New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 773K
Ny Ceres Park
Winther said:
... men der er ikke meget plads og eventpladsen i midten af travbanen bliver nu ogs? til hestestalde.

Hestefolde ikke hestestalde, det opfatter jeg bare som indhegninger med gr?s hvor hestene kan g? n?r de ikke er i de bevarede eksisterende stalde vest og syd for banen. S? der kan fortsat godt afholdes events p? travbanen hvis mand piller indhegningen omkring foldene ned.

Jeg kunne godt t?nke mig noget mere ambiti?st, et par bolig- og kontort?rne i 25+ etager f.eks. som det der er planer om i Rom:
k0hdzcdvnhnkyyenbo3m

Men det er selvf?lgelig ikke den rigtige vej at g? med det f?rste forslag, det vil dog kunne g?re ?konomien i projektet endnu mere realistisk

At bygge huse i 25 etager p? en bakke i et villakvarter ville nok ca v?re det, der kan aktivere mest modstand mod et projekt.

Men ellers er det jo s?dan, at jo h?jere den tilladte bebyggelsesprocent er i et projekt, des h?jere er v?rdien af jorden. S? derfor taler Rune Kilden ogs? om etagebyggeri, som jeg tror bliver sv?rt at f? igennem politisk. T?t-lav (alts? r?kkehuse, klyngehuse mv) vil nok v?re lettere i forhold til naboerne i omr?det

T-Knogle date=1550732652 said:
Hestefolde ikke hestestalde, det opfatter jeg bare som indhegninger med gr?s hvor hestene kan g? n?r de ikke er i de bevarede eksisterende stalde vest og syd for banen. S? der kan fortsat godt afholdes events p? travbanen hvis mand piller indhegningen omkring foldene ned.

Ja, det er det nok, ellers kan man vel heller ikke rigtig f?lge l?bet p? modsatte side af tribunen. Jeg tror i ?vrigt travfolkene skal v?re lidt forsigtige med ikke at ville afgive noget, de f?r trods alt stillet st?rstedelen af omr?det til r?dighed reelt gratis.

Jeg kunne godt t?nke mig noget mere ambiti?st, et par bolig- og kontort?rne i 25+ etager f.eks. som det der er planer om i Rom.

Men det er selvf?lgelig ikke den rigtige vej at g? med det f?rste forslag, det vil dog kunne g?re ?konomien i projektet endnu mere realistisk.

Der kommer helt sikkert ikke den slags h?jhuse derude, det vil ogs? v?re lidt synd for omr?det, skoven og Mindeparken/slottet - dem i villaerne kan dog ikke forvente at der aldrig kan forsvinde et gr?nt omr?de eller blive bygget andet derude, s? skal man ikke bo i en by. Mange politikere er vist imod at der skal bygges i trekanten, men det er m?ske ogs? bare for ikke at skulle sige at de ikke vil bruge penge p? stadion.

Winther date=1550739218 said:
T-Knogle date=1550732652 said:

Ja, det er det nok, ellers kan man vel heller ikke rigtig f?lge l?bet p? modsatte side af tribunen. Jeg tror i ?vrigt travfolkene skal v?re lidt forsigtige med ikke at ville afgive noget, de f?r trods alt stillet st?rstedelen af omr?det til r?dighed reelt gratis.

Jeg kunne godt t?nke mig noget mere ambiti?st, et par bolig- og kontort?rne i 25+ etager f.eks. som det der er planer om i Rom.

Men det er selvf?lgelig ikke den rigtige vej at g? med det f?rste forslag, det vil dog kunne g?re ?konomien i projektet endnu mere realistisk.

Der kommer helt sikkert ikke den slags h?jhuse derude, det vil ogs? v?re lidt synd for omr?det, skoven og Mindeparken/slottet - dem i villaerne kan dog ikke forvente at der aldrig kan forsvinde et gr?nt omr?de eller blive bygget andet derude, s? skal man ikke bo i en by. Mange politikere er vist imod at der skal bygges i trekanten, men det er m?ske ogs? bare for ikke at skulle sige at de ikke vil bruge penge p? stadion.
 Det virker p?nt fork?let, hvis naboerne brokker sig over at miste et gr?nt omr?de. Selv hvis der bliver bygget der, er de fortsat naboer til Marselisborgskoven, Forstbotanisk Have og Mindeparken. Et mere gr?nt omr?de s? centralt i ?rhus findes ikke. Men det er selvf?lgelig altid sv?rt at miste noget selvom man fortsat vil have masser af andre muligheder.

