New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Jf Snittet, hvidt, har man trænet med Callø som center. Så er spørgsmålet om Herrn Trainer kan stå fast på det, eller han tænker Callø bliver spist af Lind.

JP var meget på samme bemanding i forgangne sæson. I denne virker han til at rotere meget, ud fra hvad kampen forventes at bringe. Derfor tror jeg også han tænker: 'svær kamp, fysisk angriber -> kør med Camara eller Gretarsson centralt'.

Måske tager han Knudsen ud og kører Arne og Marcus. På 10'er giver McCowatt og Jørgensen mening.

Det bliver nok Røsler-Callø-Kahl, men jeg tror han er fristet til Callø - Gretar- Kahl, for at få fysik i midten og boldspil på siderne (og fordi CV skal have dask i kuglerne, hvis han efterlader træneren med bunker at yderbacks, men kun Tingager som sikker centerback).

Han bør vælge Anderson på HWB, hvis Links ikke er klar, men vælger Carstensen pga kunstigheden i det hele.

Bech
McCowatt Jørgensen
Emmer Arne Marcus Ralle
Kahl Callø Rølle
Hedenstad
Ikke tosset, men du mangler Rillike Rallike 😉.

Last edited:
Ikke tosset, men du mangler Rillike Rallike 😉.
Det var et nyt bekendtskab. Mere særpræget end godt.😃

McCowatt vil jeg gerne over til at kalde Calle.
Rösler vil jeg gerne kalde Colle
Så mangler vi bare en Ruth

Måske kan Callø blive til Cølle / Kølle

Det bedste argument for vi taber den her - efter en "god præstation" - er at det giver skybrudsagtigte mængder vand på kritikkernes mølle og flot modvind i vores blanke hår.
Medierne kommer til svælge i den elendige sæsonstart vi har sat sammen!!! Det bliver ualmindeligt grimt!
Så....øøøæææhm....det nemme løsning på det er jo at fortsætte de fine takter fra afslutningen på kampen mod SIF som jeg synes var opløftende også håbe på det er nok. Vi skal ud og møde dem med 200 meter ekstra krudt i benene. Få dækket af for hinanden og give det en ordentlig indsats i pasningerne, ramme hinanden, spille hinanden gode.
Vi kan nemlig godt. Så tror JEG på det.
MEN jeg har godt nok stemt på vi taber fordi trods, jinx, ju-ju og tjuhej.

Jeg ser det lidt som en fri kamp i morgen. Absolut en smal chance for sejr. Hvis vi fortsætter med position fodbold fra målmanden tror jeg desværre at FCN vil udstille os med deres høje pres.
Hellere gå all in og tabe med 3, end tabe med en enkelt med konstant spil på fcn halvdel uden at kunne finde den sidste aflevering eller afslutning.

Last edited:
Så er det i dag vi skal have en sejr 💙 🤍💙

Vi stiller med plastikbaneholdet fremme i banen og viser hvordan der skal spilles hurtigt på deres bane. Det bliver så godt🤞😁

Er egentlig lidt overrasket over denne statistik på deres bane.

1789282975956.webp

De generelle stats er lidt kedelige:sleep:

1789283298197.webp

Janni Serra burde have chancen men vi ønsker at bruge fart og teknik mod deres forsvar = slå dem på deres egne styrker. Det bliver formentlig McCowat i front og så kan Bogere skiftes ind senere eller starte på 10'eren.

KSDH💙💙💙

McCowatt er ikke 9'er. Hvis JP vælger en letbenet angriber tror jeg at det bliver Bogere eller Bech.

Hvis vi kan undvære Bechs fysik, tænker jeg han skal en tur på bænken. Hans teknik har virket lidt udfordret og mon ikke Sebastian Jørgensen vil gøre det bedre på en 10'er. Tror heller ikke på Bech som 9'er, det eksperiment har vi prøvet og han vil alligevel ikke vinde nogen dueller mod Nelsson - her vil det samme formentlig gælde for Janni Serra. Hvis det bliver fysik vi bringer, skal de helt klart søge ud på en af de andre forsvarere men jeg tænker vi bør gå fart/teknik vejen. Jeg ser dog heller ikke Fcn som gode på standarder og høje indlæg men så meget har jeg heller ikke set dem.

Det kan sagtens være det bliver Bogere som starter i front og så må McCowatt på 10'eren. Jeg er meget i tvivl om forsvaret men det laver han jo om hele tiden, så måske vi skal se en ny spiller.

1789286935373.webp

Så er det i dag vi skal have en sejr 💙 🤍💙

Vi stiller med plastikbaneholdet fremme i banen og viser hvordan der skal spilles hurtigt på deres bane. Det bliver så godt🤞😁

Er egentlig lidt overrasket over denne statistik på deres bane.

