New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 190K
Lidt nyt fra træningsbanen
Der er nogle mulige scenarier for at det trækker ud.

- knuder i forhandlingen med Køln
- tvivl om hvorvidt Carstensen er pengene værd, fx hvis Andersen leverer fabelagtigt
- tvivl om Carstensens retur efter skade. Men så skal det være seriøse udfordringer. En måned ekstra betyder ingenting
- Overvejelser om formation. Hvis man vil i 4-back, er RC måske ikke så oplagt, og så mangler man en midtstopper
- Der er kommet en ny køber ind i billedet

Det begynder først at 'koste', når RC er klar til at træne og hans forhold ikke er afklarede. Så indtil det sker tror jeg bare det er pjank. Men hvis han er klarmeldt og ikke træner med, så begynder ovenstående liste at skulle nærstuderes.
Der er et af de scenarier der er korrekt :-)

Ideen om Aarhus Fremad skulle være tvunget til at bruge Callø diskvalificerer i hvert fald kammerarerne som et seriøst indspark.

Generelt er Callø et meget åbent spørgsmål. Har vist glimt af voldsomt potentiale på Superliganiveau, fået kampe under huden i 1.div men om han er klar, er et åbent spørgsmål som vi først bliver klogere på de kommende måneder.

Last edited:
Er der nogle af jer, der har noget mere information og dybere viden omkring Callø?
Jeg var sammen med nogle kammerater i går, som er die-hard fremad fans og kender spillere, trænere og ledere derude. De synes bestemt ikke, at Callø var god. De så ham som en helt gennemsnitlig 1. Divisionsspiller, som kun spillede så meget qua en klausul i lejeaftalen om, at han skulle spille…

Det går stik imod, hvad jeg synes der Hvide Snit forklarede, og hvad jeg egentlig selv havde af opfattelse. Det kom noget bag på mig. Er det bare os, der trækker ham op som noget særligt?
Det er der desværre nok kun et svar på. Det vil vise sig. Både når det gælder på kort og på lang sigt.
Men det er tydeligt, at man I klubben har besluttet sig for at give ham chancen.

P.s. Træningkampene mod de udenlandske hold vil vise, om det bliver ham, Jønsson eller Mølgaard man tør at gå med mod Poznan.

Det er der desværre nok kun et svar på. Det vil vise sig. Både når det gælder på kort og på lang sigt.
Men det er tydeligt, at man I klubben har besluttet sig for at give ham chancen.

P.s. Træningkampene mod de udenlandske hold vil vise, om det bliver ham, Jønsson eller Mølgaard man tør at gå med mod Poznan.
Mølgaard bliver det ikke. Jensen-Abbew er foran ham, og lige før jeg tror Jacob Andersen også er. Mølgaard fik 7 minutter sidste år.

Jeg håber og tror Callø bliver en god og habil Superligaspiller, men jeg vil mene vi gør ham en bjørnetjeneste ved at smide ham ind som Beijmo afløser og tror han kan spille med i alle kampe. Der vil komme udsving og i perioder vil han have godt af en pause

Er der nogle af jer, der har noget mere information og dybere viden omkring Callø?
Jeg var sammen med nogle kammerater i går, som er die-hard fremad fans og kender spillere, trænere og ledere derude. De synes bestemt ikke, at Callø var god. De så ham som en helt gennemsnitlig 1. Divisionsspiller, som kun spillede så meget qua en klausul i lejeaftalen om, at han skulle spille…

Det går stik imod, hvad jeg synes der Hvide Snit forklarede, og hvad jeg egentlig selv havde af opfattelse. Det kom noget bag på mig. Er det bare os, der trækker ham op som noget særligt?
Mediano havde ham heller ikke som en spiller de ville fremhæve i 1. Division, heller ikke selvom de havde virkeligt mange spillere, de gerne ville fremhæve. Men nu må vi se, han spillede også ude af position i Fremad.

-Alt tyder på, at Callø har gjort gode fremskridt det seneste år og at han kommer til at spille en del superligakampe i år. Det er fedt! Men det ændrer ikke på, at der er et stort spring til at skulle være en permanent del af startopstillingen. Uanset, så er vores forsvar ALT for tyndt til at kunne modstå skader/karantæner/belastninger gennem en hel sæson, så der skal hentes formentlig to spillere mere ind (eller bare en, hvis Mølgaard bliver et reelt alternativ). Og klubben har udtalt, at man ikke kommer til at købe spillere til bredden. Det bliver spiller(e) der kandiderer til startopstillingen.