Og det er ret tydeligt, n?r man ser oversigtstegningerne, hvor vanvittigt meget travbanen fylder. Det er lidt absurd, at en sport med s? lidt offentlig interesse, skal fylde s? meget p? s? central en placering. Det samme kan vel siges om atletik-anl?gget, men det er trods alt en sportsgren med Team Danmark st?tte og medaljer ved seneste OL. Men med dette forslag kan man jo godt bygge i tom omgange. F?rst lave nyt stadion m.m. og s? gent?nke travbanens omr?de, n?r deres lejeaftale udl?ber. S? kan man i ?vrigt genetablere noget af det gr?nne omr?de der mistes.

Tennisbanerne er det nok sv?rt at g?re meget ved. Jeg er ret sikker p?, at ?rhus 1900 har en ekstrem lang lejeaftale, s? de skal nok tilgodeses p? en eller anden m?de (og de fylder trods alt heller ikke s?rligt meget).

Det kunne v?re lidt interessant at h?re, hvad Karen Salling mener om projektet. Hun fik i hvert fald lavet noget lobbyarbejde efter PwC-forslaget kom ud i december. Jeg vil tro, at det er vigtigt for hende, dels at travbanen bliver bevaret og dels at man bevarer de kreative omr?der rundt om det trekantsomr?de man vil bebygge. Alts? observatorium, udsigtspunkt, k?lkebakke m.v. 

N?r hendes velvilje er vigtig, s? er det jo ogs? fordi det kan blive en vigtig brik i finansieringen af det hele.

Weah date=1550700294 said:
[member=55]Ato Vari[/member]

Altid mand for at f? stemningen ned p? jorden igen. Det er nok meget godt. Ikke mindst n?r selv AGFs egne folk er ved at flyve til himmels i begejstring. Volkspark!

I det mindste har der ikke v?ret jordsk?lv for nylig.

Jeg har nu set filmen om eventet og tegningerne fra Steens link, og det ser jo flot ud. Men jeg kan ikke se, hvordan det her projekt udm?rker sig s? meget i forhold til det oprindelige. Det er lykkedes at s?tte repr?sentanter for omr?dets sportsgrene sammen med et arkitektfirma og en byudvikler, og s? har de i f?llesskab tegnet nogle flotte ting, som alle godt kan blive enige om, at de gerne vil have i gave fra byr?det. Faktisk kan de slet ikke forst?, hvordan nogen kan v?re imod noget s? vision?rt. Der st?r intet om ?konomien i projektet. Skal cykelbanen i ?vrigt ogs? moderniseres? Skal travbanen have ny tribune?

Sandheden er m?ske bare, at hvis det her var simcity, og man skulle lave s?dan et sted p? en af Aarhus bedste beliggenheder, uden hensyntagen til historik og nuv?rende ejerskab/lejerskab. S? ville man mindst smide Travbanen ud p? landet til den ?vrige hestesport (fordi en v?ddel?bsbane kr?ver noget plads, som de selv siger), og cykelbanen kunne etableres ved et andet letbanestop, for den nuv?rende cykelbane ligner et bombekrater og kan virkelig ikke have mange brugere eller give nogen synergi med de andre sportsgrene. Tennisbanerne kunne m?ske etableres som del af noget andet breddeidr?t i omr?det, som kunne give liv i hverdagene, sammen med udend?rs futsalbaner, streetbasket og den slags.

