New posts

Conference League 2026/2027

• Thread starter Thread starter Akrobaten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 306
  • Views Views: Views 10K
Conference League 2026/2027
CV har kørt med fjernlyset tændt, og ikke kun tænkt på hovsa-løsninger nu og her..

CV har været med i så mange danske mesterskaber at man tror det er løgn - han kender markedskræfterne, og vil hellere gøre en fantastisk handel på den lange bane end en ok handel med kort sigte..
Ja og det skal han da også have lov til, men derfor skal han ikke sætte klubben i en situation, hvor man skal give seniordebut til to U19 forsvarsspillere i en CL kvalkamp. Fjernlyset skal kun bruges når man skal se langt, ikke når man skal orientere sig imod det der ligger umiddelbart foran, ellers ender men med at køre galt (for at køre analogien helt ud :)).

Men det skal også være den rigtige investering og ikke en panikinvestering, for at det forbedrer mulighederne. Så hvis CV har haft 0 rigtige investeringsmuligheder og 3 panik investeringer, så synes jeg han har valgt rigtigt. Væsentligt bedre at de unge får noget værdifuldt erfaring end at ende med at få en klods om benet.
Jeg taler absolut ikke om panikinvesteringer, men om at man allokerer midler nok i tide, så man kan langtidsplanlægge for at undgå det.

Mon ikke vi begge er spændte på, hvad der kommer ud og ind her de sidste dage? Forhåbentlig ikke lige før lukketid-løsninger.

Last edited:
Jeg ville være ked af hvis man var endt ud i Callø ikke som minimum skulle være #6, hvis man tror på han kan blive en profil. At Andersen ender med at være #7 for nu til de 3 bagerste er fint, da han også er #3 på højre wingback.

Jeg ser gerne man har 6 til de 3 bagerste pladser når vinduet lukker. Så er spørgsmålet om både Camara og Andersen skal tælle med i de 6. Det afhænger af hvem CV og JP tror på samt har af muligheder på markedet.
Jeg tror, at vi to er meget enige, og da jeg havde skrevet mit indlæg, så jeg, at du i mellemtiden havde skrevet præcist samme pointe med de fire skadede spillere. Når Storch spiller HCB, så kan man klandre CV, men mest af alt handler det jo om, at de fire spillere foran på positionen - Callø, JJA, JA og Mølgaard - pludseligt alle var ukampdygtige. Det er mere uheld end manglende trupplanlægning. Storch er jo ikke et dårligt femtevalg.

Jeg ser også meget gerne endnu en egentlig forsvarsprofil komme ind, især fordi det videre forløb med Tingager virker usikkert. Tør man stole på, at han kommer tilbage til 100% og kan spille på det niveau kontinuerligt? Så hedder det X, Kahl, Tingager, Rösler og Callø som de fem primære forsvarere - med Camara, Andersen og måske Storch som supplement. (Mølgaard tror jeg ikke så meget på). Det vil i mine øjne være optimalt, hvor der både er superliganiveau og minutter til talenter - ikke kun enten det ene eller det andet.

Jeg taler absolut ikke om panikinvesteringer, men om at man allokerer midler nok i tide, så man kan langtidsplanlægning for at undgå det.

Mon ikke vi begge er spændte på, hvad der kommer ud og ind her de sidste dage? Forhåbentlig ikke lige før lukketid-løsninger.
Men da man planlagde vinduet havde man ikke de skader jeg og andre omtaler, så planen kan have været rigtig efter forudsætningerne, men hændelser efterfølgende gør at planen bliver påvirket. Også er det eneste man kan gøre at se om man kan fremrykke nogle af de cases man allerede har kigget på. Men hvad hvis de alle siger nej her og nu, men så (Røsler?) siger ja når gruppespillet er sikret? Så mener jeg det er det rigtige man har gjort.

Jeg tror, at vi to er meget enige, og da jeg havde skrevet mit indlæg, så jeg, at du i mellemtiden havde skrevet præcist samme pointe med de fire skadede spillere. Når Storch spiller HCB, så kan man klandre CV, men mest af alt handler det jo om, at de fire spillere foran på positionen - Callø, JJA, JA og Mølgaard - pludseligt alle var ukampdygtige. Det er mere uheld end manglende trupplanlægning. Storch er jo ikke et dårligt femtevalg.

