Rolig venner. Sidste år havde vi også kun 2 point efter tre kampe, og i dag er vi væsentlig tættere vores topniveau fra sidste år selvom vi spiller med et halvt reservehold!
Meget er sagt, men umiddelbart synes jeg vi spiller en rigtig flot kamp.
Hansen er ikke stærk i feltet, og links har endnu en off day. Fandme flot at være bedre end Viborg på udebane det meste af kampen når man skifter 8 spillere.
Får vi købt en stærk 9er, så havde det set anderledes ud. Serra arbejder som sådan fint,en han kommer aldrig nogensinde til t scorer +10 mål for os. Vi er ufarlige indtil James kommer ind. Havde James været lidt mere rutineret havde vi vundet 3-2, men det kommer, for han er et bæst.
Skidt med nederlag, men vi lignede os selv igen, så vi slår selvfølgelig ob næste weekend.
Det er satme tungt lige nu! Vi er simpelthen alt for uskarpe og måske os lidt uheldige. Håber virkelig de kan løfte sig og vinde på hjemmebane over OB - vi skal bruge den sejr nu. Ellers frygter jeg der går negativitet i alt og alle
Synes faktisk de spiller en god kamp ud over rod i forsvaret pga alle ændringer. 2-2 havde været fair. Men det må være dødsstødet til Hansen i målet. Han er komplet ubrugelig på høje bolde og står for det meste bare på stregen. Vi mangler en del kvalitet og jeg tror ikke CV kommer til at åbne pungen for deciderede profiler.
Det er sjældent at jeg er positiv efter et AGF nederlag, men det var virkeligt fedt at se hvor meget kvalitet der er helt ude i krogene af truppen. Når man træner hver dag med et mesterhold, så får man bare opbygget en hel masse kvalitet, og så ser det nærmest ud til at Bogere lægger på i hver eneste kamp lige nu det er vildt det han har gang i.
Hvis vi kan lykkes med at få sammensat et forsvar der kan spille sammen 5 kampe i træk, i stedet for 0 runder i træk, så kan det også være at vi kan lukke ned defensivt igen som i sidste sæson.
Rolig venner. Sidste år havde vi også kun 2 point efter tre kampe, og i dag er vi væsentlig tættere vores topniveau fra sidste år selvom vi spiller med et halvt reservehold!
Ja. Det gør f.eks FCM sandsynligvis også. Der er vel ikke vildt usædvanligt at man henover en sæson skifter 4-5 spillere? AGF har bare være meget kontinuerlige med deres trup.
Ja. Det gør f.eks FCM sandsynligvis også. Der er vel ikke vildt usædvanligt at man henover en sæson skifter 4-5 spillere? AGF har bare være meget kontinuerlige med deres trup.
Ja også selvom Viborg virkeligt tog lang tid inden de fik afviklet deres hjørnespark - Redder gad ikke overarbejde i dag åbenbart.
Men det må give Jakob Poulsen mere tiltro til truppen, efter sådan en kamp, grunden til at det blev så ringe i Lyngby, var ikke på grund af reserverne, men på grund af stamspillerene - reserverne er markant bedre end starterne når de er friske, det må JP godt tage ved lære af.
Man kan sige tiltroen er der når han starter som han gør i dag og i Lyngby var det jo også med nogle unge urutinerede spillere. Det vil nok altid være en balance, vi kan trods alt ikke hvile en hel normal startopstilling.
At det kan være mindst lige så godt med friske reserver som trætte profiler er selvfølgelig ikke mindst opløftende når det ikke bare betyder et stort niveautab ift stærkeste opstilling. Problemet bliver at de ikke er sammemspillede så det bliver for nemt at skabe chancer og opdækningen kikser osv, men vi tabte ikke fordi det er spillere generelt under niveau. Og så var nogle af de friske jo sådan set også samtidig forventeligt langt fra kampform. Så jeg er meget enig i at det var ret så opløftende når man husker at vi kommer fra så lang en rejse og kigger så langt ud på bænken for at sammensætte en startopstilling.
Man kan sige tiltroen er der når han starter som han gør i dag og i Lyngby var det jo også med nogle unge urutinerede spillere. Det vil nok altid være en balance, vi kan trods alt ikke hvile en hel normal startopstilling.
At det kan være mindst lige så godt med friske reserver som trætte profiler er selvfølgelig ikke mindst opløftende når det ikke bare betyder et stort niveautab ift stærkeste opstilling. Problemet bliver at de ikke er sammemspillede så det bliver for nemt at skabe chancer og opdækningen kikser osv, men vi tabte ikke fordi det er spillere generelt under niveau. Og så var nogle af de friske jo sådan set også samtidig forventeligt langt fra kampform. Så jeg er meget enig i at det var ret så opløftende når man husker at vi kommer fra så lang en rejse og kigger så langt ud på bænken for at sammensætte en startopstilling.
JP kan stole endnu mere på bredden end han allerede gør, det synes jeg kampen i dag viser, og havde forsvaret så ikke været helt så sammenflækket som det var tilfældet, så havde vi sku vundet i dag.
Rigtig mange gode ting i dag. Nu var jeg ikke videre imponeret over Viborg, men jeg synes faktisk AGF spiller rigtig godt med bolden - får spillet rundet om og igennem presset. De skal have knækket koden til at få lavet flere af det helt store chancer, men de får alligevel lavet en del ok muligheder.
Der bliver lukket for mange mål ind - så der er klart plads til forbedring. Jeg synes dog man så gode takter hos Camara i midterback.
Lidt observationer:
Arnstad så god ud.
Solbakken og Arnstad fungerer rigtigt godt sammen.
Links ser bedre og bedre ud, selv han er lidt fra topniveau
Emmery mangler lidt flow og gå-på-mod, men skaber alligevel noget ravage
MA er et stykke fra sit topniveau
Knudsen havde en off-dag hele det kvarter han var på banen
Fedt at se at Borgere kommer til chancer.
Camara er bedre som midtback end på siden
Der mangler luftstyrke
Som spiller tror jeg det store problem er, at Camara kigger over på Mølgaard der ikke har startet i et år og selv er lidt i tvivl om det hele. Så kigger han over på en højre wingback, der er venstre stopper. Så bliver det pludselig svært. Havde det være Røsler og Kahl ved siden af var det lettere. Eller var de Andersen med Tingager og Kahl, så havde det også været lettere.
Ja selv med en Casper Højer havde det været lettere.
Intet af det er Camara’d fejl eller problem. Vi har f.eks ikke andre venstrebenet stoppere i truppen end Kahl, skulle det være så skulle det være Links. Men tror heller ikke det havde hjulpet.
Jeg synes, at man skal bringe unge mennesker når de har de bedste forudsætninger for at lykkes. Det synes jeg ikke Camara havde i dag. Han klarede det hæderligt. Havde et par dumme tabte dueller og til sidste var han lidt for ambitiøs på bolden. Jeg tror dog han med en Kahl eller Beijmo ved sin side havde været bedre endnu bedre.
Vi skal nok komme i top 6 og der er masser af point at spille om. Men vi skal også snart have nogle. Ambitionen er jo europæisk igen næste år, sådan omtaler de det når de er ude til de europæisk kampe, og vi kan være 6-7 point efter det allerede nu. Så der er ikke plads til mange flere uafgjorte
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.