New posts

Den store underholdningstråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 165K
Den store underholdningstråd
Du debatterer ikke. Du kommer med postulater som du underbygger med henvisninger til håbløse kilder. Når folk der ved mere om emnet end dig stiller spørgsmålstegn ved det svarer du ved at henvise tilbage til de samme håbløse kilder. På samme måde som alle håbløse konspirationsteoretikere "argumenter".

Ikke.Et.Eneste.Selvstændigt.Argument.

Men jeg kan undre mig over hvad du overhovedet laver her på forum, for jeg kan ikke huske du en eneste gang har deltaget i en tråd om fodbold. Kun det her tosseri og så det samme under corona-halløjet.

Godnat herfra og så lover jeg at ignorere denne tråd indtil der igen kommer noget reelt indhold i den.
Det startede med, at nogle ville vide hvad chemtrails var. Jeg linkede til en side, der linkede til en masse patenter. Patenter er nok den mest præcise beskrivelse af en opfindelse. Undskyld, men jeg bliver nød til at bruge ordet fakta igen. Længere er den ikke.

ZDF dokumentaren kan altid diskuteres, for der er foregået en selektion i forhold til hvad journalisten ønsker at konkludere.

Jeg har deltaget i fodbold-tråde. Men har ikke været så aktiv på det seneste. Følger stadigvæk med.

Jeg starter lige nedefra her:
Jeg er temmelig åben i udgangspunktet. Mit problem opstår der, hvor du skyder om dig med løse antydninger om, at jeg (vi, flertallet herinde tilsyneladende) ikke tænker selv. Jeg kan garantere dig, jeg tænker selv. Du har i øvrigt ikke set mig skrive "konspirationsteori", tror jeg, jeg undgår helst det ord, netop fordi, det ved jeg sjældent nok om sagerne til at kunne afgøre. Når jeg så alligevel kalder noget af det, du skriver, for vås, så er det fordi, jeg ikke mener, logikken hænger sammen.
Hvad skulle formålet med at hælde kemikalier ud over os være?
Hvordan er man lykkes med, at holde det (relativt) hemmeligt så længe, når der åbenlyst er mange "in on it"? Til sammenligning kan en borgmester på sydfyn ikke engang holde det hemmeligt, at han har snavet med en anden end sin kone, til en julefrokost...
Sidst, men ikke mindst, hvem vinder på disse chemtrails?

Det er ting som ovenstående, der ikke er besvaret, hvorfor jeg ikke vedbliver at være åben, for det er ganske enkelt ikke værd at bruge bredbånd på. Det var det samme under Corona, hvor mange var på barrikaderne for at bevare vores frihed - det var fuldstændigt tabt på dem, at de stadig havde den; de var jo ude at demonstrere midt i en tid, hvor vi helst ikke skulle samles...Igen var de samme spørgsmål ubesvarede, som ovenfor.
Det bliver ved løse antydninger af en elite, som vil undertrykke os. Det taler til vores indre svinehund, og kan meget nemt få nogle mennesker med på vognen. Men hvis man lige tænker selv (!), vil man ofte indse, at eliten ikke behøver de her komplicerede manøvrer, for at fastholde deres status. Det er penge, der styrer verden, og dem, der har penge nok, er rundt regnet urørlige.
Den del kommer til at tage lang tid at ændre, og al snak om hemmelige stoffer i vaccinen, chemtrails og hvad der ellers er derude, hjælper ikke på dén proces. Det er bare støj.
Til at starte med linkede jeg bare til en stribe patenter for at holde det så sagligt, som muligt. Jeg har ikke taget stilling til, hvad formålet med chemtrails er, men jeg mener ikke det er en god ide at blande sig naturens organiserede virke. Er informeret om, at der er forskellige metaller i nogle af dem (patenterne). Er skeptisk overfor det. Punktum.

Aner ikke hvad formålet er, men kan ikke se fornuften i at manipulere med vejret, da jeg mener, at naturen kan klare det bedre.

Det har ikke været hemmeligt. Fænomenet har været kendt siden 50'erne. Jeg mener ikke, at manglende presseomtale og bagatellisering i vejrudsigten er det samme som hemmeligholdelse, men i de seneste 10-15 år har mængden af "geoengineering" taget til og det har åbenbart medført en øget bevidsthed om emnet.

