New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 369K
Talentarbejdet i AGF
Jeg ved ikke helt, hvor det hører hjemme, men jeg føler et vist behov for at give kæmpe ros til transitionsteamet (nok primært Backman) for måden de unge træder ind på holdet. Selvfølgelig er det JP, som lægger taktikerne og stoler på spillerne, men det tror, at Backman gør en kæmpe indsats i at gøre dem klar! Man kunne også høre på JN’s interview efter kampen, at han var meget imponeret over transitionsarbejdet.

Jeg ved ikke helt, hvor det hører hjemme, men jeg føler et vist behov for at give kæmpe ros til transitionsteamet (nok primært Backman) for måden de unge træder ind på holdet. Selvfølgelig er det JP, som lægger taktikerne og stoler på spillerne, men det tror, at Backman gør en kæmpe indsats i at gøre dem klar! Man kunne også høre på JN’s interview efter kampen, at han var meget imponeret over transitionsarbejdet.
Backman er højt prioriteret i rollen som transitionsttæner - og jeg tænker at han trives fremragende i rollen, og samtidig have noget assistentmæssigt ansvar - han har vel nogle opgaver i at sætte det defensive op?😅

Flot af Storch, der var anonym på den positive måde.
Han lavede også et vanvittigt intenst returløb efter 104 minutter, i et forsøg på at komme ned og blokere en afslutning (som Hendstad blokerer). Det var meget Backmansk i sin iver for at forsvare målet (modsat Camaras lidt halvhjertede forsøg på at blokerere deres mål).

Camara så skidt ud på deres scoring - han kommer ikke hurtigt nok ind , og han lægger ikke mange kræfter i at prøve at blokere skudddet - Camara så meget nervøs ud.
Storch laver et i følge mig forrygende indhop.
Han er rolig og han gør det ikke sværere end det er- dertil kommer han i vejen for en del.
Camara er rigtig dygtig i zone tror jeg. Eller centralt

Udover TK og Bisseck så har der været mange forgæves forsøg med at få en klassisk stopper til at spille den ydre stopper. Storch gjorde det godt i den forstand.
Det kommer jo også an på systemet. Vores ydre stoppere skal gå meget med frem, hvorfor vi bruger backs på pladserne. Juventus/Italien har haft stor succes med tre klassiske stoppere, hvor fokus er på at forsvare.

JP var selv inde på det i optakten ift. at bruge Callø på pladsen, at det vil kræve lidt justeringer, så 6'erne tager flere af de dybe løb, som Bejimo tog sidste sæson. Så tænker godt vi kan finde løsninger på det.

Inden folk går helt i selvsving over debuten til de to unge talenter, og præstationen af både dem og de andre unge, så skal alle huske på, at med unge spillere VIL der komme udsving (jeg betegner stadig AJ som ung).

Der er det vigtigt at de får lov til at lave de fejl de laver, for de vokser af at lære af dem og ved at få spilletiden.

Men det ser da godt ud lige nu på talentsiden, det gør det da.

Inden folk går helt i selvsving over debuten til de to unge talenter, og præstationen af både dem og de andre unge, så skal alle huske på, at med unge spillere VIL der komme udsving (jeg betegner stadig AJ som ung).

Der er det vigtigt at de får lov til at lave de fejl de laver, for de vokser af at lære af dem og ved at få spilletiden.

Men det ser da godt ud lige nu på talentsiden, det gør det da.
Helt klart. Emmery har vel vist mønster-udviklingen for et talent. Imponerende første kampe, hvor man kunne se potentialet, efterfulgt af en periode i efteråret uden spilletid, hvor han kæmpede lidt med tingene. Og så efterfølgende en mere jævn opadgående kurve, hvor der løbende bliver lagt på og spilletiden stiger. Og nu ligner han vores første 100+ mio. salg.

Og han har så den fordel at være offensivspiller, hvor fejlene ikke kan få helt så afgørende betydning.

Camara havde flere situationer der blev nervøse, og han så ikke helt sikker ud i boldomgangen. Jeg var ikke altid helt tryg når han fik bolden. Samtidigt er jeg sikker på han nok skal bygge meget/det meste/det hele på over tid. Virkede på mig som en spiller der skal slibes og finpudses. Kan heller ikke være nemt at få debut i så vigtig en kamp, i det kampbillede holdet stod i. Camara gjorde det udmærket. Spillede ikke sig selv ud af flere chancer for indhop.

Og det highlighter jo bare hvor godt Storch gjorde det. Jeg er helt på røven over hvor lidt niveauet faldt med så tynd bænken synes at se ud før kampen gik i gang.

