New posts

AGF K generelt

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 124
  • Views Views: Views 8K
AGF K generelt
De skal heldigvis spille nedrykningsspil om det, men det er så håbløst et trænerarbejde, uanset truppens kvalitet.
Der er ingen spilmønstre, ingen gameplan…intet. Det er lidt som om han bare smider 11 spillere på banen med beskeden om at gøre et forsøg.

Hvis det er en afvikling af kvindefodbolden i AGF, så meld det i det mindste ud i stedet for at smadre spillerne, sponsorerne og klubben. Det er ekstremt uværdigt og uordentligt!

Jeg sad med fuldstændig samme indtryk efter 1 halvleg - det er fuldstændig random alt hvad der bliver foretaget, og som du selv skriver, der er ingen indøvelse løb eller spilmønstre - Det er virkelig en kummer omgang, for uanset hvad de materielle er, så kan man flytte sig meget ved at have en stærk taktisk træner - det vil kunne give AGF 10 point måske i efteråret, men som nu, højst 3-4 stykker.

Last edited:
For mig er alt det her "ligestillings"-gejl noget pjat.
Var der virkeligt nogle, der troede oprigtigt på, at der ville være penge og interesse i kvindeholdet? Altså at man virkeligt kunne lave en forretning herpå?
Dette efterår tager HB Køges kvindehold imod både FC Barcelona og Benfica i kvindernes Champions League (og spiller ude mod Arsenal).

Hvis det var AGF, ja, så er jeg 100% overbevist om, at det både ville generere interesse og folk på stadion. Kunne det fylde det nye stadion? Sikkert ikke, men hvorfor skulle du ikke kunne trække 10.000 med det rette vejr og den rette indgangspris?

Ovenstående er naturligvis ikke det samme som at man skal lade en gren visne i sin forretning. Så er det bedre at finde grensaksen frem og sige, det var det...og stå ved det, uanset det politiserede ramaskrig som måtte ramme fra de til tiden og trenden überkorrekte.
Det er jo et krav at man skal have et kvindehold. Man kunne måske lade det være et hold i de lavere rækker hvor nogle af de næstbedste talenter og nogle studerende kan få deres første kampe og prøve at komme videre til klubber der satser mere, men JN har sagt at han tror det bliver den næststørste sport kommercielt og hvis det er rigtigt, eller bare noget der ligner, bør der også være grundlag for et nogenlunde niveau i AGF. Lidt synergi er der trods alt nok, nogle interesserer sig lidt fordi det nu er AGF og nogle sponsorer vil også meget gerne være med begge steder.

Man kan måske håbe for dem at de får bedre betingelser når de rigtigt kan rykke ind i Vejlby, selvom det kan blive en genstart i førstedivision. For klubben overordnet set vil det da også være et prestigetab at være den eneste af de store klubber der ikke tager deres kvindehold mere seriøst.

Det er jo et krav at man skal have et kvindehold. Man kunne måske lade det være et hold i de lavere rækker hvor nogle af de næstbedste talenter og nogle studerende kan få deres første kampe og prøve at komme videre til klubber der satser mere, men JN har sagt at han tror det bliver den næststørste sport kommercielt og hvis det er rigtigt, eller bare noget der ligner, bør der også være grundlag for et nogenlunde niveau i AGF. Lidt synergi er der trods alt nok, nogle interesserer sig lidt fordi det nu er AGF og nogle sponsorer vil også meget gerne være med begge steder.

Man kan måske håbe for dem at de får bedre betingelser når de rigtigt kan rykke ind i Vejlby, selvom det kan blive en genstart i førstedivision. For klubben overordnet set vil det da også være et prestigetab at være den eneste af de store klubber der ikke tager deres kvindehold mere seriøst.
Ang det sidste, jeg vil vove den påstand at hvis deres management var taget mere seriøst, både fra ledere, trænere osv, så havde folk ikke flygtet fra klubben i den stil vi har set det sidste halve år - så havde selv hovedparten af disse spillere, samt en dygtig træner holdt dem i top 4-5 stykker.

Der er nogle skræmmende betragtninger i denne artikel.

Men som administrator på A-Liga-gruppen, på Facebook, Morten Flamsted, så tørt konstaterede det; “De gider jo ikke engang nævne det på AGF Play TV!”

Så derfor kan det samlede spørgsmål efter lørdagens femte nederlag i fem kampe i denne sæson og samlet set, når det nuværende A-Liga-hold snart ikke har vundet et år, stille spørgsmålet til AGF; gider I overhovedet dette projekt?

HVIS I GØR, så vis det. Investér nogle penge, brug penge på holdet, lad spillerne mærke at der er en grund til at de træner så meget, som de jo rent faktisk gør.

For når selv en udvist spiller virker lettet over at have fået direkte rødt, så begynder de røde alarmklokker altså virkelig at ringe højlydt

Last edited:
Der er nogle skræmmende betragtninger i denne artikel.

Forhåbentlig læser de den slags fra en der tydeligvis investerer lidt mere i det end jeg, der mest bare undres og brokker mig herinde. Jeg bemærkede jo selv ifm en af de første kampe at de ikke syntes den var værd at omtale på hjemmesiden, men det var måske pga ferie. Mere væsentligt kunne jeg da også godt tænke mig at vide hvordan de har det med de her resultater og hvordan de ser udviklingen på længere sigt. Kan man leve med at de taber samtlige kampe? Det virker som om klubben er lidt ligeglad og så forplanter det sig selvfølgelig til spillerne og det potentielle publikum bliver væk og det hele bliver selvforstærkende.