Jeg vil gerne undgå at debattere corona, men blot oplyse, at jeg er testet negativ en gang. Har ikke fået vacciner og har ikke haft corona eller influenza siden engang i 00'erne, hvis ikke det er længere tid siden.

Jeg har stor respekt for at du har analyseret dig frem til, at penge styrer alt for meget m.h.t mange af de problemer de fleste af verdens lande bokser med i dag. Jeg sender dig en personlig besked, da jeg ikke vil starte en følelsesladet corona-debat (ret beset var det heller ikke mig, der startede denne, men lad nu det ligge).

Jeg har læst alle dine indlæg med et åbent sind for du har åbenlys en interesse men efter at have selvstændig tænkt bliver der ved med at poppe det samme spørgsmål op som jeg håber du kan besvare:

Hvad er formålet med chemtrails?

Nu var det mig som startede hele balladen (undskyld) mest fordi jeg finder det ret morsomt en journalist bliver ved med at stille det samme spørgsmål på alle fornuftige svar lige indtil:

Jeg har ikke svar på dit spørgsmål om hvad formålet er. Jeg linkede kun til nogle patenter, som beskrev hvad det er. Mere neutralt bliver det ikke. Kun fakta.

Jeg har ikke svar på dit spørgsmål om hvad formålet er. Jeg linkede kun til nogle patenter, som beskrev hvad det er. Mere neutralt bliver det ikke. Kun fakta.

Jo tak, jeg ved godt hvad chemtrails er. Så lad mig spørge dig om. Tror du, der findes chemtrails i Danmark? og hvad skulle formålet være?

At myndigheder verden over prøver at manipulere med vejret er ikke nyt og hvis det er, hvad du tror på, jamen så skal jeg være den første til at undskylde for at tillægge dig konspiratoriske holdninger.

Det bliver ved løse antydninger af en elite, som vil undertrykke os. Det taler til vores indre svinehund, og kan meget nemt få nogle mennesker med på vognen. Men hvis man lige tænker selv (!), vil man ofte indse, at eliten ikke behøver de her komplicerede manøvrer, for at fastholde deres status. Det er penge, der styrer verden, og dem, der har penge nok, er rundt regnet urørlige.
Den del kommer til at tage lang tid at ændre, og al snak om hemmelige stoffer i vaccinen, chemtrails og hvad der ellers er derude, hjælper ikke på dén proces. Det er bare støj.
Det er den farlige del af det. Der er et psykologisk aspekt der gør at de samme mennesker der er villige til at tro på én vild konspiration meget hurtigt kommer til at tro på dem alle sammen. De starter måske ikke med at jorden er flad, men med noget der er lidt mere troværdigt, men jo mere langt ude og vanvittigt det er jo bedre. Så er det i særlig grad de andre der ikke har set lyset. Det er jo ikke fordi der ikke foregår ting, som hvis vi ikke vidste det var sandt, kunne have lydt som en konspirationsteori, for nogle handler det slet ikke om reelle problemer, det handler om dem selv.

I gamle dage dannede de måske hver deres små mere isolerede grupper, i dag finder de sammen over store afstande og kan forenes i samstemmende klagesang om at være undertrykte og forfulgte og uden videre overtage hinandens konspirationer, der jo har de samme grundelementer af en udefinerbar og ondskabsfuld ydre fjende: det hele er én stor sammensværgelse mod netop dem. Problemet er at den slags foregår de samme steder og med de samme mennesker, der spreder had, mistro og løgne mod minoriteter og enkeltpersoner, som ønsker at underminere samfund og installere en autoritær leder til at bekæmpe denne udefinerede fjende og hvorfra der vokser vold og stokastisk terrorisme. Man er ikke fascist fordi man tror Jorden er flad, men hvis man svømmer rundt i den samme brune sovs risikerer man at komme til at ligne en.

Det andet er at der er den reelle “konspiration” at der er nogle der har en klar interesse i den støj. I Danmark løber det nok meget over fra USA, men derovre er meget af det understøttet massivt af både andre lande der har en interesse i at underminere samfundet og milliardærer der har det ret godt med en gennemkorrupt politisk system hvor folk har travlt med at hade hinanden og jagte en udefineret fjende og nogle konspirationsteorier der nemt kan afvises, fremfor at kræve at der betales skat og ordentlige lønninger eller stærkere forbruger- og miljøbeskyttelse.