Det er alts? bem?rkelsesv?rdigt at hestefolkene, der repr?senterer en af de mindre folkelige sportsgrene, som optager st?rstedelen af omr?det for ingen leje og som i forvejen var godt p? vej til at skulle flytte, ogs? er dem der er mindst entusiatiske ved projektet. De m? gerne v?re der, men et st?rkere byr?d kunne fint flytte dem ned til Vilhelmsborg, hvor man kan samle hestesporten, og s? kunne der til geng?ld blive lidt mere plads til en masse sm? idr?tsgrene og sportsaktiviteter, der ikke i forvejen f?ler ejerskab over omr?det.

Projektet her ?ndrer ikke s? meget ifht de scenarier byr?det i forvejen skulle overveje, men viser at de nuv?rende brugere kan tale sammen og hvad de kunne t?nke sig. De kan h?jest n? frem til at det er OK at s?lge trekanten til bebyggelse eller at der kan afs?ttes et tilsvarende bel?b, hvis det kan d?kke projektet, men vi er meget langt fra at vide hvordan det skal realiseres og hvad det koster. Reelt kan byr?det vel ikke sige andet til det nu end, ?OK, sp?ndende...?

Man t?nker m?ske at bygge lidt i etaper og cykelbanen flytter sig fx ikke s? de kan godt g? ud med hatten og travfolkene kan g? i gang med deres hestesperimentarium, men ifht de andre skal man jo starte med en parkeringsk?lder ude foran, for ellers kan tennisbanerne ikke flyttes, og hvis tennisbanerne ikke flyttes kan atletikken ikke flyttes og f?r atletikken er flyttet kan man ikke bygge stadion...

F?r der er lavet konkrete projekter og beregninger og projektet er sk?ret ind til benet fordi der slet ikke er penge til halvdelen og f?r der s? endelig er vedtaget et eller andet og der er blevet flyttet rundt p? alting g?r der vist en del ?r. S? projektet hvor alle skal tilgodeses betyder nok at det har temmelig lange udsigter f?r AGF spiller p? et fodboldstadion.

Winther said:
S? projektet hvor alle skal tilgodeses betyder nok at det har temmelig lange udsigter f?r AGF spiller p? et fodboldstadion.

Ja m?ske ikke s? meget pga. De mange akt?rer, men mest fordi ?rhus byr?d aldrig har kunnet handle p? noget som helst.

Heste-ejere sl?r alarm

Nu er der s? ogs? nogle velhavende dyremishandlere der er utilfredse med at de ikke kan blive ved med at plage deres galopheste p? kommunale skatteborgeres omr?de hvis forslaget bliver gennemf?rt >:( . Det er ikke s? underligt at de ikke fik en invitation til samarbejdet, for det er vist ikke deres st?rste force !?!

Ato Vari date=1550784849 said:

Altid mand for at f? stemningen ned p? jorden igen. Det er nok meget godt. Ikke mindst n?r selv AGFs egne folk er ved at flyve til himmels i begejstring. Volkspark!

Jeg har nu set filmen om eventet og tegningerne fra Steens link, og det ser jo flot ud. Men jeg kan ikke se, hvordan det her projekt udm?rker sig s? meget i forhold til det oprindelige. Det er lykkedes at s?tte repr?sentanter for omr?dets sportsgrene sammen med et arkitektfirma og en byudvikler, og s? har de i f?llesskab tegnet nogle flotte ting, som alle godt kan blive enige om, at de gerne vil have i gave fra byr?det. Faktisk kan de slet ikke forst?, hvordan nogen kan v?re imod noget s? vision?rt. Der st?r intet om ?konomien i projektet. Skal cykelbanen i ?vrigt ogs? moderniseres? Skal travbanen have ny tribune?

Sandheden er m?ske bare, at hvis det her var simcity, og man skulle lave s?dan et sted p? en af Aarhus bedste beliggenheder, uden hensyntagen til historik og nuv?rende ejerskab/lejerskab. S? ville man mindst smide Travbanen ud p? landet til den ?vrige hestesport (fordi en v?ddel?bsbane kr?ver noget plads, som de selv siger), og cykelbanen kunne etableres ved et andet letbanestop, for den nuv?rende cykelbane ligner et bombekrater og kan virkelig ikke have mange brugere eller give nogen synergi med de andre sportsgrene. Tennisbanerne kunne m?ske etableres som del af noget andet breddeidr?t i omr?det, som kunne give liv i hverdagene, sammen med udend?rs futsalbaner, streetbasket og den slags.

