New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 780K
Den pakke bliver hurtigt udsolgt, tror jeg. Et fantastisk tilbud for at sige det mildt. Jeg tror at mange ville give det beløb, bare for at kunne komme til den sidste kamp.

Det er ståpladser. Nogle gider jo nærmest ikke, hvis de ikke kan sidde.

Der er vel 3-4000 ledige ståpladser, så jeg tror ikke den bliver udsolgt.
Men bestemt et godt tilbud.

Jep… Udsolgt!
Gad vide om jeg, som en af dem der slog til, er SIKRET billet til kampene??

Jeg gav i hvert fald gerne 395 for at sikre mig selv muligheden for at se (…)

Hvis (…!) ville jeg være så ked af ikke at være der - og det alene er 395 kroner værd!
Jeg læser det som at du har billet til alle kampe men ligesom sæsonkort skal du huske at indløse den inden et givent tidspunkt.

Jep… Udsolgt!
Gad vide om jeg, som en af dem der slog til, er SIKRET billet til kampene??

Jeg gav i hvert fald gerne 395 for at sikre mig selv muligheden for at se (…)

Hvis (…!) ville jeg være så ked af ikke at være der - og det alene er 395 kroner værd!

De sælger ikke flere abonnementer + de her pakker - end der er plads til på stadion.
Så i princippet skulle alle gerne være sikrede en plads,
hvis altså de får hentet billetten indenfor de 48 timer, inden der åbnes op for andre.

Jeg synes dog det er bekymrende, at de skriver således omkring billetsalget til Børndbykampen;
  • Tirsdag den 10. marts kl. 12.00: Adgang for abonnenter – mulighed for at hente billet via abonnement og tilkøbe ekstra billetter.

Jeg ved ikke om jeg misforstår det, men det lyder til, at jeg som abonnent kan tilkøbe x antal ekstra billetter til tilfældige venner, der i princippet måske ikke har sat deres fod på stadion hele sæsonen.
Hvis det er tilfældet, så risikerer der jo potentielt at blive udsolgt inden billetterne når ud i runde 2.

De sælger ikke flere abonnementer + de her pakker - end der er plads til på stadion.
Så i princippet skulle alle gerne være sikrede en plads,
hvis altså de får hentet billetten indenfor de 48 timer, inden der åbnes op for andre.

Jeg synes dog det er bekymrende, at de skriver således omkring billetsalget til Børndbykampen;
  • Tirsdag den 10. marts kl. 12.00: Adgang for abonnenter – mulighed for at hente billet via abonnement og tilkøbe ekstra billetter.

Jeg ved ikke om jeg misforstår det, men det lyder til, at jeg som abonnent kan tilkøbe x antal ekstra billetter til tilfældige venner, der i princippet måske ikke har sat deres fod på stadion hele sæsonen.
Hvis det er tilfældet, så risikerer der jo potentielt at blive udsolgt inden billetterne når ud i runde 2.
Jeg synes også at vi er der i sæsonen, hvor reglen burde være én billet pr. billetkøber for at sikre at folk med den rette anciennitet kommer på stadion.

Så er Superwood til facaden droppet fordi det er for dyrt, så nu ligner det alm. træ af en eller anden sort som så formentlig bliver dyrere over tid. Jeg frygter at kommunen kommer til at slække på vedligeholdelsen af så vigtigt facadeelement og stadion kommer til at se upræsentabelt ud udefra relativt hurtigt. Det skal man vel næsten have med i en lejekontrakt. At udlejer forpligter sig til et specifikt niveau af stand.

Beslutningen bliver taget hvilken type det skal være i de kommende uger (for dem der ikke har adgang).

Last edited:
Så er Superwood til facaden droppet fordi det er for dyrt, så nu ligner det alm. træ af en eller anden sort som så formentlig bliver dyrere over tid. Jeg frygter at kommunen kommer til at slække på vedligeholdelsen af så vigtigt facadeelement og stadion kommer til at se upræsentabelt ud udefra relativt hurtigt. Det skal man vel næsten have med i en lejekontrakt. At udlejer forpligter sig til et specifikt niveau af stand.

Beslutningen bliver taget hvilken type det skal være i de kommende uger (for dem der ikke har adgang).

Jeg tror nu stadig, at det er muligt at finde vedligeholdsfrit træ, der kan holde en god årrække.
Der findes trods alt også adskillige huse med facader i ubehandlet træ, som klarer det fint og vender mod alle fire verdenshjørner.

Det var det her, jeg forsøgte at konkludere for nogle uger siden, så i bedste fald opererer Stiften med en solid latenstid, eller også holder de sig et bredt katalog af historier at gribe ned i på en tåget kedelig dag uden så mange andre nyheder.. Jeg er hverken journalist eller redaktør, så jeg kender ikke mekanismerne.
Det du skal læse i det, er, tror jeg, at materialerne i facaden, værende et markant element i udtrykket, nu også er blevet ramt af virkeligheden og er endt som genstand for besparelser. (det vidste vi godt i en eller anden grad, de ville blive)
Oprindeligt gik beslutningen i projektet på om det skulle være accoya (kunstigt træ) eller særligt imprægneret "superwood", hvor man i beslutningstagningen alt andet lige også har vurderet holdbarhed og patinering af sidstnævnte, som endte som "vinder".
Det tror jeg man har haft rimelig godt styr på indtil pengetanken løb tom.