Der er meget “dark money” i systemet, men det er ikke mere hemmeligt end at man også kan se hvor en hel del af de penge kommer fra, der betaler for valgene derovre eller fx investerer i Rumble hvor den der “ZDF video” ligger. Det er jo værd at bemærke at man skal lede meget længe sådan et sted efter nogen der fx kæmper for social og økonomisk retfærdighed og har en reel kritik der udfordrer eksisterende magtstrukturer. QAnon som eksempel kæmper naturligvis ikke mod hjemløshed, for alles adgang til sundhedsvæsenet, ordentlig uddannelse, stemmeret, politireform eller våbenkontrol eller noget som helst af den slags, de taler meget om børn og mener at skolelærere og transseksuelle groomer deres børn og at deres politiske modstandere myrder børn og drikker deres blod, men bekymrer sig ikke om faktiske groomere eller at millioner af børn vokser op i fattigdom og at man fjerner deres beskyttelse mod at udføre farligt arbejde. Osv.

Jeg tror såmænd de patenter er gode nok uden at have nærlæst dem, men hvilke af dem mener du har noget med chemtrails at gøre? Og er det så det du mener alle passagerflyene over Ballerup havde gang i en tilfældig morgen?

Dine indlæg indikerer noget andet, men jeg vil da synes det er helt fint, hvis det du mente slet ikke var det der normalt forståes ved chemtrails, men at du bare er bekymret over sodpartikler fra fly og kondensstribernes drivhuseffekt når de udvikler sig til skyer, chaff fra militærfly, hvordan man vil kunne udnytte manipulation af vejret ved fx at få en sky til at falde ned som regn og hvad der kan ske hvis man med geoengineering forsøger at modvirke klimaforandringer fremfor at gøre noget ved det der skaber det. Som Martin Hansen vil jeg også sige, at så er der noget af en misforståelse. Jeg vil så også sige du bør finde nogle andre kilder og undlade at tro at du har opdaget den store sandhed som er skjult for alle andre.

Jeg har stor respekt for at du har analyseret dig frem til, at penge styrer alt for meget m.h.t mange af de problemer de fleste af verdens lande bokser med i dag. Jeg sender dig en personlig besked, da jeg ikke vil starte en følelsesladet corona-debat (ret beset var det heller ikke mig, der startede denne, men lad nu det ligge).
Jeg ved ikke helt, hvad det revolutionerende i mit syn på penges betydning skulle være. Jeg tror, hvis du beder alle tage stilling, vil de fleste konkludere nøjagtig det samme. Måske undtaget de rigeste...
Men skriv du bare, så ser vi, hvad der sker :)

To ting:
1. Den side, du linker til, som oplister "Chemtrails-patenter" er en QAnon-side... Spækket med talrige af andre, fantasifulde teorier om "Sandheden (TM)", som alle os, der ikke tror på QAnon ganske enkelt er for dumme til at forstå. Eller også er vi bare ikke "åbne nok/går rundt med lukkede øjne/stoler blindt på videnskaben og myndighederne".

Som en anden debattør påpegede, så er det tankevækkende, hvordan der er et tydeligt overlap mellem folk, der tror på Chemtrails, 9/11 was an inside job, Covid var en stor orkestreret løgn som skulle bruges til at udskifte befolkningen, Onkel Reje er pædofil satanist og er skadelig for børn, Jorden er flad (FUCKING LOL 😂), månelandingen var løgn, Rusland er the good guys og jeg kunne blive ved med at opliste den ene mere sindssyge og hjernedøde teori efter den anden. Og ja. Det er bindegalt og fuldstændig kuk-kuk. Jeg ved godt, at det ikke får dig til at tænke anderledes, at jeg dømmer dig og dine "teorier" på den måde og at jeg bruger så hårde ord. Men jeg gider egentlig ikke pakke det ind. For i mine øjne er I QAnon-folk skingrende sindssyge og direkte skadelige med jeres forsøg på at udbrede "Sandheden". I undergraver ægte og rigtig videnskab og helt uden andet formål, end at I lader til at have et meget stort behov for taletid. Jeg har ikke sat mig specielt grundigt ind i, hvad der driver QAnon-folk, men et gæt kunne være, at I har det tilfælles, at I mener I er langt klogere end jeres plads i samfundet og debatten afspejler, og derfor prøver I desperat at få opmærksomhed og anerkendelse for, hvor helt enormt intelligente og intellektuelle I er. Men jeg er ked af at breake det for dig, JB. Du er en nobody. En helt igennem ligegyldig person. Det samme er jeg. Jeg er også en nobody og fuldstændig ligegyldig i det store verdensbillede. Forksellen på os to er, at du TROR du er super vigtig. At du er en "Ridder af sandhed", eller "Frihedskæmper" eller hvad I ellers kalder jer af floromvundne ord og betegnelser som skal retfærdiggøre, at I udbreder hjernedøde teorier som var det FAKTA, selvom alle med blot 2 hjerneceller kan regne ud, at det hele er én stor, fed løgn. Fri fantasi. Hokus-pokus QAnon i fokus.

