New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 59K
Superligaen 2026/2027
Vild så stor forskel der kan være selv på opfattelsen af data. Tankevækkende.

Jeg kan egentligt bedst lide FootballxG.
Her burde vi have haft 11 point og ligge foran både FCK og Brøndby.

FCK har lavet 7!! point mere, end de burde. Det er hvad man får ud af, at have mange penge.

1788960894562.webp

Ser man på de enkelte kampe, skulle vi have vundet hjemme over BIF, OB og Silkeborg.
Og endnu vildere faktisk også ude over Viborg og Randers.

Til gengæld skulle vi ikke have haft noget med fra Lyngby.

Vil aldrig påstå andet..
Gode hold får altid mere ud af det end dårligere hold..

PM, Dalsgaard og Beijmo er erstattet med MacHowatt, Anderson, Greatasson og Rösler - tilført Callø.

Hvis det er forskellen på mesterskab og nedrykningsplads - var det mesterskab det vildeste der nogensinde kommer til at ske i fodbold.
Samtidig: Ingen mesterskab til Leicester uden Vardy og Kanté går vi ud fra :D

MEN:

Det er korrekt men det kan være man ikke skal lave alt muligt om :unsure: Det kan være man skal ændre lidt på holdopstillingen men måske taktik, formation mv. faktisk er ok.

Jeg synes det er oplagt - at antallet af kampe vi har kunne sige "nu er der kun 2 eller 4 med fra da AGF blev mestre i Brøndby" - at det ikke har handlet om 3 afgange.
Det er de konstante småskader - rotationer - ændringer (også de trænervalgte især) som har "kostet" al den stabilitet vi vandt mesterskabet på.

Hvis vi kunne spille med samme start 11 som sidste sæson i en finale i weekenden - hvor MacHowatt, Serra eller Bogere startede inde for PM (Serra startede flere gange i foråret, og også med lidt spillemæssig succes et par gange) - Gretasson eller Rösler for Beijmo - og så Tingager for Dalsgaar (!) - og Kahl, Links og Carstensen på deres "normale pladser" (Links har nærmest ikke spillet der denne sæson)....

Så tror jeg AGF ville ligne sig selv.
Antallet af kampe i træk man har valgt at spille stærkeste 11 fra start - har været for lav. Noget pga skader - form - og rotation. Andet pga valg.

Fremadrettet i sæsonen:
Frem for at starte med Links i den ene og Emmery i den anden - så kunne man jo spille med Links fra start i begge - og sætte Emmery ind efter 45 minutter i den ene kamp og 60 minutter i den anden. Eller omvendt..
Frem for at starte med Solbakken i 90 i den ene, og Arnstad 90 i den anden, så giv Solbakken begge fra start - og lad Arnstad spille "sin egen plads" i den ene til 45 min - og 60 i den anden og tage over for Solbakken fx.

Lad flere starte på de samme pladser hver gang.
Jeg er med på - at der i flere af kampene - slet ikke har været en mulighed for at gøre det med særligt mange.

Men ingen grund til at starte med Bogere i den ene kamp, Tchambche i den anden, og Serra i den tredje, og så Bogere igen.
Det fjerner muligheden for at spille mønstre sammen - mønstre som sidste sæson var præget af. Alle vidste præcis hvor alle andre løb hen - og hvordan man skulle spille dem.

Jeg synes det er oplagt - at antallet af kampe vi har kunne sige "nu er der kun 2 eller 4 med fra da AGF blev mestre i Brøndby" - at det ikke har handlet om 3 afgange.
Det er de konstante småskader - rotationer - ændringer (også de trænervalgte især) som har "kostet" al den stabilitet vi vandt mesterskabet på.

Hvis vi kunne spille med samme start 11 som sidste sæson i en finale i weekenden - hvor MacHowatt, Serra eller Bogere startede inde for PM (Serra startede flere gange i foråret, og også med lidt spillemæssig succes et par gange) - Gretasson eller Rösler for Beijmo - og så Tingager for Dalsgaar (!) - og Kahl, Links og Carstensen på deres "normale pladser" (Links har nærmest ikke spillet der denne sæson)....

Så tror jeg AGF ville ligne sig selv.
Antallet af kampe i træk man har valgt at spille stærkeste 11 fra start - har været for lav. Noget pga skader - form - og rotation. Andet pga valg.