Edit: men når der nu faktisk er en positiv nyhed skal den også med. Det er fint hvis man også kan tiltrække et stort talent fra en anden klub: https://agf.dk/nyheder/2026/september/agf-kvindefodbold-henter-talentfuld-forsvarsspiller

Der mangler nok også lige et par etablerede voksne profiler.

• Like
Reactions: Tom
AGF-K har vel afleveret næsten et helt hold og 1 træner til andre hold i ligaen indenfor meget kort tid. Det er nogle meget unge piger, der spiller for AGF-K lige nu, og de har nærmest ingen rutinerede at læne sig op ad. Jeg har ikke fulgt så godt med i år, men det virker lidt til, at Søren Killerich (træner) vil spille meget teknisk, og små korte afleveringer på et hold uden rutine og selvtillid er i min verden næsten dømt til at gå galt. Jeg tror der er truffet en beslutning om at begynde at spille de unge ind, og så må det gå som det går - men spørgsmålet er bare, om de ikke ender med at tabe så ofte og med så mange mål, at det hele går op i flammer inden der kommer bund i noget som helst. Der er altså rigtig mange af de danske kvinder, som er rigtig gode tekniske. Men, det er klart, at hvis man sammenligner med mænd, ja så ser næste alle kvindespiller langsomme og dårlige ud. I forhold til fysiske data, så burde kvinderne spille med en lettere bold og nogle mindre mål (da de fysisk set ikke har mulighed for at flytte bolden langt nok - eller springe langt nok hvis de er målmænd). Det er for dyrt og upraktisk at have forskellige mål til herre og kvinder, så der kommer vi ikke til at se ændringer, men jeg synes godt man kunne arbejde mere med at lave en god kvindebold (der har været en del forsøg, og jeg skal indrømme, at jeg ikke er helt med på, hvilken type bold de spiller med i A-ligaen). Det er også derfor en type som Sanne Troelsgaard kan have så mange landskampe. Hun er et fysisk bæst, og det betyder relativt mere på et kvindehold. Personligt synes jeg det er en fornøjelse at se kvindefodbold live. Der er ikke noget brok (næsten ikke) og god sportsånd og en vindermentalitet, der ikke bygger på at snyde men på selv og som hold at være dygtigere end de andre. Så er man træt af at se herrerne smide sig i Superligaen, ja så ta' ud og se jeres lokale kvindehold, for der er næsten ikke noget af den slags.

Last edited:
Det var en rigtig god første time de spillede, men FCK var sandt og sige godt nok også dårlige - men fint at man så kan sætte kniven ind og straffe.

Men et par ting - man fører 4-0, og så dropper man at spille bolden op fra målspark, til trods for at FCK ikke på noget tidspunkt gik i højt pres - alle de målspark direkte op i banen gjorde spillet blev vendt over til FCKs fordel, de vandt de fysiske dueller og kom herfra frem til et hav af chancer i åbent spil - alligevel forsatte man, selvom man med største lethed kunne have spillet bolden rundt, for der så FCK sløje ud.

Ja når deres vel i realiteten sidste 'stjerne i svøb' Marie Gade laver den slags fejl, så er der noget fundamentalt galt - hun laver også to stort set identiske fejl i første halvleg som ikke bliver straffet.

Jeg hører lidt på vandrørerne fra et par tidl. spillere der nu er i ASA, at træning er alt for slap og nærmest venindeagtig - hende jeg kender har været i AGF og nævner at de træner meget hårdere og målrettet i ASA og endda kun 3 træninger om ugen, end de gør i AGF med deres setup - Og at ASA har en helt klar strategi de følger, selvom de ikke har landet bedste spillere.

Det er faktisk vildt som de nedskalerer i AGFQ, og jeg tænker at de sidste 2-3 spillere med kvalitet kan være væk til vinter allerede.

Tja, måske ikke overraskende at det er mere flotte ord end reel interesse man har i kvinde holdet.

Shit det er pinlig læsning…specielt for brandet AGF. Og jo næsten 1:1 hvad Sofie Vendelbo sagde om forholdene i AGF til hendes studiekammerat, uden jeg siger det er hende der er den anonyme kilde.

Og måske mest pinligt at man skylder folk penge. Den slags fikser man med en straksoverførsel, ikke til næste lønudbetaling.

Det er total afvikling og så er det bedre at trutte ren røv i stedet for at strø om sig med latterligt ligegyldige floskler, med en snert af fornærmet undertone fra JN’s side.

Hvis det her er hvad man får for alle de penge han som bestyrelsesformand påstår de har smidt i det, så har burde han spørge Lars Fournais hvilke forpligtelser en bestyrelsesformand har i forhold til at få mest ud af pengene.

Vi er ikke engang det bedste hold i Aarhus mere, det er ASA som består af kasserede AGF-spillere der træner på skolebaner og ikke engang har et stadion.

Hvis det ikke kalder på selvreflektion så ved jeg sgu ikke hvad det kalder på.

Det kalder i hvert fald ikke på at være perfidt tøsefornærmet! 🤡

Forhåbentlig er rekrutteringen af en ny chef på kvindesiden en erkendelse af, at der er nødt til at ske et markant kursskifte. Man har i hvert fald på fornemmelsen, at der er - ret betydelig - plads til forbedring.

Jeg har før sagt, af jeg godt kan acceptere, at organisationen har været strukket ret langt med både stadionprojekter (i flertal med både Vejlby og Ceres Park og endda Randers), et overraskende mesterskab og en efterfølgende Europa-kampagne. Hvis der ikke har været båndvidde til at give også kvinderne tilstrækkelig opmærksomhed, er det vel sådan set forståeligt nok. Men nu har det altså nået et kritisk niveau, og stadionprojekterne er ved at nå i mål, og nu skal der altså andre boller på suppen.

Latest posts

Back