New posts

Landsholdet - Den store VM 2026-tråd

• Thread starter Thread starter Winther
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 495
  • Views Views: Views 28K
Så kom Provstgaard med før TK

Det er alligevel vildt - TK har mange flere minutter på højt plan men er selvfølgelig også blevet 24 år :rolleyes: Alene i denne sæson har TK spillet dobbelt så meget som Provstgaard selvom han var skadet i efteråret.

TK må godt nok klø sig lidt i håret, men Riemer kan nok ikke "lide" ham som spiller. Vildt af Jesper Lindstrøm skal med? I øvrigt ikke et landshold der bugner af kvalitet.

Lindstrøm virker mærkeligt - ifølge transfermarkt har han spillet hele 240 minutters fodbold. Kan vi virkelig ikke gør det bedre.

Jeg forstår godt at valget af Provstgaard fremfor TK.

To spillere på samme niveau men Provstgaard er venstrebenet modsat alle de andre.

Venstrebenet er selvfølgelig en lille fordel men virker det ikke til TK spiller venstre CB i Udinese for det meste. Han kan ikke være helt umulig på den position og har spillet noget mere i Serie A end Provstgaard har.

Venstrebenet er selvfølgelig en lille fordel men virker det ikke til TK spiller venstre CB i Udinese for det meste. Han kan ikke være helt umulig på den position og har spillet noget mere i Serie A end Provstgaard har.
TK spiller enten til højre eller centralt. Men enig - det er ikke meget spilletid Provstgaard har fået, selvom han har været ret fast mand den seneste måneds tid (gætter på der har været en skade hos en starter).

TK spiller enten til højre eller centralt. Men enig - det er ikke meget spilletid Provstgaard har fået, selvom han har været ret fast mand den seneste måneds tid (gætter på der har været en skade hos en starter).
Romagnoli blev først nægtet et skifte til Saudi Arabien, og så senere blev han skadet. Derfor har Provstgaard spillet så meget

Jeg synes, udtagelsen af Storebror Nartey er bizar.

Han er udtaget som forsvarsspiller, men det spiller han yderst sjældent. Han er de seneste to måneder blevet brugt som indskiftningsspiller med begrænset spilletid. Han bør ikke være aktuel for et dansk landshold, før han spiller kontinuerligt på den position, han er tiltænkt på landsholdet.

Jens Stage kan spille den back ligesåvel som Nartey, og han er som altid i form.

Han er udtaget som forsvarsspiller, men det spiller han yderst sjældent. Han er de seneste to måneder blevet brugt som indskiftningsspiller med begrænset spilletid. Han bør ikke være aktuel for et dansk landshold, før han spiller kontinuerligt på den position, han er tiltænkt på landsholdet.

Jens Stage kan spille den back ligesåvel som Nartey, og han er som altid i form.
Stage på venstre back? Det vil alligevel være vildt. Men du har ret i, at HVIS Stage havde været venstrebenet, så havde han spillet landskampe. Det er han bare ikke.

Jeg forstår godt at valget af Provstgaard fremfor TK.

To spillere på samme niveau men Provstgaard er venstrebenet modsat alle de andre.
I mine øjne er rutine fra kampe på højt niveau en nøglefaktor i forhold til at vurdere en centerforsvarer. TK har rundt regnet seks gange så mange Serie A-minutter som Provstgaard. Så vidt jeg kan se, skelner Transfermarkt ikke mellem kampe som venstre/højre CF, men jeg vil vove den påstand, at han har spillet tæt på lige så mange Serie A-minutter til venstre i forsvaret, som Provstgaard har. I det lys kan jeg slet ikke se, at de skulle være på samme niveau. :)

Det er sgu en smule mærkværdigt, at Stage og TK ikke kan bruges, når man ser på dem, der faktisk er udtaget.

Det her er ikke en enkeltstående situation – det er sådan, det fungerer i DBU-regi på tværs af alle årgange, helt op til seniorniveau.

Spillere, der passer ind i systemet og spiller den “rigtige” DBU-stil, bliver konsekvent prioriteret.

Jeg skrev også til dig tidligere og kommenterede i dag på netop dét opslag, at Provstgaard sagtens kunne blive udtaget før TK. Dengang blev jeg kaldt en troll for overhovedet at foreslå det, og du var uenig i hele præmissen.

Men det er præcis dér, vi står nu.

Og helt ærligt – der er flere spillere, som med god grund kan føle sig forbigået.

Vejen til succes er sjældent lige ud ad landevejen. De samme tillægsord som man kan putte på mange andre, held, undgå skader, talent, tro og hårdt arbejde.

Ja. Desværre er selekteringen efterhånden så god, at der er længere og længere mellem historier som Kasper Høeghs (mener kun han spillede op til U19 landsholdet), og mange flere historier som Høgsberg, Froholdt osv der bliver fundet utrolig tidligt.

Men en dejlig historie med Kasper Høegh

Stage på venstre back? Det vil alligevel være vildt. Men du har ret i, at HVIS Stage havde været venstrebenet, så havde han spillet landskampe. Det er han bare ikke.
Stage brød ind i startopstillingen hos AGF via venstre back. Jeg synes altid, han yder en god indsats. Så er niveauet heller ikke højere i de kommende kampe.

I mine øjne er rutine fra kampe på højt niveau en nøglefaktor i forhold til at vurdere en centerforsvarer. TK har rundt regnet seks gange så mange Serie A-minutter som Provstgaard. Så vidt jeg kan se, skelner Transfermarkt ikke mellem kampe som venstre/højre CF, men jeg vil vove den påstand, at han har spillet tæt på lige så mange Serie A-minutter til venstre i forsvaret, som Provstgaard har. I det lys kan jeg slet ikke se, at de skulle være på samme niveau. :)

Det er sgu en smule mærkværdigt, at Stage og TK ikke kan bruges, når man ser på dem, der faktisk er udtaget.
Ifølge FotMob er TK sjette bedste Udinese-spiller i denne sæson (6.9 i snit), mens Provstgaard er nede som nummer 13 for Lazio (6.6 i snit). TK har også scoret to mål mod Provsygaards nul. Jeg synes det er noget af en lussing til TK.

Latest posts

Back