New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 491
  • Views Views: Views 39K
Artikler om El Cambio Academy
Grunden til at det er forbudt i Sverige handler alene om deres indvandringspolitik. Hvis man kommer til Sverige og siger man er 14 år og uledsaget, så er man 14 år uanset om man har gråt hår og skæg.
Er der forbudt at bruge på voksne som det ville være tilfældet her? Jeg vil dog så også sige at det er vigtigt at det man sammenligner med ikke giver et forkert resultat og at man angiver det indenfor et spænd der dækker mulige individuelle udsving. Og så ved jeg ikke om det rigtig kan bruges ift fodboldspillere, så skal de vel lyve sig en hel del år yngre end de er? Men altså jeg synes heller ikke vi behøver betvivle nogens alder, jeg har i hvert fald ikke set indikationer på at der skulle være grund til det.

Så vidt jeg ved, har vi ikke det store problem med bevidst underdrevet alder i Danmark fordi vi bruger tilgængelige metoder til at kontrollere det oplyste.
Knoglealder bestemmelse er et ekstremt præcist instrument op til 20-års alderen, som benyttes i retsmæssig sammenhæng.
Så vidt jeg kan læse mig til kan man sagtens ramme et år eller mere ved siden af for en 18-årig, i så fald er det vel ikke “ekstremt” præcist, men det er også derfor jeg tænker at de trods alt skal lyve sig ret væsentligt yngre for at kunne fastslå med sikkerhed at det er tilfældet. Så man skulle gøre det tidligere i forløbet eller kombinere det med andre ting, som man vel også gør i en retsmæssig sammenhæng. Men som sagt tror jeg slet ikke usikkerheden er så stor som den nok kunne være en gang i Uganda.

Jeg har heller ikke grund til at betvivle noget mht James, jeg har ikke tænkt han ser eller opfører sig meget ældre, men FCK har jo fx en rendende rundt der har været rigtig meget snak om da han var så dominerende på Dortmunds U-hold og hvor mistanken nok ikke er blevet mindre efter at det blev en helt anden historie som seniorspiller, så det undrede mig, hvis der er en sikker metode til at fastslå det. Der har så også været flere der har haft et incitament til undlade det - og han kan selvfølgelig også bare være blevet testet og at han bare er en af dem der ikke for alvor kunne tage det næste skridt.

Du kan ikke ramme et år ved siden af. En måned eller to måske. That’s it.
🤷‍♂️
I denne undersøgelse fra Forensic Science International nåede man frem til:
The belonging of an individual to the 1–12 or 13–21 subgroup was determined with a correct classification rate of 89.8%. Age estimation formulas became less precise with age, with a mean absolute error ranging between 11 and 21 months.

Her taler vi om et individ i midten af den høje aldersgruppe. Derudover ville jeg forvente at der er usikkerhed i referencen, der næppe indeholder ret mange scanninger af individer fra Uganda og omegn.

Men det er da formentlig også metoder der bliver forbedret og raffineret henad vejen.

Man ved, vi er i en anden verdensdel, når en præsident for et lan, officielt åbner et fodboldakademi men det er hvad præsidenten for Uganda, Yoweri Museveni har gjort. Det ER stort :love:
Jeg skal ikke gøre mig til ekspert i ugandisk politik, men jeg fornemmer, at Museweni ikke nødvendigvis rimer 100 procent på AGFs værdisæt.

Til gengæld må der sidde nogle kommunikationsmedarbejdere et sted, der overvejer hvordan man kan arbejde med det faktum, at en af verdens mest profilerede politikere dette år - og fra næste uge borgmester i New York - både er ugandisk født og stor fodboldfan.

Det tænker jeg ikke nogen diktator gør men det er efterhånden umuligt at gøre forretning nogen steder, hvis ikke der må sluges nogle kameler.
Jo, men måske skulle din smiley mere være 🤑 end 😍. "Præsidenten" har blandt andet indført livstid for homoseksualitet og op til tre års fængsel for ikke at angive homoseksuelle inden for 24 timer. Det ville være nemmere at se hele Uganda-projektet som velgørenhed uden det præsidentielle stempel.

Jo, men måske skulle din smiley mere være 🤑 end 😍. "Præsidenten" har blandt andet indført livstid for homoseksualitet og op til tre års fængsel for ikke at angive homoseksuelle inden for 24 timer. Det ville være nemmere at se hele Uganda-projektet som velgørenhed uden det præsidentielle stempel.
Man kan bare heller ikke sige “bliv væk” desværre. Se hvad der sker i USA og Rusland, hvis man taler diktatoren imod?!

Der er jo også en mulighed for at projektet og de værdier der promoverer kan have en demokratiserende og inkluderende effekt. Thomas Thor har jo også fremhævet at det de skaber ikke nødvendigvis bare er fodboldspillere der tager til udlandet, men også nogle der kan have en positiv indflydelse på samfundet i fremtiden. Fornuftigt selvfølgelig også fordi ikke alle vil kunne få en karriere som professionelle fodboldspillere i sidste ende.

Hvad angår de her love er det også værd at kende lidt til baggrunden og hvordan det er influeret af evangelisk kristne fundamentalister fra US: https://www.independent.co.uk/news/...ntigay-conservative-evangelicals-9193593.html

Latest posts

Back