New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 781K
Winther date=1590313583 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1590270799 said:
Var ikke klar over hvor meget af de gamle r?de bygninger der var fredet, men det er jeg sikker p? at JN g?r selv n?r han foresl?r at vende banen s? fodbold kan dele VIP med Arena til indend?rs sport+koncerter+messer mm.
   Det er han selvf?lgelig, men det er jo de gamle bygninger, s?jlehal og stadionhal med de gamle sp?r fra K?benhavns baneg?rd der har f?et nyt gulv, ikke Arena. Hvis man g?r efter deres modeller og renderinger og det de vist ogs? har talt for, hvor stadion er trukket lidt v?k fra de gamle bygninger, kan s?jlehallen igen blive en port til anl?gget, som den vist var oprindeligt. S? man kan sige der faktisk er mulighed for at genskabe noget Arkitektonisk der har v?ret lidt tabt.

N?r nu vi har de fredede bygninger, s? h?ber jeg virkelig ogs? at man f?r udt?nkt en flot klassisk l?sning, hvor det ikke f?les som om bygningerne mest st?r i vejen for noget mere moderne. Men det bliver da en udfordring at lave et supermoderne stadion med en indbygning af de gamle elementer. Forh?bentlig er der nogle arkitekter, der er klar til at tage den udfordring op. 

Er der nogle herinde, der kender travbanen godt? For, kunne man t?nke sig, at flytte lidt rundt p? sponsorer og fans, s?ledes, at sponsorerne kom over hvor B er, hvor man s? kunne  bygge s? t?t p? travbanen, at med vinduer i begge retninger, at VIP/Sponsor kunne fungerer for begge dele (s? er der naturligvis hele debatten med at trav flytter (men s? kunne det m?ske v?re ud til et koncertomr?de bagefter). S? kunne man t?nke s?jlehallen ind i et slags fanomr?de, hvor vi kunne f?rdes i historien (m?ske endda genskabe den nuv?rende spillertunnel som en udgang til 'vores' omr?de af stadion).

N?, det var bare nogle tanker helt uden afs?t i den praktiske/virkelige verden, men jeg kunne godt se noget smart i at lokalerne kunne bruges lidt oftere, og som fan ville jeg elske at f? lov til at v?re i s?jlehallen og g? igennem tunnellen ud i et AGF-omr?de af det nye stadion.

SteenA said:
Det virker til at der er et  flertal henover midten af byr?det for at kaste 250 mio ind i projektet.

R?d modstand mod 250 mio. kr. til Kongelunden - Aarhus

Det er ikke s? overraskende at EL og SF er imod, men det er skuffende, at de stadig kun kan forholde sig til at pengene bliver brugt p? et stadion. De kommunale penge kommer jo i h?j grad til at skulle realisere selve Kongelund-omgivelserne.

Flere herinde har i ?vrigt udtrykt bekymring for, om at det bliver et discountstadion vi f?r. Jeg er mere bekymret for at det bliver resten af projektet der bliver halvf?rdigt, hvilket ogs? vil v?re enormt ?rgeligt. Men nu m? de bruge de n?ste ?r p? at sk?re projektet til. Hellere lidt mindre (uden Mindeparken) end noget som virker uf?rdigt.
Nej det er ikke overraskende at netop de to partier er imod projektet. Deres retorik er heller ikke specielt overraskende, de kommunikerer til deres v?lgere og undlader detaljerne der b?r have stor indflydelse (eller ogs? g?r journalisten det for dem). Det lyder som om de andre politikere, godt kan se visionerne i hele omr?det og er klar over det r?kker 100 ?r frem i tiden. EL/SF kan kun se et stadion og ikke alt det andet. De n?vner selv at der er 500 mio. til et stadion men er ?benbart ikke opm?rksomme p?, at der er visse krav f?r de 500 mio. bliver udl?st.
Nu vil de ud og s?ge fonde - det er vel fordi de kr. 250 mio. fra Kommunen ikke er nok og Lind/Salling Fondene forventer kr. 500 mio. i midler udefra.

Jeg frygter ikke et discount-stadion men et stadion hvor for mange interessenter skal have opfyldt krav og det g?r ud over selve stadionet.

Kunne det v?re en mulighed at rykke v?k fra s?jlehallerne, ud mod cykelbanen i stedet og bruge det nuv?rende stadionomr?de til parkering/andre sportsgrene?

Martinstranger date=1590324554 said:
Nu vil de ud og s?ge fonde - det er vel fordi de kr. 250 mio. fra Kommunen ikke er nok og Lind/Salling Fondene forventer kr. 500 mio. i midler udefra.
Reelt mangler der vel 150 mio for at g?re det til en rund milliard. AGF kan vel godt byde ind med op mod 100 mio. Der er allerede godkendt at der kan laves en aktieemission til form?let. 

SteenA said:
Martinstranger date=1590324554 said:
Reelt mangler der vel 150 mio for at g?re det til en rund milliard. AGF kan vel godt byde ind med op mod 100 mio. Der er allerede godkendt at der kan laves en aktieemission til form?let.
Har man ikke "kun" sagt, at der kan forventes at hente kr. 50 mio. i en emission til stadion? Er en forh?ndsgodkendt ikke ofte en standard som mange aktieselskaber benytter sig af, s? de er fri til at agere hvis de finder det relevant.
Eller t?nker du p? at bruge af likviderne i samme forbindelse?

Har man ikke "kun" sagt, at der kan forventes at hente kr. 50 mio. i en emission til stadion? Er en forh?ndsgodkendt ikke ofte en standard som mange aktieselskaber benytter sig af, s? de er fri til at agere hvis de finder det relevant.