Jeg tror faktisk Calløs bedste position er centralt i en 3 eller 4 back kæde.
Han er næsten 1.90 så højere end fx Mads Bech Sørensen.
Callø er ikke så forward mindet som Beijmo, så hvis man forventer det , tror jeg man bliver slemt skuffet.
Hvor hurtigt han kan smide den aggressive offensive del på sit spil er svært at spå om, men jeg vil faktisk helst se ham i midten på grund af hans uovertrufne pasningsfod samt det faktum at han er blevet langt mere robust i duellerne. Han er selvfølgelig oppe mod en af ligaens bedste forsvarsspillere indtil Tingager blev skadet.
Jeg vil mene at både Mølgaard og JJA er bedre offensive alternativer fra højre stopper positionen…

Jeg tror faktisk Calløs bedste position er centralt i en 3 eller 4 back kæde.
Han er næsten 1.90 så højere end fx Mads Bech Sørensen.
Callø er ikke så forward mindet som Beijmo, så hvis man forventer det , tror jeg man bliver slemt skuffet.
Hvor hurtigt han kan smide den aggressive offensive del på sit spil er svært at spå om, men jeg vil faktisk helst se ham i midten på grund af hans uovertrufne pasningsfod samt det faktum at han er blevet langt mere robust i duellerne. Han er selvfølgelig oppe mod en af ligaens bedste forsvarsspillere indtil Tingager blev skadet.
Jeg vil mene at både Mølgaard og JJA er bedre offensive alternativer fra højre stopper positionen…
Muligvis. Jeg har faktisk ok fidus til AJ i midten. Jeg synes han har nogle gode egenskaber der.

Callø kommer ud af sit pres lidt på samme måde som Kahl, altså med en pasning. Hvorimod Beijmo “bare” løb væk fra det. Så på den måde at er Beijmo ret let at erstatte.

Muligvis. Jeg har faktisk ok fidus til AJ i midten. Jeg synes han har nogle gode egenskaber der.

Callø kommer ud af sit pres lidt på samme måde som Kahl, altså med en pasning. Hvorimod Beijmo “bare” løb væk fra det. Så på den måde at er Beijmo ret let at erstatte.
Jeg er ærlig talt overhovedet ikke tryg ved JJA skal ind i midten, han har på ingen måde vist kontinuitet i præstationerne endnu - han er jo konstant små-skadet eller på Skåne kost? - jeg ser helst at man sender JJA videre og henter Villads Nielsen fra Bodø ind?
Jeg vil næsten gå så langt og sige at Jonas Jensen Abbew har været et flop køb 9-10 millioner og hvad har vi reelt fået ud af det køb?😅

Jeg er ærlig talt overhovedet ikke tryg ved JJA skal ind i midten, han har på ingen måde vist kontinuitet i præstationerne endnu - han er jo konstant små-skadet eller på Skåne kost? - jeg ser helst at man sender JJA videre og henter Villads Nielsen fra Bodø ind?
Jeg vil næsten gå så langt og sige at Jonas Jensen Abbew har været et flop køb 9-10 millioner og hvad har vi reelt fået ud af det køb?😅
Jeg forholdte mig primært til den nuværende trup, og synes AJ var hæderlig mod Viborg forleden.

Det er klart Villads Nielsen er et niveau over Callø, Mølgaard og AJ

Mølgaard bliver det ikke. Jensen-Abbew er foran ham, og lige før jeg tror Jacob Andersen også er. Mølgaard fik 7 minutter sidste år.

Jeg håber og tror Callø bliver en god og habil Superligaspiller, men jeg vil mene vi gør ham en bjørnetjeneste ved at smide ham ind som Beijmo afløser og tror han kan spille med i alle kampe. Der vil komme udsving og i perioder vil han have godt af en pause
Mølgaard er kommet langt bedre i gang i denne sæson, og i 11 mod 11 bruger man Mølgaard til højre og AJ i midten.

Jeg forholdte mig primært til den nuværende trup, og synes AJ var hæderlig mod Viborg forleden.

Det er klart Villads Nielsen er et niveau over Callø, Mølgaard og AJ
Om Villads Nielsen er mulig skal jeg ikke spå om, men vi har da lavet handler med Bodø før og som 21 årig skal han vel snart til at spille mere kontinuerligt?

