New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 204K
Superligaen 2024/2025
Jeg kan mærke mit barnlige jeg har det svært godt med at aab er bagud mod sønderjyske.
Når ens hold har tabt med handicapcifre fire gange i træk, og endnu er sæson er ved at rende ud i vasken, så er det rart, at andre trods alt har det værre. AaB har vundet én gang siden september (og her fik Sønderjyske en mand vist ud inden for de første 10 minutter) - 12 point i de 18 seneste kampe før i dag.

Barnligt? Sikkert. Men det gør nu godt alligevel.

Som jeg hørte dem er de ikke helt enige og tænker dette er deres holdninger:

Se nu er jeg forvirret ift. om du gengiver Stiftens holdninger eller dine egne😅 Men altså:

Vi har i korte perioder af kampene vist vi kan være med men er blevet kørt over langt bedre og bredere hold. Der er kæmpe forskel på trupperne og den kvalitet der er i bredden.

Relativt uenig. Mod både FCM og FCK hjemme er vi i perioder det bedste hold, og begge kampe kunne være tippet til vores fordel. De har langt bedre trupper og langt bedre spillere, men vi matcher dem alligevel (næsten). Det er ret positivt for et hold i krise.

Det lød ikke som om de troede vi kunne slå Randers og slet ikke med den stime vi har sat sammen.

Truppen er voldsomt decimeret og selv PM løber rundt med en del skavanker. Når så den eneste angriber til rådighed vælger at trække et rødt kort, så er man ikke særlig smart.
Det er forsvar og angreb der er udfordret men heldigvis er vi godt besat på midtbanen og har dermed ikke dummet os (endnu) ved at frigive Power.

Jeg tror egentlig godt, vi kan slå Randers. Jeg er ikke overbevis om, det sker. Men jeg ser det langt fra som en kamp, hvor vi bliver kørt over. Nærmest uanset, hvem vi stiller med.

Jeg håber, Badji er klar og PM ikke er, fordi jeg gerne vil se Badji alene på toppen.

Enig i, at det er voldsomt dumt af Bech. Det er nok også sådan noget, man får med, når man spiller med unge spillere.

Egen holdning: Det må for pokker vende på et tidspunkt og vi skal have noget mere stolpe-ind. Det kan ligeså godt være mod Randers, så vi kan drømme lidt igen🤞

Helt enig.

Enig i, at det er voldsomt dumt af Bech. Det er nok også sådan noget, man får med, når man spiller med unge spillere.
Ja det må stoppe øjeblikkeligt! ;)

Nej jeg tror nu også at det har lidt med knægtens ADHD diagnose at gøre, det er egentligt imponerende at det er første gang det sker, det tyder forhåbentlig på at det er en lidelse som han er ved at vokse fra.

Nej jeg tror nu også at det har lidt med knægtens ADHD diagnose at gøre, det er egentligt imponerende at det er første gang det sker, det tyder forhåbentlig på at det er en lidelse som han er ved at vokse fra.
Neurodivergens kan desværre ikke kureres 🙂

Men jeg tror, du kan have ret. Jeg husker en scene fra VFF-dokuen, hvor han flegnede helt af grundet en udskiftning, da han efter eget udsagn havde været bedste mand de seneste kampe inden.

Enig. Jeg tænker, at det både er ungdommens kådhed, ADHDen, en god, solid tænding, en foragt for Mads Bech og en foragt for FCM. Det er svært at fortænke ham i nogle af delene.

Jeg synes, Bech har leveret fint i foråret. Ja, det er dumt. Men kritikken af ham er ude af proportioner.

Noget af en afbrænder fra Mads Aggee, eller som en tysk overskrift kunne lyde: VersAgger
Godsagger! Har han nok udbrudt ved alle afbrænderne. Hvis han har følt sig lidt hollandsk.

Det blev til nogle gevaldige afbrændere i begge ender. SJF skulle egentlig have lukket den inden den halve time, ender med at være heldige ikke at være bagud og til sidst alligevel ærgre sig i over ikke at holde en føring hjem. Det er sådan en kamp hvor begge hold nok ærgrer sig og det viser værdien af at have en der sparker sådan nogle chancer ind, men SJF er nu næsten sikret en ny sæson i Superligaen så det går jo nok for dem.

Det kan blive vældig interessant i sidste runde hvis det fx kunne blive sådan noget med at Vejle kommer foran mod SJF og kan redde sig ved at vinde den kamp, men kun hvis LB og AaB spiller uafgjort, dvs en kamp der hvor begge hold skal vinde og de kan trække hinanden ned med uafgjort.

