New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 775K
Dvs. afholdning af eks. koncerter er droppet?

Spørger fordi, det er en forretningsdel, som kan gøre en forskel, så det irriterer mig, hvis VIP delen og kampdagsindtægter bliver den "eneste" indkomst
Formelt i lejekontrakt lejer AGF kun ud fra spille dage.
Men lur mig om ikke AGF også kan betale dagleje de andre dage hvor de kan afholde koncerter. For hvad skal kommunen ellers bruge de andre dage til? Udover de selvfølgelig selv kan afholde koncerter og landskampe.

Det er alligevel AGF der rent praktisk driver stadion 365 dage om året. Så de har allerede en genvej til at betale kommunen dagsleje når der skal afholdes koncerter i AGF-regi.

Var der ikke allerede noget med, at meget store koncerter ikke kunne afholdes pga nogle besparings?
AGF har tidligere stillet spørgsmål ved rentabiliteten ved at afholde koncerter der fordi det ikke er stort nok til de helt store navne og der er andre steder med stort set samme kapacitet til dem et niveau eller 2 under. Så det jeg hørte i starten af april var at de nok droppede koncert ideen.

Det bliver i hvert fedt med den Paddy-testimonial!

Den må du tage til Brøndby for at se 😜

Tidsplanen er samtidig markant presset og de er ikke sikre på den holder. Indtil videre flytter de dog ikke tidspunktet.

Jeg er IKKE tryg ved, at kommunen har rådighed over stadion når det ikke er kampdage.
Jeg kan levende forestille mig, at de får mokket et eller andet tosset arrangement ind på en fredag, hvor vi så kommer til at spille på en pløjemark om søndagen.
Det kan jeg simpelthen ikke andet end forestille mig, at der er taget højde for.

Er nyt græstæppe er så bekosteligt, at det vil blive vanvittigt hvis de skal reetablere det.

Modellen fortæller jo at AGF "har råderet på kampdage", men jo samtidig får modregnet/reduceret/godtgjort husleje fra de her 15 mio tilbage til ~7,5 mio for netop blandt andet at passe stadion for kommunen.
Selvfølgelig vil kontrakten så også skulle afspejle omstændigheder og rammer for brug af ejendommen, men også at det må skulle ske i fælles forståelse. Ellers giver det ikke mening, at AGF troligt skal passe stadion og egenbetalte og -anlagte græsplæne for kommunen, hvis kommunen tager uanmeldte dates med hjem i tide og utide. Det ville ikke have gang på jord, som vi kender JN.

Jeg er IKKE tryg ved, at kommunen har rådighed over stadion når det ikke er kampdage.
Jeg kan levende forestille mig, at de får mokket et eller andet tosset arrangement ind på en fredag, hvor vi så kommer til at spille på en pløjemark om søndagen.
Jeg husker for et nogle år siden at kommunen havde givet en hundeklubblov til at holde et weekendtræf på vores klubs baner. Shit de var smadret efter alle de hunde der havde løbet rundt og folk med telte🤣

Var på rundvisning idag....var det iøvrigt også for små 3 mdr siden.
Det bliver jo helt vildt godt.....her et par info. som måske kan være nye for andre også:

Stemningsafsnittet bliver centreret lidt nærmere målet end på det gl stadion, hvor det jo var trykket op i hjørnet.....det betyder der bliver sæder i et område nærmest A-tribunen ( hovedtribunen ) og til der hvor stemningsafsnittet starter...

