""sikre et smukt og banebrydende stadion i absolut verdensklasse"
Jovist ambitionerne virker h?je, men det kan ende med at v?re lidt ligegyldigt, hvis for mange interessenter skal h?res og endnu v?rre have netop deres ?nsker opfyldt, ?nsker som ikke n?dvendigvis harmonerer godt med et ordentlig fodboldstadion.
Det kan nemt ende med et virvar, hvis Salling Fonden, Rune Kilden, AGF, Kommunen, andre investorer/fonde og en evt. anden forpagter alle skal h?res og alle skal have deres del af ?nskekagen opfyldt.
Jeg kan forst?, b?de Kilden og Salling skal give deres endelig accept, men hvad er deres kompetencer ud i at vurdere, hvad et "verdensklassestadion" egentlig er?
Meget firkantet kan jeg frygte, vi ender med et arkitektonisk super flot stadion, men som ikke adresserer de virkelige problemer som manglende stemning, vindbl?st, d?rlig logistik i forhold til mad og drikke osv.
Jeg h?ber inderligt, der bliver lyttet og respekteret, at det er AGF der sammen med fans - som JN ogs? ?nsker, skal inddrages -som har den virkelige ekspertise.
Sorgerne p? forskud, helt klart men min k?reste er bestyrelsesmedlem i Nyk?bing Falsters Football club (NFC) amat?r afdeling. De er i gang med at realisere et Campus med et budget p? 20-25 millioner kr. og det er grotesk, hvad der har v?ret af problemer og krav fra kommunen og fonde bl.a har styregruppen sammen med arkitektfirmaet brugt de sidste ca, 2 ?r p? tegninger, fordi der konstant kommer nye krav til eller utilfredshed med arkitekternes forslag, fordi de forskellige fonde alle har forskellige opfattelser af projektet trods de alle i begyndelsen k?bte sig ind p? Campus ideen.