Enig, langt henad vejen. Men det v?sentlige at forst?, er jo at det nye opl?g ikke er en f?rdigbehandlet plan. Der mangler netop den ?konomiske beregning og der er ingen detaljer om de enkelte anl?g, selvom jeg allerede har set nogen diskutere, hvor ?rgerligt det er, at stadion bliver sektionsopdelt, fordi den tilf?ldige tegning har vist dette. Cyklebanens repr?sentant taler ogs? om en indend?rs bane, og det er vel ogs? meget uklart hvordan P-anl?g kan laves uden at ?konomien stikker af.

Det interessante er visionen ved det nye forslag og det har jo netop ogs? v?ret Rune Kildens k?phest. Vi skal ikke have flere hovsa-l?sninger, men en l?sning som brugere og borgere bliver glade for. Indenfor de mulige ?konomiske rammer.

Meldingen fra S er "forsigtig nysgerrig", og mon ikke det g?lder for en stor del af byr?det:

Vil ikke tage stilling til stadion-forslag endnu: S er 'forsigtigt nysgerrige...

Problemet er lidt, hvordan man kommer videre? Som Steen B. Andersen siger:
Men vi skal have n?rl?st opl?gget. Og s? mangler vi en gennemregnet pris for hele herligheden. Den har vi ikke f?et endnu.

Men det jo ikke nogen man bare "f?r". Det er noget som byr?det nu aktivt skal g?re noget ved. Som jeg ser det, sker der nu ikke mere f?r til september, n?r der er budgetforhandlinger. Og til den tid neds?tter man s? - for at vinde ny tid - et udvalg der skal begynde at beregne p? opl?gget. Det kunne man i stedet s?tte igang nu, s? man var klogere til september.

SteenA said:
Ato Vari date=1550784849 said:

Jeg har nu set filmen om eventet og tegningerne fra Steens link, og det ser jo flot ud. Men jeg kan ikke se, hvordan det her projekt udm?rker sig s? meget i forhold til det oprindelige. Det er lykkedes at s?tte repr?sentanter for omr?dets sportsgrene sammen med et arkitektfirma og en byudvikler, og s? har de i f?llesskab tegnet nogle flotte ting, som alle godt kan blive enige om, at de gerne vil have i gave fra byr?det. Faktisk kan de slet ikke forst?, hvordan nogen kan v?re imod noget s? vision?rt. Der st?r intet om ?konomien i projektet. Skal cykelbanen i ?vrigt ogs? moderniseres? Skal travbanen have ny tribune?

Sandheden er m?ske bare, at hvis det her var simcity, og man skulle lave s?dan et sted p? en af Aarhus bedste beliggenheder, uden hensyntagen til historik og nuv?rende ejerskab/lejerskab. S? ville man mindst smide Travbanen ud p? landet til den ?vrige hestesport (fordi en v?ddel?bsbane kr?ver noget plads, som de selv siger), og cykelbanen kunne etableres ved et andet letbanestop, for den nuv?rende cykelbane ligner et bombekrater og kan virkelig ikke have mange brugere eller give nogen synergi med de andre sportsgrene. Tennisbanerne kunne m?ske etableres som del af noget andet breddeidr?t i omr?det, som kunne give liv i hverdagene, sammen med udend?rs futsalbaner, streetbasket og den slags.
Enig, langt henad vejen. Men det v?sentlige at forst?, er jo at det nye opl?g ikke er en f?rdigbehandlet plan. Der mangler netop den ?konomiske beregning og der er ingen detaljer om de enkelte anl?g, selvom jeg allerede har set nogen diskutere, hvor ?rgerligt det er, at stadion bliver sektionsopdelt, fordi den tilf?ldige tegning har vist dette. Cyklebanens repr?sentant taler ogs? om en indend?rs bane, og det er vel ogs? meget uklart hvordan P-anl?g kan laves uden at ?konomien stikker af.