Jeg tror vi kommer til at hente mindst 1-2 forsvarsspillere i det her vindue - vi er virkelig tyndt besat centralt og jeg er ikke tryg ved at gå indtil sæsonen med AJ som eneste reserve for Tingager - det vil være at smide det hele på rød.
Jeg regner med at enten AJ eller Mølgaard ikke er i klubben når vinduet lukker.

Om Villads Nielsen er mulig skal jeg ikke spå om, men vi har da lavet handler med Bodø før og som 21 årig skal han vel snart til at spille mere kontinuerligt?

Jeg tror vi kommer til at hente mindst 1-2 forsvarsspillere i det her vindue - vi er virkelig tyndt besat centralt og jeg er ikke tryg ved at gå indtil sæsonen med AJ som eneste reserve for Tingager - det vil være at smide det hele på rød.
Jeg regner med at enten AJ eller Mølgaard ikke er i klubben når vinduet lukker.
Det gør vi vel heller ikke, Callø og Jønsson kan da godt tage den centrale forsvarsposition hvis der er behov for en længerevarende løsning, men Tingager har jo aldrig været skadet inden lyskeskaden i sidste sæson, så det vil også være lidt voldsomt at have f.eks. Frederik Rieper siddende på bænken. Så er det bedre at have spillere der kan dække positionen, men som ellers spiller en anden position normalt. Jeg tror ikke der kommer andet end en ny VCB, i forsvaret, ellers skal der noget ud også.

Last edited:
Man kunne godt se på træningsbanen i dag, at man er tættere på at skulle finde de spillere, som skal starte sæsonen den 21. og 25. juli.

Allerførst lige en lille ting. Links trænede sammen med Solbakken ikke med i gruppen af “udvalgte” i dag. Han er rask igen, så det hænger sikkert sammen med, at han trængte til mere almindelig boldtræning, da han jo ikke rigtigt kom i kamp lørdag i Belgien. De mere pessimistiske kunne tolke det som om han er på vej væk nu, men det holder jeg mig langt væk fra efter de sidste indlæg i en anden tråd 😉. I samme gruppe var Carstensen, og det er rigtigt dejligt, at han er mere med i boldtræningen nu.

I øvelserne for de “udvalgte” så Kahl mest på, så han blev sikkert skånet og måtte nøjes med at se på i de taktiske øvelser, dødbolde med mere.

Hansen var manden på mål. Tingager, Knudsen, Arnstad, Anderson, Bech og Jørgensen var med i alt. Følgende spillere flexede i øvelserne: Andersen, Emmery, AJ, Jønsson og Yakob.

Så nu er de sidste pladser ved at blive uddelt. Vi bliver sikkert meget klogere på onsdag mod Horsens.

Og ikke et ord om manglende 9’ere og hcb’ere 😂.

Man kunne godt se på træningsbanen i dag, at man er tættere på at skulle finde de spillere, som skal starte sæsonen den 21. og 25. juli.

Allerførst lige en lille ting. Links trænede sammen med Solbakken ikke med i gruppen af “udvalgte” i dag. Han er rask igen, så det hænger sikkert sammen med, at han trængte til mere almindelig boldtræning, da han jo ikke rigtigt kom i kamp lørdag i Belgien. De mere pessimistiske kunne tolke det som om han er på vej væk nu, men det holder jeg mig langt væk fra efter de sidste indlæg i en anden tråd 😉. I samme gruppe var Carstensen, og det er rigtigt dejligt, at han er mere med i boldtræningen nu.

I øvelserne for de “udvalgte” så Kahl mest på, så han blev sikkert skånet, så han måtte nøjes med at se på i de taktiske øvelser, dødbolde med mere.

Hansen var manden på mål. Tingager, Knudsen, Arnstad, Anderson, Bech og Jørgensen var med i alt. Følgende spillere flexede i øvelserne: Andersen, Emmery, AJ, Jønsson og Yakob.

Så nu er de sidste pladser ved at blive uddelt. Vi bliver sikkert meget klogere på onsdag mod Horsens.

Og ikke et ord om manglende 9’ere og hcb’ere 😂.
Kampen på onsdag må rigtigt gerne give minutter til Rasmus Carstensen, så det er godt at høre at han ikke er langt fra at være tilbage. Men Callø er fortsat ude, eller hva?

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back