New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 778K
Winther said:
Der er en del derude, der er blevet skuffet s? mange gange at der skal mere til f?r de tager p? stadion igen. De skal sidde en del gange i sofaen og ?rgre sig over ikke at v?re p? stadion kan man sige. I forl?ngelse af det kan man sige at vi ikke har opbygget s? stor en base som vi kunne siden midthalvfemserne. Heldigvis kr?ver det vel ikke en hel generations succes at bygge det op.

Jeg t?nker i ?vrigt fremm?det mod FCK var godt nok, men der kunne have v?ret lidt flere mod Br?ndby. P? en lun dag burde der vel v?re mere eller mindre fyldt til s?dan en kamp, s? igen havde et bedre stadion nok hjulpet - og det er selvforst?rkende n?r oplevelsen af stemningen l?ftes.

Der er ingen tvivl om at det helt afg?rende for at h?ve tilskuertallet, er kontinuerligt gode resultater. Men hvis de nye tilskuere skal fastholdes og have lyst til at komme p? stadion j?vnligt, frem for at sidde i en varm og bl?d sofa det meste af tiden, s? handler det om at man ikke sidder under ?ben himmel, i strid gennemtr?k p? et s?de s? langt v?k fra begivenhederne s? man ikke kan se en br?kdel af det man f?r med i fjernsynet.

Til geng?ld skal man ikke undervurdere hvor mange fans som har v?ret i dvale, der nu begynder at vende tilbage. Der er m?ske nogen der fortsat vil se noget mere f?r de er med igen, men der er helt sikkert ogs? mange, der k?ber ind p? projektet allerede med en st?rk trup, og en karismatisk tr?ner.

Og s? er der jo altid et stort potentiale for nye fans i Aarhus som studieby, hvor mange kommer til fra hele landet, studiekammerater tager p? stadion, og lokker nye med. Nogle finder sidenhen job i byen, m?ske i virksomheder som JN har lokket til som sponsor, virksomheder der bruger AGF som tr?kplaster for nye medarbejdere, og som en social aktivitet for kolleger.

Jeg er enig i at BIF kampen burde have rundet mindst 15.000 tilskuere, og jeg er helt sikker p? at rigtigt mange blev hjemme fordi det er s? ubehageligt at v?re p? det stadion p? den her tid af ?ret. Et mere intimt stadion, med stejle tribuner, der er lukket hele vejen rundt, og med et stort tribune tag, som er suppleret med nogle fede tribunehaller med sportsbarer og storsk?rme osv. vil v?re et k?mpe tr?kplaster til ?sofav?lgerne? p? den her tid af ?ret.

Det_Nye_AGF said:
Lidt dejlig konkret nyt.

Bliver sp?ndende, hvem der pr?senteres samt hvad der pr?senteres.

Ser gerne nogle "tunge" private profiler, og ikke blot AGF, Uffe Jacobsen osv. Skal gerne v?re nogle st?rre virksomheder. Men sp?ndende det bliver mere konkret.

Nyt stadion rykker n?rmere: Mandag pr?senteres private partnere | stiften.dk
Skal vi endelig "vejre lidt morgenluft" i diskussionen omkring stadion:-)

Det er jo lige f?r man begynder at tro p? det kan lykkes i det kommende ?rti. Stort set alle interessenter har markeret hvad de t?nker om et projekt og hvilket behov der er for et rigtigt stadion. Politikkerne virker n?sten til at v?re m?re og kan se ideen i at Aarhus kommer p? omgangsh?jde med resten af landet p? det punkt. Det lyder n?sten uvirkeligt at dr?mme om et rigtigt fodboldstadion i 2024 eller deromkring:-)

Det ville da ogs? v?re underligt om ikke Sallingfondene havde et p?nt bel?b med, givet de er lokale og donerer ret meget til sporten i forvejen. De har f.eks. doneret 50 mio. til Team DK for at forberede til OL 2020, de gav os 8,5 mio. til klubhuset, 25 mio. til Bev?gelseshuset i Gellerup osv. ( Se mere her: Sport)

Kan man ogs? dreje den hen ad noget kultur i form af andre arrangementer og noget generelt sammenhold i byen, s? er de stensikkert med.

Hvis jeg var AGF, s? ville jeg str?kke mig langt for at etablere et samarbejde med DBU fx om kvindefodbold. Stadion i ?rhus kunne fx v?re 'kvindernes nationalstadion' - i st?rre skala og bedre rammer end de tilbydes i dag.

