New posts

Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 495
  • Views Views: Views 13K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    66
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september
Der er ikke så meget andet at sige end lige så gode vi er mellem felterne - lige så ringe er vi i dem - og det ændrer de to mål af Serra ikke på

Serra scorede to mål mod en nedrykningskandidat, mod et ret elendigt hold, som vi burde have scoret et eller to mål mod i første halvleg. De chancer han fik i dag, får han ikke mod bedre hold og slet ikke to af dem i samme kamp. Men Serra er hvad vi har, hvis ikke en 18-årig knægt slår igennem, så Serra må vi nøjes med.

Hvis nogen herinde mener at det her kommer til at betyde, at Serra bliver ligatopscorer i resten af efteråret, så er jeg med på den. (y)

Last edited:
Så det du siger er hvad? At forskellige træner bare ikke gad bruge ham og give ham en chance, fordi ... hvad?

Han kom til AGF d. 4. juli 2023!
Jeg gætter på at han påpeger det faktum at få angribere i de seneste år, med PM som første angriber, aldrig har fået 5 kampe i træk til at bevise sig. Vi kender alle årsagen hertil, men det er virkelig ikke de bedste forudsætninger, for at blive succesfuld på en position der kræver tillid og selvtillid.

Det bliver en grim omgang i næste uge i Farum.

Vi kan ikke bruge pointet noget, men forhåbentlig kan det da løfte humøret. Og Serra skal starte.

Tchamche er længder fra at være Superliga spiller. Kan heller ikke se han ville forstærke mange 1 div. hold.

Rösler er helt væk fra skiven.
Men Tchamche giver mere plads til Serra, fordi der så er to fysisk stærke spillere de skal fokusere på i feltet

Det er kun fem kampe siden at Bogere smækkede to ind mod en langt langt bedre modstander end Silkeborg.

Jeg har slet ikke afskrevet Bogere - han er fremtiden👍 Men der mangler lidt på løbene i feltet og han lignede ene søgte for langt tilbage i banen. Sikkert fra at være med i spillet men han skal huske han skal helt derind hvor det gør ondt. Så ham flere gange i første halvleg være 2-3 meter bagvderes center - det duer ikke når bolden bliver spillet på kanten og der kan komme indlæg.

Last edited:
Og så irriterer det mig faktisk, at Emmery ikke fik straffe. Ikke fordi det nødvendigvis skal dømmes, men fordi det tydeliggjorde, at når det gælder hands, så spiller man efter reglerne, og når det gælder alle andre forseelser, så spiller man efter skøn og spillets ånd.

Det er en åndssvag distinktion.

Serra er naturligvis rykket tættere på en startplads. Han er også den eneste som matcher den almindelige jobbeskrivelse. Det betyder ikke, at han skal starte alle kampe. Der skal nok komme starter til Bogere - og nok også på plastikken i Farum.

AGF ligner sig selv i forhold til konceptet - bortset fra, at vi i perioder naturligt nok er ramte, men man må også sige, at det ikke længere er tilfældigheder, der gør, at vi ikke omsætter dominans til flere mål og færre indkasserede.

Det er femte gang i træk i ligaen, at AGF lukker to mål ind i en kamp, hvor modstanderne har under 2 i xG. Fire af gangene har det været under 1,20, inklusiv i dag endda trods et straffespark imod.

Det er absolut ikke kun uheld, men det er *også* uheld.

Lidt selvtillid, lidt kontinuitet og lidt marginaler kunne gøre underværker. Forhåbentligt hjælper dagens comeback i den retning.
Der var et af hvert i dag. Første klart uheld. Det andet var helt igennem horribelt forsvarsspil

Fint at få et point til sidst og et par dejlige kasser fra Janni, men det var endnu en sløj omgang. Offensiven virker idéløs og defensiven sejler jo rundt. Jeg frygter kampen i Farum, tror godt vi kan ende med lidt af en røvfuld.

Ja det kunne vi godt, men det gælder alle hold i ligaen. Til gengæld bliver det en gyser mod Horsens d. 20. Der er en stor risiko for, at vi går på landsholdspause under stregen og uden sejr.

Jeg synes i øvrigt ikke, at vi er ideløse. Vi er til gengæld pivhamrende ineffektive, når vi kommer i feltet. AGF ligner i hovedparten af kampen sig selv i spillet med bolden. For langsom afvikling af skud, forkerte beslutning og konstante blokader fra modstanderen, når bolden skal i mål.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back