New posts

Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 536
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    66
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september
Last edited:
Der var en situation i 2. halvleg, hvor Emmery slår et fint indlæg mod bagerste stolpe. Da Carstensen var taget ud, var der imidlertid ingen løb til dét rum.

Jeg synes, det var en god illustration både af, hvad Carstensen bringer til holdet, og hvorfor Emmery nogen gange har svære arbejdsbetingelser, der gør, at AGF ikke helt får nok ud af hans helt åbenlyse kvaliteter.

Edit: Lige én tilføjelse: Især i sin første AGF-sæson, synes jeg, var Tobias Bech farligst med hovedet, og gerne når han kom ind fra venstre, og bolden blev slået ind fra højre. Når AGF stiller op med Bech til venstre og Jørgensen til højre, så må det simpelthen være muligt at finde ham fra højre wingback, hvad enten det så er Carstensen, Anderson, Andersen eller Links. Hvis det kræver noget timing og afstemning i de rigtige løb, så må det kunne trænes. Lige nu har man en mand, der er virkeligt god i hovedspillet, men aldrig i nærheden af at bruge det til noget offensivt.

Jeg forestiller mig, at vi står langt bedre til Farum-kampen. FCM kommer ikke til at pakke sig, som vi har set de fleste hold gøre mod os indtil videre. Plastikken er et mindre problem, med vores nordmænd og ex Sillkeborg-spillere. Bogere kommer også fra en kunststofbane i Uganda. Nu har vi en uge til at få afprøvet om Gretarsson kan tage den centrale plads (eller Tingager er tilbage). Vi skal selvfølgelig have styr på den bagkæde.

Serra må have fået et kæmpe boost, men jeg frygter at kraftanstrengelsen nu kommer til at koste ham en mindre skade igen. 50 minutter er lang tid at spille... Det kunne ellers være fedt, hvis han kunne udvikle sig til en spiller, som modstanderne mener at de skal koncentrere sig meget om, så der igen bliver mere plads til de andre der kommer i feltet.
Vi har også kunst i Aarhus og træner der det meste af næste uge. Uganda har kun haft det i 4-5 måneder inden Bogere kom til Danmark. Så alle kan da sagtens spille der

Jeg tror det kræver en ekstrem selvtillid at udfordre og spille mod FCN i Farum. Den tror jeg ikke vi har pt

Vi har netop en wingback, der ofte kommer løbende fra halvrum i form af Carstensen. Dertil placerer Bech sig ofte i løb til bagerste stolpe eller lidt uden for det lille felt.
Begge dele giver helt fin mening, selv når der ikke er en stor angriber på banen. Det handler om variation, så modstanderen ikke læser dit træk, før det er foretaget.

Et cut-back kræver, at han kommer mere forbi modstanderen, end han ofte gør? - Jeg synes da, han meget ofte sætter modstanderen på vej mod baglinjen, når han sætter fart.
Han har adskillige muligheder hver kamp.
Problemet er jo også, at der byttes alt for meget. Carstensen og Emmery har spillet meget lidt sammen i denne sæson - og ikke et minut i går. Tobias Bech spillede venstre 10’er i perioder også i denne sæson.

Vi prøver at ændre alt for meget.

Vi kan sikkert klare os med en type som Bogere når det hele er lidt bedre. Lige pt synes bare vi er farligst når vinspiller simpelt.

Jeg synes Emmery er ekstraordinært god. Jeg synes bare tit at han har en modstander hængende på sig, eller tæt på, fordi han tit har sat dem fra stående. Så når han slår et indlæg med venstre, som er der han kan slå cutback, ofte meget tæt på en modstander. Vores wingbacks i højre sider får i stedet tit en bold i dybden, hvor de ender med 50 cm forspring og kan dreje bolden ind.

Vi spillede jo bizart nok en god første halvleg.
Personligt var jeg overrasket at se MA spille stort set på Emmery niveau og endda lave nogle af de samme signaturdriblinger og gode indlæg.

Problemet i første halvleg var bare, at der ikke var en angriber til at tage imod dem.

