New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 205K
Last edited:
Bronzen er stadig kun 3 point væk… (og markant bedre spil…)

Det er helt absurd, så tæt top seks er i år. Og så meget mere ærgerligt, at vi ikke ramte foråret lige i røven.

Hvis resultaterne flasker sig i næste runde, kan vi jo ligge nummer tre, fire point fra sølv og seks point fra guld. Det gør de dig sikkert ikke.

Det er helt absurd, så tæt top seks er i år. Og så meget mere ærgerligt, at vi ikke ramte foråret lige i røven.

Hvis resultaterne flasker sig i næste runde, kan vi jo ligge nummer tre, fire point fra sølv og seks point fra bronze. Det gør de dig sikkert ikke.
Seks point fra Guld - men nej, det skal vi slet ikke overveje.. Nu skal der leveres en god indsats hvor spillerne vil dø med støvlerne på i Parken på mandag, tak..

Nå, så Sønderjyderne tog alle tre point med hjem fra Ålleren.
Mon Menno Van Dam ikke snart bliver bedt om at finde på noget andet at lave??
De snakkede om at der var rygter om at han ville få sparket hvis de tabte. Han har ikke et godt materiale at arbejde med, men det virker godt nok også som om de andre bundhold har udviklet sig en hel del mere end AaB i løbet af sæsonen.

• Like
Reactions: Tom
De snakkede om at der var rygter om at han ville få sparket hvis de tabte. Han har ikke et godt materiale at arbejde med, men det virker godt nok også som om de andre bundhold har udviklet sig en hel del mere end AaB i løbet af sæsonen.
AaB er KLART ringeste hold i bund 6 aktuelt.. Vejle har Onougha, SønderjyskE er reddet, og Lyngby har (ofte) en solid defensiv.. Jeg tror Vejle slår Silkeborg i lorgen, og jeg tror Lyngby og AaB ender med at tage turen ned

AaB er KLART ringeste hold i bund 6 aktuelt.. Vejle har Onougha, SønderjyskE er reddet, og Lyngby har (ofte) en solid defensiv.. Jeg tror Vejle slår Silkeborg i lorgen, og jeg tror Lyngby og AaB ender med at tage turen ned
En målfarlig angriber gør godt nok en stor forskel når få ekstra point også kan gøre det. Det er også risikabelt at være for afhængig af én spiller - som gerne lige skal holde sig bag Paddy på topscorerlisten - men når Vejle måske laver en stor redningsaktion i sidste ende er det også fordi der er kommet mere styr på resten af holdet. Lyngby har en god defensiv og svært ved selv at score, men det gør jo alligevel at man har mulighed for point i de fleste kampe og kan skrabe noget sammen her og der. AaB's problem er, udover store forsvarsfejl og en del brændte chancer, at der er to nedrykkere, så der kun er en af Lyngby og Vejle der nu behøver sætte lidt sammen for at overhale dem. Men med de indbyrdes opgør der stadig er, kan det selvfølgelig blive både den ene og den anden der redder sig.

En målfarlig angriber gør godt nok en stor forskel når få ekstra point også kan gøre det. Det er også risikabelt at være for afhængig af én spiller - som gerne lige skal holde sig bag Paddy på topscorerlisten - men når Vejle måske laver en stor redningsaktion i sidste ende er det også fordi der er kommet mere styr på resten af holdet. Lyngby har en god defensiv og svært ved selv at score, men det gør jo alligevel at man har mulighed for point i de fleste kampe og kan skrabe noget sammen her og der. AaB's problem er, udover store forsvarsfejl og en del brændte chancer, at der er to nedrykkere, så der kun er en af Lyngby og Vejle der nu behøver sætte lidt sammen for at overhale dem. Men med de indbyrdes opgør der stadig er, kan det selvfølgelig blive både den ene og den anden der redder sig.
Meget præcist. Man kan vel også også argumentere for, at VB er på vej tilbage til deres DNA med local boy Kielstrup som træner og en starter med mange unge danske spillere - mens Aab sprinter væk fra deres med en hollandsk fantast på trænerbænken og et obskurt sammenrend af eksotiske lejesvende garneret med en stak ungersvende fra den lokale knallertklub.

“Man må ikke hovere… man må ikke være skadefro… man må ikke glædes over andres ulykke…”

(Kæmper… Kæmper imod… Kan ikke modstå………)

tihi.. hi… hi.. ha.. Ha.. HAHAHAHAHA!!! Fuck hvor er jeg dog fryder mig over Aabs fortsatte deroute!!!!

Jeg boede i Aalborg i både 2010 og 2014, og var offer for evindelig hån og ydmygelse som AGFer i Aalborg - særligt i 2014 da vi rykkede ned og de vandt the Double.. Jeg FRYDER MIG, Og jeg kan simpelthen ikke modstå glæden ved deres nedtur!

(At jeg så egentlig hellere havde de store af traditionsklubberne oppe, end FCN, SønderjyskE, Horsens, Randers osv., er jo så et paradoks jeg må leve med)

Meget præcist. Man kan vel også også argumentere for, at VB er på vej tilbage til deres DNA med local boy Kielstrup som træner og en starter med mange unge danske spillere - mens Aab sprinter væk fra deres med en hollandsk fantast på trænerbænken og et obskurt sammenrend af eksotiske lejesvende garneret med en stak ungersvende fra den lokale knallertklub.
Der er et psykologisk aspekt, hvor der nok er frigivet noget i Vejle med et nyt ejerskab og andre fremtidsudsigter, forstærket af et lokalt fokus, men så også at man får en redningsmand fra sidste sæson tilbage og selvfølgelig i takt med at man får lidt flere point og kan se en mulig overlevelse. AaB har et ungt hold af sammenbragte spillere m, hvor nogle også er på leje og vel den gennemgående fornemmelse at det alt sammen handler om at de skal sælges videre. Jeg synes ikke AaB lignede et hold der ikke forsøgte mod SJE, men det er nok ikke ideel når man står og ser holdkammeraterne lave store fejl.