2. At ZDF bringer en dokumentar om chemtrails gør det jo ikke til fakta? DR bragte også en dokumentar om månelandingen for år tilbage, hvor der blev stillet spørgsmålstegn ved en lang række ting (som så efterfølgende i andre udsendelser blev videnskabeligt tilbagevist). Men bare fordi DR bragte den dokumentar gør det jo ikke, at det så er bevist, at månelandingen var fup. Din deduktion er helt off. Men det skal den vel også være, for at man kan få sig selv til at tro på ting, der er så gakkelak. Undskyld mit franske. Men du er syg i pæren. Der er ikke tale om "forskellige holdninger". Der er tale om at du og dine trosfæller forsøger at få løgn og fantasi til at fremstå som fakta. Og I gør det konsekvent ved linke til "kilder" af yderst tvivlsom og uvidenskabelig karakter. Det er simpelthen ikke muligt at tage seriøst. Jeg synes du skal prøve at få os alle sammen herinde til at tro på, at Julemanden findes. Det tror jeg ærligt talt du vil have større chancer for at lykkes med.

Jeg vil ikke bede dig skride herfra, og du må for min skyld skrive alt det løgnagtige pis, du overhovedet har lyst til. Men du må finde dig i at blive sagt imod. Også med hårde og kontante ord. Fordi du er en idiot.
Det kan umuligt undgå at blive underholdende, når du folder dig ud på den måde i Underholdningstråden, Tizzer :LOL: :LOL::LOL::LOL::LOL: Jeg savner i øvrigt din Tizzers k(l)umme.

Jeg havde ikke set, at det var en QAnon side. Hvad er QAnon i øvrigt? Men betyder det at patenterne bliver opløst, hvis man henvender sig til patentkontoret og siger at QAnon har linket til patenterne?

Og tak for det lange skriv. Nej, jeg er ikke vigtig. Det har jeg heller ikke påstået. Men hvis ikke man kan finde "sandheden" om chemtrails i de patenter, der er lavet på dem, hvor skal man så søge? Jeg brugte ordet "sandheden" og fakta i forbindelse med, at jeg henviste til patenterne. Det vil jeg gerne stå ved. Desuden vil jeg også stå ved, at chemtrails ikke er en konspirationsteori. Jeg kan godt leve med, at man hverken bruger konspiration eller teori om dette veldokumenterede fænomen.

ZDF dokumentaren underbygger blot ovenstående, men man er selvfølgelig i sin gode ret til at være uenig i udlægningen.

Jeg blev lidt forundret over, hvor trigget du kan blive af at møde en, som henviser til nogle patenter og en dokumentar på tysk mainstream TV. Jeg forsøgte bare at bidrage til at løfte sløret for, hvad chemtrails er. Jeg undlod med vilje at tolke på det og sige noget, som kunne trigge folk. Jeg kan ikke se noget specielt provokerende i det indlæg, som du besvarer.

Din generalisering, brug af øgenavne og sætten i bås må være for din egen regning. Man skal bare linke til nogle patenter og en dokumentar på ZDF for at blive kaldt en, som "TROR man er super vigtig", "Ridder af sandhed", "du er syg i pæren", "skrive løgnagtigt pis" og "du er en idiot".
Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad vil du kalde disse piloter, som mener at jorden er flad? Bare giv den gas. De læser ikke med her ;)

PS.: For en god ordens skyld, så tror jeg IKKE at jorden er flad.

