New posts

Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 570
  • Views Views: Views 14K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    47
  • Poll closed .
NU finder vi ud, hvor god en træner JP er. Kan han vende det her, eller er vi på vej ud i en dødsspiral?
Vi snakkede for længe siden om at vi ikke håbede at vi skulle få svar på hvordan han håndterer den slags, men det får vi så nu. Jeg er egentlig fortrøstningsfuld hvad det angår, men det er også for tidligt at konstatere at dagens indsats var udtryk for at vi nu er ramt af at vi ikke fik sejren over OB eller Viborg. I dag var dårligt langt henad vejen, men jeg synes stadig alle rokeringerne, de ekstra kampe og de manglende kompetencer der forhåbentlig er på vej indenfor de næste par dage, er en bedre forklaring.

Vi må se om det bliver samme udtryk i de næste kampe. Det er klart at de lette mål lukket ind og de lette aktioner vi kikser er bekymrende ift hvor vi er mentalt og lige nu er vi ikke favoritter i nogen kampe i Superligaen. Mentalt skal vi måske også lære det der med at spille mod den største klub i karrieren den ene dag og så Randers den næste.

Mærkeligt. Tror han alle andre ikke har øjne i hovedet. Jeg gad godt høre hvad han rent faktisk har set som positivt. Måske det bare er at vi undgik en skade.
Jeg tror egentlig det kan være OK udadtil, det er ikke tidspunktet at smide spillerne helt under bussen, der er også en del unge spillere involveret. Det afgørende bliver hvordan man håndterer det indadtil.

Jeg tror egentlig det kan være OK udadtil, det er ikke tidspunktet at smide spillerne helt under bussen, der er også en del unge spillere involveret. Det afgørende bliver hvordan man håndterer det indadtil.
Man behøver ikke smide nogen under bussen ved at konstatere det åbenlyse. I dag var en af de dage hvor intet fungerede. Hverken defensivt eller offensivt. Det kan alle jo se. Det er simpelthen for tåbeligt at stå og sige, at der var positive ting. Det gør mig lidt nervøs hvis han vitterligt synes det.

Mærkeligt. Tror han alle andre ikke har øjne i hovedet. Jeg gad godt høre hvad han rent faktisk har set som positivt. Måske det bare er at vi undgik en skade.
JP kan selvfølgelig ikke stå og save holdet midt over for åben skærm, men at sige, at der er bund i det vi laver og samtidig stå at sige, at problemerne fra kamp til kamp er de samme, siger jo alt. Så han bør i den grad være nervøs, for han har tydeligvis ikke svarene på, hvordan han kan ændre det. Det sejler.

Nå. Nu kan det vel snart ikke blive ringere. 6 kampe uden sejr. Hvad er klubrekorden? De 7 i træk under Uwe? Eller kan nogen finde flere?
For deprimerende at kommentere mere på den kamp. Nu må jubeloptimisterne på banen 😉.

Vi snakkede for længe siden om at vi ikke håbede at vi skulle få svar på hvordan han håndterer den slags, men det får vi så nu. Jeg er egentlig fortrøstningsfuld hvad det angår, men det er også for tidligt at konstatere at dagens indsats var udtryk for at vi nu er ramt af at vi ikke fik sejren over OB eller Viborg. I dag var dårligt langt henad vejen, men jeg synes stadig alle rokeringerne, de ekstra kampe og de manglende kompetencer der forhåbentlig er på vej indenfor de næste par dage, er en bedre forklaring.

Vi må se om det bliver samme udtryk i de næste kampe. Det er klart at de lette mål lukket ind og de lette aktioner vi kikser er bekymrende ift hvor vi er mentalt og lige nu er vi ikke favoritter i nogen kampe i Superligaen. Mentalt skal vi måske også lære det der med at spille mod den største klub i karrieren den ene dag og så Randers den næste.
Jeg er rigtig nervøs.

Der bliver taget alt for let på opgaven. Jeg anerkender fuldt ud at det er en svær situation for klubben at skulle håndtere alt det ekstra postyr som Europa kampene giver os (mentalt også svært for spillerne). Det kræver enormt meget. Men på den anden side fatter jeg ikke at man ikke har planlagt det bedre. Vi har lignet amatører fra starten af sæsonen. Incl. testkampene. Intet har fungeret.

JP kan selvfølgelig ikke stå og save holdet midt over for åben skærm, men at sige, at der er bund i det vi laver og samtidig stå at sige, at problemerne fra kamp til kamp er de samme, siger jo alt. Så han bør i den grad være nervøs, for han har tydeligvis ikke svarene på, hvordan ham kan ændre det. Det sejler.

Nå. Nu kan det vel snart ikke blive ringere. 6 kampe uden sejr. Hvad er klubrekorden? De 7 i træk under Uwe? Eller kan nogen finde flere?
For deprimerende at kommentere mere på den kamp. Nu må jubeloptimisterne på banen 😉.
Selvfølgelig skal han ikke hænge Bogere eller Solbakken ud (blot for at sætte navne på), men derfor skal han jo hellere ikke agere Komiske Ali.

Kald nu bare en spade for en spade.

JP kan selvfølgelig ikke stå og save holdet midt over for åben skærm, men at sige, at der er bund i det vi laver og samtidig stå at sige, at problemerne fra kamp til kamp er de samme, siger jo alt. Så han bør i den grad være nervøs, for han har tydeligvis ikke svarene på, hvordan han kan ændre det. Det sejler.