Isoleret set er det n?ppe en voldsomt attraktiv forretning, men i forhold til at tiltr?kke fondsfinansiering fra Salling, Realdania etc., kunne det godt have afg?rende betydning.

Det_Nye_AGF date=1575200612 said:
Lidt dejlig konkret nyt.

Bliver sp?ndende, hvem der pr?senteres samt hvad der pr?senteres.

Ser gerne nogle "tunge" private profiler, og ikke blot AGF, Uffe Jacobsen osv. Skal gerne v?re nogle st?rre virksomheder. Men sp?ndende det bliver mere konkret.

Nyt stadion rykker n?rmere: Mandag pr?senteres private partnere | stiften.dk
I ?vrigt en meget tynd artikel, hvor man ikke har andet nyt end den ene s?tning fra kommunens pressemeddelelse. Alene starten p? artiklen:

I mere end et ?r har Aarhus diskuteret nyt stadion.
Jow.

JN blev spurgt af Canal 9, om han vidste hvad pressem?det i morgen vil indeholde, men det vidste han m?ske overraskende ikke udover det, der stod i pressemeddelelsen.
Han h?bede dog, det var Folkeparken, som blev l?sningen og gentog AGF var villig til at stille med mere end de lovede 50 mill. under de rette betingelser.

SteenA said:
Det_Nye_AGF date=1575227033 said:
"Salling folkepark" lyder ret fedt i mine ?re :)
Mit g?t er, at alt hvad der vedr?rer opl?gget "folkepark" vil blive str?get, hvis Salling er indover. Der skal ikke tages en meter fra travbanen. Tv?rtimod kan man forestille sig, at en del af pakken bliver en forl?ngelse af det gratis lejem?l til travfolket.
Der bliver lagt sand p? l?bebanen s? der kan laves ponyl?b ;)

Nej, det er super Salling Fondene vil v?re med og jeg tror ogs? at det peget i retning af noget Folkepark. M?ske ser s?dan en som Henrik Lind lidt efter forrentning, dvs via AGF og/eller events, mens Salling gerne vil v?re med i financiering af noget af det der ikke genererer indt?gter.

JN sagde han ikke vidste mere end der st?r i pressemeddelelsen, men det har jeg mist?nkt for at v?re lidt en hvid l?gn fordi han ikke ville svare p? sp?rgsm?l om detaljerne. Derfor h?fter jeg mig ogs? ved at han n?vnte Boxen og at folk i ?rhus var tr?tte af at Herning render med s? meget i oplevelses?konomien. Det antyder muligvis at der bliver et fokus p? at stadion eller hele Folkeparken kan bruges til mere end fodbold og det giver selvf?lgelig ogs? god mening b?de for AGF, men ogs? for kommunen fordi de events genereret oms?tning i byen.

Winther said:
Derfor h?fter jeg mig ogs? ved at han n?vnte Boxen og at folk i ?rhus var tr?tte af at Herning render med s? meget i oplevelses?konomien. Det antyder muligvis at der bliver et fokus p? at stadion eller hele Folkeparken kan bruges til mere end fodbold og det giver selvf?lgelig ogs? god mening b?de for AGF, men ogs? for kommunen fordi de events genereret oms?tning i byen.
Det vil v?re rigtig oplagt at g? p? jagt efter forretninger.

Selvf?lgelig er man tr?t af det hele foreg?r i Herning - det g?lder jo b?de udstillinger, koncerter mv. Det er oms?tning for hoteller, restaurationer mv. som forsvinder ud af byen og som man fra politisk hold har v?ret knap s? interesserede i indtil nu. Men t?nk sig hvis man nu var Borgmesteren der fik Aarhus tilbage p? landkortet p? den front, s? var der m?ske mulighed for at v?lgerne huskede en i lang tid fremover. Hvis der s? samtidig st?r en fond og en rigmand (der forresten er god til at lave forretninger) som gerne vil lege med - s? er det da bare at komme igang.

Personligt h?ber jeg de g?r all-in og f?r lavet et fedt komplex med mulighed for det hele. M?ske der kan komme lidt kontort?rne med i projektet, s? der kan skabes nogle l?bende indt?gter:-)

JN n?vnte faktisk b?de FCM og Herning. FCM fordi AGF ikke kan komme i n?rheden af deres l?nbudget med det nuv?rende stadion pga. for d?rlige sponsorfaciliteter og Herning fordi han tror, mange i ?rhus er tr?tte af en del underholdning med alt hvad det indeb?rer ender i Boxen.

