New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 205K
Med (N)ållerens trænerfyring melder det uendelig gamle spørgsmål sig jo: hvis ikke ham der, hvem så?
Tipsbladet er begyndt med den gætteleg

Ja - hvem ønsker at indtræde i karrusellen. Tænker man skal sikre sig et ordentligt sign-off-fee ;)

• Like
Reactions: Tom
Med (N)ållerens trænerfyring melder det uendelig gamle spørgsmål sig jo: hvis ikke ham der, hvem så?
Tipsbladet er begyndt med den gætteleg
De glemmer én i artiklen...

peter-hyballa

Som sædvanligt hiver Tipsbladet de gamle travere frem fra skuffen - havde David Nielsen været fri, så havde han stået øverst på listen

Michael Beale kender Gow fra England. Han løber rundt som ass træner i en klub i Saudi Arabien
Tror han er mere sandsynlig end nogle af dem på listen - eneste minus er lønnen

Hvorfor kæder man ikke Tullberg med det job, i det mindste bare som en honorable mention

Det vil være lidt useriøst synes jeg.
Når Tullberg ikke forlænger med Dortmund U19, så må det næsten være fordi han allerede er på vej et andet sted hen.
Jeg tror ikke AaB er en klub der er interessant for ham, selv hvis han skulle have fremtiden uafklaret.
Han har trods alt sagt nej til Brann Bergen og den klub må være mindst på højde med AaB og mig bekendt med væsentligt mindre kaos.

Som sædvanligt hiver Tipsbladet de gamle travere frem fra skuffen - havde David Nielsen været fri, så havde han stået øverst på listen

Michael Beale kender Gow fra England. Han løber rundt som ass træner i en klub i Saudi Arabien
Tror han er mere sandsynlig end nogle af dem på listen - eneste minus er lønnen
Jeg synes faktisk David Nielsen ville være et seriøst bud på en ny træner hvis han havde været ledig. Han har oven i købet en fortid som spiller i klubben. Det kommer selvfølgelig meget an på hvad ledelsen vil og hvor David så ser sig selv, Horsens er nok et bedre bud på en ny mulighed a la AGF omend på lavere niveau fordi der følger penge med, men hvis ikke Horsens havde været der ville AaB vel også som størrelse være toppen af hvad han kunne forvente. Alle trænere skal selvfølgelig lige overveje hvad de går ind til, hvis det er et job hvor de krav der stilles ikke bakkes op af økonomi.

AaB siger de har en træner klar til næste kamp, så måske var beslutningen omkring van Dam truffet inden kampen mod SJE og det lyder så ikke som en assistent der tager midlertidigt over. Det kan stadig være en foreløbig kontrakt til sommer, men det fornuftige ville nok være en med kendskab til ligaen, som også giver mening at fortsætte med efter en eventuel nedrykning. De bør nok også kigge efter en med lidt mere erfaring denne gang. Graver tyskerne en frem fra deres kontakter syd for grænsen vil det efter min mening signalere at de indstiller sig på nedrykning. Det positive for AaB’s vil så være at det betyder at de ikke trækker sig ud igen og derfor velsagtens finder lidt penge til at holde det kørende.

Temmelig meget sat på spidsen er David "lætzfårkinggow" Nielsen på blokken i Nålleren. DNs kontrakt med ACH er der ikke oplyst længde på SANDSYNLIGVIS fordi der er mere end 1 kattelem i den.
(Overlevelse/størrere tilbud/østenvind & brændenælder i strudsbusken)
Ja, ja ren spekulation & konspiration herfra.
Skål!!!!

Det er sagt mange, mange gange før, men alle der fulgte AGF i 00'erne, kan jo se pendanterne i nutidens AaB. Ja, vi kan vel læse tegnene både hurtigere og bedre, end de selv kan i Aalborg i dag.

Vi er en stor klub, der plejer at redde sig, selvfølgelig kan vi ikke rykke ned. Jo, jo det kan I. Nå, i det mindste kan vi ikke rykke ned igen. Jo, jo det kan I godt.

