New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 39K
Artikler om El Cambio Academy
Han starter ude bag tre angribere fra den bedste række i Tanzania, Nordmakedonien og Uganda. Han er kun snart 18, men måske skulle man lige slappe af en gang, før man gør ham til førstereserve på venstre wing back og alle offensive positioner i AGF. Uganda er i den grad et uland fodboldmæssigt og Bogere er i bedste fald manden, der skal flytte bjerge for sit land.

Okay, han fik da debut og 20 minutter på banen og forhåbentlig en oplevelse. Vi andre fik bekræftet, at James nok mest er med for at lære, og at Ugandas belgiske træner ikke betragter ham som en mirakelmager.

Bagud 0-2 skifter træneren Ugandas 10’er og højrekant ud i pausen, men sætter ikke James ind. Og Uganda kommer bagud 0-3 efter 64’ før han skifter James ind i 71’, i øvrigt i stedet for Ugandas 9’er. Nu bliver det spændende at få James’ 20 minutter beskrevet, ikke mindst om han havde noget at gøre med Ugandas reducering til 1-3 til sidst.

Ja, vi fik set at Uganda ikke er særligt gode. Jeg fik aldrig øje på James - det var vist nummer 23 der var ved at stemple Achouri - men Uganda var heller ikke meget i Algeriets ende. Jeg led nok også under ikke at kunne genkende spillerne og kommenteringen hjalp ikke så meget, men det er da stærkt nok at komme ind og Tunesien er normalt et rimeligt stærkt hold. Forhåbentlig får han flere minutter i de næste kampe.

Jeg opfattede det som om Omedi der scorede lå som 9'er, så jeg tror måske James lå længere tilbage selvom han kom ind for Mukwala der startede på toppen. Men jeg ved jo så altså heller ikke om han overhovedet fik bolden...

Der skete om ikke andet det, at (jeg gætter nu) mindst 10 AGF-fans gav sig til at nørde med arabiske kommentatorer og kortbølgesendere fra en svunden tid, alt sammen for at følge en kamp med Ugandas landshold. Så kan vi da også prale af det. 🙂
Der er nogle kanaler hvor det kører som noget med nogle brikker a la Football Manager (engang, det har nok ændret sig en del) eller genskabt i noget Fifa simulation. Det kan være man kunne få noget nær det samme ud af det...

Jeg vil godt indrømme jeg ikke så hele kampen, mest lidt af anden halvleg, så vurderingen er baseret på det, men Uganda er nok et af de svagere hold. Det er dog også klart nok et hold på vej frem.

Jeg hørte kampen , og det lød på den Arabiske talende kommentator at Uganda var overmatchet og presset helt i bund. Det må ha været en svær kamp at komme ind i

Så kun det sidste af anden halvleg og der var de ikke særlig gode. Det var en gang tjubang bold, hvor de hele tiden smed den væk og de lignede nogen der var overmatchet. Der kom en lille opblomstring lige efter målet som skabte lidt energi.

men Uganda var heller ikke meget i Algeriets ende. Jeg led nok også under ikke at kunne genkende spillerne og kommenteringen hjalp ikke så meget, men det er da stærkt nok at komme ind og Tunesien er normalt et rimeligt stærkt hold. Forhåbentlig får han flere minutter i de næste kampe.

Ifølge Fotmob skulle han have nr. 24 men syntes aldrig rigtig jeg fik øje på ham:unsure:Der står også han kun havde 4 afleveringer og ikke rigtig andet. Nu hjælper det nok heller ikke at det var en stream på Youtube som manglede kvalitet og jeg havde ikke lyd på, da jeg lavede lidt andet samtidig - blev bare nysgerrig, da han blev sat ind;)

Uganda lignede måske nogen som manglede noget taktisk skoling og bedre kunne tage temperaturen på en kamp. Der er selvfølgelig forskel på holds stil men det var mit umiddelbare indtryk - de var selvfølgelig pressede af, at være nede med 0-3.

Min umiddelbare tanke var, at der nok skal skrues ned for forventningerne til den unge mand og folk ikke skal tro han kan udrette mirakler fra dag 1.

To ting kan jo godt være sande samtidigt: 1) Det er vildt imponerende, at en 17-årig dreng fra El Cambio får spilletid ved Afcon, 2) Der er meget langt igen til at være en superligaprofil.

Når man (uden de store forudsætninger) kigger hurtigt ned over trupperne ved AFCON, så får man i øvrigt den opfattelse, at ca 80 procent af spillerne er én eller mange hylder under AGF, mens 15 procent til gengæld er én eller mange hylder over. Så er der ikke mange tilbage, som man kunne se for sig i Århus. En mærkelig blandet landhandel det hele.

Der er nogle kanaler hvor det kører som noget med nogle brikker a la Football Manager (engang, det har nok ændret sig en del) eller genskabt i noget Fifa simulation. Det kan være man kunne få noget nær det samme ud af det...

Jeg vil godt indrømme jeg ikke så hele kampen, mest lidt af anden halvleg, så vurderingen er baseret på det, men Uganda er nok et af de svagere hold. Det er dog også klart nok et hold på vej frem.
Det bliver den nye generation af spillere der kommer til at rykke Uganda til næste niveau.
Dem der startede inde virkede ikke specielt gode.
Jeg vil dog mene at Uganda 🇺🇬 er inde i en rigtig god udvikling.

Latest posts

Back