New posts

Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 570
  • Views Views: Views 14K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    47
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 6: Randers - AGF, søndag d. 30. august kl 16.00
Der skal heldigvis ikke meget til, før det kommer il at fungere igen, men der er helt sikkert behov for en central kaptajn ud over Tingager, for der er ingen der kan tage den, når han er ude, alle forsøg er prøvet nu; Rösler, Callø, Camara ja selv Jønsson spillede den kortvarigt, der går alt for mange mål ind i forhold til xG, når man ikke kender hinanden. Så snart vi får kontinuiteten tilbage, så stopper alle de nemme mål også med at vælte ind.
Jeg tror også kontinuitet, især i defensiven, er nøglen til fremgang, men man kan jo frygte vi først finder den engang når vi er ude af Europa og top-6 er sejlet væk. En stærk defensiv spiller mere kunne være godt - en med noget erfaring da det selvsagt også introducerer en spiller mere til rotationen.

IMG_7652.webp

Data peger i retning af at vi skaber de nødvendige chancer, men vi kæmper med omsættelsen. Når vi samtidig har så forbandet svært ved at holde nullet, bliver det en negativ spiral, hvor holdet død og pine skal score mindst 2 mål for at få point, ja 3 mål for at vinde, hvis gennemsnittet af indkasserede mål holder. Når vi tilmed roterer så meget i forsvaret og aldrig spiller med de samme 3 midtstoppere, fremprovokerer det personlige, kampafgørende fejl i hver kamp, som koster point og selvtillid.
Jeg håber CV tager situationen alvorligt, uanset antallet af arbejdsdage.

View attachment 8013

Data peger i retning af at vi skaber de nødvendige chancer, men vi kæmper med omsættelsen. Når vi samtidig har så forbandet svært ved at holde nullet, bliver det en negativ spiral, hvor holdet død og pine skal score mindst 2 mål for at få point, ja 3 mål for at vinde, hvis gennemsnittet af indkasserede mål holder. Når vi tilmed roterer så meget i forsvaret og aldrig spiller med de samme 3 midtstoppere, fremprovokerer det personlige, kampafgørende fejl i hver kamp, som koster point og selvtillid.
Jeg håber CV tager situationen alvorligt, uanset antallet af arbejdsdage.
Med til de gode tal er også, at Izzo er på så stor en skovtur, at målet er 0,69 xG.

Så de resterende skud på målet har i gennemsnit 6% for gå i mål (0.06 xG). Vi har bare mange af dem.

Helt igennem nederen oplevelse.

Vejret, trafikken. De nidkære vagter der fucking kropsvisiterer selv den mest tilforladelige husmor (liderlige møgsvin) så køen bliver længere.

Og spillet! Hvad fanden er der sket med Eric Kahl? Man kan sgu da ikke have tømmermænd i tre måneder?!

Jeg misser min første hjemmekamp i ca et år pga arbejde på onsdag.
Håber sgu jeg går glip af noget.

Randers første mål er simpelthen komisk!! - hvad er det hedenstad laver? Det er simpelthen så ufarligt som det kan blive og bolden er så længe undervejs

Som jeg ser det, er han fikseret, fordi han forventer, der kommer en fod på. Da det går op for ham, at der ikke kommer en fod på, er det for sent.

Randers første mål er simpelthen komisk!! - hvad er det hedenstad laver? Det er simpelthen så ufarligt som det kan blive og bolden er så længe undervejs
Jeg er enig i han ser fjollet ud.

Men hvor langt ud skal han gå? Foran Røsler? Foran Callø? Eller skal han tidligere flytte sig til bagerste stang hurtigere, således at hvis Randers angriberen når frem og header til bolden, så er der garanteret mål hvis den er ved forreste stolpe?

Jeg ved det ikke? Jeg synes det er underligt at specielt Callø ikke prøver at komme op og heade på den

Som jeg ser det, er han fikseret, fordi han forventer, der kommer en fod på. Da det går op for ham, at der ikke kommer en fod på, er det for sent.
Præcis.. Det ser så dumt ud, men han forventer tydeligvis at der er en Randers-spiller som vil nå frem til den - og i det tilfælde havde det jo været helt åndssvagt hvis han havde kastet sig

Enig. Var det ikke i samme interview han stod og sagde at CV var godt i gang med at bruge pengene? Siden da har vi hentet en reservespiller i Malmø. Det var ren fanpleasing da han stod der og spandt historier.

Indtil videre har JN og Fournais ord været ren fanpleasing uden særlig meget substans.
Du fremturer godt med det her standpunkt, men har du noget som helst belæg for at påstå, at det er rent spin? VED du, uden skyggen af tvivl, at CV bare har ventet på de sidste par dage? Kan du ABSOLUT udelukke, at CV har været i forhandling med adskillige spillere, fået ja fra klubben men nej fra spilleren, fordi noget bedre bød sig til?