Hvis en mand som Henrik Lind g?r ind i s?dan et projekt med et stort millionbel?b, er det, fordi anl?gget skal kunne bruges kommercielt til andet end fodbold og s? snakker vi med stor sandsynlighed et multi komplex med nok mindst 25000 tilskuere til fodbold og mere til koncerter.

Martinstranger said:
Personligt h?ber jeg de g?r all-in og f?r lavet et fedt komplex med mulighed for det hele. M?ske der kan komme lidt kontort?rne med i projektet, s? der kan skabes nogle l?bende indt?gter:-)
Jeg h?ber godt nok ikke det bliver med afbrudt "samlege" i hj?rnerne, men i forhold til udformningen kan det selvf?lgelig v?re b?de godt og skidt med de penge der bliver involveret. Det bliver under alle omst?ndigheder en forbedring, men udformningen er nok heller ikke s? konkret i morgen, det vil handle om det overordnede projekt og visionen og ikke mindst financieringen.

Vi kan i ?vrigt nok forvente en hybridbane hvis der l?gges en del andre arrangementer derude ogs?, men det m? n?sten v?re ?nsket uanset hvad.

Martin Hansen said:
JN n?vnte faktisk b?de FCM og Herning. FCM fordi AGF ikke kan komme i n?rheden af deres l?nbudget med det nuv?rende stadion pga. for d?rlige sponsorfaciliteter og Herning fordi han tror, mange i ?rhus er tr?tte af en del underholdning med alt hvad det indeb?rer ender i Boxen.

Hvis en mand som Henrik Lind g?r ind i s?dan et projekt med et stort millionbel?b, er det, fordi anl?gget skal kunne bruges kommercielt til andet end fodbold og s? snakker vi med stor sandsynlighed et multi komplex med nok mindst 25000 tilskuere til fodbold og mere til koncerter.
Jeg er egentlig lidt ambivalent ved det med tilskuertallet. Jeg kan sagtens se en ide i det med 25.000 for at tiltr?kke landskampe og kunne holde st?rre koncerter. Men ud fra "ren" AGF ville jeg foretr?kke et stadion p? f.eks. 15.000 der ofte kunne v?re t?t p? udsolgt - p? den m?de kunne klubben m?ske f? lokket flere til at k?be s?sonkort og/eller k?be billetter i god tid. Det har dog ogs? sine begr?nsninger i andre henseender, medmindre man kan f? bygget med en fleksibel endetribune eller lignende.

Overordnet er det selvf?lgelig sponsorfaciliteterne der skal udbygges kraftigt, s? man kan tiltr?kke endnu flere midler og f? sat yderligere accelleration p? den front. Det er vejen frem til st?rre l?nbudget.

Henrik Lind er der (helt) sikkert ikke bare som m?cen - han plejer at lave business p? hans aktiviteter, s? m?ske en langsigtet sikker placering af midler fra hans side.

Winther said:
Martinstranger said:
Jeg h?ber godt nok ikke det bliver med afbrudt "samlege" i hj?rnerne, men i forhold til udformningen kan det selvf?lgelig v?re b?de godt og skidt med de penge der bliver involveret. Det bliver under alle omst?ndigheder en forbedring, men udformningen er nok heller ikke s? konkret i morgen, det vil handle om det overordnede projekt og visionen og ikke mindst financieringen.

Vi kan i ?vrigt nok forvente en hybridbane hvis der l?gges en del andre arrangementer derude ogs?, men det m? n?sten v?re ?nsket uanset hvad.
Jeg kan ikke forestille mig man bygger nye faciliteter uden en hybridbane - heller ikke selvom vi har sv?rget til gr?s indtil nu. Tror der er for mange kommercielle interesser der skal passes ved siden af fodbolden.

Skal ikke kunne sige om kontort?rne betyder afbrudt "samleje" i hj?rnerne men er det s? galt - pladserne er vel ikke de bedste og kan m?ske indbringe l?bende indt?gter hele m?neden i stedet. Rent visuelt er det m?ske ikke optimalt men hvis det kan skabe indt?gter, s? foretr?kker jeg det.

Latest posts

D
Replies
938
Views
88K
Back