Skarpheden i modstandernes felt er en mangelvare, og har reelt været det alt for længe.
Vi starter langt de fleste kampe med 2-4 kæmpe chancer uden at score, og så æder modstanderne sig ind i kampen.

Forsvaret er bare skidt, det er alt for let at score, og så krydres det med freak mål eller VAR domme.
Jeg er helt sikker på, at det bliver langt bedre, når Gratarsson og/eller Tingager er ved roret igen.

De bliver en møgsæson, KEP skal hver uge fable om krise, og de andre fans vil gøre nar.

Vi skal bare hurtigst muligt i god afstand af bunden, og så må vi blive nr 6 eller 7.

Et par ting, der undrer mig i øvrigt:

- Hvorfor fik Al-Haj ikke gult for at juble foran vores stemningsafsnit efter scoringen?
- Så jeg rigtigt, at McCowatt blev kåret til MOM? Det må da ha' været en fejl ... Anderson eller Arnstad, right?
- Jeg har ikke kunnet finde, hvor Emmery har sagt, at der p.t. kun er energi til 60 min. Nogen der kan hjælpe dér?
Jeg ved ikke om Emmery har sagt det, men Jacob Poulsen sagde det i interviewet efter kampen.
Noget i stil med: han har spillet fuld tid i to kampe på 6 dage og der har det tidligere vist sig at han ikke havde luft til 60 minutter

Jeg håber du får ret, men jeg tror godt klubberne i Europa kan se hans individuelle kvaliteter er så gode, og det er som regel spidskompetencerne scouts kigger på.
Han holder stadig en høj pris, også fordi hans individuelle form stadig er god, men det må hjælpe lidt med mål og assists og han kan sikkert også selv blive ramt hvis stemningen bliver dårlig. Det mest afgørende er måske nok gode præstationer i de europæiske kampe, men nu må se om vi bliver nød til at nedprioritere dem.

Et par ting, der undrer mig i øvrigt:

- Hvorfor fik Al-Haj ikke gult for at juble foran vores stemningsafsnit efter scoringen?
- Så jeg rigtigt, at McCowatt blev kåret til MOM? Det må da ha' været en fejl ... Anderson eller Arnstad, right?
- Jeg har ikke kunnet finde, hvor Emmery har sagt, at der p.t. kun er energi til 60 min. Nogen der kan hjælpe dér?
Der er korrekt med Callum. Mon ikke det var en indirekte sviner til resten af spillerne om at de ikke havde præsteret til noget der kunne nomineres. Jeg sad ihvertfald ved siden af en der sagde til sine kone at han ikke kunne vælge nogen. Jeg synes ikke nogen fortjente en stemme så jeg stemte slet ikke.

Jeg skriver jo det modsatte. At Arnstad er den eneste, der ikke har en nedadgående formkurve 🙂.
Det gør du sguda også! Undskyld! Jeg skal lære at læse, det har jeg åbenbart glemt undervejs i livet! :ROFLMAO:

Jeg er nu i øvrigt ikke nødvendigvis enig i, at han er den eneste, der ikke har en nedadgående formkurve. Jeg synes Emmery er relativt stabil, især hans unge alder taget i betragtning. Det samme har jeg lyst til at sige om Callø.
Men Bech og Carstensen er skygger af sig selv og Knudsen arbejder lige så hårdt som altid, men får på én eller anden måde mindre ud af det i denne sæson.

Er vendt tilbage fra Vejlby og hører JPs interview. Han plejer at være en ærlig mand, men vil selvfølgelig i det fora hænge hverken hold eller spillere ud. Jeg har ikke læst de de 14 foregående sider, men …..

Helt ærligt. Han er jo den der er med til at starte miseren. Vi er på røven og han starter ikke med de bedste spillere på banen i deres bedste positioner, og så spiller han med alt det, der hidtil ikke har fungeret. Efter kampen sætter han så pladen på, der mest handler om, at vi såmænd blot laver to fejl men ellers er gode og bare ikke scorer på vores chancer. Man skulle tro, at han ikke havde været på stadion.