På længere sigt vil begge klubber nok forsøge at tjene pengene via spillersalg, men selvom AaB måske har flere penge kan det ramme dem hvis de tror de kan skynde sig til toppen med en hel masse billige sats for at ramme nogle jackpots. Vi må se med Vejle, men det bliver nok mere deres egne og en accept af at de stadig kan blive elevatorhold. Men begge klubber skal velsagtens også ud og finde flere penge, så det kan blive afgørende i den indbyrdes konkurrence.

(At jeg så egentlig hellere havde de store af traditionsklubberne oppe, end FCN, SønderjyskE, Horsens, Randers osv., er jo så et paradoks jeg må leve med)
Nu har du en personlig grund til at håbe særligt AaB ryger ned, men der er selvfølgelig også en grund til at de klubber generelt både er sjovere at møde og slå og at sende ned i førstedivision. Det er en værdi AGF også altid vil have i endnu højere grad uanset hvor dårligt det går. Jeg vil sige at 2x4-0 og rimelig mulighed for mere af den slags og forbedring af den indbyrdes statistik - som vi har behov for at forbedre mod mange hold - og at der trods alt er lidt tilskuere hjemme og ude, gør at jeg ikke har så meget imod at de bliver oppe. Men det er da også mere interessant hvis de ryger ned end hvis det fx er Lyngby, så det er lidt win-win på den måde.

Så kom panik-kaos-aktionen i Aab sandelig øjeblikkeligt.. Det tænker jeg heller ikke de har råd til at lade være med.. Spændende hvem de hiver ind som akut-løsning - Peter Sørensen, Allan Kuhn eller Erik Hamrén (nå nej, det duer nok ikke med samme panikløsning som sidst)

Igen, hvor er jeg glad for at jeg ikke er Aab-fan lige nu

Nu har du en personlig grund til at håbe særligt AaB ryger ned, men der er selvfølgelig også en grund til at de klubber generelt både er sjovere at møde og slå og at sende ned i førstedivision. Det er en værdi AGF også altid vil have i endnu højere grad uanset hvor dårligt det går. Jeg vil sige at 2x4-0 og rimelig mulighed for mere af den slags og forbedring af den indbyrdes statistik - som vi har behov for at forbedre mod mange hold - og at der trods alt er lidt tilskuere hjemme og ude, gør at jeg ikke har så meget imod at de bliver oppe. Men det er da også mere interessant hvis de ryger ned end hvis det fx er Lyngby, så det er lidt win-win på den måde.
Tja tjo.. Jeg har en personlig grund til at det skal gå så dårligt for AaB som muligt, samtidig med at det for mig også bare er en fed rivalisering (og en dejlig by at komme retur til på udebane ture).. For mig aktuelt, bosiddende i Hedensted, håber jeg dog mest at Vejle bliver oppe - der er rivaliseringen også fed, og jeg kan cykle til og fra away-kampene 😅

Tja tjo.. Jeg har en personlig grund til at det skal gå så dårligt for AaB som muligt, samtidig med at det for mig også bare er en fed rivalisering (og en dejlig by at komme retur til på udebane ture).. For mig aktuelt, bosiddende i Hedensted, håber jeg dog mest at Vejle bliver oppe - der er rivaliseringen også fed, og jeg kan cykle til og fra away-kampene 😅
AGF-Vejle er opgør jeg mener kunne være kendt og promoveret som "Klassikeren." Som jeg skrev da Vejle rykkede op, var det godt for så kunne vi sende dem ned igen, men det er nu også et af de hold jeg synes det er sjovest at møde så jeg håber også lidt de holder sig oppe. Ift det må det så siges at være en ret vigtig kamp de har i næste runde ude mod AaB.

AGF-Vejle er opgør jeg mener kunne være kendt og promoveret som "Klassikeren." Som jeg skrev da Vejle rykkede op, var det godt for så kunne vi sende dem ned igen, men det er nu også et af de hold jeg synes det er sjovest at møde så jeg håber også lidt de holder sig oppe. Ift det må det så siges at være en ret vigtig kamp de har i næste runde ude mod AaB.
Ja det er egentlig ærgerligt at SønderjyskE og Lyngby ikke bare kan tage elevatoren, for kampe mod AaB og Vejle er bare sjovest at besøge.. Vejle er bare en stor historisk klub, som jeg altid gerne vil have oppe..

Ja det er egentlig ærgerligt at SønderjyskE og Lyngby ikke bare kan tage elevatoren, for kampe mod AaB og Vejle er bare sjovest at besøge.. Vejle er bare en stor historisk klub, som jeg altid gerne vil have oppe..
På sin vis er det fint der er et hold i den region og det er jo ikke Esbjerg lige nu, hvis de i øvrigt kan være regionens hold. Der er dog heller ikke så mange traditioner med Sje og de kan være svære at skabe. Det er lidt sjovere med de andre ift den ekstra nerve der kan være.

Sje ser under alle omstændigheder ud til at overleve med det forspring de allerede har og der var vist noget med at de så ville kunne øge budgettet næste sæson. Det kan så blive meget interessant næste sæson hvis der ikke er nogen der skiller sig ud med et ret lille budget, men de tværtimod alle ligger højere og inddrager Viborg og Silkeborg i kampen baseret på økonomi. Det forudsætter så at Horsens rykker op og ikke Fredericia, ellers vil de være endnu større nedrykningsfavorit. Men det kan godt blive en kamp det virkelig er vigtigt at holde sig ude af.

Latest posts

Back