Hvor gammel er du?

Vi er i alvorlige problemer, men historisk set er det her dårligt nok til at smide krisekortet.

Man behøver ikke smide nogen under bussen ved at konstatere det åbenlyse. I dag var en af de dage hvor intet fungerede. Hverken defensivt eller offensivt. Det kan alle jo se. Det er simpelthen for tåbeligt at stå og sige, at der var positive ting. Det gør mig lidt nervøs hvis han vitterligt synes det.
Jeg hørte det nu heller ikke som så positivt, men det er også unuanceret at stå og sige at det hele var lård med lård på. Det kan være godt nok at være konsistent i den måde man fremstår på når det er med ro, så kan man også være nuanceret selvom det har været godt og man undgår den med at skulle sige det var lård og få at vide at det sagde man også sidst. Der kan godt blive behov for at eskalere retorikken yderligere efter de næste kampe... Han fremhævede også fejlene og mon ikke det er noget de skal snakke om.

Det var ringe.
Længere er den ikke.
Jeg har sprunget adskillige sider over, for jeg ved godt, hvad der står af nedladende, hånlige, perfide ting. Orker ikke at læse alt det møg.

Jeg kan ikke afgøre om det er noget mentalt eller noget fysisk, eller en kombination.

Det var i hvert fald ikke tæt på godkendt i dag. 2-3 tilgange løser det ikke alene, uanset kvaliteten af de tilgange. Problemerne, som de er lige nu, stikker langt, langt dybere.

Edit: NU finder vi ud, hvor god en træner JP er. Kan han vende det her, eller er vi på vej ud i en dødsspiral?
Nej der er heldigvis ikke særligt langt, selvom det så sådan ud i dag. Noget af det Allerførste Uwe Rösler sagde det han kom til klubben, var at han ville starte med at bygge fundamentet. Fundamentet forstået som defensiven, vi havde en sæson med nærmest ingen udskiftninger i forsvaret, i år har vi haft en sæson indtil videre med nærmest kun udskiftninger i forsvaret. Fundamentet skal reetableres, fordi når det vakler, så forplanter det sig i alt spillet. Når forsvaret er reetableret så kommer det andet lynhurtigt tilbage igen. Men jeg har ingen forventninger til FCM kampen, den bliver virkeligt grim.

Pyha. Det var sløjt over hele linjen. For mig er problemet dog ikke så meget det spillemæssige men mere manglende lederfigurer på banen i næsten alle kæder. Syntes, og det er egen holdning/tolkning, at det er rådvilde situationer der fører til fejl som grundet manglende ledelse på banen igen fører til større og større usikkerhed i alle spillets facetter. Den usikkerhed forplanter sig og låser spillet i en frygt for at lave den næste fejl.

Jeg havde egentlig forventet Jønsson var den leder midtbanen manglede, men det tyder indtil videre ikke helt på det holder vand.
I forsvaret er det tydeligt vi grundet skader og konstante rokeringer ikke finder en naturlig leder. Vi savner virkelig Tingair. Men kan godt have mine tvivl om fysikken kan holde til de mange kampe når han engang vender tilbage.
CV må gerne, hvis jeg skulle give et råd, se på ledere til holdet og så er jeg sku ligeglad om de er 35 år. Så længe de kan ruske op i det nu tilsyneladende manglende hierarki og naturligvis holde et godt niveau er jeg tilfreds😀
KSDH

Hvor gammel er du?

Vi er i alvorlige problemer, men historisk set er det her dårligt nok til at smide krisekortet.
Der er i hvert fald en fodbolddirektør i Sampdoria der lige har løftet en finger i vejret. Spillemæssigt er vi ikke i nærheden af hvad vi har oplevet før, men vi har også mange gange oplevet hvordan det bliver selvforstærkende og det kan man selvfølgelig være nervøs for.

Jeg mener det faktisk ikke provokerende. Han er 33 år, stor og slidt, og skaderne kommer hyppigere nu.
Han har meget få kampe tilbage.
Han startede relativt sent på topplan, det kan nogle gange gøre at man så holder længere, men derudover er det jo meget individuelt. Det er jo ikke svært at nævne et par gode forsvarsspillere der holdt væsentligt længere end til 33 også i AGF. Det sagt vil det nok også forlænge karrieren hvis han kan få lidt hvil selv når han er fit. Vi skal have en fuldgod reserve og det er det måske nok ikke rigtig i truppen nu.

Jeg mener det faktisk ikke provokerende. Han er 33 år, stor og slidt, og skaderne kommer hyppigere nu.
Han har meget få kampe tilbage.
Jeg er enig i det meste. Men færdig. Det er jeg uenig i.

Men helt enig i, at det var horribelt dårligt at smide ham på banen i de første 4 kampe.

Samtidig mener jeg også, at man burde og nu bør hente en leder til den centralt forsvar, og spille Tingager i de +/- 20 kampe han kan

Men vel også svært som træner og sige vi er i krise, når ens chef end ikke mener man er presset før kampen.

Man er vel først presset, så senere i krise

Det rører mig ikke om vi er i krise eller ej betegnelsesmæssigt. Jeg hælder selv til krisebetegnelsen.

Pointen var snakken om en historisk dårlig stime. Der er vi ikke endnu.

Latest posts

Back