New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 39K
Artikler om El Cambio Academy
Nu forlader PM os og det giver mulighed for en yngre spiller i front. Det er en position hvor man virkelig kan udvikle og sælge spillere til store beløb og det må derfor være et parameter klubben overvejer, når de sætter truppen sammen.

Nu var der lidt diskussion om hvor hurtigt det kan gå med f.eks. Bogere. Her er et eksempel fra Sverige - godt nok kun på rygtebais der er budt men 22-23 mio. Euro, for en ung 18-årig der endnu ikke har spillet en hel sæson.

Hurtig indkøring i efterårssæsonen (kom sidste sommer) med kun 139 minutters spilletid. Her i den nye sæson (de følger året), har han så lignet fast starter, udover de sidste kampe hvor han har været ude af truppen. I alt lige godt 1.000 minutter og et bud på + kr. 150 mio.

1780298601416.webp

Nu forlader PM os og det giver mulighed for en yngre spiller i front. Det er en position hvor man virkelig kan udvikle og sælge spillere til store beløb og det må derfor være et parameter klubben overvejer, når de sætter truppen sammen.

Nu var der lidt diskussion om hvor hurtigt det kan gå med f.eks. Bogere. Her er et eksempel fra Sverige - godt nok kun på rygtebais der er budt men 22-23 mio. Euro, for en ung 18-årig der endnu ikke har spillet en hel sæson.

Hurtig indkøring i efterårssæsonen (kom sidste sommer) med kun 139 minutters spilletid. Her i den nye sæson (de følger året), har han så lignet fast starter, udover de sidste kampe hvor han har været ude af truppen. I alt lige godt 1.000 minutter og et bud på + kr. 150 mio.

View attachment 7146

Det er godt nok helt, helt perverse penge der er i fodbold efterhånden. Det er jo sygt.

Det er godt nok helt, helt perverse penge der er i fodbold efterhånden. Det er jo sygt.

Det viser i hvert fald at unge talenter er eftertragtede i stor stil og der er klubber som er villige til at smide kassen for dem.

Troede egentlig han var angriber men det ser ud til han er venstrebenet og spiller højre wing.

Der er godt nok meget økonomi i unge offensive talenter. Nu er denne måske speciel men på den anden side har Fcn gjort det løbende og til højere og højere priser. Jeg tænker ikke AGF ville kunne stå imod et bud i den størrelse, for et talent de havde hentet billigt ind for under et år siden.

Det viser i hvert fald at unge talenter er eftertragtede i stor stil og der er klubber som er villige til at smide kassen for dem.

Troede egentlig han var angriber men det ser ud til han er venstrebenet og spiller højre wing.

Der er godt nok meget økonomi i unge offensive talenter. Nu er denne måske speciel men på den anden side har Fcn gjort det løbende og til højere og højere priser. Jeg tænker ikke AGF ville kunne stå imod et bud i den størrelse, for et talent de havde hentet billigt ind for under et år siden.
Det virker til at fokus mere er paa det oekonomiske potentiale i hojere grad en det sportlige

Det virker til at fokus mere er paa det oekonomiske potentiale i hojere grad en det sportlige

Nææhhh men en god økonomi gør det nemmere at performe sportsligt og vi har haltet langt bagefter på udvikling/salg. Bliver økonomien bedre, så kan du formentlig ansætte endnu bedre spillere på de andre positioner.

Bortset fra det - hvis de kan levere 5 mål og 4 assist på 1.000 minutter som ham den ovenstående, så tænker jeg der er leveret en form for sportslig værdi.

Men hvad tænker du?

Nææhhh men en god økonomi gør det nemmere at performe sportsligt og vi har haltet langt bagefter på udvikling/salg. Bliver økonomien bedre, så kan du formentlig ansætte endnu bedre spillere på de andre positioner.

Bortset fra det - hvis de kan levere 5 mål og 4 assist på 1.000 minutter som ham den ovenstående, så tænker jeg der er leveret en form for sportslig værdi.

Men hvad tænker du?
Jeg er for talentsatsningen, uden det bliver FCNsk - hvor det virker som om det sportslige ikke altid er det primaere.
Sidste sommer var der nogle oversigter i forhold til hvad klubberne de sidste 5 aar havde tjent paa Europaisk fodbold vs transfer indtaegter - som vist at transfer er den klart storste post.
Der blev det for mig klart lysende klart, at saelge fodboldspillere maaske nok er det vigtigste paremeter i forhold til at rykke os op til toptopklub.
Det var mere en generel betragning og ogsa noget som jeg synes vi ser tildenser til i FCN - at vaegte en potential oekonomiskgevinst hoejere end en potential sportslig gevinst-
Sat lidt paa spidsen, saa synes jeg nogle det minder lidt om Venture Kapitaliske investeringer i start ups, hvis en haandfuld ud af hundrede for succes er det potentielt nok til at tjene penge samlet.

View attachment 7146

Det er jo også det AGF mangler. At turde spille med helt unge spillere. Det er dem som kan sælges for mange penge. Frederik Emmery? burde være startende VW i en 433 i AGF efter min mening.

