg har en indbyrdes kamp om at komme i top 6, vil være mere interessante kampe..
Pis jeg har vælg selv 4 fra Nordlys, og skal finde ud af hvilken kanal jeg skal udskifte med TV3+ til i morgen, og det ville da være irriterende at smide en kanal ud som jeg skal bruge d. 1. :(

Objektivt set er FCK-Randers og Viborg-FCN vel de mest afgørende kampe i sidste runde.
FCM-Brøndby er dog helt sikkert en favorit hos udbyderne. Så det gør vel AGF til 4. valg. Måske TV2 Sport? (Efter TV3+, TV3 Sport og TV2 Sport-X. Med de to sidste på nogle inferiøre Viaplay-kanaler. Men skal TV2 have 3 kampe, så kunne en af kampene jo også komme på hovedkanalen.

Objektivt set er FCK-Randers og Viborg-FCN vel de mest afgørende kampe i sidste runde.
FCM-Brøndby er dog helt sikkert en favorit hos udbyderne. Så det gør vel AGF til 4. valg. Måske TV2 Sport? (Efter TV3+, TV3 Sport og TV2 Sport-X. Med de to sidste på nogle inferiøre Viaplay-kanaler. Men skal TV2 have 3 kampe, så kunne en af kampene jo også komme på hovedkanalen.
Jeg har svært ved at forestille mig, at der er flere seere til Viborg-FCN end Vejle-AGF.

Det er selvfølgelig en god pointe. Så skide være med at det er en vigtig kamp.
Altså, lidt karikeret, så ja. Sådan tror jeg da, at TV-stationerne tænker. Jeg forestiller mig også, at der er begrænset med neutrale seere til en sådan kamp, da de fleste, der har interesse i superligaen, sikkert kigger på deres eget hold på det tidspunkt. Hvis Viborg-FCN så kunne afgøre skæbnerne for andre (især hvis det var Brøndby eller FCK), så var det måske anderledes, men nu er det jo mest af alt et direkte opgør med interesse kun for de to klubber. (I et særligt scenario kan resultatet afgøre FCKs skæbne, men så skal begge kampe udvikle sig på en helt bestemt måde).

Endeligt kan der sikkert indvendes, at både nedrykningskampen og mesterskabskampen er vigtigere end kampen om den yderste top6-plads, også selv om der er længere til det endelige regnskab gøres op.

Latest posts

Back