Helt klart. Emmery har vel vist mønster-udviklingen for et talent. Imponerende første kampe, hvor man kunne se potentialet, efterfulgt af en periode i efteråret uden spilletid, hvor han kæmpede lidt med tingene. Og så efterfølgende en mere jævn opadgående kurve, hvor der løbende bliver lagt på og spilletiden stiger. Og nu ligner han vores første 100+ mio. salg.

Og han har så den fordel at være offensivspiller, hvor fejlene ikke kan få helt så afgørende betydning.
Og når han er solgt så tager TK bare over :) Jeg synes både indhoppet i går, og imod Viborg i sidste runde i seneste sæson, viser at TK har et helt særligt drive, han skal sgu ikke stå bag nogen som helst og da slet ikke sådan en grønskolling som Emmery. "Hvis Emmery er god, så må jeg bare blive endnu bedre" lader til at være hans tilgang, når man ser ham spille. Det må godt smitte af på de andre talenter i truppen også , Callø skal ikke tro at han har taget den højre yderstopper, den vil Kristian Storch sku ha f.eks.

Det kommer jo også an på systemet. Vores ydre stoppere skal gå meget med frem, hvorfor vi bruger backs på pladserne. Juventus/Italien har haft stor succes med tre klassiske stoppere, hvor fokus er på at forsvare.

JP var selv inde på det i optakten ift. at bruge Callø på pladsen, at det vil kræve lidt justeringer, så 6'erne tager flere af de dybe løb, som Bejimo tog sidste sæson. Så tænker godt vi kan finde løsninger på det.
Yes, sådan lidt karrikeret så er fart, duelspil og evner på bolden de vigtigste egenskaber og de backegenskaber du nævner er lidt mere “nice to have”

Jeg tror stadig Mølgaard kunne løse det, men det er der delte meninger om. Men han er jo skadet hele tiden og det er lidt anden rolle nu, end da han var fremragende på pladsen under Uwe

Jeg tror også han var skide nervøs…jeg tror på ham, omend det kan tage tid. Talentet og forudsætningerne er til stede
Han er bare for stor (synes jeg) i bevægelserne til at løbe rundt som yderstopper. Lidt ligesom Tingager.

Mod f.eks FCK skal den centrale dække Cornelius og yderstopperen Robert.

Skulle han bare dække et område var det lettere.

Men kæmpe fysisk pakke

Bliver spændende hvilket hold vores U19 stiller med i dag, nogle af dem er vel stadig i kbh og træne med superliga holdet, og får måske endda godt med spilletid
Jeg tænker Laugesen erstatter Storch. Lauge Thomsen erstatter Hamza og Christian Emmery erstatter Mark Steffensen, der blev skadet i 6-2 sejren over HSV U19.

Attachments

• LINEUP111785520325465.webp
    LINEUP111785520325465.webp
    59.9 KB · Views: 24
Last edited:
Jeg tænker da at Johan starter inde, derudover ser jeg Maarouf være en dygtigere spiller end Lauge Thomsen og Kaspersen være bedre end Ivan Thomsen, men det er da et god bud.
Ved vi at Mark Steffensen stadig er skadet? Kan gik jo selv ud fra den kamp mod HSV? Johan Mejer vandt prisen som årets U17 spiller, så jeg tror også godt kan kunne starte inde i forsvaret
Derudover kunne Tristan Thomsen, Silas Bager vel også sagtens være i truppen?

Jeg tænker da at Johan starter inde, derudover ser jeg Maarouf være en dygtigere spiller end Lauge Thomsen og Kaspersen være bedre end Ivan Thomsen, men det er da et god bud.
Ved vi at Mark Steffensen stadig er skadet? Kan gik jo selv ud fra den kamp mod HSV? Johan Mejer vandt prisen som årets U17 spiller, så jeg tror også godt kan kunne starte inde i forsvaret
Uden rigtig at kende til skader eller andet, så ville jeg give al den spilletid jeg kunne til Johan og Johan. De virker til at have et rigtigt stort potentiale begge to. Glæder mig til de skal spille på Sjælland.

Derudover kunne Tristan Thomsen, Silas Bager vel også sagtens være i truppen?
Johan var ikke med mod HSV. Thomsen erstatter Hamza (hvis Hamza er i KBH.). Jeg tænker stadig Mark er skadet. Det lignede en fiberskade mod HSV. Mejer erstattede Eggert til sidst mod HSV. Tristan og Silas var slet ikke med mod HSV.

Latest posts

Back