Jeg synes, Bech har leveret fint i foråret. Ja, det er dumt. Men kritikken af ham er ude af proportioner.
Jeg synes kritikken er berettiget. Først trækker han et tudedumt straffespark, hvor han i øvrigt er marginaler fra at kunne få rødt. Havde dommeren vurderet, at det var en oplagt scoringschance, var Bech røget ud allerede i første halveg. Dernæst taber han fuldstændig sutten af frustration, i en situation, hvor vi egentlig bør have et realistisk håb om, at kunne komme tilbage og få mindst ét point.
ADHD er muligvis en formildende omstændighed, men absolut ingen undskyldning. Han skal ganske enkelt være mere professionel end dét. Det kan man så i øvrigt sige om hele holdet; at der er en mental udfordring i øjeblikket.

Helt generelt synes jeg i øvrigt heller ikke, han har været særligt imponerende i denne sæson. Han startede fint, men sidenhen er hans rolle reduceret til at være løber. Han løber solen sort og presser fint, men adskillige af hans førsteberøringer er marginalt bedre end en betonmurs, og rigtig mange af hans løb ender i blindgyder. Hans udvikling er ikke gået, som jeg havde håbet på.

Jeg synes kritikken er berettiget. Først trækker han et tudedumt straffespark, hvor han i øvrigt er marginaler fra at kunne få rødt. Havde dommeren vurderet, at det var en oplagt scoringschance, var Bech røget ud allerede i første halveg. Dernæst taber han fuldstændig sutten af frustration, i en situation, hvor vi egentlig bør have et realistisk håb om, at kunne komme tilbage og få mindst ét point.
ADHD er muligvis en formildende omstændighed, men absolut ingen undskyldning. Han skal ganske enkelt være mere professionel end dét. Det kan man så i øvrigt sige om hele holdet; at der er en mental udfordring i øjeblikket.

Helt generelt synes jeg i øvrigt heller ikke, han har været særligt imponerende i denne sæson. Han startede fint, men sidenhen er hans rolle reduceret til at være løber. Han løber solen sort og presser fint, men adskillige af hans førsteberøringer er marginalt bedre end en betonmurs, og rigtig mange af hans løb ender i blindgyder. Hans udvikling er ikke gået, som jeg havde håbet på.

Kritikken af hans aktioner i kampen er helt på sin plads. Det var torskedumt, og jeg er enig i, at han bør agere mere professionelt. Jeg var ikke ude i et forsvar, jeg var ude i en forklaring.

Kritikken af hans sæson er ude af proportioner, synes jeg. Bech er ikke en dribler eller teknikker, og det har han aldrig været. Han er en fighter, en løber og en målscorer, og det er han faktisk god til. Han bliver ekstra meget reduceret til en løber lige nu, fordi han også skal løbe for PM. Det går sikkert ud over både koldblodighed og førsteberøring.

I denne sæson har Bech lavet 8 mål i 29 kampe. Det er et mål pr. 272 minutter. Bevares, det er ikke overvældende. Men når han samtidig har ageret PMs kamel er det ganske fint synes jeg. Ikke gennem taget, men fornuftigt.

Enig. Jeg tænker, at det både er ungdommens kådhed, ADHDen, en god, solid tænding, en foragt for Mads Bech og en foragt for FCM. Det er svært at fortænke ham i nogle af delene.

Helt enig. Selvfølgelig er det ikke taktisk smart, det TB gør. Men jeg har set (og savlet over) situationen igen og igen i går, og jeg må bare sige: TB gør ikke andet end det, jeg selv ville gøre, hvis jeg så Mads Bech stå og vente ved et lyskryds 30 meter væk.

Kritikken af hans aktioner i kampen er helt på sin plads. Det var torskedumt, og jeg er enig i, at han bør agere mere professionelt. Jeg var ikke ude i et forsvar, jeg var ude i en forklaring.

Kritikken af hans sæson er ude af proportioner, synes jeg. Bech er ikke en dribler eller teknikker, og det har han aldrig været. Han er en fighter, en løber og en målscorer, og det er han faktisk god til. Han bliver ekstra meget reduceret til en løber lige nu, fordi han også skal løbe for PM. Det går sikkert ud over både koldblodighed og førsteberøring.

I denne sæson har Bech lavet 8 mål i 29 kampe. Det er et mål pr. 272 minutter. Bevares, det er ikke overvældende. Men når han samtidig har ageret PMs kamel er det ganske fint synes jeg. Ikke gennem taget, men fornuftigt.
Jeg ser Bech som en Oki angriber i suppen
Ikke en potentiel topscorer
Men hvis han er god for en 7-10 kasser i løbet af en sæson så synes jeg faktisk det er rigtig fint.
Han ligner en spiller som måske godt kunne have haft godt af en indskifter roller de sidste par kampe, men skader skader gør det selvfølgelig svært.
Hans teknik er ikke på Osorio niveau og jeg tror også de andre hold er bevidst om han ikke er den optimale target mand?
Og evt sætter presset derefter.
Det kunne være interessant ar se ham sammen med en Gyamfi type.
Var han ikke oprindelig kant i Viborg?
Måske han i bedste mediano stil kunne wingbackes, selvom jeg ikke ved om han er disciplineret nok til den rolle.