Det er jo også det AGF mangler. At turde spille med helt unge spillere. Det er dem som kan sælges for mange penge. Frederik Emmery? burde være startende VW i en 433 i AGF efter min mening.
Så du vil skifte system nu, eller have gjort det midt insidste sæson? Han er trods alt 19 år (årgang 2006).

Ville de spilletid til ham så være på bekostning af Gift Links?

Jeg er for talentsatsningen, uden det bliver FCNsk - hvor det virker som om det sportslige ikke altid er det primaere.

Det var mere en generel betragning og ogsa noget som jeg synes vi ser tildenser til i FCN - at vaegte en potential oekonomiskgevinst hoejere end en potential sportslig gevinst-
Sat lidt paa spidsen, saa synes jeg nogle det minder lidt om Venture Kapitaliske investeringer i start ups, hvis en haandfuld ud af hundrede for succes er det potentielt nok til at tjene penge samlet.

Jeg tror ikke der er nogen af os som har talt for talenter i flere år, har haft en intention om vi skulle gå Fcn vejen. Til gengæld er det altid et af modargumenterne i debatten og så at talenter har meget sværere ved at slå igennem i AGF, end hos de andre klubber. Det sidste finder jeg lidt komisk men det kan da hurtig blive en selvopfyldende profeti, hvis man siger det hele tiden ;) Vi har efter min mening et kæmpe efterslæb på den del af forretningen og er noget vi skal have forbedret markant. Tilbage i 22/23 lignede det endelig vi var ved at få sværdet løs men så kom der et flere år langt hul - det har været irriterende at se på udefra. Til gengæld ligner det nu, at vi er på vej i rette retning - nu skal det helst bare ikke blive en engangsting🤞

Sidste sommer var der nogle oversigter i forhold til hvad klubberne de sidste 5 aar havde tjent paa Europaisk fodbold vs transfer indtaegter - som vist at transfer er den klart storste post.

Det er en af baggrundene for, at vi er flere som i årevis har talt for der skal flere talenter ind på holdet og udvikles. Enten fordi de kan give sportslig værdi, de kan levere økonomisk værdi eller allerhelst en kombination af begge dele. Nu er det måske en lidt ekstrem situation med ovenstående Svenske eksempel men jeg tænker da ikke klubben skulle være for fin til at supplere økonomien, hvis vi stod i en lignende situation - det vil hjælpe på så mange andre fronter.

Det er ikke en ny udvikling men har stået på i rigtig lang tid og især der vi er blevet overhalet af de andre. Samtidig har det vist sig, at det er en del af forretningen som er svær at få slået hul på og noget der skal opbygges over tid. Det er dog den del af forretningen, hvor vi kan forbedre os mest muligt og måske få hentet nogle af de andre økonomisk.
Her og nu tænker jeg vi har bedre forudsætninger end længe - for de tre vi solgte for 3 år siden, har faktisk leveret fornuftig. Bisseck fantastisk, Grønbæk op/ned men også på landshold, TK med kvalitet og Daghim måske lidt mere svingende men samtidig den yngste af dem. Den slags vil købende klubber også se på og det kan være med til, at vi forhåbentlig kan få højere priser fremadrettet.

Kan vi ikke gå væk fra FCN argumentet?

Ingen herinde har argumenteret for, det er den vej, vi skal gå men vigtigst har klubben heller ikke tilkendegivet eller ageret efter, det er den vej, vi skal gå.

Jeg er da jublende lykkelig for, vi netop ikke lavede en FCN og beholdte vores profiler i vintervinduet for at gå efter mesterskabet, så det er ærlig talt lidt irriterende, FCN kortet stadig trækkes i talentdebatten.

Til de Gode Martins,

Jeg tror vi er ret enige i forhold til at op prioritere talenterne, det er jeg i hvert fald meget for.

Min pointe var mere generel og det eneste eksempel jeg kunne komme i tanke var FCN.

Lad os kalde eksemplet Chelsea:
50+ plus spillere på kontrakt
Mange på meget lange kontrakter
Og flere som andre kommer i nærheden af en førsteholdskamp
En art talentsatsning, hvor min tolkning primært er profit maksinering(hvilket er legitimt) men det passer bare ikke i mit mere romantiske fodboldhjerte.

Som jeg ser det, er talent delen på mellemlang sigt den primære løftestang til at hæve os til næste niveau.
Det skal selvfølgelig ideelt set kombineres med Europæiske penge og en bedre koefficient, men det er et lidt længere træk set fra min stol.

I en vild verden kan vi måske sælge Borgere og Emmery for 200mio om tolv måneder
For at tjene tilsvarende penge via UEFA skal vi i champions league kval eller vel nærmest vinde Europa League.

Jeg ser os som blandt de bedste hvis ikke de bedste på det kommercielle indtægter, den del bliver antageligvis endnu bedre når vi vender tilbage til Stadion.
Kombineret med talentet og på sigt UEFA penge er fra min vores vej.

Edit: jeg følger meget lidt engelsk fodbold og endnu mindre Chelsea, det kan sagtens være 50+ er overdrevet men håber pointen står.

Latest posts

Back