At se Dalsgaard løfte et trofæ som anfører i en anden klub var vel også den totale reprise af Tøfting i 2006, men forskellen er næsten, at AGF trods alt forsøgte sig med Tøfting, mens AaB bare fravalgte Dalsgaard i totalt selvvalgt idioti. Man fristes faktisk til at mene, at AGF var uheldige (og der var virkeligt mange uheldige sammentræf i den anden nedrykningssæson især), mens AaB gør sit bedste til at gøre sig fortjent til sin skæbne. Det kan godt være, at de bliver oppe i år - lige pt ser de ud til at blive kraftigt hjulpet af Silkeborg og Viborg - men uden træner, uden penge og uden de nuværende lejespillere ser de altså i bedste fald ind i endnu et svært superligaår næste år.

Temmelig meget sat på spidsen er David "lætzfårkinggow" Nielsen på blokken i Nålleren. DNs kontrakt med ACH er der ikke oplyst længde på SANDSYNLIGVIS fordi der er mere end 1 kattelem i den.
(Overlevelse/størrere tilbud/østenvind & brændenælder i strudsbusken)
Ja, ja ren spekulation & konspiration herfra.
Skål!!!!
Chancen for Superliga næste sæson er vel en smule større i AaB end Horsens, men økonomisk virker Horsens mere interessant og hvis David skulle lave det skifte skal det vel være fordi han ser det som sit sidste job. Det skulle i hvert fald gå meget godt for at gøre ham interessant for andre, for hvem ville ellers turde ansætte en træner der springer fra igen efter nogle få kampe? Jeg tror under alle omstændigheder David ville sige nej, det kan nok ikke være mere attraktivt for ham at være i AaB.

Der er dårligt tid til at træne ret meget forsvar, så det kan godt være det der skal flytte bjerget er tro på det. Slår de nu Vejle næste gang ser det jo ret beset stadig rimelig fornuftigt ud.

Lønstrup kunne måske være et interessant bud blandt dem de foreslog. Synes han også har været bragt op mange gange og han må da føle det snart skal være hvis han faktisk skal have chancen i Superligaen.

Det bliver en svær opgave at tage over i AaB. Som jeg ser deres trup, så har de det dårligste hold i ligaen. Kun, til nød, to centrale forsvarsspillere man kan indsætte i Superligaen og generelt bare Superligaens klart dårligste forsvar. Der har Menno trods alt fået en del point ud af deres stil med at presse bundholdene højt og skabe en del chancer. Svært at få meget mere ud af den trup.

Det bliver en lidt flad afslutning mod Brøndby.
De er formentlig sikret bronze uden at kunne nå hverken mere eller mindre end det.
Så vi kan ikke spolere noget for dem, men bare overvære dem få overrakt medaljer.

Håber i det mindste vi stadig selv har noget at spille for.

Tja hvis vi kan nå en 4. plads (og europæisk playoff) tænker jeg nok, at der skal blive knald på.

Det er nok tvivlsomt - om end jeg synes, at vi har spillemæssigt har pil op i de sidste par kampe (fra et lavt udgangspunkt).

Tja hvis vi kan nå en 4. plads (og europæisk playoff) tænker jeg nok, at der skal blive knald på.

Det er nok tvivlsomt - om end jeg synes, at vi har spillemæssigt har pil op i de sidste par kampe (fra et lavt udgangspunkt).
Hvis vi ingenting kan nå, hvilket nok er mest sandsynligt, øger det vel sandsynligheden lidt for at andre end Brøndby kan overhale dem i en bronzekamp. Det er dog heller ikke sådan for alvor sjovt at tage bronze frem dem på niveau med guldet sidste sæson på deres hjemmebane. Men altså Brøndby kan da også nå at være i kamp om noget mere. Det vil så blive med risiko for at de vinder noget i Vejlby, men at fratage dem en titel to gange back to back i sidste det ville kunne noget. Når man nu ikke selv kan alt for meget i ligaen.

Latest posts

Back