Jeg ser også meget gerne endnu en egentlig forsvarsprofil komme ind, især fordi det videre forløb med Tingager virker usikkert. Tør man stole på, at han kommer tilbage til 100% og kan spille på det niveau kontinuerligt? Så hedder det X, Kahl, Tingager, Rösler og Callø som de fem primære forsvarere - med Camara, Andersen og måske Storch som supplement. (Mølgaard tror jeg ikke så meget på). Det vil i mine øjne være optimalt, hvor der både er superliganiveau og minutter til talenter i kke kun enten det ene eller det andet.
Det tænker jeg også vi er. Var mest af alt en supplering :)

Jeg håber nok egentlig også på en mere ind, men jeg ser også gerne man finder en løsning på Mølgaard samtidig, da meget desværre tyder på han ikke kommer tilbage på samme niveau som tidligere. Og han optager lidt en plads i truppen både fysisk og økonomisk.

Omvendt kan man også spørger om det er det rigtige tidspunkt at kritisere, når vinduet ikke er lukket endnu? Vilkårerne er at vinduet lukker efter en 4-5 kampe plus kval og når man er i en fase man skal til at bygge op igen, så må man forvente truppen ikke er komplet 6 uger før vinduet lukker. Og som både jeg og @Mikkel_K nævner, så var der pludselig mange skader i bagkæden, som ikke var der 3 uger før sæsonstart. Altså noget man ikke kan planlægge med, med mindre man er førerende på budgetter.

Man kan dele den op:

Hvad går man efter fra start
Hvordan reagerer man i løbet af vinduet
Hvad ender man med at købe.

Jeg synes ikke der er noget forgjort i at tale om hvordan man agerede fra vinduet åbnede og frem mod Poznan. Og hvordan man agerede fra Miraklet i Poznan og frem til dagen før Sabah.

Det er mellemtider, men det vedrører stadig en stor del af sæsonen. Og i forhold til strategi mm, havde en sejr over Sabah rykket ret meget på de økonomiske vilkår og muligheder i resten af vinduet, samt til vinter.

Derfor kan man i min bog godt tale om hvorvidt man skulle have fremrykket noget man alligevel planlægge at foretage sig, til inden Lyngby.

Jeg er med på argumentet om at tænke langsigtet og ikke over- eller fejlinvestere i jagten på noget flygtigt. Det argument er stærkt. Men det bruges også helt urimeligt som beskrivelse af alle andre muligheder end lige præcis hvad CV har foretaget sig. Og så bliver det mere et retorisk greb for at lukke enhver debat.

Man kan dele den op:

Hvad går man efter fra start
Hvordan reagerer man i løbet af vinduet
Hvad ender man med at købe.

Jeg synes ikke der er noget forgjort i at tale om hvordan man agerede fra vinduet åbnede og frem mod Poznan. Og hvordan man agerede fra Miraklet i Poznan og frem til dagen før Sabah.

Det er mellemtider, men det vedrører stadig en stor del af sæsonen. Og i forhold til strategi mm, havde en sejr over Sabah rykket ret meget på de økonomiske vilkår og muligheder i resten af vinduet, samt til vinter.

Derfor kan man i min bog godt tale om hvorvidt man skulle have fremrykket noget man alligevel planlægge at foretage sig, til inden Lyngby.

Jeg er med på argumentet om at tænke langsigtet og ikke over- eller fejlinvestere i jagten på noget flygtigt. Det argument er stærkt. Men det bruges også helt urimeligt som beskrivelse af alle andre muligheder end lige præcis hvad CV har foretaget sig. Og så bliver det mere et retorisk greb for at lukke enhver debat.
Men der er jeg nok af den holdning, at det er meget få procenter man ville have flyttet ved at hente noget efter Poznan og før Lyngbykampen, til at jeg tror det havde ændret mulighederne i Baku. Så jeg ser hellere man venter i det tilfælde, hvis man ikke kan fremrykke på sin top 3 prioriteter på en given position. Og uden at have kigget CV over skulderen, så synes jeg det må være det der er den mest sandsynlige case.

Jeg tror altså også den pointmæssige dårlige start i superligaen har det lidt med at smitte for meget af på holdningerne. Og der er det altså reelt set kun Lyngby kampen der var dårlig på spil og chancer.

Men da man planlagde vinduet havde man ikke de skader jeg og andre omtaler, så planen kan have været rigtig efter forudsætningerne, men hændelser efterfølgende gør at planen bliver påvirket. Også er det eneste man kan gøre at se om man kan fremrykke nogle af de cases man allerede har kigget på. Men hvad hvis de alle siger nej her og nu, men så (Røsler?) siger ja når gruppespillet er sikret? Så mener jeg det er det rigtige man har gjort.
Jeg er med på, hvad du skriver. Men kan vi ikke være enige om, at en Røsler ikke er nok til at erstatte en Beijmo og en Dalsgaard og en efterhånden også aldrende Tingager. På en gang?

