Jeg håber og tror, at den annoncerede første kamp på det nye stadion 26. marts 2027 bliver en venskabskamp/testimonial for Patrick Mortensen, hvor han får lov til at løbe ind som anfører i AGF-trøje.
Det ville være en fin krølle på en smuk fortælling. For begge parter.
....og mht udebaneafsnittet så vil dette afsnit kunne tilpasses beroende på modstanderen ( deres fans )....f.eks vil BIF/FCK ikke komme til at få plads helt op mod A-tribunen da man ikke vil risikere ølkast oog lign mod vore sponsorer...vi skal selvfølgelig overholde kravet om at kunne stille mindst 5% af pladserne til rådighed = 1200
Der er cirka 1.800 pladser i udebanneafsnittet til de kampe. Til FCK og Brøndby kampe skal vi i hvert fald afgive 7,5%, det kan klubber søge om hver gang de spiller på udebane, hvis de ekstra 2,5% så ikke bliver solgt, skal udebaneholdet stå for regningen for de tomme pladser.
Jeg tror det er normal praktisk at vi FCK, Brøndby og AGF ansøger om det næsten hver gang de spiller på et stadion, som ikke allerede giver 7,5%.
Ja, jeg er meget spændt på hvordan overgangen mellem A og D ( udebaneafsnittets del ) bliver håndteret i praksis….den med at holde nogle fri er jeg skeptisk ift
Mon ikke man kan klare det med et slags net det fires ned fra taget og fastgøres til muren. Alternativt til gulvet et par stolerækker inde på D tribunen så der kommer en lille buffer. På en eller anden måde skal det ihvertfald sikres, at der ikke kan kastes noget den ene eller anden vej.
den del hørte jeg ikke? Men der kommer ikke en kongeloge, hvis du tror det? Men der blev talt om man forventer/håber Kongen ( Kongeparret ) til den off. indvielse præcis som dengang da det første stadion blev indviet
Hvis jeg på noget tidspunkt herinde her skrevet, at jeg håbede Patrick Mortensen ville scorer det første mål på det nye Stadion. - Så mener jeg det ikke længere. Det ville være den ultimative skamplet
Hvis jeg på noget tidspunkt herinde her skrevet, at jeg håbede Patrick Mortensen ville scorer det første mål på det nye Stadion. - Så mener jeg det ikke længere. Det ville være den ultimative skamplet
Efter lange og svære forhandlinger er AGF og Aarhus Kommune nu blevet enige om vilkårene for en af landets mest omdiskuterede lejekontrakter. Nu mangler den kun en tur forbi byrådet. Se det ellers hemmeligholdte beløb her.
Efter lange og svære forhandlinger er AGF og Aarhus Kommune nu blevet enige om vilkårene for en af landets mest omdiskuterede lejekontrakter. Nu mangler den kun en tur forbi byrådet. Se det ellers hemmeligholdte beløb her.
"Men ifølge avisens oplysninger ender AGF i sidste ende med en lejekontrakt, der lyder på 7,4 millioner kroner om året.
Der er dog nogle omveje til det tal.
Den egentlige husleje hedder ifølge avisens oplysninger 15 millioner kroner. Men AGF får "rabat" for såkaldte lejeleverancer og for, at den nykårede danske mester ikke længere kommer til at have råderet over stadion 365 om året som oprindeligt planlagt."
15m skal betales, men får så halvdelen retur. Smart manøvre så alle er glade
Så overall en fantastisk nyhed. Den bør køre smooth igennem byrådet.
Den egentlige husleje hedder ifølge avisens oplysninger 15 millioner kroner. Men AGF får "rabat" for såkaldte lejeleverancer og for, at den nykårede danske mester ikke længere kommer til at have råderet over stadion 365 om året som oprindeligt planlagt."
Den nye regering har været inde over.
Som andre områder nedsættes en kommission men indtil da skal der bare spilles gratis fodbold i Århus…i tråd med alle de andre gaver de smider rundt med
Kommer når aftalen er offentliggjort - indtil videre er den fortrolig.
Forpagtning i klassisk forstand har de dog droppet. AGF lejer kun stadion de på forhånd aftalte dage. Altså råder kommunen over de resterende 340plus-ish dage
Der er dog det koriosum at rent praktisk driver AGF stadion, så kommunen betaler AGF for de 346 dage kommunen har råderet over stadion. Hvilket giver et clusterfuck af en lejekontrakt.
Spørger fordi, det er en forretningsdel, som kan gøre en forskel, så det irriterer mig, hvis VIP delen og kampdagsindtægter bliver den "eneste" indkomst
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.