New posts

Kamptråd Superliga runde 10: AGF - Sønderjyske, mandag d. 12.10. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 93
  • Views Views: Views 4K
Added to Calendar: 12-10-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    54
  • This poll will close: .
Jeg er uenig i din påstand om at have læst mit indlæg
Beklager, hvis det virker som om, jeg ikke læste indlægget, eller hvis jeg misforstod det 👍

Men jeg forstod følgende udsagn på den måde, at man gav David Nielsen for lang snor, og at man ikke skal gøre samme fejl med Jakob Poulsen. Og så indskød jeg, at jeg var uenig i sammenligningen og konklusionen, da Poulsen ikke står med de samme problemer med holdet, som David Nielsen stod med.

"At JP er mestertræner sikrer ham eksgra snor, men ikke for meget. David Nielsen var en meget afholdt træner, og ham gav man så lang line at hele projektet nær var kuldsejlet. Det kannman ike tillade igen, med nyt, dyrt stadion, gearing af truppen og behov for at udvikle talenter."

Beklager, hvis det virker som om, jeg ikke læste indlægget, eller hvis jeg misforstod det 👍

Men jeg forstod følgende udsagn på den måde, at man gav David Nielsen for lang snor, og at man ikke skal gøre samme fejl med Jakob Poulsen. Og så indskød jeg, at jeg var uenig i sammenligningen og konklusionen, da Poulsen ikke står med de samme problemer med holdet, som David Nielsen stod med.

"At JP er mestertræner sikrer ham eksgra snor, men ikke for meget. David Nielsen var en meget afholdt træner, og ham gav man så lang line at hele projektet nær var kuldsejlet. Det kannman ike tillade igen, med nyt, dyrt stadion, gearing af truppen og behov for at udvikle talenter."
Den del er rigtig forstået, men kontekst er det centrale og det kom efter det andet afsnit.

Man skal ikke give nogen træner lang snor - når man kan se projektet ikke er gangbart.

Jacob Poulsen er - i mine øjne - ikke fyringstruet før vinterpausen. Men det er ikke fordi han er mesterværker, en fin fyr, eller behagelig hver gang han giver interviews.

Hvis han projekt ikke virker gangbart, skal man være klar til at eksekvere en fyring hurtigt - i den situation skal man ikke gentage en 'David Nielsen'.

Og derfor tager @Nizzleroy (som jeg læser ham)og jeg forbehold ift diskussionen om hvad der sker efter et evt nederlag mod Haderslev. Hvis hjulene begynder at falde af bussen, er det en ny situation end det vi har set hidtil.

Man skal ved en fyring af træneren i hvert fald også passe på med at blive forblændet af udelukkende resultaterne på den korte bane.

Ja der har helt klart været eksempler på, at JP panikker eller tager mærkelige beslutninger omkring udskiftninger - Horsens som værste eksempel.

Men når spillet generelt er godt, og man ifølge xG burde have haft 13 point, så er det svært at se, hvad en anden træner skulle kunne gøre markant bedre.
Hvis spillet begynder at sejle, eller hvis spillertruppen virker opgivende eller endda utilfredse med træneren, så er det en anden sag.
Men jeg kan ikke forestille mig, at det ville skabe en positiv effekt i truppen, at smide JP ud nu.

JP skal jo også vise, at han har lært af egne fejl:

1. Man skal ikke blive ved med at lave udskiftninger og rokader på indtil flere spillere i bagkæden, når man skal hale en sejr hjem.

2. Tchamche og Jørgensen har intet at lave på banen i de sidste 20 minutter af kampene med deres mangel på forståelse/evner i.f.t. defensive pligter.

3. Vi er ikke et hold, der kan forsvare en kamp hjem. Vi skal fortsætte med at presse højt og spille offensivt til sidste fløjt i stedet for at have 11 spillere i eget felt, der panikker, og hvor ingen aner, hvad deres position eller opgaver er.

4. At tro på, at man skal spille "ungt" i forsvaret, når lokummet brænder, ser godt ud på papiret, men det er ikke her Storch, Camara og Callø skal bære ansvaret på deres skuldre. Godt at Mølgaard langt om længe er kommet tilbage på holdet igen. Bagkæden skal stabiliseres af ham, Tingager, Gretarsson og Kahl. Tror desværre Røsler ligner et bagudspillende fejlkøb.

JP har nu mulighederne for at vise, at han kan rette op på det hele fra på mandag, nu når han har haft mulighed for at arbejde med holdet og har fået flere spillere tilbage efter skader.

Hovedansvaret for nedturen ligger primært hos ledelsen og CV. At sende JP ind i en ny sæson med et smadret forsvar og uden en eneste 9'er med kvalitet er så håbløst og uambitiøst, at det gør ondt. I stedet fyldte man op med spillere på de positioner, hvor man var bedst besat. Alle chancer var for at fortsætte opturen, men den smølede man væk på det groveste. Men det kan man først få rettet op på i vinduet til vinter.

Målet må være at skaffe flere indtægter ved at kvalificere sig til Europa.

Men når spillet generelt er godt, og man ifølge xG burde have haft 13 point, så er det svært at se, hvad en anden træner skulle kunne gøre markant bedre.

Helt konkret kan man i hvert fald undlade at skifte ud i bagkæden i de døende minutter. Det har vel kostet JP 4-6 point alene i denne sæson.

