New posts

Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 537
  • Views Views: Views 17K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    66
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 7: AGF - Silkeborg, Lørdag d. 5. september
Serra scorede to mål mod en nedrykningskandidat, mod et ret elendigt hold, som vi burde have scoret et eller to mål mod i første halvleg. De chancer han fik i dag, får han ikke mod bedre hold og slet ikke to af dem i samme kamp. Men Serra er hvad vi har, hvis ikke en 18-årig knægt slår igennem, så Serra må vi nøjes med.

Hvis nogen herinde mener at det her kommer til at betyde, at Serra bliver ligatopscorer i resten af efteråret, så er jeg med på den. (y)

Det er sgu også svært at være angriber i AGF. Selv når man scorer 2 kasser på en halvleg skal man ikke have ros, næ det er fordi modstanderen er dårlig.

Ifølge Gravesen skal vi have 33 ud af de resterende point for at komme i top 6. Det har aldrig været i nærheden af nødvendigt med 37 point for top 6. Det er et rystende niveau for mediet. Hvem fortæller dem de oplysninger - det er sørgerligt, at de oplyser så dårligt.
Det var åbenbart en eller anden i kantinen eller sådan noget der havde fortalt ham dem. Måske den samme der havde bildt Morten Bruun ind af MA kostede 20 mio… Hvis en af jer render ind i Graversen, så prøv at bilde ham et eller andet vildt ind, han tænker ikke nærmere over om det nu også kan passe.

• Like
Reactions: Exo
Last edited:
Serra er naturligvis rykket tættere på en startplads. Han er også den eneste som matcher den almindelige jobbeskrivelse. Det betyder ikke, at han skal starte alle kampe. Der skal nok komme starter til Bogere - og nok også på plastikken i Farum.

AGF ligner sig selv i forhold til konceptet - bortset fra, at vi i perioder naturligt nok er ramte, men man må også sige, at det ikke længere er tilfældigheder, der gør, at vi ikke omsætter dominans til flere mål og færre indkasserede.
Kampen i Farum er nærmest en gratis kamp. Med de to klubbers sæsonstart, så kan vi ikke forvente point der.

Fra Horsens kampen og frem, så skal Serra starte. Vi skal droppe alle tanker om småspil i mellemrum osv. i stedet spille rigtig simpelt. Indlæg ind på Serra. Bech og McCowatt tæt på ham. Aggressivt pres på andenbolde.

Last edited:
Serra er naturligvis rykket tættere på en startplads. Han er også den eneste som matcher den almindelige jobbeskrivelse. Det betyder ikke, at han skal starte alle kampe. Der skal nok komme starter til Bogere - og nok også på plastikken i Farum.

AGF ligner sig selv i forhold til konceptet - bortset fra, at vi i perioder naturligt nok er ramte, men man må også sige, at det ikke længere er tilfældigheder, der gør, at vi ikke omsætter dominans til flere mål og færre indkasserede.
Der bliver skabt chancer nok til at have en superligatopscorer gående, selv i form af en middelmådig angriber.

Kunne man have fået en 9'er der er bedre end Serra (= en JP har lyst til at starte) som bare kunne fungere nogenlunde i presset og kunne lidt med låget? Så havde jeg godt kunnet acceptere han ikke tager 10 på foden mens han punktsvejser under vand.

Det er kun fem kampe siden at Bogere smækkede to ind mod en langt langt bedre modstander end Silkeborg.
Som var rent held. XG er så lav, at vi skulle spille 10 af den slags kampe for at han statistisk ville score bare et enkelt mål. Vi har set alle mulige spillere lave heldige langskudsmål, men det gør dem ikke til gode 9ere. Bogere laver ganske enkelt intet 9er-arbejde, og han er ofte slet ikke derinde.

