New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 150K
Landsholdstråden
Okay, det er en fair point med Wind. Han skal naturligvis ikke være i spil, når han ikke spiller.

Min undren går mere på, at vi nu er nede på en trup med to angribere, hvoraf den ene fortsat er ret uprøvet. Og sekundært, at man tager en spiller med fra den næstbedste franske række.

Jeg er med på, at Daghim sikkert godt kan spille en 9er om nødvendigt. Men så er han ikke tilgængelig som højrekant, hvor vi så kun har Isaksen.

Jeg har tidligere kritiseret Riemer for skæve trupsammensætninger. Jeg synes, det her er endnu et eksempel.

Vi har nu 2 angribere, 2 hørekanter og 4 spillere, der kan tage venstrekanten (Dorgu, Damsgaard, Grønbæk, Daramy).

Samtidig har vi så mange centrale midtbanespillere med, at det skulle være mærkeligt, at Damsgaard og Grønbæk begge er tiltænkt en rolle her.

Jeg synes, trupsammensætningen ser skæv ud og jeg synes, der er mere behov for en 9er eller en højrekant. Det minder mig om de gange, hvor Riemer ikke har udtaget reserver til backerne, men i stedet har taget ekstra offensiv spillere med, som han ikke har benyttet - eller insisteret på, at Høghsberg er højteback, uden at ville bruge ham.

Men det kan selvfølgelig også være, at Riemer igen har udtaget Victor Bak uden at have intentioner om at bruge ham, og han i virkeligheden ser Dorgu som venstreback. Hvis det er tilfældet er det måske fair nok med en ekstra venstrekant, men i så fald må man også stærkt betvivle, om Brian nogensinde har set Dorgu spille i forsvaret.
Men det siger jo også noget, at du selv har svært ved at komme op med navne, der kunne være udtaget i stedet. Osula er skadet, Wind, Harder, Biereth og Yussuf Poulsen er reserver. Og så er der Casper Tengstedt, der har haft en flot sæsonstart, men jo ikke just for en storklub og heller ikke over en længere periode. I Superligaen er der ingen danske niere på topscorerlisten. Så det er heller ikke let at være Riemer.

Men det siger jo også noget, at du selv har svært ved at komme op med navne, der kunne være udtaget i stedet. Osula er skadet, Wind, Harder, Biereth og Yussuf Poulsen er reserver. Og så er der Casper Tengstedt, der har haft en flot sæsonstart, men jo ikke just for en storklub og heller ikke over en længere periode. I Superligaen er der ingen danske niere på topscorerlisten. Så det er heller ikke let at være Riemer.

Jo jo, men tænk på Solbakken. Han har kun Haaland og Sørloth.

Nej, bestemt ikke. Det er ikke nemt at være Riemer. Men han prioriterer altså at erstatte en angriber med en kantspiller fra den næstbedste række i Frankrig i stedet for at tage den angriber med, der performer i den bedste række i Frankrig. Og han har en historik med lignende mærkelige valg.

Jeg kunne forstå det, hvis nu Daramy spillede i og performede i en top fire liga. Altså hvis det var en virkelig dygtig spiller. Så ville det for mig give mening at erstatte en angriber med en kantspiller.

Men vi snakker altså om en spiller, der har spillet 6 kampe i næstbedste række i Frankrig og lavet 0 mål og assists i denne sæson. I sidste sæson blev det til 5 mål i 15 kampe i næstbedste franske række. Det er altså ikke prangende. Så er jeg med på, at Daramys topniveau historisk har været højere, men man skal jo ikke udtages på det niveau, man har haft eller det niveau, man kan få.

Da havde jeg nok valgt at tage den angriber med, der har scoret 3 mål i 3 kampe i den bedste franske liga - også selvom CT sikkert stadig er i gang med at spille sig i form.

Nej, bestemt ikke. Det er ikke nemt at være Riemer. Men han prioriterer altså at erstatte en angriber med en kantspiller fra den næstbedste række i Frankrig i stedet for at tage den angriber med, der performer i den bedste række i Frankrig. Og han har en historik med lignende mærkelige valg.

Jeg kunne forstå det, hvis nu Daramy spillede i og performede i en top fire liga. Altså hvis det var en virkelig dygtig spiller. Så ville det for mig give mening at erstatte en angriber med en kantspiller.

Men vi snakker altså om en spiller, der har spillet 6 kampe i næstbedste række i Frankrig og lavet 0 mål og assists i denne sæson. I sidste sæson blev det til 5 mål i 15 kampe i næstbedste franske række. Det er altså ikke prangende. Så er jeg med på, at Daramys topniveau historisk har været højere, men man skal jo ikke udtages på det niveau, man har haft eller det niveau, man kan få.

Da havde jeg nok valgt at tage den angriber med, der har scoret 3 mål i 3 kampe i den bedste franske liga - også selvom CT sikkert stadig er i gang med at spille sig i form.
Meget enig. Det handler jo også om at kigge lidt frem og sandsynligheden for at Tengstedt kan komme til at bidrage til landsholdet i løbet af de næste par sæsoner er betydeligt større end den er for Daramy der har kæmpet gevaldigt med skader og dårlig form nærmest lige siden han skiftede fra FCK - og på en plads, hvor der er et hav af bedre alternativer.

Latest posts

Back