Jeg ved hverken det ene eller det andet, det er derfor du ikke ser mig hælde møg og galde ud over forum, med alskens u-underbyggede anklager af CV og andre.
Det kan sagtens tænkes at JN har vidst, at CV lå i forhandlinger og havde aftalt en pris, men så kom der nogen andre, som var mere interessante/gavmilde og slog CV på målstregen - lidt som vi kaprede Solbakken sidste sommer.

Manden står inden kampen og siger han er klar, han er 33 år gammel, så må man gå ud fra han mener at han er klar.
Det kan være svært at vurdere og der var ikke mange alternativer. Men når jeg sætter det op som nedenfor, er det sgu ikke svært på nogen måde - ud over at highlighte, at CV reelt havde solgt starten af superligaen med sin tilgang til transfers

Klubben havde lagt alle æg i Tingagers kurv, med hensyn til den defensive organisation, og stod overfor to vanvittigt definerende kampe mod Sabah, der ved sejr ville give sportslige prygl, men horribelt mange penge.

Om så Tingager havde været pivfrisk, var det en tvivlsom disposition at starte ham. Når han døjede med noget, var det en no brainer at lade ham sidde over.

Du fremturer godt med det her standpunkt, men har du noget som helst belæg for at påstå, at det er rent spin? VED du, uden skyggen af tvivl, at CV bare har ventet på de sidste par dage? Kan du ABSOLUT udelukke, at CV har været i forhandling med adskillige spillere, fået ja fra klubben men nej fra spilleren, fordi noget bedre bød sig til?

Jeg ved hverken det ene eller det andet, det er derfor du ikke ser mig hælde møg og galde ud over forum, med alskens u-underbyggede anklager af CV og andre.
Det kan sagtens tænkes at JN har vidst, at CV lå i forhandlinger og havde aftalt en pris, men så kom der nogen andre, som var mere interessante/gavmilde og slog CV på målstregen - lidt som vi kaprede Solbakken sidste sommer.
Nej det kan jeg ikke. Og det er jo bare min mening. Jeg mener det er fanpleasing når JN står og siger som han gør og der intet sker. Dertil Fournais snak i podcast tidligt på sommeren hvor der bare skal bygges på. Det er jo ikke just nogen hemmelighed at CV gerne vil vente. Det er hans egen udtalelse at man handler bedst til sidst. Så jeg tænker det er et aktivt valg når man stadig mangler at forstærke holdet på helt åbenlyse pladser.

Jeg vil da virkelig håbe at CV har forsøgt at forhandle men det er jo ikke just positivt at det ikke bliver til noget. Jeg synes det er skidt eksekveret. Vi kan jo også kritisere holdet for at spille langsomt og uinspirerende uden at vide om JP rent faktisk har bedt dem om at holde i bolden og trække tempoet ud.

Jeg har ikke læst de sidste 20 sider, så jeg beklager, hvis jeg gentager noget, der allerede er skrevet.

Jeg er alvorligt bekymret. Ikke på grund af CV og ikke på grund af trupsammensætningen. Jeg har fin tiltro til spillernes niveau, og jeg tænker stadig vi har holdet til at konkurrere i toppen.

Men som jeg ser kampen, ser vi alt for magelige ud, indtil vi kommer bagud. Vi masserer bolden uendeligt meget, men vi skaber ingenting. Da vi så kommer bagud, kan vi ingenting.

Jeg ser et hold, der har udset sig en nem kamp. Et hold, der ikke er klar. Et hold, der har tankerne andre steder end lige præcis det, hvor de bør være. Et hold, der slet ikke var klar, og et hold, der virkede nærmest arrogante.

Vi har syv startere, der ikke startede i torsdags. Så træthed er næppe årsagen. Emmery, Carstensen, Solbakken, Arnstad, Jørgensen og Bogere er rigeligt offensiv kvalitet til, at vi bør dominere et hold som Randers. Men vi masserer bolden, vi skaber ingenting og vi prøver ingenting.

Jeg skal bede om, at JP sætter holdet ordentligt op fra nu af. At spillerne er mentalt til stede i den kamp, de spiller. At spillerne erkender, at man kan tabe til alle hold i Superligaen, hvis man ikke møder op på dagen.

Og så er det på tide, at vi alle - spillere, såvel som fans og medier - stopper med at tale top seks og muligheder for avancement i Europa. Nu handler det udelukkende om at være til stede i de kampe, vi spiller og få nogle sejre.

Det hold, jeg så i dag, er et hold, der kan rykke ned.

Jeg har ikke læst de sidste 20 sider, så jeg beklager, hvis jeg gentager noget, der allerede er skrevet.

Jeg er alvorligt bekymret. Ikke på grund af CV og ikke på grund af trupsammensætningen. Jeg har fin tiltro til spillernes niveau, og jeg tænker stadig vi har holdet til at konkurrere i toppen.

Men som jeg ser kampen, ser vi alt for magelige ud, indtil vi kommer bagud. Vi masserer bolden uendeligt meget, men vi skaber ingenting. Da vi så kommer bagud, kan vi ingenting.