Den mockup de laver billeder på i dag er med almindeligt gran, douglas og limtræ, og med videre tanker om olier og pigmentering osv., så dagens opslag giver os vel mest af alt nu indsigt i, at her er planerne (også) ændrede nu, og så er det forfra med at forsøge at forstå, hvordan et stadion med sider i alle fire verdenshjørner og forskellige UV-belastninger kommer til at arte sig i årene frem, fordi de ikke på samme måde som terrassen hjemme i haven udsættes ensartet.

Planerne er ændret, er vist bare det jeg forsøger at sige, så nu er det forfra igen med Erik henne fra trælasten.

Det var det her, jeg forsøgte at konkludere for nogle uger siden, så i bedste fald opererer Stiften med en solid latenstid, eller også holder de sig et bredt katalog af historier at gribe ned i på en tåget kedelig dag uden så mange andre nyheder.. Jeg er hverken journalist eller redaktør, så jeg kender ikke mekanismerne.
Kunne være interessant hvis nogen med forbindelse ind i beslutningsprocessen kan sige om dette er besluttet for lang tid siden og stiften sylter det, om kommunen/gruppen styrer hvornår stiften får noget at vide, eller om det blot er blevet endeligt besluttet nu, selvom det var mere eller mindre slam dunk på den beslutning for længe siden.

jeg prøver at ikke være for negativ om stadion situationen, men på nuværende tidspunkt har jeg bare givet lidt op. Det bliver bare ikke helt så fedt som oprindelig planlagt.

Bevares, det bliver stadig godt, men at this point så håber jeg bare på at de får bygget det færdigt nogenludne til tiden uden at spare kapacitet væk, og at kommunen bliver enige med agf om en leje der ikke er helt hul i hovedet

jeg prøver at ikke være for negativ om stadion situationen, men på nuværende tidspunkt har jeg bare givet lidt op. Det bliver bare ikke helt så fedt som oprindelig planlagt.

Bevares, det bliver stadig godt, men at this point så håber jeg bare på at de får bygget det færdigt nogenludne til tiden uden at spare kapacitet væk, og at kommunen bliver enige med agf om en leje der ikke er helt hul i hovedet
Det var godt nok den negative hat, du fik på her. Stadion bliver mega fedt uanset trætypen (så længe den ikke bliver pisgul med tiden)

Det komiske er jo endnu en gang, at besparelserne kommer til at gå ud over den leje kommunen kan opkræve. Bliver trælamellerne af en kvalitet, der kræver mere vedligehold en superwood, så bliver det dyrere for AGF at vedligeholde og dermed skal AGF betale mindre i leje.

Der er selvfølgelig et skæringspunkt, hvor kvalitet af materialer og vedligeholdelsesomkostninger krydser hinanden, men superwood er trods navnet, ikke specielt dyrt ift. mere eksotiske trætyper eller bare egetræ (hilsen en der skal til at bygge sommerhus og til næste forår skal bygge ca. 100 kvm. træterrasse...). Så nok svært at finde noget meget billigere, som ikke kræver markant mere vedligehold.

Bevares, det bliver stadig godt, men at this point så håber jeg bare på at de får bygget det færdigt nogenludne til tiden uden at spare kapacitet væk, og at kommunen bliver enige med agf om en leje der ikke er helt hul i hovedet.
Det er meget begrænset, hvad der er blevet sparet væk, så vi får stadig landets klart bedste stadion med et helt overdrevet stykke ned til nummer to, når det kommer til æstetik, stadionoplevelse og sponsorfaciliteter. Sammenlignet med andre kommunalt ejede stadion så er det helt vanvittigt, så heldige vi er med det her resultat.

Det var godt nok den negative hat, du fik på her. Stadion bliver mega fedt uanset trætypen (så længe den ikke bliver pisgul med tiden)

Det er meget begrænset, hvad der er blevet sparet væk, så vi får stadig landets klart bedste stadion med et helt overdrevet stykke ned til nummer to, når det kommer til æstetik, stadionoplevelse og sponsorfaciliteter. Sammenlignet med andre kommunalt ejede stadion så er det helt vanvittigt, så heldige vi er med det her resultat.
ja beklager negativiteten, jeg er 27 år, hele min opvækst og teenage år var jo den mørke periode, jeg har lært ikke at tro på noget før det er 100% på plads

ja beklager negativiteten, jeg er 27 år, hele min opvækst og teenage år var jo den mørke periode, jeg har lært ikke at tro på noget før det er 100% på plads
Jeg er 44 år, men så først lyset i AGF i start 0'erne efter at være flyttet til Aarhus, så jeg har heller ikke prøvet andet end den mørke periode (sammen med de sidste par års optur)

Latest posts

Back