Vi stiller med et hold der ingen fart har og spillere, hvor alle undtagen Arnstad har en nedadgående kurve og spiller usammenhængende og langsomt. Man sidder blot og venter på, hvornår fejlene begynder at komme, og så ved vi, at modstanderne scorer minimum to mål. Straffespark. Og så ved vi, at det var endnu en kamp, hvor vi ikke vinder.

Nogen har sagt, at JP spiller næste kamp og ikke den, vi står i. Efterhånden bliver det en selvopfyldende profeti, da jeg så startopstillingen. Vi har spillet som en sæk kartofler. Ikke kun de unge, men alle hænger med næbet. Med de skader vi har, var det selvfølgelig et must, at Emmery startede. Han truer alle hold, og alle hold. er pressede med ham fra start. McCowart kommer og vil bevise sig. Og i alle de startformationer vi hidtil har spillet i forsvaret, hænger det overhovedet ikke sammen, så selvfølgelig skulle Dani ind i midten og vise noget islandsk råstyrke og lederskab. Røsler er helt ved siden af sig selv, og Callø er slet ikke oppe i superligatempo. Han spiller konsekvent for langsomt og er til fare for sit eget forsvar og sinker alt opspil. Det går simpelthen ikke med de to nu.

Så startopstillingen bragte intet nyt. Tværtimod. Så alle fortsatte stort set med deres nedadgående kurve individuelt. Længe siden at holdet er blevet mødt af en pibekoncert til pause. Den havde du nærmest selv bestilt, JP. Når Links ikke er med, er Emmery den eneste der truer modstanderne, når Arnstad spiller på midten og Bech er helt ved siden af sig selv og utroligt langsom.

Til næste kamp ville jeg sætte Røsler, Callø og Bech af p.g.a, manglende kvalitet.
Er sikker på at både Mølgaard og Gretarsson vil kunne gøre det forsvar mere solidt. Og så vil jeg krydse fingre for, at Links bliver klar. Tingager, Polle og Yakob ville jeg elske at have til rådighed, men de er lige nu langt ude i tågerne, som jeg ser det.

Hvor var det dog en rigtig dårlig bundkamp, vi overværede i dag. Og JPs plade efter kampen hjalp absolut ikke. Jeg hørte en syg vits om, at Kaptajn Klo ser sej ud med en klap for øjet, Men mere er ikke altid godt. Kaptajn Klo med to klapper gør kun tingene værre.
Enig i at jeg overhovedet ikke forstår JPs start 11. Jeg synes dog JP er på en svær mission...

Der har været alt for mange ændringer i start 11 indtil nu både internationalt og i superligaen men på den anden side skriger vi på at få nogle nye ind for dem som gør det dårligt. Men vi kan ikke få begge dele.

Men bottom line er at hele holdet gør det for dårligt IMO. Alle spillerne har taget et dyk ned ad. Man kan godt pege på individuelle aktioner som katastrofale men det er vel kun Emmery som viser bare en smule niveau? Der er pt. ingen som jeg stoler af resten hverken offensivt eller defensivt. Det er simpelthen for anonymt.

Fotmobs karaterer forstår jeg sjældent så dem går jeg ikke op i men hvem dælen skal score målene i den her opstillng? Bogere er vel eneste med fart men det nytter bare ikke når vi altid spiller mod et etableret hold. For de ved godt at det her hold ikke skal have bagrum og vi kan slå 1000 indlæg uden at score (bare se på dødboldene).

Bech, Andersson, Jørgensen er virkelig ikke noget jeg ville nervøs for at forsvare imod.

I forsvaret piver målene ind både hos Kahl og Røsler.

Kahl er total overmatchet i denne sæson.

Endnu et problem er at vi ikke kan spille boldene op fra forsvaret fordi de er rystende nervøse. Hver gang modstanderne står højt bliver vi tvunget til at sparke langt og det er guf for modstandernes forsvar. Så vi har svært ved at sætte spillet op på modstandernes banehalvdel.