Og at det ikke kan være rigtigt, at det i flere år ikke har været muligt at finde en angriber (i tide) til AGF? Det må man kunne have langtidsplanlagt.

Nå, nok om spildt mælk 😉. Nu gælder det Randers, FCM og SIF og en masse point på kontoen og en gyserafslutning på transfervinduet 🙈.

Jeg er enig her, det er manglende planlægning der gjorde at vi forspildte den unikke mulighed imod Sabah, og når man er nød til at spille så mange CL kval kampe med et U19 forsvar, så er der gået noget helt galt med trupplanlægningen. Man begynder at forstå den kritik CV fik i Brøndby, for at forspilde chancerne i Europa, det har han i høj grad også gjort her, med manglende planlægning.
Når vi spiller med et U19 forsvar er det jo fordi de spillere der skulle være i truppen og træde ind og levere er for dårlige Mølgaard og AJ har ikke niveauet og binder pladser i truppen. AJ skulle være solgt i vinters (det ville han ikke) og en erstatning fundet dengang.

Jeg ser også meget gerne endnu en egentlig forsvarsprofil komme ind, især fordi det videre forløb med Tingager virker usikkert. Tør man stole på, at han kommer tilbage til 100% og kan spille på det niveau kontinuerligt? Så hedder det X, Kahl, Tingager, Rösler og Callø som de fem primære forsvarere - med Camara, Andersen og måske Storch som supplement. (Mølgaard tror jeg ikke så meget på). Det vil i mine øjne være optimalt, hvor der både er superliganiveau og minutter til talenter i kke kun enten det ene eller det andet.
Callø var uheldigt, JJA og Mølgaard var forventeligt, Tingager var pga. alt for meget belastning og JA har mig bekendt ikke været skadet siden korsbåndsskaden.

CV har vist med Knudsen og Solbakken at han kan reagere hurtigt, når det er nødvendigt, men vurderede tilsyneladende at det ikke var nødvendigt før meget sent, da han hentede Rösler fordi Tingager blev skadet igen (inden han nåede at får presset Malmø for den sidste bøjede femøre).

Den rettidighed skulle han have vist lige da transfervinduet åbnede, så Rösler kunne have spillet med i opstarten, blive fuldt integreret så defensiven blev mere intakt til sæsonstart, end med de to U19 spillere, da han vurderede at han ikke behøvede at reagere på de to mistede profiler i defensiven, der løb han en risiko, og med de mulige økonomiske omkostninger den risiko indebar, skulle han have handlet mere forsigtigt og erstattet de mistede spillere hurtigst muligt.

Men der er jeg nok af den holdning, at det er meget få procenter man ville have flyttet ved at hente noget efter Poznan og før Lyngbykampen, til at jeg tror det havde ændret mulighederne i Baku. Så jeg ser hellere man venter i det tilfælde, hvis man ikke kan fremrykke på sin top 3 prioriteter på en given position. Og uden at have kigget CV over skulderen, så synes jeg det må være det der er den mest sandsynlige case.

Jeg tror altså også den pointmæssige dårlige start i superligaen har det lidt med at smitte for meget af på holdningerne. Og der er det altså reelt set kun Lyngby kampen der var dårlig på spil og chancer.
Fair nok.

Jeg er af den holdning at få procenter har stor påvirkning og uanset så tænker jeg de er fordelagtige at have. Jeg havde helt klar foretrukket dem fra sæsonstart, men det er en anden samtale.

Jeg synes også der har været tydelige dårligdomme defensivt i de seneste kampe - og manglet mindst én målscorer på holdet.

Tricket er vel at vi forstår hinandens positioner og kan være i at nogen er kritiske og mener CV burde have gjort mere, mens andre hviler trygt i at CV har gjort alt i sin magt.

Jeg taler absolut ikke om panikinvesteringer, men om at man allokerer midler nok i tide, så man kan langtidsplanlægge for at undgå det.

Hvor mange midler tror du der er til rådighed?

Vi tabte små kr. 30 mio. i først halvår for regnskabet for 2025/2026 før transfers men nåede i plus pga. transferindtægter (primært MEM). Man lavede en rettet emission sidste efterår på kr. 70 mio. for at understøtte det sportslige og ikke mindst udgifterne til stadion (både midlertidigt og kommende). Der er hentet spillere for 5-6 mio. euro og forlænget kontrakter med flere profiler som sikkert har været dyre.