View attachment 8175

De generelle stats er lidt kedelige:sleep:

View attachment 8179

Janni Serra burde have chancen men vi ønsker at bruge fart og teknik mod deres forsvar = slå dem på deres egne styrker. Det bliver formentlig McCowat i front og så kan Bogere skiftes ind senere eller starte på 10'eren.

KSDH💙💙💙

Vi skal spille spillerne der, hvor de er bedst - på nær Arnstad, som vi er nødt til at spille der, hvor holdet er bedst.

Jeg tænker, McCowatt skal spilles som den venstre 10er han er.

Og så håber jeg virkeligt, at Serra får lov at starte i front. Jeg køber fuldt ud præmissen om, at han ikke er type castet til en hurtig plasticbane. Men dels har PM startet for os masser af gange i både Sikkeborg og Farum, uden at kunne slå en snegl i en 100 m sprint. Serra er trods alt mærkbart hurtigere. Dels dels er der et længere perspektiv end blot kampen i dag. Serra ligner, han er begyndt at påtage sig et større ansvar i truppen. Han har aldrig rigtigt fået chancen. Han scorer to virkeligt gode mål sidst mod Silkeborg og kommer i position til to yderligere chancer på en halvleg. Det er ubetinget den bedste rene angriberpræstation, jeg har set fra en spiller i truppen i denne sæson (uden at tage noget frs Bogere, men han skal stadig lære noget ift. at være i boksen, når det gælder).

I min optik skal Serra have de næste fem-seks kampe fra start. Vi er simpelthen nødt til at se, om vi ikke kan få hans instinkt, målfarlighed og nyfundne lederevner fra sidste runde frem mere permanent. Det er vigtigere end at have en hurtigløber på banen i dag.

Vi skal spille spillerne der, hvor de er bedst - på nær Arnstad, som vi er nødt til at spille der, hvor holdet er bedst.

Jeg tænker, McCowatt skal spilles som den venstre 10er han er.

Og så håber jeg virkeligt, at Serra får lov at starte i front. Jeg køber fuldt ud præmissen om, at han ikke er type castet til en hurtig plasticbane. Men dels har PM startet for os masser af gange i både Sikkeborg og Farum, uden at kunne slå en snegl i en 100 m sprint. Serra er trods alt mærkbart hurtigere. Dels dels er der et længere perspektiv end blot kampen i dag. Serra ligner, han er begyndt at påtage sig et større ansvar i truppen. Han har aldrig rigtigt fået chancen. Han scorer to virkeligt gode mål sidst mod Silkeborg og kommer i position til to yderligere chancer på en halvleg. Det er ubetinget den bedste rene angriberpræstation, jeg har set fra en spiller i truppen i denne sæson (uden at tage noget frs Bogere, men han skal stadig lære noget ift. at være i boksen, når det gælder).

I min optik skal Serra have de næste fem-seks kampe fra start. Vi er simpelthen nødt til at se, om vi ikke kan få hans instinkt, målfarlighed og nyfundne lederevner fra sidste runde frem mere permanent. Det er vigtigere end at have en hurtigløber på banen i dag.
Egentlig meget enig.

Jeg tror grunden til Serra har så flot et scorings snit per minut skyldes, at han ofte spiller i de sidste minutter hvor han har den fysiske overhånd. Ligesom det ofte og er kampe hvor vi enten skal jagte en svoring eller dominere stort.

Set over 90 minutters kampe, ikke at der er mange, så falder hans intensitet væsentligt i slutningen af kampen. Alene ud fra en øjetest.

Spørgsmålet er nok derfor i denne kamp, tror vi at vi fra tidligt i kampen kan dominere og sætte ham op hvor han er farligst, eller bliver kampbilledet anderledes, altså vil de dominere på bolden mest, hvorefter vi så når vi får bolden vil være tålmodige med den også?

Spørgsmålet er nok derfor i denne kamp, tror vi at vi fra tidligt i kampen kan dominere og sætte ham op hvor han er farligst, eller bliver kampbilledet anderledes, altså vil de dominere på bolden mest, hvorefter vi så når vi får bolden vil være tålmodige med den også?

Ja - det bliver spændende hvilket kampbillede holdene går efter. Det er de to hold med størst boldbesiddelse i Superligaen som mødes.

Fcn har svinget lidt op og ned i de seneste kampe men det er sikkert pga. kampforløbet. De havde ca. 50/50 mod Fcm men 59/41 mod Fck mens Brøndby fik lov at have bolden med 60% boldbesiddelse (Bif tabte 3-0 og fik første mål imod efter 12 minutter).

Latest posts

Back