Udvisningen var dum, ligesom Dallerens straffe var dumt ikke mindst øjeblikket det skete på, sådan er vilkårere for er hold med stolpe ud og ikke mindst mindre individuel kvalitet end 2-3 andre hold i slutspillet.

Jeg vælger sikkert ganske naivt at håbe vi kan vende det om komme i spil til en 4 plads samt indkalde Duen til et møde med CV, men jeg kan sagtens forstå hvis det ikke sker.

Bech er ikke god nok, hvis AGF gerne vil være bedre. Hans teknik er simpelthen mangelfuld. Han er en af mange spillere, hvis største force er energi og løbevilje - og helt ærligt. Det er simpelthen under niveau imo.
Kommer an på spillestil vil jeg mene. Vil man have en spillestil a la Red Bull med højt pres osv. kan jeg se ham være ret værdifuld (han er vel lidt superligaens svar på Yussuf Poulsen), men hvis man vil noget mere pasningsorienteret har han klare mangler.

Kommer an på spillestil vil jeg mene. Vil man have en spillestil a la Red Bull med højt pres osv. kan jeg se ham være ret værdifuld (han er vel lidt superligaens svar på Yussuf Poulsen), men hvis man vil noget mere pasningsorienteret har han klare mangler.
Han er helt sikkert en fin presspiller, men der er vel også en grund til at Youssuf har haft meget svært ved at komme på holdet i Leipzig overe længere perioder (udover skader).
Og det samme på landsholdet. Det er jo fordi der er klare mangler i spillet.

De er geniale truppillere og kan bruges taktisk, men set fra min stol så er deres tekniske og fodboldmæssige evner ikke på et tilstrækkeligt niveau til at være fast starter.

Last edited:
Han er helt sikkert en fin presspiller, men der er vel også en grund til at Youssuf har haft meget svært ved at komme på holdet i Leipzig overe længere perioder (udover skader).
Og det samme på landsholdet. Det er jo fordi der er klare mangler i spillet.

De er geniale truppillere og kan bruges taktisk, men set fra min stol så er deres tekniske og fodboldmæssige evner ikke på et tilstrækkeligt niveau til at være fast starter.
Det er jo mere et spørgsmål individuel kvalitet end om typen af spiller. Der er jo også en grund til at Yussuf har spillet snart 15 år i Leipzig (mange af dem som starter) og har et hav af landskampe.

Så at sige, at den type spiller højst kan bruges som trupsspiller synes jeg er en noget forenklet måde at anskue fodbold på - eller så har man en bestemt spillestil man mener er de andre overlegen, hvor de så ikke passer så godt ind.

Dennis Rommedahl havde en lang og flot karriere, med en meget begrænset værktøjskasse. Til gengæld var hans spidskompetencer så også latterligt gode.

Bech er ikke god nok, hvis AGF gerne vil være bedre. Hans teknik er simpelthen mangelfuld. Han er en af mange spillere, hvis største force er energi og løbevilje - og helt ærligt. Det er simpelthen under niveau imo.

I min optik er Bech god nok til et hold, der konkurrerer om at være nummer 3-4 stykker i Superligaen. Meget få af vores spillere er gode nok til mere. Hvis nogen. Når vi har været tæt på mere, er det fordi vores hold har været godt nok til mere.

Hvis AGF vil mere lige nu, så skal vi nok finde en udenlandsk investor. For det er økonomien simpelthen ikke til.

I min optik er Bech god nok til et hold, der konkurrerer om at være nummer 3-4 stykker i Superligaen. Meget få af vores spillere er gode nok til mere. Hvis nogen. Når vi har været tæt på mere, er det fordi vores hold har været godt nok til mere.

Hvis AGF vil mere lige nu, så skal vi nok finde en udenlandsk investor. For det er økonomien simpelthen ikke til.
Meget enig.

Vi er ikke et sted, hvor en spiller som Tobias Bech er breddespiller i AGF

Jeg synes bare at Tobias Bech er en utrolig begrænset fodboldspiller - på samme måde som jeg synes det om Links :)

Men jeg er da godt klar over, at økonomien ikke er til at hente ind meget over den hylde. Derfor er jeg også så meget mere irriteret over at vores trup er så gl. at der reelt ikke er noget udviklingsperspektiv hos ret mange af spillerne, og de spillere der måske har et udviklingsperspektiv konsekvent ikke spiller.

Jeg synes bare at Tobias Bech er en utrolig begrænset fodboldspiller - på samme måde som jeg synes det om Links :)

Men jeg er da godt klar over, at økonomien ikke er til at hente ind meget over den hylde. Derfor er jeg også så meget mere irriteret over at vores trup er så gl. at der reelt ikke er noget udviklingsperspektiv hos ret mange af spillerne, og de spillere der måske har et udviklingsperspektiv konsekvent ikke spiller.
Tobias Bech er kun 23, men ham vil du have på bænken? Mon ikke du ville det samme med AJ, hvis han rent faktisk spillede.

Latest posts

Back