Jeg ser et hold, der har udset sig en nem kamp. Et hold, der ikke er klar. Et hold, der har tankerne andre steder end lige præcis det, hvor de bør være. Et hold, der slet ikke var klar, og et hold, der virkede nærmest arrogante.

Vi har syv startere, der ikke startede i torsdags. Så træthed er næppe årsagen. Emmery, Carstensen, Solbakken, Arnstad, Jørgensen og Bogere er rigeligt offensiv kvalitet til, at vi bør dominere et hold som Randers. Men vi masserer bolden, vi skaber ingenting og vi prøver ingenting.

Jeg skal bede om, at JP sætter holdet ordentligt op fra nu af. At spillerne er mentalt til stede i den kamp, de spiller. At spillerne erkender, at man kan tabe til alle hold i Superligaen, hvis man ikke møder op på dagen.

Og så er det på tide, at vi alle - spillere, såvel som fans og medier - stopper med at tale top seks og muligheder for avancement i Europa. Nu handler det udelukkende om at være til stede i de kampe, vi spiller og få nogle sejre.

Jeg er meget enig. Og undskyld at jeg bringer det over på transfer-diskussion, men det skriger bare på, at vi mangler en ordentlig leder, især i forsvaret. En som kan råbe de andre op. En, som kan give en skideballe, der får resten med. At ledelsen ikke kan se det, at vi mangler det efter afgangen af tre markante skikkelser, er virkelig underligt og foruroligende…

Nu var der også flere herinde som havde argumenteret for Callø skulle ind centralt men han ender vel med at være dybt involveret i begge mål. Han virker ofte nonchalant i det han foretager sig og det er fint når det virker men det bliver en stor belastning når det ikke virker. Det gjorde det ikke i dag.
Fair. Det virkede ikke godt at sætte Callø ind centralt. Men han blev foretrukket over Camara og Rösler, så han var den bedste mulighed. Og han spillede ringe, jeg er især skuffet over mål #2.

Jeg antager ikke mine indlæg er med til at påvirke JP. Derfor kan jeg kun konstatere min - og mange andres - vurdering af Callø som bedste valg blev delt af træneren.

Det kan sagtens være Camara havde spillet bedre i dag, men han fik ikke chancen. Og forsvaret var heller ikke bedre med ham.

Det skuffende er Kahl, der er gået i stå. Og Rösler, der kommer ind som dén forstærkning der skulle løfte forsvaret. Hvorfor er han ikke en leder, der kan løfte den backkæde?

Jeg er meget enig. Og undskyld at jeg bringer det over på transfer-diskussion, men det skriger bare på, at vi mangler en ordentlig leder, især i forsvaret. En som kan råbe de andre op. En, som kan give en skideballe, der får resten med. At ledelsen ikke kan se det, at vi mangler det efter afgangen af tre markante skikkelser, er virkelig underligt og foruroligende…

I dag manglede vi meget. Det er muligt, en ordentlig leder kunne have gjort forskellen.

Men vi kommer fra to Superliga kampe, hvor vi har spillet virkeligt godt og haft marginalerne imod os.

Jeg tror, fejlen ligger hos JP og i mindsettet i truppen. Jeg tror, de var helt forkert sat op til denne kamp.

Præcis.. Det er satme uhyggeligt.. Det hold vi så i dag, var et bundhold på alle parametre..

Jeg har en Buddy som er Brøndby-fan, som, i efteråret 2025 sagde “AGF laver det mest AGF-agtige - bliver mestre på et lortestadion, og rykker ned på Danmarks fedeste fodboldstadion..”

Jeg grinede af begge påstande…. Men det vi så i dag, peger voldsomt i én retning..

Er det træls at have tabt til Randers? Ja, det er det da.
Men jeg gider ikke det sortsyn som momentant har ramt forum. Og jeg holder stædig fast i, at det nok skal blive bedre. Vi har holdet til det, og når det vender bliver det så meget bedre.

Det her er AGF. Det er ikke FCK, FCM, Bayern, City, Chelsea eller Barca/Madrid. Det gør allerhelvedes ondt det meste af tiden, men de gode stunder der så er lyser des mere op.

Og jeg er med på, at man nogle gange er i sine følelsers vold, men når man forlanger CV og JP fyret burde man måske overveje om det var nødvendigt at skrive en kommentar? :)

Op med humøret. Det skal nok gå.

Fint indlæg og svært i øjeblikket at være voldsom uenig.

Men er det ikke netop trupsammensætningen der er problemet?

Jeg nægter at tro på, at Dalsgaard og Beijmo havde ladet “stå sådan til” i dag. Jeg tror Dalsgaard var gået 100% ind i det indlæg Callø ikke går op til ved 1-0 målet.

Jeg tror Dalsgaard havde lukket Themsen ned ved 2-0 målet.

Jeg tror ikke Beijmo havde vendt røven til Arp, så at sige, som Jacob Andersen mod OB.

Mange af vores forsvarsprincipper kræver man løses sin egen opgave 100% alene, det er enormt svært, specielt hvis man er ny i det

Latest posts

Back