Jeg spørger oprigtigt, da jeg virkelig er i tvivl om hvad CV har til rådighed? Frygter lidt der ikke er så mange midler til rådighed som fanbasen håber.

eg er med på, hvad du skriver. Men kan vi ikke være enige om, at en Røsler ikke er nok til at erstatte en Beijmo og en Dalsgaard og en efterhånden også aldrende Tingager. På en gang?
Det jo så her jeg mener at Callø og Røsler er erstatningerne for Beijmo og Kahl. Callø blev desværre bare skadet. Derudover begyndte der også være tegn på Andersen skulle have en rolle dernede. Dog synes jeg vi mangler en Wingback, hvis han skal derned at spille permanent. Med Mindre Elvis eller Grantzau står på spring til at kunne være 4. valg.

Angriber kan jeg ikke være uenig i. Jeg tror dog det tidligere kan have været sværere at finde en ny pga. Mortensen var så god og nærmest aldrig skadet.

Forhåbentlig en masse point og en eller to forstærkninger :)

Jeg har skrevet det flere gange, jeg tror økonomien er mere presset end hvad der gives udtryk for og derfor tror jeg også, hvis vi henter en profil 9er, bliver det et lejemål med mindre vi sælger dyrt i dag eller i morgen.
Ja - man skal også huske, at det kan være en styrke at fastholde dem man har og ikke sælge ud, for at redde et regnskab.

Jeg ser meget gerne man fastholder truppen men hvis vi taber kr. 50-60 mio. årligt før transfers, er jeg ikke sikker på vi lader være. Ville være rigtig træt af at miste f.eks. Arnstad eller Emmery allerede - de må godt være med til en succesfuld Europæisk kampagne (hvis vi skal lidt ind på trådens overskrift), før det bliver overvejet.

Fair nok.

Jeg er af den holdning at få procenter har stor påvirkning og uanset så tænker jeg de er fordelagtige at have. Jeg havde helt klar foretrukket dem fra sæsonstart, men det er en anden samtale.

Jeg synes også der har været tydelige dårligdomme defensivt i de seneste kampe - og manglet mindst én målscorer på holdet.

Tricket er vel at vi forstår hinandens positioner og kan være i at nogen er kritiske og mener CV burde have gjort mere, mens andre hviler trygt i at CV har gjort alt i sin magt.
Jeg er nok der, at jeg hellere vil mangle få procent nu, som ikke giver et garanteret udbytte, mod at flytte betydeligt mere senere, ved ikke at have taget til takke med en semi nødløsning.

Er dog også enig i at det kunne være sjovere at være helt klar fra sæsonstart af, men det er her jeg ser strukturen af hvornår vinduet har åbnet som et problem og ikke om CV handler tidligt eller sent i vinduet, da han ikke sidder i PSG City eller Madrid, som vel er dem der får bolden til virkelig at rulle.

Og jeg er ikke sikker på de dårligdomme bare forsvinder med en ny dernede, da noget af det også er relationer. De første kampe efter Tingager blev skadet sidste år skulle Dalsgaard, Kahl og Beijmo også lige finde hinanden. Og de havde endda spillet sammen længe. Så den lidt for høje rotation i bagkæden pga. skader primært har den største indvirkning her på kort sigt.

Og en ni´er mere vil bestemt ikke gøre noget. Men der tror jeg FCN tog den mest sandsynlige for en kvalitetsspiller, som var til rådighed tidligt i vinduet. Også vi tilbage til bolden som skal rulle.

Og jeg forstår godt synspunktet, da vi alle gerne vil have så stærk en trup så tidligt som muligt. Men jeg kommer nok aldrig til at tage den position med udgangspunkt med AGF.

Det jo så her jeg mener at Callø og Røsler er erstatningerne for Beijmo og Kahl. Callø blev desværre bare skadet. Derudover begyndte der også være tegn på Andersen skulle have en rolle dernede. Dog synes jeg vi mangler en Wingback, hvis han skal derned at spille permanent. Med Mindre Elvis eller Grantzau står på spring til at kunne være 4. valg.

Angriber kan jeg ikke være uenig i. Jeg tror dog det tidligere kan have været sværere at finde en ny pga. Mortensen var så god og nærmest aldrig skadet.

Forhåbentlig en masse point og en eller to forstærkninger :)
God pointe med Grantzau og Elvis, der skal være plads til talenterne, så når Links er ude med en skade, så kommer de to tættere på spilletid, så der er ikke behov for at gøre mere i defensiven. Jeg kunne dog godt have drømt om at det der blev gjort, havde været mere rettidigt, men det er for sent nu og selvom jeg håber der bliver evalueret internt over den fejl, så er der ikke grund til at køre mere i det.

