New posts

Den store underholdningstråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 165K
Jeg tror efterhånden ikke, du kan overbevise nogen som helst om noget som helst i det her AGF forum, JB
Find et andet sted at folde din sandhed ud
Sikke dog en tabermentalitet. Har vi en holdningselite som stritter folk ud, der ikke marcherer i takt?

Kan man ikke rumme en fri debat?

Jeg synes ikke det klæder noget forum at have så totalitære regler for hvad man må debattere og have en mening om og hvad man ikke må debattere.

Du kan jo bare gøre lige som jeg selv og andre medlemmer af forummet gør. Ignorer tråde og debattører, som du ikke gider at læse.

Sikke dog en tabermentalitet. Har vi en holdningselite som stritter folk ud, der ikke marcherer i takt?

Kan man ikke rumme en fri debat?

Jeg synes ikke det klæder noget forum at have så totalitære regler for hvad man må debattere og have en mening om og hvad man ikke må debattere.

Du kan jo bare gøre lige som jeg selv og andre medlemmer af forummet gør. Ignorer tråde og debattører, som du ikke gider at læse.
Du debatterer ikke. Du kommer med postulater som du underbygger med henvisninger til håbløse kilder. Når folk der ved mere om emnet end dig stiller spørgsmålstegn ved det svarer du ved at henvise tilbage til de samme håbløse kilder. På samme måde som alle håbløse konspirationsteoretikere "argumenter".

Ikke.Et.Eneste.Selvstændigt.Argument.

Men jeg kan undre mig over hvad du overhovedet laver her på forum, for jeg kan ikke huske du en eneste gang har deltaget i en tråd om fodbold. Kun det her tosseri og så det samme under corona-halløjet.

Godnat herfra og så lover jeg at ignorere denne tråd indtil der igen kommer noget reelt indhold i den.

Der er ikke noget, som kan få folk op på mærkerne, som sandheden. Den video du linker til fra 2016 er jo helt i tråd med det officielle narrativ. Den jeg linkede til var af nyere dato, selvom kopien ikke var den bedste. Vil du benægte, at videoen jeg linkede til har været vist på ZDF?
Ja, det er noget af en gang sammenklip med indlagte effekter. Men når den nu er så ny kan du sikkert finde den på zdf.de.
Kan du ikke se, at ham værten, du har støvet frem er en con artist? Ham tager du vel ikke alvorlig. I hvert tilfælde fremlægger han ikke bevis for nogle af sine påstande, men forsøger bare at snakke sig til sine synspunkter.
Nej, han er bare vært på et program, der da i det mindste rent faktisk har været vist på ZDF. Den anden udsendelse fra 2020 handler måske lidt mere om at forklare hvad det er. Den første handler mere om dig kan man sige...
Har du slået patenterne op? Er de patenter også en såkaldt konspirationsteori, eller er de registreret hos patentbureauerne?
Jeg kan ikke se noget på den liste der forekommer særlig nyt eller suspekt. Eller noget der har noget med chemtrails at gøre.
Jeg kunne vise dig timevis af optagelser, som tydeligt viser, at chemtrails ikke er det samme som contrails, men skal vi ikke bare lade den ligge og nyde de gode vinde, der blæser omkring vores fodboldhold?
Det kommer an på hvad du tror der er i de vinde :) Med mindre du mener noget helt andet med "chemtrails" end at det er en eller anden ondsindet konspiration - og det gør du vist ikke jvf dine kilder - kunne jeg bare godt tænke mig at vide hvem det er du mener kontrollerer de her fly, hvad det er de hælder ud i atmosfæren og hvad formålet er.

Det var ikke meningen, at jeg ville starte en ny omgang "hvor mange får kan man vække på et fodboldforum", men hvis folk ligefrem spørger indtil emner, de ikke ved / vil vide noget om, så føler jeg mig ind imellem provokeret til at svare.
Du FÅR som fortjent vil jeg sige. Dit problem er at du er totalt ukritisk overfor dine kilder. Du er ikke interesseret i egentlig viden, men leder efter noget du synes lyder suspekt og som passer til det du føler. Hvis andre ikke deler de følelser er det temmelig svært at overbevise dem med letafviselige påstande fra tvivlsomme kilder.