Hvis vi skal spille bolden op er første krav at forsvaret altid er de samme og lærer nogen mønstre de kan bruge.
Hvis vi skal spille bolden op langs kanterne til indlæg så nytter det ikke at spille med Bogere.

Screenshot 2026-09-06 at 12.33.19.webp

Det gør du sguda også! Undskyld! Jeg skal lære at læse, det har jeg åbenbart glemt undervejs i livet! :ROFLMAO:

Jeg er nu i øvrigt ikke nødvendigvis enig i, at han er den eneste, der ikke har en nedadgående formkurve. Jeg synes Emmery er relativt stabil, især hans unge alder taget i betragtning. Det samme har jeg lyst til at sige om Callø.
Men Bech og Carstensen er skygger af sig selv og Knudsen arbejder lige så hårdt som altid, men får på én eller anden måde mindre ud af det i denne sæson.
Det var kun stamspillerne i dagens startopstilling fra sidste sæson, jeg tænkte på. Emmery har været vores suverænt største trussel og spiller.

Enig i at jeg overhovedet ikke forstår JPs start 11. Jeg synes dog JP er på en svær mission...

Der har været alt for mange ændringer i start 11 indtil nu både internationalt og i superligaen men på den anden side skriger vi på at få nogle nye ind for dem som gør det dårligt. Men vi kan ikke få begge dele.

Men bottom line er at hele holdet gør det for dårligt IMO. Alle spillerne har taget et dyk ned ad. Man kan godt pege på individuelle aktioner som katastrofale men det er vel kun Emmery som viser bare en smule niveau? Der er pt. ingen som jeg stoler af resten hverken offensivt eller defensivt. Det er simpelthen for anonymt.

Fotmobs karaterer forstår jeg sjældent så dem går jeg ikke op i men hvem dælen skal score målene i den her opstillng? Bogere er vel eneste med fart men det nytter bare ikke når vi altid spiller mod et etableret hold. For de ved godt at det her hold ikke skal have bagrum og vi kan slå 1000 indlæg uden at score (bare se på dødboldene).

Bech, Andersson, Jørgensen er virkelig ikke noget jeg ville nervøs for at forsvare imod.

I forsvaret piver målene ind både hos Kahl og Røsler.

Kahl er total overmatchet i denne sæson.

Endnu et problem er at vi ikke kan spille boldene op fra forsvaret fordi de er rystende nervøse. Hver gang modstanderne står højt bliver vi tvunget til at sparke langt og det er guf for modstandernes forsvar. Så vi har svært ved at sætte spillet op på modstandernes banehalvdel.

Hvis vi skal spille bolden op er første krav at forsvaret altid er de samme og lærer nogen mønstre de kan bruge.
Hvis vi skal spille bolden op langs kanterne til indlæg så nytter det ikke at spille med Bogere.

View attachment 8129
Kahl var vant til at spille med Dalsgaard ved sin side. En meget rolig og rutineret type. Wingbacken var Links der sidste sæson vandt næstflest dueller af alle. Jeg synes han er lovligt undskyldt.

Bogere har fremragende speed. Nogle gange presse han bare ene mand. Så spiller de bolden rundt om ham og så er der 10-15 meter til næste mand der presser. Det er dårligt og individuelt. Alt for let at spille rundt om.

Derudover virker det besynderligt at skifte Jesper Hansen i en periode, hvor kommunikation og rutine er essentielt. Ikke at Hedenstad individuelt har spillet sig af, men jeg tror ikke han dirigerer med dit forsvar på samme måde.

Vigtigst af alt er, at vi snart begynder at spille og agere som et bundhold. Ikke tage dumme chancer når vi spiller ud, det var også tæt på at koste i går. Bare fuld fokus på duellerne og få momentum den vej rundt

I kampen på TV i går satte Kenneth Emil nyt lavpunkt for sin egen ageren og vid. Og det siger ikke så lidt. Jeg var en halv millimeter fra at slukke for lyden. Og leve med den manglende stemning fra Vejlby. Han var ikke til at holde ud at høre på.