Det interessante er visionen ved det nye forslag og det har jo netop ogs? v?ret Rune Kildens k?phest. Vi skal ikke have flere hovsa-l?sninger, men en l?sning som brugere og borgere bliver glade for. Indenfor de mulige ?konomiske rammer.

Meldingen fra S er "forsigtig nysgerrig", og mon ikke det g?lder for en stor del af byr?det:

Vil ikke tage stilling til stadion-forslag endnu: S er 'forsigtigt nysgerrige...

Problemet er lidt, hvordan man kommer videre? Som Steen B. Andersen siger:
Men vi skal have n?rl?st opl?gget. Og s? mangler vi en gennemregnet pris for hele herligheden. Den har vi ikke f?et endnu.

Men det jo ikke nogen man bare "f?r". Det er noget som byr?det nu aktivt skal g?re noget ved. Som jeg ser det, sker der nu ikke mere f?r til september, n?r der er budgetforhandlinger. Og til den tid neds?tter man s? - for at vinde ny tid - et udvalg der skal begynde at beregne p? opl?gget. Det kunne man i stedet s?tte igang nu, s? man var klogere til september.

Som en der arbejder p? indersiden af en kommune (ogs? med behandling af st?rre anl?gsprojekter) vil jeg sige, at det nok er i l?bet af meget f? m?neder, man skal have en priss?tning p? plads, hvis det for alvor skal indg? i budget 2020 (og i s? fald vil der v?re i overslags?rene - alts? 21 og 22 og frem). Men det er som s?dan ikke et problem, for der kommer der jo ikke nogen anl?gsudgifter i 20, men vel tidligst i 21 eller 22 afh?ngig af hvor hurtig en helhedsplan kan udarbejdes og godkendes, samt lokalplanarbejde kan gennemf?res. P?klages lokalplan af emsige naboer til Milj?klagen?vnet, s? kan det grundet den statslige udflytningsproces til Viborg (og dermed tab af alle medarbejdere) betyde et par ?rs ventetid.

S? ikke en gang i overslags?rene kan man l?gge udgifter ind, n?r der ikke er truffet nogen beslutning. Man kan til geng?ld i princippet godt en sen nat i september m?ned afs?tte fx 50 mio. i 21 og 80 mio. i 22 til projektet, uden at have en ide om, hvad man kan f? for de penge, men det ville v?re un?dvendigt, hvis der er usikkerhed om, hvorn?r det hele er besluttet og godkendt - for s? mangler de penge jo til nye b?rnehaver mv.

Men uanset - man skal starte med en helhedsplan for omr?det, og det er noget der kr?ver tid, men ikke n?dvendigvis anl?gsmidler f?r '22-'23 stykker. Jeg har selv siddet det sidste halve ?r med finansiering af anl?gsudgifter fra 24 og frem - det er tidshorisonten.

Dern?st kommer s? r?kkef?lgen i projekterne. Man laver ikke det hele p? en gang, men vel over 2-10 ?r.
M?ske vil man have penge i kassen for byggeretter f?rst, f?r man investerer i anl?ggene? M?ske er p-anl?g med tennisbaner p? taget (priside herfra 50 mio) f?rste brik, der skal flyttes, m?ske er det stadion, der kommer f?rst.. M?ske er boligmarkedet crashet i 2022, n?r man er klar til at s?lge byggeretterne - der er mange m?ske'er.

En TL:DR p? alt det information der er ude omkring de nye projekter, hvorn?r regner du s? med at AGF har et nyt stadion, s?dan slag p? tasken.

S?ren H?jlund Carlsen gjorde mig trist den anden aften, da han sagde at han s? frem til god debat i de "n?ste par ?r" omkring projektet, og at det bliver godt n?r det hele st?r klar om 5-10 ?r.....

Det gjorde mig sgu lidt nedsl?et. 5-10 ?r er LANG TID!
https://twitter.com/shc2012/status/1098362129906892802
Jo, og det er sk?nt med engagement og debat. Det skal vi nu have meget af I i de kommende ?r. Jeg synes bare det bliver meget om detaljer lige nu - set i lyset af, hvor stort og fantastisk dagens nyhed reelt er. Og hvor fantastisk hele omr?det vil kunne blive om 5-10 ?r.