Beklager, hvis du føler dig stødt. Det var ikke meningen. Men man kan ikke udlede, at hvis en debattør skriver noget med stort, så er "der typisk ikke meget kød på den knogle". Den kobling hænger på ingen måde sammen. Jeg er enig i, at det ikke er kønt at kalde sine meddebattører for "får", men det er lidt afledt af, at folk kalder mig for konspirationsteoretiker eller de informationer, som jeg tilvejebringer for konspirationsteorier - et ord som har en lige så usaglig og nedladende en undertone. Også pinligt, barnlig, ynkeligt og sølle, hvis jeg nu skal bruge nogle af dine egne ord :)
Men du virker ikke særlig åben overfor andre folks informationer - jeg brugte med vilje ikke ordet synspunkt - når du kalder det "vås". Så hvor åben over for andres synspunkter er du egentlig?
Jeg starter lige nedefra her:
Jeg er temmelig åben i udgangspunktet. Mit problem opstår der, hvor du skyder om dig med løse antydninger om, at jeg (vi, flertallet herinde tilsyneladende) ikke tænker selv. Jeg kan garantere dig, jeg tænker selv. Du har i øvrigt ikke set mig skrive "konspirationsteori", tror jeg, jeg undgår helst det ord, netop fordi, det ved jeg sjældent nok om sagerne til at kunne afgøre. Når jeg så alligevel kalder noget af det, du skriver, for vås, så er det fordi, jeg ikke mener, logikken hænger sammen.
Hvad skulle formålet med at hælde kemikalier ud over os være?
Hvordan er man lykkes med, at holde det (relativt) hemmeligt så længe, når der åbenlyst er mange "in on it"? Til sammenligning kan en borgmester på sydfyn ikke engang holde det hemmeligt, at han har snavet med en anden end sin kone, til en julefrokost...
Sidst, men ikke mindst, hvem vinder på disse chemtrails?

Det er ting som ovenstående, der ikke er besvaret, hvorfor jeg ikke vedbliver at være åben, for det er ganske enkelt ikke værd at bruge bredbånd på. Det var det samme under Corona, hvor mange var på barrikaderne for at bevare vores frihed - det var fuldstændigt tabt på dem, at de stadig havde den; de var jo ude at demonstrere midt i en tid, hvor vi helst ikke skulle samles...Igen var de samme spørgsmål ubesvarede, som ovenfor.
Det bliver ved løse antydninger af en elite, som vil undertrykke os. Det taler til vores indre svinehund, og kan meget nemt få nogle mennesker med på vognen. Men hvis man lige tænker selv (!), vil man ofte indse, at eliten ikke behøver de her komplicerede manøvrer, for at fastholde deres status. Det er penge, der styrer verden, og dem, der har penge nok, er rundt regnet urørlige.
Den del kommer til at tage lang tid at ændre, og al snak om hemmelige stoffer i vaccinen, chemtrails og hvad der ellers er derude, hjælper ikke på dén proces. Det er bare støj.

Du skal bruge dit intellekt og lade være med at lade andre tænke for dig

Jeg har læst alle dine indlæg med et åbent sind for du har åbenlys en interesse men efter at have selvstændig tænkt bliver der ved med at poppe det samme spørgsmål op som jeg håber du kan besvare:

Hvad er formålet med chemtrails?

Nu var det mig som startede hele balladen (undskyld) mest fordi jeg finder det ret morsomt en journalist bliver ved med at stille det samme spørgsmål på alle fornuftige svar lige indtil:

Man behøver ikke være uddannet eller selvbestaltet journalist for at finde ud af hvad chemtrails er. Det er patenteret og et godt sted at starte er at læse patenterne, hvis man ellers har tid til det. Der er mange.

Desuden er det ikke konspirationstænkning. Det er gået mainstream i Tyskland. ZDF har lavet en dokumentar om emnet og den TV station har flere seere end Danmark har indbyggere. Måske flere gange. Så der er ikke så meget mystik om det, hvis man vil vide hvad det er. Vi er bare langt bagefter herhjemme og i DR og TV2 bliver de kaldt "flystriber" :LOL:

To ting:
1. Den side, du linker til, som oplister "Chemtrails-patenter" er en QAnon-side... Spækket med talrige af andre, fantasifulde teorier om "Sandheden (TM)", som alle os, der ikke tror på QAnon ganske enkelt er for dumme til at forstå. Eller også er vi bare ikke "åbne nok/går rundt med lukkede øjne/stoler blindt på videnskaben og myndighederne".

