New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 238K
Personligt ville jeg nok helst have en træner der er en røv, og meget direkte.

Omvendt tror jeg mine børn (og unge mennesker generelt) hellere vil have en anden type leder.
Igen en god pointe.
Jeg tror måske også jeg fik formuleret det lidt kantet - jeg mener ikke chefen skal være en røv, han skal bare ikke være bange for at blive opfattet sådan i ny og næ.
Klopp sagde på et tidspunkt, at til enhver kampdag er der 11 spillere, der elsker ham, mens resten af truppen hader ham. Der vil altid være nogen, der ikke er glade for chefens beslutninger, og dér er jeg måske ikke helt tryg ved, om Friis kan håndtere dén over tid.

Men det er bare en ubegrundet, uvidenskabelig mavefornemmelse. Intet andet.
Og bliver det ham, har han min opbakning som udgangspunkt.

indtil for en måned siden hørte jeg fra en Norsk bekendt at Birk Risa var på AGFs liste til forsvaret - Han er i periferien af det norske landshold, og spiller i USA og har en god alder for videresalg, samt han er transferfri til nytår, og sikker vil kunne hente på en ok transfer nu, samt han har været på CVs liste siden Brøndby hvor det ikke lykkedes at hente ham.

Men det var før Uwe blev fyret, og så kan der jo være omstædnigheder der gør at den case er lagt på hylden - For en ny træner skal jo stadigvæk høres i et eller andet omfang.

Ikke overraskende med Kelly. CV siger 'naturligt' og det er det nok på en måde også, selvom det kan diskuteres hvad det helt præcist betyder.

Men det er måske et signal, at han ikke røg samtidig med Rösler? Altså at man ville have efterfølgerens perspektiv på staben først? Kunne det være et signal om, at efterfølgeren er tæt på?

Det er sgu underligt lige nu. At vi ikke har en træner. Lad os håbe det snart er på plads.

/W

Vel ikke den største overraskelse. Måske der er ved at indfinde sig en ny træner med eget team, siden man allerede nu kan konkludere at Rob Kelly er i overskud.

Nej bestemt ingen overraskelse. Men spørgsmålet er, om det så betyder, at Philipp Grobelny, som Uwe tog med fra Düsseldorf, forsætter, eller om nyhederne kommer dryppende, når aftalerne/opsigelserne er forhandlet på plads.

Ikke overraskende med Kelly. CV siger 'naturligt' og det er det nok på en måde også, selvom det kan diskuteres hvad det helt præcist betyder.

Men det er måske et signal, at han ikke røg samtidig med Rösler? Altså at man ville have efterfølgerens perspektiv på staben først? Kunne det være et signal om, at efterfølgeren er tæt på?

Det er sgu underligt lige nu. At vi ikke har en træner. Lad os håbe det snart er på plads.

/W
Hvem ved, der kan også være noget praktik i det. Det kan være, at han efter den sidste kamp var et smut hjemme, og man så havde snakken med ham i dag eller i går. At man ønskede at gøre tingene ansigt til ansigt.

CV er lige blevet interviewet på Viaplay Sport News omkring trænerjagten, og han nævner at samtaler er igang samtidigt med at de stadig udvider listen af trænerkandidater. Han nævnte også at det er et plus, hvis træneren står her inden 18. juni, men at det er vigtigere at finde den rette træner omend det så kan tage en smule længere tid. Han blev også spurgt ind til nogle af de store navne som Bo Svensson, Hoff-Thorup osv., og han sagde at mon ikke de også har været kigget på. Men det virker til at klubben stadig er tidligt i processen.

Det virker oprigtigt til, ledelsen næsten helt op til fyringen af Uwe, har været i tvivl, hvilket igen kan indikere, det måske endda er Uwe selv, som enten har sagt, han ikke har mere at give AGF eller også ikke er den rigtige til den nye fokus på udvikling af spillerne.
I så fald kæmpe respekt herfra!
CV blev også presset lidt på om det var en fyring eller opsigelse, og det lød umiddelbart som om at der var en fyring.

Det virker oprigtigt til, ledelsen næsten helt op til fyringen af Uwe, har været i tvivl, hvilket igen kan indikere, det måske endda er Uwe selv, som enten har sagt, han ikke har mere at give AGF eller også ikke er den rigtige til den nye fokus på udvikling af spillerne.
I så fald kæmpe respekt herfra!
Jeg tror der er noget om det. Det var jo også fine eftermæler han efterlod, også i Malmø selvom ja de unge spillere. Han er vel en omvendt Glen der altid smækker døren bag sig som et pattebarn.

Der er altid scenarier 😵

i) Har Uwe taget AGF på sengen med et budskab om at være kørt fast?
ii) Har AGF villet lokke Uwe ud af busken ved at tale fremtid med ham i håbet om han selv ville gå?
iii) Har Bestyrelsen sat foden ned, på tværs af Uwe og Jacob Nielsen?
iv) kører det stille og roligt efter bogen?

jeg tror sgu ikke på i). Hvis Uwe sad fast ville klubben bemærke det, og uanset hvad ellers, ville man selv være i gang med at få skyggelisten længere ud i solen.

Mit bud er iv). Måske har Svenson talt med Sune Schmidt og fået kolde fødder, Bertelsen besluttet sig for større ambitioner? Eller også har Nørgaard været overbevisende i samtalerne, Kent har lydt interesseret eller Niels Frederiksens tip har krævet længere tid til at undersøge.

Jeg mente det skulle være klaret nu, men reelt gør det ikke nogen stor forskel om det sker i dag eller mandag. Men vi balancerer mere og mere på kanten af det uforberedte (der ikke kan undskyldes)

Latest posts

Back