Han kunne slet ikke styre sig over transfervinduet og AGFs start på sæsonen. Kæmpe fiaskoer i hans øjne. Padler rundt i det og blæser det op. Og under kampen var der ikke meget reelt forholden til hvad der skete på banen og kampens forløb. Blot mere ævl hentet op fra sumpen af klicher og personlig forestilling. Håber resten af AGFs hjemmekampe ender på TV2.

Last edited:
Med den nuværende treback-kædes forfatning håber jeg, at man seriøst giver noget spilletid fra start til Mølgaard. Han må med sin erfaring give noget ro og overblik dernede. Han var klasser over de spillere der prøves af dernede, og så meget taber man næppe, selv om det har været et forfærdeligt forløb. Det kan næsten kun gøres bedre.

Med den nuværende treback-kædes forfatning håber jeg, at man seriøst giver noget spilletid fra start til Mølgaard. Han må med sin erfaring giv noget ro og overblik dernede. Han var klasser over de spillere der prøves af dernede, og så meget taber man næppe, selv om det har været et forfærdeligt forløb. Det kan næsten kun gøres bedre.
Han er i hvert fald en bedre duelspiller end Rösler er og han er ikke ligeså meget dårligere med bolden.

Last edited:
Han er i hvert fald en bedre duelspiller end Rösler er og han er ikke ligeså meget dårligere med bolden.
Jeg er ikke afvisende, men er en stor del af udfordringen ikke også, at man ikke når til duel, fordi kæden placerer sig forkert eller bringes i horrible situationer af midtbanen?

Jeg tænker ikke umiddelbart den del er Mølgaards forte.

Jeg fatter stadigvæk ikke, hvorfor Rösler ikke satte sig mere i gennem i den duel i feltet, som leder op til Silkeborgs straffespark. Det er simpelthen for dårligt!
Jeg tror det er fordi han tænker for meget. For at være ærlig.

Jeg tror han har det meget bedre hvis en Tingager inde i midten har skreget til ham, at han bare skal tage duellen. Nu prøver han både at styre kæden og sit eget spil. Det tror jeg ikke han evner

Har lige startet kampen på tv selvom jeg nok ikke vil se det hele.

De første 15 minutter starter vi rimelig godt ud.
Først en kontra med Jørgensen, hvor han vælger ikke selv at skyde men forsøger en aflevering, der desværre ikke rammer Bogere.
Dernæst Jørgensen der trækker ind fra højre og skyder tæt forbi stolpen.
Bogere der laver en vending og sigter mod nettaget men uden held.
Carstensen der lige nøjagtig ikke når frem og får sat hovedet på den bold der studser foran ham efter et hjørne.
Og her efter 15 minutter MA der skyder på mål lige uden for straffesparksfeltet, hvor forsvareren desværre får den pareret over.
På det efterfølgende hjørnespark går deres målmand forkert men Carstensen får ikke headet bolden i mål - han glemmer at kigge på bolden da han skal heade :oops:

Nå - man skal huske at score i de gode perioder. Noget vi var meget bedre til i sidste sæson men også har kæmpet med tidligere.

Har lige startet kampen på tv selvom jeg nok ikke vil se det hele.

De første 15 minutter starter vi rimelig godt ud.
Først en kontra med Jørgensen, hvor han vælger ikke selv at skyde men forsøger en aflevering, der desværre ikke rammer Bogere.
Dernæst Jørgensen der trækker ind fra højre og skyder tæt forbi stolpen.
Bogere der laver en vending og sigter mod nettaget men uden held.
Carstensen der lige nøjagtig ikke når frem og får sat hovedet på den bold der studser foran ham efter et hjørne.
Og her efter 15 minutter MA der skyder på mål lige uden for straffesparksfeltet, hvor forsvareren desværre får den pareret over.
På det efterfølgende hjørnespark går deres målmand forkert men Carstensen får ikke headet bolden i mål - han glemmer at kigge på bolden da han skal heade :oops:

Nå - man skal huske at score i de gode perioder. Noget vi var meget bedre til i sidste sæson men også har kæmpet med tidligere.
De første 20 minutter var gode. Anderson specielt synes jeg. Flot frispilning til Bogere

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back