New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 39K
Artikler om El Cambio Academy
Men også med en ambition om at uddanne unge mennesker, der en dag kunne blive rollemodeller i deres lokalsamfund.

»Nu er James også begyndt at spille en rolle på holdet, og jeg håber, at han får lov til at spille. Det er jo det, det handler om. Og børnene synes også, det er sjovt at sidde og se AGF-kampene, og da han blev skiftet ind den allerførste gang (mod FC Nordsjælland i april, red.), kunne man virkelig se passionen og begejstringen hos børnene.«

Derfor jeg for beskedne 200 kr. om året er en del af ECAs Venner.

Virkelig fedt interview med Thomas Thor omhandlende James Bogere:
Hvis det ikke kan få en voksen mand til at få våde øjne så ved jeg ikke hvad skulle kunne!
Sikke en historie!

– Jeg startede op med syv børn. Så blev vi 14, så blev vi 16, og allerede i kuldet af 16 er der en fire-fem stykker, der gør sig til. Alt er forbedret siden starten, så jeg tror, at hvis vi ud af de 16 første forhåbentlig kan få fire-fem spillere herop, så tror jeg kun, vi kan drømme om, hvad vi kan udrette med de næste årgange, som har meget bedre forhold, siger Thomas Thor.

Last edited:

Fik hørt den i dag og syntes det er en rigtig god podcast (y) Den vil jeg anbefale.

Thomas Thor lyder godt nok som en mand med værdierne i orden - det kan jeg virkelig godt lide. Det er så fedt de sørger for alle - også for dem som ikke ender med at være gode nok til en kontrakt i udlandet. De ender forhåbentlig som den slags mennesker, der kan gøre en forskel for landet🙏

Nu er det tidligt med konklusioner men det ender med eneste anke er, at der nu kun er 13 år tilbage af aftalen;)

Thomas Thor lyder godt nok som en mand med værdierne i orden - det kan jeg virkelig godt lide. Det er så fedt de sørger for alle - også for dem som ikke ender med at være gode nok til en kontrakt i udlandet. De ender forhåbentlig som den slags mennesker, der kan gøre en forskel for landet

Jeg vil ikke bakke op om projektet uden og slet ikke være en betalende ECA "ven". Det er afgørende, at et akademi sørger for, de hvad 95% af eleverne som aldrig får en fodboldkarriere.
Jeg bryder mig dog stadig ikke om, han udtaler, Bogere måske allerede skal videre indenfor 12 måneder. Den udtalelser virker helt udenfor karakter.

Nu er det tidligt konkludere men det ender med eneste anke er, at der nu kun er 13 år tilbage af aftalen

For at være moderne kan det være Thor på et tidspunkt ønsker et exit og så bør vi seriøst overveje om ikke, vi skal gå fra partner til ejer men ja der er allerede gået 2 år af de 13. Tiden går hurtig.

Jeg vil ikke bakke op om projektet uden og slet ikke være en betalende ECA "ven". Det er afgørende, at et akademi sørger for, de hvad 95% af eleverne som aldrig får en fodboldkarriere.

Nævnte han ikke forventet 4-5 stykker ud af de første 16 ;) Det vil være vildt, hvis der er+25% succesrate men jeg tænker heller ikke den ender der.

Jeg bryder mig dog stadig ikke om, han udtaler, Bogere måske allerede skal videre indenfor 12 måneder. Den udtalelser virker helt udenfor karakter.

Nu blev han jagtet af flere andre og større klubber - måske han bliver svær at holde på. Hvis han får lov at starte kampe i næste sæson og begynder at banke dem ind, så tænker jeg ikke der er lang tid til nogen byder. Bliver der først budt, er der måske også interessenter der tænker de skal vise det kan lade sig gøre ( El Cambio og AGF ).

For at være moderne kan det være Thor på et tidspunkt ønsker et exit og så bør vi seriøst overveje om ikke, vi skal gå fra partner til ejer men ja der er allerede gået 2 år af de 13. Tiden går hurtig.