Desv?rre var forslaget ALT for vision?rt for et byr?d. Nogle gange bliver man bare tr?t af det bureakratiske makv?rk der findes.

S kan tage stilling til Oktober. Venstre har sagt nej.

Det er sgu ikke det mest vision?ere byr?d vi har. Aarhus er i rivende udvikling, og eftersp?rgslen er k?mpe stor. Men indenfor kultur/idr?t er vi lys?r efter rigtig mange byer.

Det er sgu trist!

Tak for kampen Kilden og Co. Desv?rre blev den K?MPE sovende bj?rn ikke v?kket.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
En TL:DR p? alt det information der er ude omkring de nye projekter, hvorn?r regner du s? med at AGF har et nyt stadion, s?dan slag p? tasken.

S?ren H?jlund Carlsen gjorde mig trist den anden aften, da han sagde at han s? frem til god debat i de "n?ste par ?r" omkring projektet, og at det bliver godt n?r det hele st?r klar om 5-10 ?r.....

Det gjorde mig sgu lidt nedsl?et. 5-10 ?r er LANG TID!
https://twitter.com/shc2012/status/1098362129906892802
Jo, og det er sk?nt med engagement og debat. Det skal vi nu have meget af I i de kommende ?r. Jeg synes bare det bliver meget om detaljer lige nu - set i lyset af, hvor stort og fantastisk dagens nyhed reelt er. Og hvor fantastisk hele omr?det vil kunne blive om 5-10 ?r.

Jeg tror ikke man kan g? i gang med noget byggeri f?r om 4 ?r.

Der kan komme en politisk aftale om at igangs?tte helhedsplan om et par m?neder.
S? laver man en helhedsplan med flere detaljer og en faseinddeling. Det tager vel et ?rs tid. S? er vi ved sommer 2020.
S? lokalplan inkl h?ring. Sommer 21.
S? klager med ops?ttende virkning. Sommer 22 p? en god dag.
S? m?ske i budgettet for 2023 er der midler til f?rste etape af byggeri - som ikke n?dvendigvis er stadion.

S? p? en god dag begynder gravk?erne at grave om 4 ?r.

fsc said:

Det er virkelig en god dag.. For at v?re hudl?s ?rlig, s? ser jeg den politiske opbakning skulle have v?ret mere tydelig. Problemet som jeg ser det, er at det her er KLART det bedste politikerne f?r at forholde sig til. ?rhus' samlede sport er bag forslaget, og stadig er politikerne enormt t?vende, og sendt det til hj?rne. M? ?rligt indr?mme jeg ser det mere som d?dst?det til et forbedret stadion p? nuv?rende sted end at det er "yderst positiv".

Tilbage er imo kun eget stadion, med egen finansiering et nyt sted. Virker til politikerne bare vil have k?rt det i langdrag, indtil debatten g?r i sig selv igen.

Det_Nye_AGF date=1550831932 said:
Virker til politikerne bare vil have k?rt det i langdrag, indtil debatten g?r i sig selv igen.

Det kan du v?re helt sikker p? vil v?re dagsordenen for de fleste politikere, indtil der kommer en kniv for struben af dem, eller at det bliver sag de kan tabe stemmer p?. For den ikke specielt interesserede, s? st?r der jo et ganske anvendeligt stadion i dag og det kan holde en del ?r endnu.

Jeg har sv?rt ved at forestille mig, at der sker noget f?r AGF tager et selvst?ndigt initiativ. Det kunne v?re noget med at finde nogle investorer (det skal ske under alle omst?ndigheder) og s? udarbejde et opl?g til et nyt stadion p? 8-10.000 tilskuere et sted ude p? en mark ved motorvejen. Der vil s? nok stadig v?re nogle byr?dder der t?nker fint, men jeg tror at et stort flertal pludselig vil kunne finde ud af at speede beslutningsprocessen op, i forhold til at finde en l?sning for enden af Stadion All?. 