Lad os bare holde fast i Bogere. Giv ham chancen for at genfinde det, han lavede mod Sabah (han havde et okay forsøg i første halvleg i dag). Desuden er han fremtiden - også i form af et (rekord?) salg - og det er Serra ikke.

Lad os bare holde fast i Bogere. Giv ham chancen for at genfinde det, han lavede mod Sabah (han havde et okay forsøg i første halvleg i dag). Desuden er han fremtiden - også i form af et (rekord?) salg - og det er Serra ikke.

Det afhænger lidt af det forventede kampforløb. Bogere kan nogle andre ting, men Serra fylder meget mere i feltet. Han kommer jo faktisk til nogle fine muligheder inden han laver de to mål.

Dermed ikke sagt, at Bogere ikke er fremtiden, mens Serra er en midlertidig løsning. Pt. har vi dog brug for Serra - i hvert fald i kampe, hvor vi har bolden meget og kommer til mange indlæg.

Kampen i Farum er nærmest en gratis kamp. Med de to klubbers sæsonstart, så kan vinklen forvente point der.

Fra Horsens kampen og frem, så skal Serra starte. Vi skal droppe alle tanker om småspil i mellemrum osv. i stedet spille rigtig simpelt. Indlæg ind på Serra. Bech og McCowatt tæt på ham. Aggressivt pres på andenbolde.

Helt enig. Kampen i Farum kan nærmest kun overraske positivt.

Serra skal starte inde mod Horsens og derefter. Nu skal der trykkes på med de nye. Callum, Greta og Serra skal starte, sammen med emmery.

Kampen i Farum er nærmest en gratis kamp. Med de to klubbers sæsonstart, så kan vinklen forvente point der.

Jeg vil også gerne have spilminutter til Serra, men lige netop den opskrift er tæt på umulig på det underlag og mod FCN. Det er den opskrift som FCM forsøger og konsekvent bliver nedspillet med derovre. Det er ekstremt svært at presse højt på det underlag. Vi vandt også på noget anderledes måde derovre sidste efterår.

Spørgsmålet er måske også, hvordan Serras skrøbelige fysik har det med plastik.

Jeg er dog enig i, at det er en slags "gratis" kamp. Et AGF i den nuværende forfatning får næppe noget med fra Farum.

Helt vanvittigt så meget vi mister boldbesiddelse pga. elendige og stressede clearinger fra forsvaret og målmanden.

Det er den største forskel på sidste sæson i mine øjne. Det og Links manglende power raids.
Ja. Synes nogle gange de dækker lidt bredt på os, og så savner jeg Callø som Camara gør, løbe ud af deres første pres med bolden.

Jeg vil også gerne have spilminutter til Serra, men lige netop den opskrift er tæt på umulig på det underlag og mod FCN. Det er den opskrift som FCM forsøger og konsekvent bliver nedspillet med derovre. Det er ekstremt svært at presse højt på det underlag. Vi vandt også på noget anderledes måde derovre sidste efterår.

Spørgsmålet er måske også, hvordan Serras skrøbelige fysik har det med plastik.

Jeg er dog enig i, at det er en slags "gratis" kamp. Et AGF i den nuværende forfatning får næppe noget med fra Farum.
Derfor skrev jeg også fra Horsens kampen

Ja - vi laver en million indlæg til afrikanske raketter, der ikke er i feltet. Serra er der!

Jeg kan jo ikke vædde om, hvad han kan, når han ikke spiller, som det det har været i tre år, hvor han har kigget på PM miste bolden fyrre gange og lave et mål…
Ud fra dagens kamp ser det i hvert fald lovende ud. AGF skaber bunker af muligheder, og Serra er bedste boksangriber i truppen. Ikke nogen synderligt god af slagsen, sådan generelt, men bedste holdet har.

Da han fik chancen i foråret kunne han kun spille 60 minutter om ugen, det ret meget af min begejstring ud. Nu får han nok chancen fra start og så må vi se hvor langt det kan bære.

Latest posts

Back