PPS.: Du behøver ikke sige undskyld. Du er allerede tilgivet.

JB Jeg tvivler på ret mange brugere herinde er interesserede i at læse flere mundhuggerier i den her sag, så jeg skal gøre det så kort som muligt.
Jeg læste hele Corona-tråden igennem i går aftes, og her refererer du direkte til, hvad Q har udtalt om corona. Så jeg stiller mig en anelse undrende overfor, at du nu pludselig ikke ved, hvad QAnon er... Mon ikke du udmærket ved det? I den tråd prøver du også (forgæves) at starte en debat om #adrenochrome, hvilket er en kendt QAnon-konspirationsteori. Og en helt afsindigt vanvittig en af slagsen på linje med hvis jeg påstod, at Putin ikke er et rigtigt menneske, men en robot der bliver fjernstyret af nisser fra de norske fjelde. Så enten er du helt absurd blind for, hvilke kilder du henter din "viden" fra, eller også ønsker du ikke at stå ved det. Om det er det ene eller det andet er jeg sådan set bedøvende ligeglad med. Det er helt fint, at du prøver at undgå prædikatet "konspirationsteoretiker", men du bonger ud på Covid-19, 9/11, Andrenochrome og nu også chemtrials. Det gør det lidt svært at se dig som andet end netop det.

Siden med links til patenterne er efter min overbevisning endvidere en side af en sådan karakter, at man ikke bare lige finder den ved et "uheld" eller en tilfældighed. Så mon ikke du er helt med på, hvad det er for en side? Det tænker jeg. Og fred være med det. Jeg var hård i mit ordvalg. Også for hård. Så derfor får du alligevel en undskyldning. Jeg blev personlig og perfid, og det tjener intet formål. Essensen af mit indlæg står jeg dog 100% ved. Jeg kan sagtens rumme andres synspunkter, meninger og holdninger. Også selvom de ligger meget fjernt fra mine egne. Men når man (som du gør i Corona-tråden) deler mennesker op i to lejre alt efter om de tror på at Twin Towers (+ den tredje bygning) blev væltet af 2 fly, eller om man er med ombord i "The great awakening" og derfor tror 9/11 er bullshit, så er der ikke tale om synspunkter, holdninger eller meninger. Så er der tale om, at man skaber en alternativ virkelighed, som man prøver at overbevise sig selv og andre om er den rigtige. Det har jeg ingen rummelighed overfor. Så kan du kalde mig blind og naiv og alt muligt andet. Det hviler jeg fint i.

Og så skal jeg nok stoppe her. Medmindre du stiller mig spørgsmål, som jeg så selvfølgelig vil svare på. Og vi to kan sagtens stadig debattere GF. Det er jeg ikke for fin til 😊 Jeg savner iø også at lave Tizzers K(l)umme, men den har ikke rigtigt noget sted at bo længere, så det må blive ved minderne 😉

PS: Jeg tror (som Winther) på, at patenterne er gode og rigtige nok. Det er sådan set ikke det. Spørgsmålet er bare, om man kan udlede af en liste af eksisterende patenter, at så er der nok en masse fly, der tonser rundt på himlen og spreder kemikalier. Det er en slutning, jeg slet ikke kan følge, og som jeg finder direkte bizar. Der findes tusindvis af patenter på ting, som er vanvittige og potentielt skadelige, men som ikke bliver brugt. Det er lidt fidusen ved patenter. At man finder på noget, som man så vælger at sikre sig retten til, INDEN det kommer i brug. Blot for det tilfælde, at det blev en kommerciel succes. Men størstedelen af verdens patenter ligger nok bare i en skuffe og er aldrig blevet til noget.

Din generalisering, brug af øgenavne og sætten i bås må være for din egen regning. Man skal bare linke til nogle patenter og en dokumentar på ZDF for at blive kaldt en, som "TROR man er super vigtig", "Ridder af sandhed", "du er syg i pæren", "skrive løgnagtigt pis" og "du er en idiot".
Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad vil du kalde disse piloter, som mener at jorden er flad? Bare giv den gas. De læser ikke med her ;)
De patenter har ikke noget med chemtrails at gøre og du har ikke linket til nogen dokumentar på ZDF.

