New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 205K
Altså Thomas Mikkelsen, den pæne mand? Var det ikke ham der ville smadre Uwe og kaldte ham “bøsserøv” Uden straf i øvrigt.

Gad vide om Pentz får skylden for balladen, ligesom da Mediano mente det var Uwes skyld dengang.
Jeg tænker Uwe får skylden ;)

Men jo, Thomas Mikkelsen var oppe og have fysisk fat i Uwe, men Peter S og KEP var helt oppe at køre over at Uwe havde tilladt sig at løfte armen. Mens Brøndbys hooligans overfaldt AGF's fans udenfor stadion.

Nummer 1 har under 2 point i snit, det er sølle.

Dette var om nogen sæsonen, hvor en outsider kunne drømme store inkl. os selv men det ser ud til, det igen, igen er BIF med størst chance for at tage mesterskabet fra FCK eller FCM.

Jeg er med på, Superligaen ikke er CL men det spil som stort set alle hold leverer - måske minus Viborg som spiller noget fint offensivt fodbold - det er ikke ligaen værdigt med tanke på de penge, der er i Superligaen. FFS, i Norge kan der spilles offensivt seværdigt fodbold og de har ovenikøbet succes i Europa.
Vi er blevet alt for forsigtige herhjemme og holder os til defensiv organisation og dødbolde (bredt set over sæsonen).

Nummer 1 har under 2 point i snit, det er sølle.

Dette var om nogen sæsonen, hvor en outsider kunne drømme store inkl. os selv men det ser ud til, det igen, igen er BIF med størst chance for at tage mesterskabet fra FCK eller FCM.

Jeg er med på, Superligaen ikke er CL men det spil som stort set alle hold leverer - måske minus Viborg som spiller noget fint offensivt fodbold - det er ikke ligaen værdigt med tanke på de penge, der er i Superligaen. FFS, i Norge kan der spilles offensivt seværdigt fodbold og de har ovenikøbet succes i Europa.
Vi er blevet alt for forsigtige herhjemme og holder os til defensiv organisation og dødbolde (bredt set over sæsonen).

Jeg tror 12 holds strukturen spiller ind. Man har 22 kampe til at sikre sig top 6, så er der ikke plads til at for mange fejl trin.

Ellers enig i hele dit skriv, der er simpelthen så meget dårlig fodbold i Superligaen. Det er dødbolde og frygten for at tabe hele tiden.

En kamp som i dag så jeg gerne at vi gik all in efter sejren, men tænker det er svært at ændre mindset når man altid er st op til at spille med livrem og seler.

Det er dødbolde og frygten for at tabe hele tiden.

FCK mod BIF er et rigtig godt eksempel, vores mod FCM også. Der er alt for meget frygt involveret, det er kedeligt og det er en trist udvikling.

Vi kan ikke forvente et teknisk højt niveau men vi kan forvente hold der tør angribe kampene og alt for få hold tør. Se FCM med de superdygtige individualister, de spiller alt for ofte på enkeltmandspræstationer og så igen de fucking dødbolde, hvor der bruges oceaner af tid, som igen tager alt tempo og momentum ud af en kamp.

Jeg tror 12 holds strukturen spiller ind. Man har 22 kampe til at sikre sig top 6, så er der ikke plads til at for mange fejl trin.

Ellers enig i hele dit skriv, der er simpelthen så meget dårlig fodbold i Superligaen. Det er dødbolde og frygten for at tabe hele tiden.

En kamp som i dag så jeg gerne at vi gik all in efter sejren, men tænker det er svært at ændre mindset når man altid er st op til at spille med livrem og seler.
100 % enig. 12 holds strukturen er et problem. Hvorfor kan den danske liga ikke som andre nationer på ca. samme indbyggertal have 14-16 hold? Både Norge og Sverige har stadigvæk hold med i Europæiske kampe. Superligaen er ikke stærkest i Norden.

100 % enig. 12 holds strukturen er et problem. Hvorfor kan den danske liga ikke som andre nationer på ca. samme indbyggertal have 14-16 hold? Både Norge og Sverige har stadigvæk hold med i Europæiske kampe. Superligaen er ikke stærkest i Norden.