Fremadrettet i sæsonen:
Frem for at starte med Links i den ene og Emmery i den anden - så kunne man jo spille med Links fra start i begge - og sætte Emmery ind efter 45 minutter i den ene kamp og 60 minutter i den anden. Eller omvendt..
Frem for at starte med Solbakken i 90 i den ene, og Arnstad 90 i den anden, så giv Solbakken begge fra start - og lad Arnstad spille "sin egen plads" i den ene til 45 min - og 60 i den anden og tage over for Solbakken fx.

Lad flere starte på de samme pladser hver gang.
Jeg er med på - at der i flere af kampene - slet ikke har været en mulighed for at gøre det med særligt mange.

Men ingen grund til at starte med Bogere i den ene kamp, Tchambche i den anden, og Serra i den tredje, og så Bogere igen.
Det fjerner muligheden for at spille mønstre sammen - mønstre som sidste sæson var præget af. Alle vidste præcis hvor alle andre løb hen - og hvordan man skulle spille dem.

Helt enig - jeg syntes vi har roteret alt for meget men det er svært, når man ikke kender de fysiske data.

Kan ikke helt lure om man har accepteret, at vi skal have spillet et nyt hold sammen og derfor har valgt, at nu giver vi dem alle spilletid og ser om der kommer noget positivt ud af det. Jeg tror ikke det har været intentionen men det har set lidt mærkeligt ud - medmindre de næsten alle sammen er presset på fysikken. Det kan også være de er det.
Vi har nærmest lavet en Fcn og bare givet spilletid til alle de unge (ikke helt men tæt på), så man kan håbe at de kommer på et meget højere niveau senere på sæsonen.

Det er formentlig mere sandhed i udsagnet om, at klubber skal lære at spille i Europa, end vi lige regner med. Det er ikke kun i selve kampene men også hvordan man jonglerer med udskiftning/aflastning undervejs. Samtidig har vi en yngre træner som heller ikke har den store erfaring med det. Håber det bliver bedre fremadrettet men vi måtte også gerne få lidt "stole-ind". Det må vi sørge for på søndag 💙 💙

PM, Dalsgaard og Beijmo er erstattet med MacHowatt, Anderson, Greatasson og Rösler - tilført Callø.

Hvis det er forskellen på mesterskab og nedrykningsplads - var det mesterskab det vildeste der nogensinde kommer til at ske i fodbold.
Samtidig: Ingen mesterskab til Leicester uden Vardy og Kanté går vi ud fra :D

Var slet ikke sådan ment :)

Bare at det er typisk at de gode hold med de bedste spillere får mere ud af det. En Mpappe vil næsten altid ligge på over 1 mål pr. Xg. Imens jeg på mit oldboys hold, nok er under :D
(Karikeret eksempel)

Vi spiller langt bedre end en nedrykningsplads, og spillerne er rigeligt gode nok til at spille superliga. Vi mangler måske lidt ledere, lidt "holdet" som vi havde sidste sæson, men jeg er sikker på at vi nok skal komme godt op i tabellen. FCN, FCK, FCM virker dog stærkere og de løber nok med de 3 øverste pladser som jeg ser det.

I Stiftens udmærkede podcast plejer man at stå fast på, at man er journalister og ikke GF fans. Men i den seneste udgave er man næsten lige ved at gå over den ellers hårdt optrukne grænse: Man spår simpelthen enstemmigt GF i top 6 🤗. Det er sådan noget en optimistisk fan gør. Journalisten begynder at lave noget sandsynlighedsregning og finder så ud af, at af de sidste 15 kampe skal GF vinde alle deres 9 kampe mod alle andre end de 6 kampe mod FCK, FCM, FCN og BIF og måske også få lidt med derfra. Lige nu virker det ikke helt tænkeligt, når man endnu ikke har formået at vinde en eneste 😉. Er Det Hvide Snit alligevel lidt en fan podcast 🤗.

I Stiftens udmærkede podcast plejer man at stå fast på, at man er journalister og ikke GF fans. Men i den seneste udgave er man næsten lige ved at gå over den ellers hårdt optrukne grænse: Man spår simpelthen enstemmigt GF i top 6 🤗. Det er sådan noget en optimistisk fan gør. Journalisten begynder at lave noget sandsynlighedsregning og finder så ud af, at af de sidste 15 kampe skal GF vinde alle deres 9 kampe mod alle andre end de 6 kampe mod FCK, FCM, FCN og BIF og måske også få lidt med derfra. Lige nu virker det ikke helt tænkeligt, når man endnu ikke har formået at vinde en eneste 😉. Er Det Hvide Snit alligevel lidt en fan podcast 🤗.