[member=56]Martinstranger[/member]? 

JN har sagt at AGF selv kommer med 50 millioner ?rem?rket VIP som garanti. Er ikke klar over om det er f?r eller efter emission. Men AGF var i hvert fald klar p? at garantere de 50. Det betyder selvf?lgelig ikke at AGF kun kommer med 50 n?r emission/private investorer skal indover.

[member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member]

Jeg har taget udgangspunkt i, at tennisbanerne ligger, hvor de g?r (s? jeg har m?lt fra der, hvor det nuv?rende stadion starter ved tennisbanerne). Jeg har m?lt 185 m. derfra, da det er den l?ngde et stadion til 25.000 typisk har som minimum. Det passer med, hvor A-tribunen slutter. Derfra har jeg m?lt ca. 150 m. til skr?nten, hvilket formentlig er for lidt, mens der i hvert fald ikke vil kunne v?re adgang til stadion derfra. Hvis stadion kan rykkes ned, hvor tennisbanerne ligger nu, vindes der nogle meter, da stadion (som du skriver) er vinklet ift. skr?nten. S? vil der imidlertid muligvis v?re for langt fra stadion slutter og til Arenaen ift. at bygge f?lles VIP. Det er jeg dog mere i tvivl om, da stadion sagtens kan blive ca. 200 m. langt.

Tennisbanerne er planlagt at skulle ligge foran stadion p? de nuv?rende parkeringspladser bag A i de forel?bige bud p? tegninger jeg har set. Og det er p? ingen m?de fordi det er bud der arbejdes efter, men viser at de p? ingen m?de er bange for at rykke rundt p? sagerne. S? det bekymrer mig ikke. Og jeg ved ikke om du har v?ret i Arenaen, men fra trappen ned fra B bagom, og inde i Arenaen er der jo mulighed for at bygge "ind" i arenaen. Du har jo ikke siddepladser fra du g?r ind i bygningen, men et stort gang-areal der kan laves om. Og der kan ogs? bygges ovenp? det/s? Arena bygges lidt om. S? jeg vil slet ikke bekymre mig om den slags, men i stedet gl?de mig til at f?lge processen.

O[font=Helvetica, "Helvetica Neue", "Liberation Sans", Arial, sans-serif]g jeg tror ogs? de vil bygges Arena st?rre faktisk. Men det er en helt anden snak.[/font]

Martinstranger date=1590342725 said:

Jo, de 50 er minimum. Men JN har flere gange luftet, at bel?bet godt kunne blive st?rre. Jeg t?nker ogs?, at jo mere AGF selv har andel i stadion, desto st?rre egen r?deret. Indtil videre har der v?ret tale om VIP-omr?det, fordi man ikke kunne forvente at kommunen ville betale det, men med private investeringer indover kan fordelingen vel blive anderledes?

Flere selskaber benytter sig af at f? s?dan en forh?ndsgaranti. AaB fik en vild en hjem i efter?ret, som udhuler de nuv?rende aktier fuldst?ndigt, n?r der udstedes nye aktier. Men det kr?ver jo at aktion?rerne godkender det, s? det er ikke en ren formalitet. Men jeg mener at AGF har ret til at udstede nye aktier til et bel?b p?nt over 100 mio. Det er kun blevet st?rre med udviklingen i kursen de seneste par ?r. 

Der er flere, der har talt om hvorvidt man kan vende banen. Man kunne enten ombygge/bevare a-tribunen og udbygge sponsorfaciliteter ved s?jlehallen (evt en ekstra etage med lounges oven p? den eksisterende lounge - a la parken), og s? opf?re nye tribuner p? de tre andre sider.

Jeg har bare for sjov m?lt lidt p? et par stadions. En bane kr?ver ca 115 meter (105 m bane og 5 meter rundt om til bander mv). En tribune er ca 20-30 meter dyb. Den nuv?rende c-tribune (der er ret flad) m?ler 24 meter i tv?rsnit. En fodboldbane med 115 meter bane og 25 meter tribune er alts? 140 meter fra kanten af den nuv?rende a-tribune. Derfra er der som jeg har m?lt det 145 meter til der, hvor h?jdekurverne starter bag c-tribunen. Man kunne alts? godt indpasse et stadion der.

Jeg har p? de vedh?ftede opm?linger vist afstand fra a-tribune til bakken, og pr?vet at indtegne en bane p? 115x85 meter. Jeg er ikke landm?ler, arkitekt eller andet - men det burde ikke v?re et problem.

Hvis du trykker "svar" kommer du til den fulde editor. Der kan du vedh?fte op til 4 billeder/filer.
[member=14]fsc[/member]? 

HAHAAHAHHAHAA... Jeg markerer altid bare noget tekst og trykker p? "inds?t citat"-boksen da det n?rmest ALDRIG virker at trykke "citer" eller "quick qoute". Har opgivet de funktioner. Det er sikkert noget med hvordan siden k?rer med safari, men nevermind.

Tak for tip. Og har nok faktisk set det f?r. Havde glemt det.

T-Knogle said:
fsc said:
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Hvordan laver du de billeder?

Hvis du trykker "svar" kommer du til den fulde editor. Der kan du vedh?fte op til 4 billeder/filer.

Jeg kan ikke inds?tte billeder men kun URL adresser til billeder der allerede ligger online?

Kan du inds?tte billeder direkte fra harddisken?
Det er kun lykkedes mig at uploade billeder ved brug af links fra div. online-sider der hoster dem. Plejer blot at google en tjeneste som f.eks.  ImgBB ? gratis billede hosting / billede opload eller lignende.

Latest posts

Back