Ato Vari date=1550784849 said:
Weah date=1550700294 said:
[member=55]Ato Vari[/member]
Altid mand for at f? stemningen ned p? jorden igen. Det er nok meget godt. Ikke mindst n?r selv AGFs egne folk er ved at flyve til himmels i begejstring. Volkspark!
I det mindste har der ikke v?ret jordsk?lv for nylig.
Jeg har nu set filmen om eventet og tegningerne fra Steens link, og det ser jo flot ud. Men jeg kan ikke se, hvordan det her projekt udm?rker sig s? meget i forhold til det oprindelige. Det er lykkedes at s?tte repr?sentanter for omr?dets sportsgrene sammen med et arkitektfirma og en byudvikler, og s? har de i f?llesskab tegnet nogle flotte ting, som alle godt kan blive enige om, at de gerne vil have i gave fra byr?det. Faktisk kan de slet ikke forst?, hvordan nogen kan v?re imod noget s? vision?rt. Der st?r intet om ?konomien i projektet. Skal cykelbanen i ?vrigt ogs? moderniseres? Skal travbanen have ny tribune?
Sandheden er m?ske bare, at hvis det her var simcity, og man skulle lave s?dan et sted p? en af Aarhus bedste beliggenheder, uden hensyntagen til historik og nuv?rende ejerskab/lejerskab. S? ville man mindst smide Travbanen ud p? landet til den ?vrige hestesport (fordi en v?ddel?bsbane kr?ver noget plads, som de selv siger), og cykelbanen kunne etableres ved et andet letbanestop, for den nuv?rende cykelbane ligner et bombekrater og kan virkelig ikke have mange brugere eller give nogen synergi med de andre sportsgrene. Tennisbanerne kunne m?ske etableres som del af noget andet breddeidr?t i omr?det, som kunne give liv i hverdagene, sammen med udend?rs futsalbaner, streetbasket og den slags.
Enig, langt henad vejen. Men det v?sentlige at forst?, er jo at det nye opl?g ikke er en f?rdigbehandlet plan. Der mangler netop den ?konomiske beregning og der er ingen detaljer om de enkelte anl?g, selvom jeg allerede har set nogen diskutere, hvor ?rgerligt det er, at stadion bliver sektionsopdelt, fordi den tilf?ldige tegning har vist dette. Cyklebanens repr?sentant taler ogs? om en indend?rs bane, og det er vel ogs? meget uklart hvordan P-anl?g kan laves uden at ?konomien stikker af.
Det interessante er
visionen ved det nye forslag og det har jo netop ogs? v?ret Rune Kildens k?phest. Vi skal ikke have flere hovsa-l?sninger, men en l?sning som brugere og borgere bliver glade for. Indenfor de mulige ?konomiske rammer.
Meldingen fra S er "forsigtig nysgerrig", og mon ikke det g?lder for en stor del af byr?det:
Vil ikke tage stilling til stadion-forslag endnu: S er 'forsigtigt nysgerrige...
Problemet er lidt, hvordan man kommer videre? Som Steen B. Andersen siger:
Men vi skal have n?rl?st opl?gget. Og s? mangler vi en gennemregnet pris for hele herligheden. Den har vi ikke f?et endnu.
Men det jo ikke nogen man bare "f?r". Det er noget som byr?det nu aktivt skal g?re noget ved. Som jeg ser det, sker der nu ikke mere f?r til september, n?r der er budgetforhandlinger. Og til den tid neds?tter man s? - for at vinde ny tid - et udvalg der skal begynde at beregne p? opl?gget. Det kunne man i stedet s?tte igang nu, s? man var klogere til september.