Det kan vi da også sagtens, hvis vi vil.

Bodø fra Norge er alle dage at foretrække at se på i Europe end alle vores fc klubber som spiller efter ikke at tabe, fremfor at vinde.

Gad vide om Pentz får skylden for balladen, ligesom da Mediano mente det var Uwes skyld dengang.
Pentz var en giga klovn. En ting er en enkel jubel, men han gør det jo også 2. og 3. gang hvilket er totalt unødvendigt. Han har lige vundet kampen for sit hold og nu får en fortjent dag i skyggen og svækker sit hold fordi han skal spille smart. Idiot altså

Bodø fra Norge er alle dage at foretrække at se på i Europe end alle vores fc klubber som spiller efter ikke at tabe, fremfor at vinde.

Jeg så ikke deres kamp mod Lazio med ud fra bulletinerne og stats så blæste de Lazio ud af banen ikke i en ligegyldig gruppespilskamp men en kvartfinale, et Lazio hold som pt. ligger nummer 6. Deres træner må godt nok være glad for at bo i Nordnorge og træne Bodø, for han må have et hav af jobtilbud efterhånden.
Vi burde tage ved lære af, hvad de kan i Bodø og egentlig også Molde.

Der er vel alligevel hold som går mod strømmen som FCN og de er som oftest med i top6.

Hvis man da bare kunne lave en hybrid, hvor det ikke behøvede at være ultimativt som dem men dog med attraktiv fodbold og ikke ensidigt fokus på udvikling af talenter.

Bif spiller vel også fremad banen (det meste af tiden). Sif var tidligere et pejlemærke men har vel efterhånden lagt stilen om og ikke så attraktive at se på.

Det ærgrer mig, at vi til tider kan spille attraktiv fodbold og så i alt for lange perioder spiller noget som i bedste fald er glansløst og uden vilje. Måske er modstanderne bare for gode, til at udføre deres defensive aktioner som tager brodden ud af modstanderne.

Jeg så ikke deres kamp mod Lazio med ud fra bulletinerne og stats så blæste de Lazio ud af banen ikke i en ligegyldig gruppespilskamp men en kvartfinale, et Lazio hold som pt. ligger nummer 6. Deres træner må godt nok være glad for at bo i Nordnorge og træne Bodø, for han må have et hav af jobtilbud efterhånden.
Vi burde tage ved lære af, hvad de kan i Bodø og egentlig også Molde.
Jeg er enig med dig i, at niveauet i Superligaen er tvivlsomt pt.
Som andre skriver, så spiller strukturen nok ind. Det er svært at tage risiko.
Hvis vi havde 14 eller 16 hold, så ville de 2/4 nederste hold blive blæst ud.
Vi skal kun tilbage til efteråret, hvor top 4 stort set vandt alle kampe mod bund 4.

Den med Bodø køber jeg ikke helt. Kunsten spiller en meget stor rolle.
Jeg følger Lazio i serie A, og de fleste af deres spillere har vitterligt aldrig prøvet at spille på kunst.
Det giver en vanvittig stor fordel til hjemmeholdet.

Hvis vi kommer i Europa er jeg fortaler for, at vi spiller hjemmekampene i Silkeborg.
Nok er vi ikke et klassisk kunst-hold, men alle vores spillere er vant til det.
Det vil mange europæiske modstandere ikke være.

Den med Bodø køber jeg ikke helt. Kunsten spiller en meget stor rolle.
Jeg følger Lazio i serie A, og de fleste af deres spillere har vitterligt aldrig prøvet at spille på kunst.

Kunststof kan forklare lidt men slet ikke det niveauforskel der angiveligt var og heller ikke at Bodø igen klarer det flot i Europa. Det er altså et hold, som hver sæson sælger deres største profiler og alligevel vinder de mesterskaber og gør det godt europæisk.
FCN spiller også på kunst men de vinder ingenting og har heller de mest prangende europæiske resultater.

De gør et eller andet ekstraordinært deroppe som vi kan lære af.

Latest posts

Back