Alt det underjordiske arbejde på spillepladsen bliver udført fra uge 36.....selve hybrid-græstæppet bliver lagt pt nu lavet i Italien og anlagt efter Nytår, så banen er klar til en kamp 27. marts....ift slutspillet kan det muligvis ske det at AGF vil anmode om 2 udekampe til at starte med såfremt banen mangler lidt for at være 100% spilleklar

Sponsorene står iøvrigt nærmest i kø....og på alle niveauer, så utrolig spændende tid

Udover den FanShop som kommer på det nye stadion bibeholdes også den der er inde på Strøget
Jeg var til rundvisning fredag, og jeg kan kun bakke op om det du skriver. Det bliver et fantastisk stadion. Sponsorerne får virkelig godt forhold, hvilket helt sikkert vil tiltrække yderligere sponsorater. Jeg mener at huske at Jakob Nielsen en gang har udtalt at når vi får det ny stadion, er der potentiale for at runde 200 mio i sponsorater

Det bliver en heksekedel når der bliver udsolgt. Alle pladser kommer virkelig tæt på banen. Selv på øverste række. Man sidder godt nok langt oppe, men fordi hældningen er så markant, føler man næsten at man sidder ind over banen

Uha jeg glæder mig til vores stadion står færdig

I modsætning til den oprindelige aftale, der jo altså ikke blev underkendt i ankenævnet, så tror jeg der er en stor sandsynlighed for at denne ryger i svinget.

Beløbet er simpelthen alt for høj ifht de regneprincipper man ellers har arbejdet med, når klubben kun har råderet på 19 dage.

Men er agf glade, så er det fint at levere en million eller to mere retur til kommunen, der jo har haft læderet fremme undervejs

Det har man helt sikkert taget højde for i kontrakten. Jeg vil forvente, at der er indskrevet rammer for, hvornår kommunen må anvende stadion - f.eks. at det kun må anvendes i de uger, hvor AGF ikke spiller på det. Jeg vil også forvente, at det er skrevet ind, at beskadiger kommunen banen med et arrangement, så afholder kommunen udgiften til at fixe banen.

Jeg er helt tryg. Det her er Jacob Nielsens AGF. Der er ikke en detaljen, der er overladt til tilfældighederne.

I modsætning til den oprindelige aftale, der jo altså ikke blev underkendt i ankenævnet, så tror jeg der er en stor sandsynlighed for at denne ryger i svinget.

Beløbet er simpelthen alt for høj ifht de regneprincipper man ellers har arbejdet med, når klubben kun har råderet på 19 dage.

Men er agf glade, så er det fint at levere en million eller to mere retur til kommunen, der jo har haft læderet fremme undervejs
Jeg tror der skal meget til for at Ankestyrelsen er utilfredse med beløbet hvis parterne er enige og især ift om den er for høj, hvis den private virksomhed der skal betale er tilfreds. Sidste gang faldt det jo også kun på dokumentationen for hvordan man var nået frem til tallet. Til gengæld må en høj leje for AGF påvirke hvad der er acceptabelt andre steder, selvom aftalens konstruktion også vil mudre det som reference. Jeg ved heller ikke om den er for høj, jeg stoler på at AGF ved hvad der giver mening og jeg tror heller ikke kommunen har været interesseret i at gennemtvinge noget urimeligt. De har måske skelet til hvad der kan sælges politisk uden for mange sure kommentarer.

Jeg tror der skal meget til for at Ankestyrelsen er utilfredse med beløbet hvis parterne er enige og især ift om den er for høj, hvis den private virksomhed der skal betale er tilfreds. Sidste gang faldt det jo også kun på dokumentationen for hvordan man var nået frem til tallet. Til gengæld må en høj leje for AGF påvirke hvad der er acceptabelt andre steder, selvom aftalens konstruktion også vil mudre det som reference. Jeg ved heller ikke om den er for høj, jeg stoler på at AGF ved hvad der giver mening og jeg tror heller ikke kommunen har været interesseret i at gennemtvinge noget urimeligt. De har måske skelet til hvad der kan sælges politisk uden for mange sure kommentarer.

Det er jo nogenlunde samme leje som sidst, men med flere mellemregninger og fradrag - men også med færre dage med kampe.

Jeg tror der må være nogen i andre kommuner, der sveder nu, hvis Erna'er i andre kommuner beder om forklaringer på, hvorfor lejen i kommune A B eller C er 95 % lavere end i Aarhus.

Latest posts

Back