Nogle gange kan jeg virkelig bare ikke "lure", hvor byr?det vil have Aarhus hen. Der bygges ret meget centralt. Studieboliger + liebhever lejligheder (Studerende og pensionister bidrager ikke s?rlig positivt til kommunekassen)

Der er udstykningsstop i kommunen. Nyetablerede b?rnefamilier valfarter fra Aarhus til Favrskov, Skanderborg, Horsens og Silkeborg der gl?deligt tager imod med en del udstykninger. Mange tabte skattekroner her.

Derudover fors?mmer byr?det "grov kulturen" voldsomt, og snakker kun om velf?rd. Forst? mig ret, skoler, b?rnehaver osv er super vigtige, men byen skal ogs? passe p? ikke at ende med en by uden tilbud. Det er bestemt ikke givet at interessen for Aarhus bliver ved med at v?re s? stor som nu.

Jeg savner virkelig visioner i byr?det, og ting jeg ikke fatter er udstykningsstoppet krydret med modvilje ift vision?re tiltag. Farlig cocktail hvis man sp?rger mig :) Ressourcest?rke b?rnefamilie str?mmer ud af kommunen, og Aarhus sover i timen her.

Det_Nye_AGF date=1550831932 said:
fsc date=1550830840 said:

Det er virkelig en god dag.. For at v?re hudl?s ?rlig, s? ser jeg den politiske opbakning skulle have v?ret mere tydelig. Problemet som jeg ser det, er at det her er KLART det bedste politikerne f?r at forholde sig til. ?rhus' samlede sport er bag forslaget, og stadig er politikerne enormt t?vende, og sendt det til hj?rne. M? ?rligt indr?mme jeg ser det mere som d?dst?det til et forbedret stadion p? nuv?rende sted end at det er "yderst positiv".

Tilbage er imo kun eget stadion, med egen finansiering et nyt sted. Virker til politikerne bare vil have k?rt det i langdrag, indtil debatten g?r i sig selv igen.

Jeg har det lidt anderledes. Jeg ser det som et fors?g, fra prim?rt AGF, p? at f? politikerne engageret i projektet og f? skabt noget offentlig debat og opbakning til et nyt stadion. Jeg har derfor ingen forventning overhovedet om at politikerne bare siger "den k?ber vi" til s?dan et forslag.

Det jeg helst s?, var at politikerne selv s? et nyt stadion som en mulighed for at gent?nke placeringen og prioriteringen af forskellige sportsgrene. For hvorfor er det, at kun skal v?re de eksisterende sportsgrene, der skal prioriteres i dette store anl?gsprojekt? For eksempel giver en udend?rs cykelbane ingen mening overhovedet (og jeg er k?mpe cykelfan) og kan man ikke gent?nke et atletikanl?g, s? det ikke har s? sn?ver en brugerkreds?

Mest oplagt er det, at smide travbanen ud af byen, hvilket ville skabe plads til en fantastisk mulighed for en k?mpe sportscampus der kunne prioritere en r?kke sportsgrene og f.eks. v?re et centralt Team Danmark center for en r?kke sportsgrene i Jylland. Men forslag af den type kan naturligvis ikke komme fra AGF, da de kommunikationsm?ssigt bliver n?dt til at tage hensyn til ALLE de eksisterende brugere (og Fru Salling, som jo er b?de en god ven af AGF men ogs? af travbanen), men det er langt fra sikkert, at det er den m?de omr?det skal prioriteres p? anno 2019 (eller 2025). Skal man lave den slags totale omt?nkning af omr?det kr?ver det en aktiv stillingtagen fra politikerne.

S? jeg tror forslaget skal ses i det lys - det er et fors?g p? et f? momentum i processen, fremvise sit eget engagement og involvere s? mange interessenter som muligt. Men jeg tror ikke man skal forvente det endelige projekt kommer til at ligne dette.

Den store pr?ve for Fournais og JN bliver s?, at f? flyttet projektet fra skitefasen til et reelt projekt. Det tror jeg kr?ver meget mere arbejde og kan nemt tage de 4-5 ?r der bliver n?vnt tidligere i tr?den.

Latest posts

Back