Lyder et ikke som om hele setuppet er sat op som nonprofit? Hvis JN/LF har været lidt langsigtede, har de måske sikret sig option på forlængelse af den ene eller anden art. På den anden side, er 13 år meget langt ude i fremtiden og svært at spå om.

Nu blev han jagtet af flere andre og større klubber - måske han bliver svær at holde på. Hvis han får lov at starte kampe i næste sæson og begynder at banke dem ind, så tænker jeg ikke der er lang tid til nogen byder. Bliver der først budt, er der måske også interessenter der tænker de skal vise det kan lade sig gøre ( El Cambio og AGF ).

Jo, men det skal jo ikke være fokus, når Bogere reelt intet har vist andet end et par fornuftige indhop - bare til sammenligning så spillede Callø 2 flotte senior kampe og siden været udlejet i 2 sæsoner - og så ved vi, at store klubber for det første scouter alt der bare minder om talent og for det andet der er enorm lang vej fra de er interesseret til en kontrakt og endnu længere fra kontrakt til spilletid på et 1. hold.

Jeg bryder mig bare ikke om, hverken spillere, agenter eller andre interessenter snakker om alt muligt før spilleren har vist noget konkret. Lad det være en fan opgave :cool:

Jo, men det skal jo ikke være fokus, når Bogere reelt intet har vist andet end et par fornuftige indhop - bare til sammenligning så spillede Callø 2 flotte senior kampe og siden været udlejet i 2 sæsoner - og så ved vi, at store klubber for det første scouter alt der bare minder om talent og for det andet der er enorm lang vej fra de er interesseret til en kontrakt og endnu længere fra kontrakt til spilletid på et 1. hold.

Jeg bryder mig bare ikke om, hverken spillere, agenter eller andre interessenter snakker om alt muligt før spilleren har vist noget konkret. Lad det være en fan opgave :cool:
Meget enig, det der dog pisser mig mest af er, at Bogere nu er AGF spiller, han har intet med El Cambio at gøre, og Thomas Thor er - mig bekendt - ikke agent for ham. Så hvad hans planer og idéer er, det er hans egen hovedpine.

Det virker til, at han ikke helt formår at slippe Bogere og Hamza, selvom de ikke er på hans akademi mere.

Det er jeg som sådan enig i ;)

Der er nok bare forskel på hvad du hører og hvad jeg hører - for mig siger han bare, at han mener der er et stort potentiale. Nu skal det så bare udfoldes.

Han har kun spillet 49 minutter i Superligaen og i min verden er der lang tid til et salg skal drøftes. Han har vist nogle spændende ting men at sætte det sammen til at blive en profil i ligaen kan være svært. Lad os nu se og helst være tålmodige.

Det virker til, at han ikke helt formår at slippe Bogere og Hamza, selvom de ikke er på hans akademi mere.
Det er vel uundgåeligt, når han har haft dem på akademiet i så mange år og et eller andet sted er ansvarlig for, at de nu er i Europa. Ville næsten være underligt, hvis han ikke fulgte dem tæt. Tænker også det ændrer sig efterhånden, som der kommer flere herop osv. men ift. de to kan jeg godt forstå, hvis han ikke kun er professionelt investeret i dem.

for mig siger han bare, at han mener der er et stort potentiale. Nu skal det så bare udfoldes.

Men han siger direkte "så kan det være om 6 eller 12 måneder skal vi se på om Bogere skal videre", der er i mit hoved ingen grund til det. Han kunne bare og har også tidligere "nøjes" med at sige, Bogere besidder et stort talent.

Meget enig, det der dog pisser mig mest af er, at Bogere nu er AGF spiller, han har intet med El Cambio at gøre, og Thomas Thor er - mig bekendt - ikke agent for ham. Så hvad hans planer og idéer er, det er hans egen hovedpine.

Hold da op.
Det var sq hurtigt at døren blev hugget i.
Las os håbe ingen fik noget i klemme 😅

Latest posts

Back