Den video med nogle piloter er på samme niveau, men når du åbenbart synes det er suspekt, hvis ikke ligefrem overbevisende, men du trods alt ikke tror at Jorden er flad, så fortæller du enten at du troller helt vildt eller også skulle du måske bare overveje om du skulle forholde dig på samme måde til dine andre kilder, som du synes er lige så overbevisende.

Du vidste også godt hvem QAnon er dengang hvor du bl.a. forsøgte at overbevise folk om at skovbrande i Californien blev startet af en laser fra rummet. Men jeg kender godt det der med at tiden kobspirerer mod ens hukommelse...

Gælder den konspirationsteori i øvrigt stadig? Den var så tåbelig at effekten nok mest er som en del af et generel forsøg på at skabe noget splid og mistro, men den var et meget godt eksempel på en hvor det er ret nemt at se hvem der har en interesse i det, jvf det jeg skrev før.

Udover Marjorie Green der kunne få gang i en politisk karriere ved at promovere konspirationsteorier, er det noget der "forklarer" at det ikke har noget som helst med klimaforandringer at gøre, det er der en del industrier der har en interesse i, og så startes mange af dem af forældede og dårligt vedligeholdte strømkabler, som selskaberne ikke tvinges til at vedligeholde eller grave ned fordi de bestikker politikerne. Der er masser af den slags rigtige "konspirationer" at rette sin opmærksomhed mod i stedet.

JB Jeg tvivler på ret mange brugere herinde er interesserede i at læse flere mundhuggerier i den her sag, så jeg skal gøre det så kort som muligt.
Jeg læste hele Corona-tråden igennem i går aftes, og her refererer du direkte til, hvad Q har udtalt om corona. Så jeg stiller mig en anelse undrende overfor, at du nu pludselig ikke ved, hvad QAnon er... Mon ikke du udmærket ved det? I den tråd prøver du også (forgæves) at starte en debat om #adrenochrome, hvilket er en kendt QAnon-konspirationsteori. Og en helt afsindigt vanvittig en af slagsen på linje med hvis jeg påstod, at Putin ikke er et rigtigt menneske, men en robot der bliver fjernstyret af nisser fra de norske fjelde. Så enten er du helt absurd blind for, hvilke kilder du henter din "viden" fra, eller også ønsker du ikke at stå ved det. Om det er det ene eller det andet er jeg sådan set bedøvende ligeglad med. Det er helt fint, at du prøver at undgå prædikatet "konspirationsteoretiker", men du bonger ud på Covid-19, 9/11, Andrenochrome og nu også chemtrials. Det gør det lidt svært at se dig som andet end netop det.

Siden med links til patenterne er efter min overbevisning endvidere en side af en sådan karakter, at man ikke bare lige finder den ved et "uheld" eller en tilfældighed. Så mon ikke du er helt med på, hvad det er for en side? Det tænker jeg. Og fred være med det. Jeg var hård i mit ordvalg. Også for hård. Så derfor får du alligevel en undskyldning. Jeg blev personlig og perfid, og det tjener intet formål. Essensen af mit indlæg står jeg dog 100% ved. Jeg kan sagtens rumme andres synspunkter, meninger og holdninger. Også selvom de ligger meget fjernt fra mine egne. Men når man (som du gør i Corona-tråden) deler mennesker op i to lejre alt efter om de tror på at Twin Towers (+ den tredje bygning) blev væltet af 2 fly, eller om man er med ombord i "The great awakening" og derfor tror 9/11 er bullshit, så er der ikke tale om synspunkter, holdninger eller meninger. Så er der tale om, at man skaber en alternativ virkelighed, som man prøver at overbevise sig selv og andre om er den rigtige. Det har jeg ingen rummelighed overfor. Så kan du kalde mig blind og naiv og alt muligt andet. Det hviler jeg fint i.