Callø var uheldigt, JJA og Mølgaard var forventeligt, Tingager var pga. alt for meget belastning og JA har mig bekendt ikke været skadet siden korsbåndsskaden.
Jacob Andersen gik ud mod Brøndby, var ikke med i Poznan og heller ikke i truppen mod Lyngby. Havde han været klar, havde han nok spillet før i hvert fald Storch - som han også gjorde både før og siden.

Jeg er nok der, at jeg hellere vil mangle få procent nu, som ikke giver et garanteret udbytte, mod at flytte betydeligt mere senere, ved ikke at have taget til takke med en semi nødløsning.
Spørgsmålet er, hvornår 'senere' er. I tilfældet Rösler var det efter Lyngby. Hvad havde det evt kostet at få på plads før?

Jeg er også tilhænger af at slå til på de rigtige muligheder, og når CV lander en glimrende angriber om lidt, bliver alle glade.

Af samme grund synes jeg det er væsentligt at isolere tingene. Jeg taler om én forsvarer tidligt i vinduet, som kunne have gjort en stor forskel. Og så måske en mere efter Poznan, hvis man kunne fremrykke noget.

Der er ingen garantier. Man kunne måske have fået Rösler tidligt, og han var blevet skadet. Det ville jeg beklage mig over, men jeg ville aldrig bebrejde CV det. Han bliver målt på udfaldet, men hans ansvar er de forudsætninger han byder træneren.

Er dog også enig i at det kunne være sjovere at være helt klar fra sæsonstart af, men det er her jeg ser strukturen af hvornår vinduet har åbnet som et problem og ikke om CV handler tidligt eller sent i vinduet, da han ikke sidder i PSG City eller Madrid, som vel er dem der får bolden til virkelig at rulle.

Og jeg er ikke sikker på de dårligdomme bare forsvinder med en ny dernede, da noget af det også er relationer. De første kampe efter Tingager blev skadet sidste år skulle Dalsgaard, Kahl og Beijmo også lige finde hinanden. Og de havde endda spillet sammen længe. Så den lidt for høje rotation i bagkæden pga. skader primært har den største indvirkning her på kort sigt.
Er det ikke primært et argument for at få spilleren ind tidligt? Det er ikke dig på nogen måde, men man er blevet belært om at 'det tager tid før en ny spiller kan bidrage, så man må nok forstå'. Jeg er jo enig, men argumentet kan vendes om til at så er det aldrig relevant at købe, eller at det er relevant at købe hurtigt, fordi nedtællingen starter først når spilleren er i klubben.

For mig er den med hvornår de gør en forskel et argument brugeren har misforstået. Ja, det er korrekt. Nej, det benyttes ikke korrekt i argumentationen.

Det med, hvilke muligheder der er og hvordan man optimerer truppen på lang sigt er det relevante argument.

Hvis man accepterer
1) der er udfordringer med forsvaret fordi bemandingen ikke er på plads
2) holdet mangler en 9'er
3) det tager lang tid før en ny er spillet ind.

Så bør man da for alvor være utilfreds, fordi så ser man ikke en effekt af de forstærkninger der har været lovet og skal være med til at bære holdet gennem de kommende måneder.

Og en ni´er mere vil bestemt ikke gøre noget. Men der tror jeg FCN tog den mest sandsynlige for en kvalitetsspiller, som var til rådighed tidligt i vinduet. Også vi tilbage til bolden som skal rulle.

Og jeg forstår godt synspunktet, da vi alle gerne vil have så stærk en trup så tidligt som muligt. Men jeg kommer nok aldrig til at tage den position med udgangspunkt med AGF.
Det er helt fair. Jeg køber langt hen af vejen den med bedre muligheder sent i vinduet. Men ligesom man forventer holdet leverer en brandkamp når det gælder, kan man godt forvente lidt ekstra af sin sportsdirektør i nogen situationer.

Jeg kan ikke fungere med den kontrast mellem at 'følge strategien' og dermed have prædetermineret alle beslutninger i dagligdagen. Der kan være jævnbyrdige kandidater, der kan være muligheder man får udelukket for tidligt, det havde været skidt hvis Holstein-Kiels assistenterne var kommet til Århus lige efter vinduet lukkede. Det kan være forskellen på 'nu' og 'senere' er nogle mio kr, og man ligger på vippen mellem det ene eller det andet. Det kan være den økonomiske ramme er alt for konservativ, eller at beslutningen om ikke at sælge Links har begrænset en række andre muligheder.

Latest posts

Back