Helt konkret kan man i hvert fald undlade at skifte ud i bagkæden i de døende minutter. Det har vel kostet JP 4-6 point alene i denne sæson.
OG det er et rigtig godt eksempel på, at man ikke skal bruge xG til særlig meget. Når trænerens beslutning eller manglende evne til at skabe en stabil defensiv koster mange point så er det dér fokus skal ligge og ikke på statistik. Når nu vi ikke har en superligaangriber og reelt spiller med 10 mand i store dele af kampene, så er det endnu vigtigere, at træneren evner at skabe en stabil defensiv og ikke laver de der mærkelige og unødvendige ændringer. Det er lige før JP bør overveje at stille i en 5-3-2-0 opstilling uden angriber i håb om at vinde midten og være defensiv stabil. Så må vi spille efter 0-0 eller 1-0 sejre resten af efteråret og håbe at CV gider tage på arbejde i januar.

Man skal ved en fyring af træneren i hvert fald også passe på med at blive forblændet af udelukkende resultaterne på den korte bane.

Ja der har helt klart været eksempler på, at JP panikker eller tager mærkelige beslutninger omkring udskiftninger - Horsens som værste eksempel.

Hvis spillet begynder at sejle, eller hvis spillertruppen virker opgivende eller endda utilfredse med træneren, så er det en anden sag.
Men jeg kan ikke forestille mig, at det ville skabe en positiv effekt i truppen, at smide JP ud nu.
Meget enig. Jeg synes JPs største fejl er, at han har undervurderet forskellen på hvad man kan tillade sig/have succes med ift. udskiftninger når et hold rider på en bølge som i foråret og så når et hold er mentalt ramt som nu her. Der har han i alt for høj grad prøvet de samme ting, som gav succes sidste sæson, men som i stedet bare bliver straffet når hele holdet mentalt er lidt i knæ.

Men tror også trænerstaben og CV har haft en evaluering her i landsholdspausen, hvor man lige har opsamlet erfaringerne fra sæsonstarten og lagt en plan for resten af efteråret, så man får bragt skibet tilbage på ret kurs. Og heldigvis har vi også fået ryddet op i de værste skader.

1. Man skal ikke blive ved med at lave udskiftninger og rokader på indtil flere spillere i bagkæden, når man skal hale en sejr hjem.

2. Tchamche og Jørgensen har intet at lave på banen i de sidste 20 minutter af kampene med deres mangel på forståelse/evner i.f.t. defensive pligter.

3. Vi er ikke et hold, der kan forsvare en kamp hjem. Vi skal fortsætte med at presse højt og spille offensivt til sidste fløjt i stedet for at have 11 spillere i eget felt, der panikker, og hvor ingen aner, hvad deres position eller opgaver er.

4. At tro på, at man skal spille "ungt" i forsvaret, når lokummet brænder, ser godt ud på papiret, men det er ikke her Storch, Camara og Callø skal bære ansvaret på deres skuldre. Godt at Mølgaard langt om længe er kommet tilbage på holdet igen. Bagkæden skal stabiliseres af ham, Tingager, Gretarsson og Kahl. Tror desværre Røsler ligner et bagudspillende fejlkøb.

JP har nu mulighederne for at vise, at han kan rette op på det hele fra på mandag, nu når han har haft mulighed for at arbejde med holdet og har fået flere spillere tilbage efter skader.

Hovedansvaret for nedturen ligger primært hos ledelsen og CV. At sende JP ind i en ny sæson med et smadret forsvar og uden en eneste 9'er med kvalitet er så håbløst og uambitiøst, at det gør ondt. I stedet fyldte man op med spillere på de positioner, hvor man var bedst besat. Alle chancer var for at fortsætte opturen, men den smølede man væk på det groveste. Men det kan man først få rettet op på i vinduet til vinter.

Egentlig meget enig.

Et par nuancer - punkt 2
Jeg synes Jorgensen generelt har vaeret ok - men bestemt fejlcastet i en duelkamp, som kampen mod Horsens.

Punkt 4 - Ifolge min ojetest gjorde baade Camara og Storch egentlig fint, men fakta er jo vi lukker 2 maal ind per kamp, det maa ikke fortsaette.
Kan de taenkes at Rosleren er vores nye JJA, er versatil defensiv spiller med en fint niveau, men ikke en oplagt starter.

Meget enig i særligt punkt 1 og 2.

Hvad angår punkt 3 handler det nok også om det mentale aspekt. Det er så tydeligt at de er bange for at miste noget når de er foran - fx mod Horsens. Det er set utrolig mange gange i fodboldhistorien. Der er brug for at man lykkes med at fighte en sejr hjem, så man kan få vendt den mentale tilgang til afslutningen af kampene.

Punkt 4 er jeg også enig i, men her er ansvaret CVs, der kombineret med skaden til Tingager har efter JP uden et materiale der kan bruges!

At sammenligne David Nielsen med JP er den vildeste stråmand. Mesterskab vs bronze. Spillet med bolden. Jeg har aldrig i mine 40 år på denne jord troet jeg ville se det. For mig er JP den største agf legende i min levetid
Det er jo ikke det, en stråmand er. Din kommentar er tværtimod en stråmand, eftersom sammenligningen på intet tidspunkt beroede på, at de skulle have noget til fælles som trænere - udover at deres arbejde i AGF hhv. var og måske snart viser sig at være udspillet.

Latest posts

Back