Og så skal jeg nok stoppe her. Medmindre du stiller mig spørgsmål, som jeg så selvfølgelig vil svare på. Og vi to kan sagtens stadig debattere GF. Det er jeg ikke for fin til 😊 Jeg savner iø også at lave Tizzers K(l)umme, men den har ikke rigtigt noget sted at bo længere, så det må blive ved minderne 😉

PS: Jeg tror (som Winther) på, at patenterne er gode og rigtige nok. Det er sådan set ikke det. Spørgsmålet er bare, om man kan udlede af en liste af eksisterende patenter, at så er der nok en masse fly, der tonser rundt på himlen og spreder kemikalier. Det er en slutning, jeg slet ikke kan følge, og som jeg finder direkte bizar. Der findes tusindvis af patenter på ting, som er vanvittige og potentielt skadelige, men som ikke bliver brugt. Det er lidt fidusen ved patenter. At man finder på noget, som man så vælger at sikre sig retten til, INDEN det kommer i brug. Blot for det tilfælde, at det blev en kommerciel succes. Men størstedelen af verdens patenter ligger nok bare i en skuffe og er aldrig blevet til noget.
Enig i, at det ikke tjener noget formål at debattere videre i noget, hvor vi aldrig bliver enige. Vil dog sige, at jeg ikke er bange for at begå fejl. Man lærer 10 gange så meget af sine fejl som hvis man bare gør, som man plejer. Jeg kan se, at hvad jeg anså som et hurtigt "link og forsvind" ved at linke til noget så tørt og objektivt som patenter og en mainstream TV udsendelse ikke var til at komme ud af igen uden at skulle igennem den sædvanlige mølle. Selvom det ikke var mig, der startede selve det her fly-stribe snak, så kom jeg alligevel til at stjæle al fokus. Det har jeg jo slet ikke tid til og egentlig heller ikke i dag.

Jeg har villet lidt for hurtigt ud af diverse debatter, da jeg havde gennemskuet, hvor det ville føre hen. På den ene side ville jeg ikke stå med hatten i hånden og undskylde min overbevisning og på den anden side ville jeg gerne hurtigt igennem og få det hele afsluttet. Men det første spændte lidt ben for det sidste.. og omvendt. Derfor kom jeg til at lyde lidt for arrogant og nedladende, hvilket jeg godt kan se nu og også undskylder dem af jer, der har følt det sådan.

Desuden tager jeg gerne kritikken af mit impulsive kildevalg. Mange af videoerne eller siderne, som jeg henviser til har jeg set for lang tid siden og skal kun se lidt for at huske sådan ca. hvad det drejer sig om. Winther kunne i princippet have ret i, at den video fra ZDF kunne være klippet sammen af en ung mand nede i en kælder, men det er jeg nu overbevist om ikke er tilfældet. Selv hvis det var tilfældet, så kan jeg kende indholdet fra hvad jeg tidligere har set og er enig i langt det meste.

Er glad for at du har taget imod min udstrakte hånd om at slutte af på en bedre tone. Q er Q og anons er anons. Qanon er et udtryk pressen har skabt for at - efter min bedste overbevisning - sløre hvem der er Q og hvem der er anons. Du sagde jo, at du ikke havde brugt meget tid på at sætte dig ind i stoffet, så jeg kan jo dårligt tillade mig at bebrejde dig for, at du ikke kendte til den detalje .. og sikkert mange flere. Men du har gjort din stillingstagen omkring det "fænomen" klart og det har jeg selvfølgelig forstået.

Med hensyn til hvordan jeg bearbejder informationer, så bruger jeg matematisk logik og sandsynlighed. Der er stor forskel på de to begreber, men matematisk logik ligger på en højere hylde end sandsynlighed, når det drejer sig om værktøjer til at bearbejde informationer. Jeg har ikke lyst til at uddybe af den simple grund, at stort set alle her på forummet vil latterliggøre den metode, når det kommer fra mig. Men jeg kan berolige med, at det ikke er min egen "opfindelse".

Jeg husker ikke corona-tråden særlig godt. Det kunne ligne mig at sige noget i retning af, at hvis man antager, at der skal 1 fly til at styrte 1 tårn i grus (hvilket i forvejen er en vovet påstand), så skal der 3 fly til at få 3 tårne til at styrte i grus. 2 fly er ikke nok. Her er vi meget, meget tæt på matematisk logik. Derfor tog jeg mig sikkert den frihed at konkludere, at hvis man mente, at 2 fly var nok til at forårsage 3 tårnes, så ... ja. Den lader vi ligge. Er blevet klogere på det punkt også, selvom jeg stadigvæk ikke tror på det officielle narrativ.