Selvfølgelig er de det. Det Hvide Snit har helt sikkert markant flere lyttere, når det går AGF godt, og jeg tænker også, at det journalistiske arbejde er sjovest, når det går godt. Så selvom journalisterne godt kan forholde sig objektivt og nogenlunde distancerede, så håber de naturligvis, at det går AGF godt.

Selvfølgelig er de det. Det Hvide Snit har helt sikkert markant flere lyttere, når det går AGF godt, og jeg tænker også, at det journalistiske arbejde er sjovest, når det går godt. Så selvom journalisterne godt kan forholde sig objektivt og nogenlunde distancerede, så håber de naturligvis, at det går AGF godt.
Du må bare ikke fortælle dem det 😂.

Helt uenig. God beslutning endelig at fratage fck deres hjemmebane fordel.

Ja - der er da ingen grund til at give dem den fordel.

Desuden husker jeg alt for godt en Pokalfinale i Aarhus🥰 Det var dengang jeg begyndte at komme på stadion mere fast. Men det er selvfølgelig skidt, at vi ikke kan få den i Aarhus hvis vi selv deltager- til gengæld kan vi måske få lidt i klubkassen (om et par år).

Det betyder 0 for mig at det er vores nationalstadion. Det er mere fcks hjemmebane end Danmarks, ihvertfald for mig.
Jamen så er det jo kun det med størrelsen, der betyder noget i dit tilfælde. Jeg vil nu stadig argumentere for, at det er godt at have et nationalstadion, og at pokalfinalen holdes på det stadion. Derudover har jeg svært ved at se FCKs store hjemmebanefordel, men jeg ærgrer mig da over, at de ejer vores nationalstadion. Så er der lige det med størrelsen...

Jamen så er det jo kun det med størrelsen, der betyder noget i dit tilfælde. Jeg vil nu stadig argumentere for, at det er godt at have et nationalstadion, og at pokalfinalen holdes på det stadion. Derudover har jeg svært ved at se FCKs store hjemmebanefordel, men jeg ærgrer mig da over, at de ejer vores nationalstadion. Så er der lige det med størrelsen...

Det betyder mindre for mig, hvis det øger vores chancer for at vinde kampen. Jeg var der også i 2016, og ja det var fedt på lægterne, men lidt ligemeget når vi tabte.

Fck har haft hjemmebane i 15 pokal finaler og vundet 10 af dem. Det havde måske set anderledes ud hvis det havde været en neutral bane.

Selvfølgelig er hjemmebane da en fordel, alle klubber vinder jo mere hjemme end ude, så det gælder jo også her.

Men er det ikke blevet ændret ?
Således at FCK ikke kan spille hverken i Parken eller i Bøf?
Eller var det bare et forslag

Jeg synes det sportslige er det vigtigste, pg i den forbindelse mener jeg ikke at FCK bør spille i parken, medmindre der var en form for rotation mellem
De forskellige stadioner.

Jeg synes også der er problematisk at PSE potentielt kan tjene penge på pokalfinaler.

Det betyder mindre for mig, hvis det øger vores chancer for at vinde kampen. Jeg var der også i 2016, og ja det var fedt på lægterne, men lidt ligemeget når vi tabte.

Fck har haft hjemmebane i 15 pokal finaler og vundet 10 af dem. Det havde måske set anderledes ud hvis det havde været en neutral bane.

Selvfølgelig er hjemmebane da en fordel, alle klubber vinder jo mere hjemme end ude, så det gælder jo også her.
Med til historien hører også, at FCK har vundet pokalen 6 gange (ud af 10) i en sæson, hvor de også blev mestre. Altså en sæson hvor de var Danmarks bedste hold - og så betyder arenaen nok mindre. I 2011/12 og i 2014/15 sæsonen vandt de pokalen og fik sølv.

Så det er helt igennem et meget stærkt hold, som f.eks FCM sidste år, der vandt pokalen, og ikke er hold der har en kæmpe hjemmebanefordel.

Latest posts

D
Replies
799
Views
53K
Back