Som en anden debattør påpegede, så er det tankevækkende, hvordan der er et tydeligt overlap mellem folk, der tror på Chemtrails, 9/11 was an inside job, Covid var en stor orkestreret løgn som skulle bruges til at udskifte befolkningen, Onkel Reje er pædofil satanist og er skadelig for børn, Jorden er flad (FUCKING LOL 😂), månelandingen var løgn, Rusland er the good guys og jeg kunne blive ved med at opliste den ene mere sindssyge og hjernedøde teori efter den anden. Og ja. Det er bindegalt og fuldstændig kuk-kuk. Jeg ved godt, at det ikke får dig til at tænke anderledes, at jeg dømmer dig og dine "teorier" på den måde og at jeg bruger så hårde ord. Men jeg gider egentlig ikke pakke det ind. For i mine øjne er I QAnon-folk skingrende sindssyge og direkte skadelige med jeres forsøg på at udbrede "Sandheden". I undergraver ægte og rigtig videnskab og helt uden andet formål, end at I lader til at have et meget stort behov for taletid. Jeg har ikke sat mig specielt grundigt ind i, hvad der driver QAnon-folk, men et gæt kunne være, at I har det tilfælles, at I mener I er langt klogere end jeres plads i samfundet og debatten afspejler, og derfor prøver I desperat at få opmærksomhed og anerkendelse for, hvor helt enormt intelligente og intellektuelle I er. Men jeg er ked af at breake det for dig, JB. Du er en nobody. En helt igennem ligegyldig person. Det samme er jeg. Jeg er også en nobody og fuldstændig ligegyldig i det store verdensbillede. Forksellen på os to er, at du TROR du er super vigtig. At du er en "Ridder af sandhed", eller "Frihedskæmper" eller hvad I ellers kalder jer af floromvundne ord og betegnelser som skal retfærdiggøre, at I udbreder hjernedøde teorier som var det FAKTA, selvom alle med blot 2 hjerneceller kan regne ud, at det hele er én stor, fed løgn. Fri fantasi. Hokus-pokus QAnon i fokus.

2. At ZDF bringer en dokumentar om chemtrails gør det jo ikke til fakta? DR bragte også en dokumentar om månelandingen for år tilbage, hvor der blev stillet spørgsmålstegn ved en lang række ting (som så efterfølgende i andre udsendelser blev videnskabeligt tilbagevist). Men bare fordi DR bragte den dokumentar gør det jo ikke, at det så er bevist, at månelandingen var fup. Din deduktion er helt off. Men det skal den vel også være, for at man kan få sig selv til at tro på ting, der er så gakkelak. Undskyld mit franske. Men du er syg i pæren. Der er ikke tale om "forskellige holdninger". Der er tale om at du og dine trosfæller forsøger at få løgn og fantasi til at fremstå som fakta. Og I gør det konsekvent ved linke til "kilder" af yderst tvivlsom og uvidenskabelig karakter. Det er simpelthen ikke muligt at tage seriøst. Jeg synes du skal prøve at få os alle sammen herinde til at tro på, at Julemanden findes. Det tror jeg ærligt talt du vil have større chancer for at lykkes med.

Jeg vil ikke bede dig skride herfra, og du må for min skyld skrive alt det løgnagtige pis, du overhovedet har lyst til. Men du må finde dig i at blive sagt imod. Også med hårde og kontante ord. Fordi du er en idiot.

Jo, men lige nu synes jeg dog at det er et større problem at jorden går under om 10 dage. Det er for fanden dagen inden vi skal møde FCK i Parken!

Det er fandeme dårlig timing! Men det giver jo mening - hvis AGF vandt i Parken, og det er der en stor chance for, de to holds form taget i betragtning, så kan AGF blive mestre.
Men hele universet synes at fungere på dét ene princip, at AGF ikke vinder trofæer.
Så hvis vi slog FCK, ville verden nok gå under alligevel.
Og man skal altid beskytte Kjøwenhavnerne mest muligt mod modgang - det siger ViaPlay selv!
Derfor: Verden går under dagen inden Kjøwenhavnerens drømme knuses.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back