M.h.t. patenterne, så ville jeg linke til noget, som ikke virkede anstødende på folk. Det virker lidt voldsomt når man linker til en video, hvor man tydeligt kan se hvornår de her chemtrails bliver sat til og slået fra. Så får jeg skudt i skoene, at youtube eller rumble er et useriøst medie. Også selvom enhver kan se, at der har været en mand med et kamera om bord på det fly eller et nabofly for at filme, hvordan det ser ud, når man tænder og slukker for de her chemtrails. Sjovt nok er geoengineering et kendt og accepteret fænomen. Det har fundet sted siden engang i starten eller midten af forrige århundrede. Men så snart man nævner ordet "chemtrails", så er det en konspirationsteori. Også selvom chemtrails er en del af den process, som hedder geoengineering og også selvom man ikke nævner, hvad man eller andre mener disse chemtrails indeholder af metaller og kemikalier.

For lige at slutte af med lidt bedre dokumentation, så er der et 390 siders langt dokument fra den amerikanske regerings hjemmeside, som dokumenterer, at geoengineering er noget, som man arbejder seriøst med.

Jeg ved, at der et eller andet sted er listet hvilke kemikalier, der bruges i disse chemtrails, som er værktøjet til at lave "geoengineering".
Endvidere er der en gammel video, hvor nogle eksperter udtaler sig om forskellene på contrails og chemtrails. De fortæller også, at der er aluminium, barrium og andre metaller. Klassisk video, som varer ca. 15 min.

Du kan finde alt muligt på https://www.geoengineeringwatch.org/

Desuden er der en lille video af nogle fly, hvor det ene fly 3 minutter inde tænder og slukker for de rør, som udleder de chemtrails. Det skulle dokumentere, at der ikke bare er tale om contrails, der holder længere p.gr.a temperatur, højde og tryk m.m.

Nå. Over and out. Tak for interessen og undskyld bøvlet.

De patenter har ikke noget med chemtrails at gøre og du har ikke linket til nogen dokumentar på ZDF.

Den video med nogle piloter er på samme niveau, men når du åbenbart synes det er suspekt, hvis ikke ligefrem overbevisende, men du trods alt ikke tror at Jorden er flad, så fortæller du enten at du troller helt vildt eller også skulle du måske bare overveje om du skulle forholde dig på samme måde til dine andre kilder, som du synes er lige så overbevisende.

Du vidste også godt hvem QAnon er dengang hvor du bl.a. forsøgte at overbevise folk om at skovbrande i Californien blev startet af en laser fra rummet. Men jeg kender godt det der med at tiden kobspirerer mod ens hukommelse...

Gælder den konspirationsteori i øvrigt stadig? Den var så tåbelig at effekten nok mest er som en del af et generel forsøg på at skabe noget splid og mistro, men den var et meget godt eksempel på en hvor det er ret nemt at se hvem der har en interesse i det, jvf det jeg skrev før.

Udover Marjorie Green der kunne få gang i en politisk karriere ved at promovere konspirationsteorier, er det noget der "forklarer" at det ikke har noget som helst med klimaforandringer at gøre, det er der en del industrier der har en interesse i, og så startes mange af dem af forældede og dårligt vedligeholdte strømkabler, som selskaberne ikke tvinges til at vedligeholde eller grave ned fordi de bestikker politikerne. Der er masser af den slags rigtige "konspirationer" at rette sin opmærksomhed mod i stedet.
Se mit svar til Tizzer. Det er min afslutning på debatten. Tak for inputs. Stor respekt herfra. :)

Jeg husker ikke corona-tråden særlig godt. Det kunne ligne mig at sige noget i retning af, at hvis man antager, at der skal 1 fly til at styrte 1 tårn i grus (hvilket i forvejen er en vovet påstand), så skal der 3 fly til at få 3 tårne til at styrte i grus. 2 fly er ikke nok. Her er vi meget, meget tæt på matematisk logik
Nu har du godt nok meldt dig ud, men jeg bliver nød til at påpege at dette her absolut intet har med logik at gøre (matematisk logik er i øvrigt et vrøvleudtryk ala vådt vand).

Du antager at når 2+2 giver 4, så må det omvendte også være gældende; at for at få 4 SKAL du bruge 2+2. Men det er ikke rigtigt. 3+1, 4+0, 5-1 osv. giver også 4.

Du kan med andre ord ikke bruge ovenstående argument med fly og bygninger til at konkludere noget som helst!

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back